La 24.1.2015 Lukko - Ässät

  • 18 569
  • 193
Tila
Viestiketju on suljettu.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässien kokonaistilanne eli sairasosasto lienee kuitenkin se asia, joka pelien katsomista on häirinnyt jo perjantain voitto-ottelussa. En minä ainakaan pystynyt nauttimaan perjantain voitosta juurikaan, samaten lauantain tappio oli sivuseikka.
Sarjataulukkoa tarkasteltaessa pitäisin huolestuttavampana sitä, että HPK on kolmen pisteen päässä. Toki avainpelaajien loukkaantumiset ovat ikävä asia, mutta eivätköhän he playoffsien alkuun mennessä palaa kaukaloon.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aivan varma, että Walruskin vaihtaisi kaikki lugun välierätappiot edes yhteen finaalipaikkaan, mestaruudesta puhumattakaan.
Kyllä minua ainakin lauantainen tappio riipaisi, muttei lainkaan niin pahasti kuin voisi kuvitella. Tappio tuli kuitenkin miehekkään taistelun jälkeen suurinta mestarisuosikkia vastaan.
No en kyllä vaihtaisi. Mieluummin seuraan joukkuetta, joka menestyy tasaisesti ja omaa joka kausi resurssit mestaruuden voittoon kuin että yhdellä kaudella kaikki osuu nappiin ja seuraavat kaudet taistellaan sääliplayoff-paikasta. Tämänkin olen toki Lukon edesottamuksia seuraamalla kokenut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Olen myös aivan varma, että launtainen tappio riipaisi sinua ja muita foorumin Ässä-kannattajia. Tai jos ei riipaissut, saattaa suhtautuminen oman joukkueen edesottamuksiin olla jokseenkin välinpitämätön.

Totta kai tuon tyylinen tappio korpeaa fania aina, mutta ripaus realismia helpottaa tuskaa. Lähtökohtaisesti Ässien mestaruus tällä kaudella on puolivälierät, välierät olisi kova saavutus Ässiltä vaikka Elo, Lähteenmäki ja Ryan olisivat rivissä. Lukko pelin kokoonpanoja katsoessa tuli mieleen isät vst. pojat peli, jonka Lukon piti viedä helposti. Tähän lähtökohtaan peilattuna Ässien taistelu hyvä ja hyvästä pelistä voi olla tyytyväinen tappionkin hetkellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sarjataulukkoa tarkasteltaessa pitäisin huolestuttavampana sitä, että HPK on kolmen pisteen päässä. Toki avainpelaajien loukkaantumiset ovat ikävä asia, mutta eivätköhän he playoffsien alkuun mennessä palaa kaukaloon.

Nämä asiat liittyvät kaikki toisiinsa, taistelu pisteistä ja loukkaantumiset. Joskin mainitsemasi Kerho on myös pelannut enemmän matseja. Ässien tilanteeseen saadaan lisävalaistusta tänään tai ainakin niin toivotaan. Mikäli ei saada, niin menee huominen KalPa-pelikin huonommissa tunnelmissa, avainpelaajien poissaolot johtavat parhaiden lisäkuormitukseen ja uusien loukkaantumisten riski kasvaa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
No en kyllä vaihtaisi. Mieluummin seuraan joukkuetta, joka menestyy tasaisesti ja omaa joka kausi resurssit mestaruuden voittoon kuin että yhdellä kaudella kaikki osuu nappiin ja seuraavat kaudet taistellaan sääliplayoff-paikasta. Tämänkin olen toki Lukon edesottamuksia seuraamalla kokenut.
Minä taas seuraan mieluummin joukkuetta, joka edes joskus voittaakin jotain, vaikka se sitten olisi kerran kymmenessä vuodessa ja kaikki muut kaudet siinä välillä pohjamudissa. Mitä iloa on pelkästä välieräpaikasta, ei niitä kukaan muista.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä taas seuraan mieluummin joukkuetta, joka edes joskus voittaakin jotain, vaikka se sitten olisi kerran kymmenessä vuodessa ja kaikki muut kaudet siinä välillä pohjamudissa. Mitä iloa on pelkästä välieräpaikasta, ei niitä kukaan muista.
No eikös teilläkin mennyt tossa sellaset 30 vuotta ilman mestaruutta. Oliko se aika jotenkin merkityksetöntä?

En voi ymmärtää ajattelutapaa, jonka mukaan menestystä on vain mestaruuden voittaminen. Samalla logiikalla jossain Espanjan futisliigassa ainakin 15 jengin fanit voisivat lopettaa seuraamisen jo ennen kauden alkua, koska käytännössä mahdollisuudet mestaruuden voittamiseen liikkuvat jossain teoreettisella tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Eiköhän tässä voi kuitenkin itse kukin olla tyytyväisiä siitä, että näissä kahdessa vierekkäin olevissa kaupungeissa ylipäänsä pelataan liigaa. Talousalue on rajallinen, joten liigapaikka ei ole itsestään selvyys. Porissa rajalliset resurssit pakottaa naaraamaan myös niitä rantakaloja joukkueeseen, joista sitten jalostetaan parempaa kantaa kovalla kehitystyöllä. Raumalla jokunen lohi eksyy verkkoon toisinaan kovallakin rahalla, mutta esim. Janne Lahti on osoittaunut melkoiseksi säynäväksi tai lahnaksi, ainakin toistaiseksi.

Organisaatiot toimivat siis eri tavalla olosuhteista johtuen ja aivan turha kummankaan on keulia siitä sen enempää. Tärkeää olisi, että molemmat seurat olisivat silloin tällöin ylhäällä sarjataulukossa ja pärjäisi playoffeissa. Esim. TPS on ollut aina Lukolle kova kiistakumppani ja TPS:ää ollaan jopa vihattu. Nyt harmittaa, koska TPS on seurana täysi lapanen ja ei anna mitään vastusta kenellekään. Lauantain matsi Äijänsuolla ja perjantainen Porissa oli pitkästä aikaa hyvää paikallisvääntöä.

Kuitenkin kilpailu ja pieni vittuilukin kuuluu asiaan. Turhat provoamiset ja mauttomuudet on sitten eri asia ja niitä kylvävät tietynlaiset henkilöt. Itselläkin aina välillä hieman lyö yli, mutta kai se on osoitus välittämisestä ja tunteesta tätä lajia ja omaa joukkuetta kohtaan. En rakasta Ässiä ja en voisi koskaan kuvitella olevani niiden kannattaja. Toivon, että ottavat hopeaa tänä keväänä raumalaisten juhliessa mestaruutta. Satakunnan finaali olisi sitä jotain.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En voi ymmärtää ajattelutapaa, jonka mukaan menestystä on vain mestaruuden voittaminen. Samalla logiikalla jossain Espanjan futisliigassa ainakin 15 jengin fanit voisivat lopettaa seuraamisen jo ennen kauden alkua, koska käytännössä mahdollisuudet mestaruuden voittamiseen liikkuvat jossain teoreettisella tasolla.

Allekirjoitit minunkin pointtini. Siksi mainitsinkin yli sadan pisteen kaudet, pudotuspelipaikat pl. Virta ja niin edelleen. Nyt muuten ollaan pitkästä aikaa tilanteessa, että molemmilla satakuntalaisilla on loistava mahdollisuus menestyä kelpo suorituksella. Usein toinen on jämähtänyt, kun toinen on pärjännyt. Poikkeuksiakin on toki, vaikkapa keskinäinen kohtaaminen pronssipelissä, tai Lukon pronssipeli Ässien mestaruuskeväänä.

Kaiken kaikkiaan tasausviikonloppu oli hienoa jääkiekkoa, vaikka järki puuttui välillä pelistä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Allekirjoitit minunkin pointtini. Siksi mainitsinkin yli sadan pisteen kaudet, pudotuspelipaikat pl. Virta ja niin edelleen. Nyt muuten ollaan pitkästä aikaa tilanteessa, että molemmilla satakuntalaisilla on loistava mahdollisuus menestyä kelpo suorituksella. Usein toinen on jämähtänyt, kun toinen on pärjännyt. Poikkeuksiakin on toki, vaikkapa keskinäinen kohtaaminen pronssipelissä, tai Lukon pronssipeli Ässien mestaruuskeväänä.

Kaiken kaikkiaan tasausviikonloppu oli hienoa jääkiekkoa, vaikka järki puuttui välillä pelistä.
Joo, tosiaan aika helposti on itseltänikin unohtunut nuo hyvät runkosarjasijoitukset. Sarjajärjestelmä on kyllä jokseenkin kieroutunut, kun esim. keväällä 2013 runkosarjan voittanut Jokerit jäi mieleen täytenä floppina.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
No eikös teilläkin mennyt tossa sellaset 30 vuotta ilman mestaruutta. Oliko se aika jotenkin merkityksetöntä?

En voi ymmärtää ajattelutapaa, jonka mukaan menestystä on vain mestaruuden voittaminen. Samalla logiikalla jossain Espanjan futisliigassa ainakin 15 jengin fanit voisivat lopettaa seuraamisen jo ennen kauden alkua, koska käytännössä mahdollisuudet mestaruuden voittamiseen liikkuvat jossain teoreettisella tasolla.
Joukkueen omille kannattajille toki muukin kuin mestaruus on menestystä, joten ei se silloin ole merkityksetöntä. Mutta toisten joukkueiden kohdalla ajatellaan eri tavalla. Yksi esimerkki on tuo mainitsemasi Jokerit keväällä 2013.

Jos mielestäni pelkkä mestaruus olisi oman joukkueen kohdalla menestystä, niin tuskin seuraisin paikan päältä pelkästään II-divaria tai Suomisarjaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aivan varma, että Walruskin vaihtaisi kaikki lugun välierätappiot edes yhteen finaalipaikkaan, mestaruudesta puhumattakaan.
Mursu ei vissiin vaihtaisi, mutta minä vaihtaisin, sen verran tuo viime kauden välierin game sevenin tappio vieläkin kenkuttaa. Se ei silti tarkoita sitä etteikö Lukko olisi menestynyt Liigan mittapuulla varsin mainiosti viime vuosien aikana.

Lukko pelin kokoonpanoja katsoessa tuli mieleen isät vst. pojat peli, jonka Lukon piti viedä helposti. Tähän lähtökohtaan peilattuna Ässien taistelu hyvä ja hyvästä pelistä voi olla tyytyväinen tappionkin hetkellä.
Toki meiltä lähti heti pelin alussa ykkössentteri veks ja kakkossentteriä ei missään vaiheessa ollutkaan, joten pikkasen vähemmän saisivat Ässä-fanit mielestäni piiloutua materiaalierojen taakse.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Toki meiltä lähti heti pelin alussa ykkössentteri veks ja kakkossentteriä ei missään vaiheessa ollutkaan, joten pikkasen vähemmän saisivat Ässä-fanit mielestäni piiloutua materiaalierojen taakse.
Toki Ässiltä puuttui kokonaan molemmat ykkösketjun laiturit. Toisaalta myös Lukko-fanit muistavat kyllä ennakkokaavailuissa itse hyvin nämä materiaalierot, joten miksi Ässä-fanit eivät saisi?
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Toki Ässiltä puuttui kokonaan molemmat ykkösketjun laiturit. Toisaalta myös Lukko-fanit muistavat kyllä ennakkokaavailuissa itse hyvin nämä materiaalierot, joten miksi Ässä-fanit eivät saisi?
Omasta mielestä paikallisotteluissa materiaalilla ei ole oikeasti niin suurta merkitystä, kuin annetaan ymmärtää. Derbyt ovat aina ihan eri pelejä, pelataan tunteella ja uskonkin että pelaajien latautuminen peliin on ihan eri tasolla kuin vaikka normaalissa tiistaiottelussa. Tai ehkä olen vain erilainen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki Ässiltä puuttui kokonaan molemmat ykkösketjun laiturit. Toisaalta myös Lukko-fanit muistavat kyllä ennakkokaavailuissa itse hyvin nämä materiaalierot, joten miksi Ässä-fanit eivät saisi?
Tiedetään että puuttui, siksi sanoinkin pikkaisen vähemmän. Eli en kieltänyt "mutku meil o pualet a-junnui" -argumenttia kokonaan. Kunhan nyt demonstroin ettei Lukon miljoonamiehistökään ihan parhaalla kokoonpanolla ollut liikenteessä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Omasta mielestä paikallisotteluissa materiaalilla ei ole oikeasti niin suurta merkitystä, kuin annetaan ymmärtää. Derbyt ovat aina ihan eri pelejä, pelataan tunteella ja uskonkin että pelaajien latautuminen peliin on ihan eri tasolla kuin vaikka normaalissa tiistaiottelussa. Tai ehkä olen vain erilainen.
Tuossa olet kyllä aivan oikeassa. Enkä oikeasti itse näe paljonkaan syytä piiloutua materiaalieron taakse, koska se ei näkynyt missään. Näissä kahdessa pelissä kun Lukko oli johtoasemassa yhteensä 5 sekuntia. Ymmärrän sitten kyllä niitäkin jotka materiaalieron haluavat ottaa esiin.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Omasta mielestä paikallisotteluissa materiaalilla ei ole oikeasti niin suurta merkitystä, kuin annetaan ymmärtää. Derbyt ovat aina ihan eri pelejä, pelataan tunteella ja uskonkin että pelaajien latautuminen peliin on ihan eri tasolla kuin vaikka normaalissa tiistaiottelussa. Tai ehkä olen vain erilainen.
Tavallaan olet oikeessa. Lähteenmäki ja Elo vain ovat Ässille niin iso osa palapeliä että tuo sattuu vähän normaalia enemmän. Allekirjoitan silti, että paikallispelit ovat aina ympäripyöreitä ja tasaisia.
 

kelmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft
Ei sillä että yllättäis ettei porissa kannattajakultturia tajuta.
<OT>Tää on niin väsynyttä lässytystä, ettei oikeasti jaksa (väsyneempää silti ehkä on siihen vielä puutun :D),
Raumalla on nyt jopa joku kolme vuotta ollut katsomossa muutakin kuin lukon yhteistyökumppanien tarjoamilla lipuilla olevaa väkeä. Itse jo kymmenen vuotta sitten väsännyt banderolleja, ja ollut mukana järjestämässä fanitapahtumia jne. Olkoonkin että lähinnä työvoimana, enkä vetovastuussa. Ihan turha höpistä mistään "kulttuurista" tuolla historialla.

Se on kyllä totta, että tästä ylimielisestä ja useimmiten keinotekoisesta "kannattaja"kulttuurista en välitä pätkääkään. Minä olen joukkueen fani, en kannattajaryhmän jäsen. Kun joukkueeni häviää, olen pettynyt ja minua vituttaa, vaikka kuinka kivoja kavereita olisi vieressä laulamassa. Osoitan sen myös, koska minulla tappio ns. menee tunteitsiin. En kuitenkaan kuvittele että minun tapani kannattaa olisi ainoa oikea tapa. Tämä raumam bojilta ja myös nyt jo ilmeisesti kuolleelta Etulinjalta ja muilta unohtuu. Suoraan sanoen vituttaa se ylimielinen rinkirunkkaus mitä osa teistä harrastaa.
</OT>
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on kyllä totta, että tästä ylimielisestä ja useimmiten keinotekoisesta "kannattaja"kulttuurista en välitä pätkääkään. Minä olen joukkueen fani, en kannattajaryhmän jäsen. Kun joukkueeni häviää, olen pettynyt ja minua vituttaa, vaikka kuinka kivoja kavereita olisi vieressä laulamassa. Osoitan sen myös, koska minulla tappio ns. menee tunteitsiin. En kuitenkaan kuvittele että minun tapani kannattaa olisi ainoa oikea tapa. Tämä raumam bojilta ja myös nyt jo ilmeisesti kuolleelta Etulinjalta ja muilta unohtuu. Suoraan sanoen vituttaa se ylimielinen rinkirunkkaus mitä osa teistä harrastaa.
</OT>
Mikä ylimielinen rinkirunkkaus? Onhan se nyt ihan relevanttia ihmetellä, miksei niinkin suuresta kaupungista kuin Pori löydy aktiivista kannattajaryhmää. Päälle sopii myös hyvässä hengessä naljailla, koska onhan se nyt hienoa, kun Porin ottelutkin ovat välillä kuin kotipelejä.

Ja tokihan Raumallakin oli ennen RB:tä se perinteinen rummun tahdissa kannattava osasto, mutta sellainen nyt löytyy jokaiselta paikkakunnalta - luultavasti myös Porista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös