psychodad kirjoitti:
Jyri Rönnille ja SM-liigalle terveisiä............Rönn antoi tänään 2 maalia jokereille siitä että Miika Tuomainen KOSKI jokeripelaajaa lapaluiden väliin. Taklaus se ei ollut, eikä "uhri" lentänyt pää edellä seinään, mutta tuloksena 5+20 ja 2 maalia jokereille. Kiitos että pilasitte muuten tasaisen ottelun. Minä poistuin tässä vaiheessa katsomosta, ja jälkeenpäin muutaman jokerifanin kanssa juteltuani en edelleenkään ymmärtänyt jäähyn syytä, kuten eivät hekään. 2 minuuttia olisi menetellyt, mutta sekin kyseenalaisesti.
Tämä siis tilanteen hallilla kerran nähneenä? Itse olin silloin täysin samaa mieltä kanssasi, mutta hidastuksen telkkarista nähneenä uskallan olla vahvasti eri mieltä. Tuomainen tuli vaudilla Dagenaisin selkään, joka tavoitteli kiekkoa hieman kyyryssä. Tästä tietysti päästään taklattavan vastuuseen pitää pää ylhäällä, mutta kuka odottaa taklausta
aivan suoraan selästä? Selkeä selästä/laitataklaus, miten tilanteen haluaa nähdä. Tuomio oli kova, mutta mielestäni ihan aiheellinen. Siitä kuitenkin miinusta liigan suuntaan ylipäätään, että näissä tilanteissa mennään aina kyselemään taklatun vaihtopenkiltä, että sattuko ja annetaan vasta sitten tuomio. Jos ei oman ja/tai linjatuomarien näkemysten perusteella ole kanttia ajaa suihkuun, niin sitten ei jumalauta ajeta. Mitä se Rönni kuvitteli Sheddenin vastaavan, kun meni kysymään, että ajetaanko suihkuun vaiko eikö ajeta?