TPS tänään:
#27 Mikael Pyyhtiä - #13 Juuso Pärssinen - #51 Markus Nurmi
#21 Tyler Steenbergen - #12 Jack Rodewald - #60 Juraj Slafkovsky
#72 Eetu Liukas - #86 Mitch Hults - #41 Aarne Intonen
#50 Samuli Vainionpää - #61 Juhani Jasu - #77 Topias Haapanen
#44 Niklas Arell - #47 Ville Lajunen
# 5 Eemil Viro - # 6 Ruben Rafkin
#19 Valtteri Pulli - #63 Elmeri Eronen
# 7 Johan Ivarsson
# 1 Andrei Karejev
(#35 Eetu Anttila)
Rotaatio: # 4 Aleksi Anttalainen, #14 Jaedon Descheneau, #17 Vladislav Ushenin, #36 Roni Allen, #42 Jimi Suomi, #58 Kalle Väisänen, #74 Jonne Tammela, #79 Vjatseslav Ushenin
Back to basics!
Neljä pelaajaa ovat toipuneet niinsanotusta (?) flunssastaan. Totta kai voihan takana olla myös ihan oikeita flunssaoireita. Itse olen enemmän sitä mieltä, että kyseessä oli ensimmäisen finaalimatsin kokeiluja sekä pikkuvammojen paranteluja. Jännästi se flunssa olisi iskenyt vain hyökkääjiin sekä nimenomaan alaketjuihin. Kyllä mä hieman epäilen, että ei siinä keskiviikon 20.04.2022 ennakossa aivan täyttä totuutta kerrottu.
Joka tapauksessa Aarne Intonen, Juhani Jasu, Eetu Liukas sekä Samuli Vainionpää palaavat pelaavaan kokoonpanoon. Tilaa flunssasta parantuneille tekevät Jaedon Descheneau, Vjatseslav Ushenin, Vladislav Ushenin sekä Kalle Väisänen. Maalivahti- sekä puolustusosasto jatkavat tismalleen hyväksihavaitussa muotissa - samaten ykkös- ja kakkoshyökkäysketjut. Kaikki muutokset kohdistuvat siis kolmos- ja neloshyökkäysketjuihin. Hm...
Hyökkääjistä Jonne Tammela saattaa olla loukkaantunut, mutta ainakaan omiin silmiini ei ole tarttunut mitään ilmoitusta asiasta. Toisaalta niinhän sitä sanotaan, että tässä vaiheessa kautta todelliset loukkaantumiset ovat sitten kauden päättäviä. Oma uskoni on, että Tammelakin pystyisi tarvittaessa pelaamaan, vaikka sitten piikkien ja pillereiden voimin. Valmennusjohdolla ei vain ole tarvetta laittaa puolikuntoista miestä askiin, sillä rotaatiota löytyy. Käytännössä Mitch Hults pelaa tällä hetkellä Jonne Tammelan paikalla.
TPS:n rotaatio-osastosta ainoastaan Roni Allen ei ole pelannut pudotuspelejä lainkaan. Jimi Suomi pelasi QF1:ssa, Aleksi Anttalainen SF6:ssa sekä Descheneau, Ushenin, Ushenin ja Väisänen FI1:ssa.