La 25.2.2012 SaiPa - JYP

  • 11 365
  • 60

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tänään Willimiesten eteen astelee eilen karvaasti takkiin ottanut JYP. Toisaalta SaiPallakin on tyly tappio alla. Molemmat lähtee siis apaut samoista fiiliksistä illan peliin. SaiPalla on hienot saumat vielä säälipleijareihin ja JYP koittaa puristaa itseään neljän sakkiin. Toisaalta sija 7 on turhan lähellä. Molemmille pisteet on helvetin tärkeitä. Itse toivon kyllä että Lappeenrantalaiset pääsevät pleijareihin mukaan, mutta enemmän toivon JYPin olevan neljänsiä. Pisteitä todella tarvitaan!

JYPillä menee ketjut uusiksi eilisen jälkeen kun Miika "Lahenrami" Lahti jäi Ruudun alle ja sai aivotärähdyksen. Tämän jälkeen JYPin ketjut sekoittuivat täysin ja kaikki menikin sen jälkeen päin persettä. Miten tänään? Laitetaanko Asplund kolmosen keskelle ja "Jonne Ensimmäinen" nelosen?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoista nähdä miten joukkue on ottanut 10-3 tappiosta opikseen. Onko itseluottamus kokenut totaallisen romahtamisen, mikä johtaa lopulta tappioiden kierteeseen ja pudotuspeleistä tippumiseen. Tähän en halua uskoa. Ainakin joukkueella pitäisi olla oikeanlaista raivoa lähteä JYP:in kimppuun. kasvojen pesun paikka sanon minä.

Eilinen matsi ei voi olla tuntumatta JYP:in pelaajien jaloissa. Fysiikan lait pätevät myös jääkiekossa. Liike, liike, liike.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hemmetin tärkeä peli edessä, ja myös hemmetin vaikea. SaiPa, etenkin kotihallissaan, on ollut todella v-mäinen vastus JYP:lle. Huolimatta edellisen ottelun selkäsaunasta on SaiPa muutenkin ollut kovassa nousukiidossa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kovalla liikkeellä ja samalla temmolla ja raivolla kuin IFK:ta vastaan, niin ei tule olemaan JYPillä sanan sijaa. Mielenkiintoista nähdä, kuka aloittaa SaiPan maalilla. Luultavasti Ullberg. 4,5 - 1,2 tänään kotijoukkueelle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
SaiPa on jostain syystä ollut varsinkin JYPille erittäin paha vastus kotonaan. Tänään siihen on tultava muutos! JYPin on pelattava joukkueena (Pesonen!) ja omalla pelisysteemillään, niin SaiPa on voitettavissa myös kotonaan.

Ketjukoostumuksia odotan mielenkiinnolla. Miten Aho reagoi Lahden poissaoloon? Laitetaanko kolmosen keskelle sysipaska Asplund vai laitetaanko sille tontille Jonne Virtanen?

Myllykoski pelannee tänään kuitenkin maalivahdeista. SaiPalta varmaankin Ullberg yrittää varastaa JYPiltä pisteet.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ketjukoostumuksia odotan mielenkiinnolla. Miten Aho reagoi Lahden poissaoloon? Laitetaanko kolmosen keskelle sysipaska Asplund vai laitetaanko sille tontille Jonne Virtanen?

Myllykoski pelannee tänään kuitenkin maalivahdeista. SaiPalta varmaankin Ullberg yrittää varastaa JYPiltä pisteet.

Oletko muuten huomannut että Asplund on pelannut ne pelit, mitä nyt on saanut pelata niin ihan mukiinmenevästi. Blues-pelissä oli jopa joukkueen parhaimmistoa, heittämällä. Mutta sysipaskahan se on, kun sinä olet niin päättänyt.

Myllykoski voipi olla maalissa, mutta itse voisin peluuttaa myös Heleniusta. Näkisin että Heleniukselle voisi olla tärkeätä saada heti peli alle että unohtaisi Jokerit-pelin heikot hetket.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oletko muuten huomannut että Asplund on pelannut ne pelit, mitä nyt on saanut pelata niin ihan mukiinmenevästi. Blues-pelissä oli jopa joukkueen parhaimmistoa, heittämällä. Mutta sysipaskahan se on, kun sinä olet niin päättänyt.
HPK:a vastaan Asplund ei ollut sysipaska, vaan ihan keskinkertainen. Laiturina mies ei ole ollut joukkueelle haitaksi kuten liian useasti sentterinä tällä kaudella. Blues-ottelua en ole nähnyt joten en voi kommentoida sitä.

Oletko muuten huomannut että Viitanen pelasi HPK:a vastaan hyvin ollen joukkueen puolustavista puolustajasti heittämällä toiseksi paras heti Malmivaaran jälkeen? Mutta sysipaskahan se Viitanen on jonka hankintaa ei voi ymmärtää, kun sinä olet niin päättänyt.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Oletko muuten huomannut että Viitanen pelasi HPK:a vastaan hyvin ollen joukkueen puolustavista puolustajasti heittämällä toiseksi paras heti Malmivaaran jälkeen? Mutta sysipaskahan se Viitanen on jonka hankintaa ei voi ymmärtää, kun sinä olet niin päättänyt.

Jos omaisit sellaisen taidon kuin sisälukutaito, voisit huomata että olen moneen kertaan myöntänyt Viitasen täyttävän roolinsa ihan hyvin.
Mutta sitä kykyä sinulla ei ole, niin turha ruveta taas vääntämään rautalangasta miksi olen Viitasen hankintaa kritisoinut.

Jos haluat tästä jatkaa, laita vaikka yv:tä tai siirrä keskustelu Viitas-ketjuun. Pidetään keskustelu ottelussa tässä ketjussa.
 
Mielenkiintoista nähdä onko Lahti kokoonpanossa. Mikäli sai tosiaan eilen aivotärähdyksen, niin kokoonpanoon ei ole tänään mitään asiaa. Se olisi pelaajan terveydellä leikkimistä.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Mielenkiintoista nähdä onko Lahti kokoonpanossa. Mikäli sai tosiaan eilen aivotärähdyksen, niin kokoonpanoon ei ole tänään mitään asiaa. Se olisi pelaajan terveydellä leikkimistä.

Minkähän takia tossa pitäis mitään riskejä ottaa? Kun kerran Asplund löytyy tuuraamaan, niin kentälle vaan.
Viitasta toivoisin tähän peliin ehdottomasti mukaan, saadaan pakistoonkin tuoreempia jalkoja.

SaiPa on kyllä vittumainen vastustaja ja arvostan kyllä joukkueena, mutta tänään se arvostus saa kyllä jäädä sivuun. Haetaan se vierasvoitto vaikkapa väkisin perkele!

Peliä!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos omaisit sellaisen taidon kuin sisälukutaito, voisit huomata että olen moneen kertaan myöntänyt Viitasen täyttävän roolinsa ihan hyvin.
Mutta sitä kykyä sinulla ei ole, niin turha ruveta taas vääntämään rautalangasta miksi olen Viitasen hankintaa kritisoinut.

Jos haluat tästä jatkaa, laita vaikka yv:tä tai siirrä keskustelu Viitas-ketjuun. Pidetään keskustelu ottelussa tässä ketjussa.
Olen huomannut että olet ollut hiljaa kehujen sijaan. Minä puolestaan olen kehunut jos on ollut aihetta. Sama haukkujen sijaan. Ja luonnollisesti kyseessä on aina oma näkemykseni. Sitä tuskin tarvitsee aina erikseen mainita.


Itse ottelusta viela sen verran, että täälläkin mainittu eilisen pelin rasitus ei välttämättä tunnu kovinkaan paljon JYPin pelaajien jaloissa. Eilen ensimmäinen erä oli oikeasti hyvää tempoa ja vauhdikasta jääkiekkoa. Siitä eteenpäin ei oikein ollut mitään muuta kuin puolihuolimatonta surffailua. Sen perusteella en usko että tänään JYPillä jalat olisivat betonia. Liike on todellakin tärkeää, sillä jos toinen joukkue alkaa hidastelemaan, ensimmäinen luistelee auttamatta ohi vasemmalta ja oikealta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olen huomannut että olet ollut hiljaa kehujen sijaan. Minä puolestaan olen kehunut jos on ollut aihetta. Sama haukkujen sijaan. Ja luonnollisesti kyseessä on aina oma näkemykseni. Sitä tuskin tarvitsee aina erikseen mainita.

Eli toisinsanoen et edelleenkään omaa sitä sisälukutaitoa, vaikka jo edellisessä viestissä yritin asiaa hivenen selvittää.

Kaikki ennakkotähdet ovat tässä pelissä SaiPan puolella (JYPin eilinen peli, SaiPan rökäletappio, tiukat pelit Kisapuistossa), joten tämä kutina kertoo sen että JYP vielä kolme pistettä tänään mukanaan Jyväskylään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
JYP tänään

Vierailija yrittää niistää pisteitä/pisteet Lappeenrannasta seuraavalla kokoonpanolla.

#23 Louhivaara - #15 Hytönen - #27 Hubacek
#82 Pesonen - #11 Perrin - #12 Tuppurainen
#49 Pihlman - #24 Asplund - #13 Riska
#17 Jääskeläinen - #29 Virtanen - #39 Sipiläinen


#6 Koskinen - #44 Vatanen
#64 Malmivaara - #18 Auvitu
#47 Laatikainen - #51 Näkyvä

#32 Myllykoski
#31 Helenius

Lahti siis ehkä odotetustikin(?) pois ja Jaatisen putoaminenkaan ei yllätä kun kuulemma on vielä viikon aikana hivenen sairastellut. Heleniuksen olisin ehkä valinnut maaliin, mutta en nyt verkkareitani revi siitä että Myllykoski siellä tällä kertaa on.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ihan järkevää että Aho laittaa sysipaskan Asplundin kolmoseen. Turha sotkea hyvin pelannutta nelosta kun siihen ei ole pakotettu. Toivoa sopii että Asplund pelaa vähintään samalla tasolla kuin edellisessä ottelussaan. Hieman ihmettelen sitä miksei edellisessä ottelussaan hyvin pelannut Viitanen pääse kokoonpanoon... Ja kuten oletinkin, Myllykoski pelaa tänään. Se oli todennäköisesti jo ennen eilistä suunniteltu ratkaisu. Helenius pelaa Jokereita vastaan ja Myllykoski SaiPaa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
SaiPa tänään:

1. ketju: Saarinen-Koskiranta-Mankinen
Pukka-Salcido

2. ketju: Kaksonen-Koho-Jekimovs
Levokari-Backman

3. ketju: Koskinen-Kiilholma-Koivisto
Lippojoki-Savilahti-Nagander

4. ketju: Aarnio-Flinck-Leivo

Onko kellään tietoa siitä, miksei Bruun pelaa? Onko vammaa, vai poppariosastoa?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein tiedä mitä odottaa. JYP pelasi eilen mukiinmenevästi, mutta lopputulos oli lopulta lähes katastrofi kaikki tapahtumat huomioonottaen. Toisaalta peli on kuitenkin kulkenut ihan hyvin jo jonkin aikaa, eikä tuohon matsiin luottamus joukkueeseen mennyt. SaiPa pelottaa vastustajana oikeasti ja tätä ei usein tapahdu. Ainahan SaiPa on vaikea ollut, mutta että ihan oikeasti pelottaa. SaiPa on varmasti entistäkin ärsyyntyneempi murskatappion jälkeen, enkä usko tuon matsin kertovan mitään SaiPan todellisesta nykykunnosta.

En luota Heleniukseen. En vain kertakaikkiaan luota. Eipä ole kyllä tänään maalilla oleva Myllärikään vakuuttanut. Pelkään maalivahtiongelmaa kun mennään poffeja kohti. Tätä on tietysti vaikea uskoa kun tilastoja katsoo, mutta tilastot eivät kerro koko totuutta. Jännä nähä, liian jännä.

Uskon ja toivon voittoa, mutta helpolla se ei tule. Pitää iskeä alusta asti lujaa ja koittaa horjuttaa SaiPan itseluottamusta. SaiPankin heikko kohta voi piillä maalivahtipelissä, joten siihen pitää yrittää iskeä.

Taistele JYP!
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan ok kentälliset JYPillä. Ainoa asia, mihin puuttuisin, on Hubacekin paikka Hytösen kentässä. Tuossa koostumuksessa kenttä ei ole saanut mitään aikaan. Toisaalta taas Asplundin kenttään tarttettais lisää liikettä, niin voisi olla ihan hyvä ratkaisu vaihtaa Huban ja Pilen paikkoja. Tällä tavalla ei sekottuisi peluutus ylivoimallakaan niin paljon, kun Pile pelaa jo lähtökohtaisesti Hytösen kentässä. Pesoselle ei näköjään tullut lisärangaistuksia eilisestä. Eikös tilanne menny tarkastettavaksi?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pesoselle ei näköjään tullut lisärangaistuksia eilisestä. Eikös tilanne menny tarkastettavaksi?
Näissä tilanteissa yleensä kestää sen verran ettei heti seuraavaan otteluun vielä kerkeä tulla rangaistusta. Maanantaina tai tiistaina se tulee jos on tullakseen.

Tänään siis Pesosella on vielä mahdollisuus yrittää parantaa otteitaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Näissä tilanteissa yleensä kestää sen verran ettei heti seuraavaan otteluun vielä kerkeä tulla rangaistusta. Maanantaina tai tiistaina se tulee jos on tullakseen.

Eikös tämä ole vähän hassu käytäntö? Kyllähän sen mahdollisen pelikiellon pitäisi alkaa heti seuraavasta pelistä ja mielestäni SM-Liigassa näin on ennekin mennyt. Eli tuskin tulee mitään Pesoselle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Näissä tilanteissa yleensä kestää sen verran ettei heti seuraavaan otteluun vielä kerkeä tulla rangaistusta. Maanantaina tai tiistaina se tulee jos on tullakseen.

Tänään siis Pesosella on vielä mahdollisuus yrittää parantaa otteitaan.

Minä olen kyllä ymmärtänyt että pelikiellot jaetaan ennen seuraavaa peliä, jos peli on seuraavana päivänä niin kurinpitäjä käsittelee asian silti ennen sitä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä olen kyllä ymmärtänyt että pelikiellot jaetaan ennen seuraavaa peliä, jos peli on seuraavana päivänä niin kurinpitäjä käsittelee asian silti ennen sitä.
Eikös tämä ole vähän hassu käytäntö? Kyllähän sen mahdollisen pelikiellon pitäisi alkaa heti seuraavasta pelistä ja mielestäni SM-Liigassa näin on ennekin mennyt. Eli tuskin tulee mitään Pesoselle.
Mulla on sellainen muistikuva että JYPin Riska sai pelikiellon tilanteesta jossa ei siinä pelissä tullut ulosajoa, vaan tilanne meni kurinpitäjälle. Silloin Riska kerkesi yhden ottelun pelata välissä ja silloin tilanne oli juuri vastaavanlainen eli se ottelu oli välittömästi seuraavana päivänä tuota rikettä edeltänyttä peliä.

Eli ottelu jossa tuli rike -> toinen ottelu -> pelikielto rikkeestä ensimmäisestä ottelusta.

Hieman sekavasti kirjoitettu, mutta tajunnette kuitenkin? Ja luonnollisesti jos olen väärässä, niin saa korjata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistelen samoin, että kyllä noita tapauksia on ollut missä mies pelaa seuraavana päivänä matsin ja sen jälkeen isketään pelikieltoa kehiin.
 

apu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, Ducks
Mulla on sellainen muistikuva että JYPin Riska sai pelikiellon tilanteesta jossa ei siinä pelissä tullut ulosajoa, vaan tilanne meni kurinpitäjälle. Silloin Riska kerkesi yhden ottelun pelata välissä ja silloin tilanne oli juuri vastaavanlainen eli se ottelu oli välittömästi seuraavana päivänä tuota rikettä edeltänyttä peliä.

Eli ottelu jossa tuli rike -> toinen ottelu -> pelikielto rikkeestä ensimmäisestä ottelusta.

Hieman sekavasti kirjoitettu, mutta tajunnette kuitenkin? Ja luonnollisesti jos olen väärässä, niin saa korjata.

Ei, kyllä Riska sai pelikiellon JYP - Tappara ottelusta, joka pelattiin 7.1 ja hän oli pelikiellossa seuraavassa JYP:in ottelussa Pelicans - JYP, joka pelattiin 10.1
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Off topic...

Ei, kyllä Riska sai pelikiellon JYP - Tappara ottelusta, joka pelattiin 7.1 ja hän oli pelikiellossa seuraavassa JYP:in ottelussa Pelicans - JYP, joka pelattiin 10.1
Seison korjattuna. Mutta silti jostain mielen sopukoista tulee mieleen tilanne jossa pelaaja pelaa yhden pelin välissä ennen kuin pelikielto tulee. Aika näyttää onko Pesonen poissa myöhemmin...

Se siitä. Minä ainakin keskityn tästä lähtien tuohon SaiPa - JYP otteluun tässä ketjussa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Mutta silti jostain mielen sopukoista tulee mieleen tilanne jossa pelaaja pelaa yhden pelin välissä ennen kuin pelikielto tulee. Aika näyttää onko Pesonen poissa myöhemmin...

Ei ole mahdollista. Kyllä siinä pelikiellossa ollaan heti seuraavassa ottelussa jos sitä on tullakseen. Näin ollen Pesoselle sen enempää kuin Ruudullekaan ei tule jatkosanktioita perjantailta. Tuskin on tarvettakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös