David kiteytti JYPin tilannetta aika hyvin. Itse tosin olisin sitä mieltä, että Sinkku jatkakoon. Voitetun pelin jälkeen hyvään pelituntumaan päässyttä maalivahtia ei ole syytä vaihtaa. Ilvestä vastaan maaleille ei Sinkku sitäpaitsi mitään edes voinut, vaikka ensin itsekin puuskahdin katsomossa, että Sinkku imaisi 2-2 tasoituksen. B4 kulmaan näytti siltä,kunnes taululta näki Anttilan täydellisen ohjauksen ihan yläkulmaan olkapään yli - Sinkku ei edes ollut matalana, mutta niinpä meni sisään.
Hyvää ja varmaa pelaamista on ollut Sinkun peli, eli mitä sitä varmuutta maalin suulta pois vaihtamaan. Minua Noronen ei ole näkemissäni peleissä vakuuttanut, vaan kaikissa niissä on 1-2 maalia uponnut jopa aika helpon näköisesti. Toki taas kerran on todettava, että helppohan se katsomosta on sanoa - ei Noronen imenyt ole eikä pelejä ratkaissut, muttei siis ole myöskään ns. voittoja torjunut.
Eli Sinkku maaliin vain. Itse toivon, että Kantee nostetaan Välivaaraa paikkaamaan, koska siinä on erittäin perusvarma pakki, joka pitää maalinedustaa hyvin puhtaana - tuo vamasti aitoa kilpailua JYPin peräpäähän, kuten Ikonen, Heikkinen, Laukkanen, Virpiö, Lahti ja kumppanit tuovat hyökkäykseen ja etenkin nelosketjuun. Se on hyvä, että loukkaantumisiin ei JYPin peli tälle kaudella kaadu, vaikka onnehdellen onkin liikkeelle lähtenyt.
Vieraista ei liikoja pisteitä ole tullut. HIFK on paha vastus, mutta juuri siksi Helsingistä olisi makeaa täysi pistepotti ottaa mukaan ja kohentaa asemia ja vankistaa itseluottamusta. Seuratkaapa Vänttisen ketjua - sillä on edellytykset ratkaista koko peli, kun Tuppurainen ja Pesonen äityisivät kisailemaan siitä, kumpi loistaa perusvarman Vänttisen rinnalla.
Kysymysmerkki sen sijaan on se, kuin Kariya ja Virtanen saavat tilaa ja aikaa HIFKin puolustuksen puristuksessa. Ilves pelin tapaan Hifki tuskin tälle kaksikolle aina metriä-kahta ylimääräistä tilaa kaukalossa lahjoittaa. Mutta kun tätä ketjua Helsingissä kaukalossa erityisesti seurattaneen, niin kolmonen iskee ratkaisut, niin uskallan luvata!