La 22.9.2007 Blues - JYP

  • 19 840
  • 87

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En GA ole, mutta mie ole kuullut moisista ja siltikin ihmettelen että mistäköhän tällainen sysimusta erä johtui. Täysi tunnustus kyllä Bluesille, radiosta nähtynä hallitsi ottelua melkein koko ajan. Noh, seuraavaan peliin täytyy vain pystyä nollaamaan tilanne ja lähteä kaatamaan SaiPaa.

Varmasti ne herättääkin ihmetystä, mutta niitä vaan tulee joskus ja niistä ei kannata ottaa pulttia, varsinkaan kun kautta on pelattu huikeat 5 ottelua.
 
Aika legendaarista...

Eka erä päätöntä sählyä, ukot kaatuilee miten sattuu ja syötöt napsu lapojen sijasta jalkoihin. Halli täyttyi puolilleen ja aika hyvännäköisesti pelannut Clarke teki avausmaalin. Helmisen poika kilautti putkea. Toisesta erästä ei mitään sanottavaa, pitkiä kiekkoja ja kulmavääntöä.

Kolmas erä oli jotain aivan muuta, Blues pyöritteli välillä aika hyvin ja rokotteli jyväskyläläisten virheistä. Sinkulla ei ollut paras päivä ja hoitikin sitten itselleen aikaisen lähdön. Kopsautti mailallaan kiekon päätyverkkoon ja sai kympin. Heti perään otti sitten hansikkaan pois, poimi kiekon nurkasta ja vei sen tuomarille...tai ei aivan, tiputti kiekon tuomarin jalkoihin! Go go.

D. Helminen oli ihan pirteä, pari hienoa kynää, Vänttisellä oli paljon asennetta kans. Muuten maila oli aivan hirveässä puristuksessa ja peli aivan hirveän näköistä.

On se kumma kun ei opi olemaan poissa noista halleista, en mä voittoisaa peliä tuu näkemään.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No niin, sillä lailla! Tärkeä ja maistuva voitto, eiköhän tällä saatu se pahin alkukauden alkukankeus murrettua.

Kolmannessa erässä repsahti aika mukavasti ja yllättäen. Tasainen otteluhan tuo oli ennen sitä. Tasaviisikoin hyvin tasaista, JYP oli mielestäni itse asiassa hiukan pelaavampi joukkue. Bluesin peli taas oli sitä samaa vääntämistä ja painimista mitä se useimmiten on.
Mutta vaikka JYP pelasikin kiekkoa ihan nätisti niin joukkueen kohuttu hyökkäys oli kyllä tosi hampaaton. Paikkoja ei juurikaan saatu aikaiseksi ja ylivoima oli ponnetonta. Ehkä juuri erikoistilannepelaaminen ratkaisi tämän Bluesille - ylivoima toi hyvin tulosta ja alivoimalla ei ollut minkäänlaista hätää.

Pelaajista sen verran että tapparalaiset toimii. Öhman luo paikkoja ja Clarke on kyllä huikean tehokas. Oman pään pelaamisen suhteen en ole vielä täysin vakuuttunut, Clarke pelaa välillä vähän Kuoppalamaisesti: kun papu ei riitä niin roikutaan. No, se on näillä tehoilla aivan sama.

Niin, ja kyllähän se oli Alanko joka teki sen viidennen? Vai olenko se minä joka on sekaisin?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Niin, ja kyllähän se oli Alanko joka teki sen viidennen? Vai olenko se minä joka on sekaisin?

Nelosen maalikoosteen perusteella teki se kaveri, joka oli maalin edessä, luistimella ohjaten tms. Kuka sitten olikaan, kun ei numeroista tai nimistä saanut selvää.
 

N^Miksu

Jäsen
Hallilta raportoituna muutama kohta:

-Immoset pelasivat lähinnä vain alivoimaa. Veikkaisin, että peliaikaa kertyi yhteensä 6-8min.
-D. Helminen oli pirteä ja näppituntumalta sanottuna pelasi ~20minuuttia.
-Jypin puolustuksen kiekollinen osaaminen on kammottavan huonoa.
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, ja kyllähän se oli Alanko joka teki sen viidennen? Vai olenko se minä joka on sekaisin?
Ritarin Anssi meinasi radion kautta että olisi mennyt Grünnin luistimesta, ilman potkua siis.

Sekavalta kuulosti peli ja moneen otteeseen ihmeteltiin Immosien vähäistä peliaikaa. Ilmeisesti VIP on väsynyt, mikä taas ihmetyttää kun eilen oli lepopäivä. Bluesille kuitenkin ansaittu voitto. Toivotaan että JYP ottaa onkeensa ja kurssi muuttuu taas SaiPaa vastaan. Pahimmillaan tästä tietysti alkaa piiiitkä tappioputki.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Jokaiselle joukkueelle osuu pitkään sarjaan heikkoja hetkiä, mahtaako Groove Armada olla kuullut sellaisista?

Ei tällä tasolla pitäisi mitään erää hävitä 4-0, Mahtaako Köpi olla kuullut sellaisesta? Jos maalivahti torjuu kaksi kertaa erässä, ei sisään pitäisi mennä neljää maalia. Ja vielä mussutusjäähy päälle. Tappioita tulee sarjassa, se on selvä, mutta millä tavalla - siinä on eroja.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Hieno ottelu Bluesilta. Tänään tuntui paikoista menevän sisään eikä mailaa näyttänyt puristettavan liikaa. Clarkelta jälleen hyvä ottelu. Kelleriltä karkasi jälleen kiekko kun hänelle pelattiin maalin kulmalle vapaaksi. Grunn ei ole onnistumisilla loistanut ja viidennen maalin maalintekijää kuuluttaessa iskikin tunne – kuka helvetti se tuon niminen pelaaja onkaan…

Jypiltä silmään pisti Dwight Helminen, jonka putket liikkuivat ja maisema vaihtui. Bluesiin ottaisin miehen samantien. Immonen oli täysin näkymätön – pelasiko edes välillä? Wallinheimo tuskastui kun tilastomiehet eivät taikoneet lisää torjuntoja ja Espoon miehet eivät halunneet antaa lelua pikku-Sinuhelle. Sinänsä hauska kiekkopersoona.

Tästä tähän – baari kutsuu.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Ei tällä tasolla pitäisi mitään erää hävitä 4-0, Mahtaako Köpi olla kuullut sellaisesta? Jos maalivahti torjuu kaksi kertaa erässä, ei sisään pitäisi mennä neljää maalia. Ja vielä mussutusjäähy päälle. Tappioita tulee sarjassa, se on selvä, mutta millä tavalla - siinä on eroja.

Maalit eivät sinnällään menneet yhtään Wallinheimon piikkiin, Kukin maalissa oli kauheassa maskissa, Clarke teki komeasti 2-0 vastaan hyökkäyksestä suoraan syötöstä, Grünnin maali ohjaantui luistimesta...

JYP tosiaan lopetti kyllä pelaamisen 3-0 maalin jälkeen ja näytti, että tämä oli yksi syy miksi Wallinheimoa vitutti. Toinen tietysti se, että tapansa mukaan hyppäsi Blues pelaajan eteen pois maalivahdin alueelta ja kaatui näyttävästi, mutta tuomari ei viheltänyt jäähyä. Heti toisessa päässä joku JYPin pelaaja taas ajoi suoraan Brückleriä päin ja tästä taas tuli jäähy. Tuomari tosin näki nuo tilanteet mielestäni ihan oikein.

Tuomarointi oli pelissä muutenkin sm-liiga tasoon todella hyvää. Niinkuin oli eilisessä HIFK-pelissäkin.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Taisi SM-liigan sivut seota torjunnoissa kun mv-vaihtui.
Sinkulle 7 torjuntaa 3. erässä ja Laitiselle 2.
Ylen tekstitv:n mukaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei tällä tasolla pitäisi mitään erää hävitä 4-0, Mahtaako Köpi olla kuullut sellaisesta? Jos maalivahti torjuu kaksi kertaa erässä, ei sisään pitäisi mennä neljää maalia. Ja vielä mussutusjäähy päälle. Tappioita tulee sarjassa, se on selvä, mutta millä tavalla - siinä on eroja.

Näytäpä minulle joukkue, joka pelaa 56 peliä runkosarjassa hyvällä tasolla ja eikä häviä yhtään peliä tai erää roimasti. Nyt on kuitenkin kyse yhdestä pelistä ja Blues tulee varmasti kamppailemaan vähintään samoista sijoista kuin JYP sitä mukaa kun kausi etenee. Ellei Blues ole korkeammallakin..

Kannattaa pistää ne takin napit kiinni ja katsoa tilannetta uudelta kantilta, jos pystyt siihen.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kannattaa pistää ne takin napit kiinni ja katsoa tilannetta uudelta kantilta, jos pystyt siihen.

En voi ymmärtää kannattajaa, joka ei ole pettynyt 5-0 tappion jälkeen. Minä ainakin olen, ja niin uskon 99% muistakin olevan. Se, että sinusta on "ok" hävitä 5-0 on niin kauan mulle ihan sama, kunnes tulet kertomaan miten minun pitää tappioon suhtautua.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En voi ymmärtää kannattajaa, joka ei ole pettynyt 5-0 tappion jälkeen.

Kuka sanoi etten olen pettynyt? Tappio harmittaa aina, mutta minä en voi ymmärtää sinua ja muutamia muita, jotka ovat suurinpiirtein antamassa Duffalle potkuja ja hyppäämässä sillalta kun JYP hävisi kauden ensimmäisen pelinsä.

Ja kautta on edelleen pelattu huikeat viisi ottelua.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kuka sanoi etten olen pettynyt? Tappio harmittaa aina, mutta minä en voi ymmärtää sinua ja muutamia muita, jotka ovat suurinpiirtein antamassa Duffalle potkuja ja hyppäämässä sillalta kun JYP hävisi kauden ensimmäisen pelinsä.

Älä poika viitsi vääristellä sanojani. En minä ole hyppäämässä sillalta tai vaatimassa mitään potkuja, olen erittäin tyytyväinen miten kausi lähtee liikkeelle. En vain hyväksy sitä, että joukkue lopettaa pelaamisen kesken ottelun.

Mistä minä tiedän oletko pettynyt vai et, kun et tässä ketjussa ole muuhun puuttunun kuin minun reagoimiseen, etkä sanallakaan kommentoinut peliä.
 

Toque

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Montreal Canadiens
Jaa, tuli sitten eka peli nähtyä livenä tällä kaudella. Sarjajohtajaksi Jyp oli yllättävän vaisu, eikä Blegikään suoranaisesti häikäissyt. Vaikka mitäpä sitä suotta tsemppaamaan, kun kerta voittoon riittää vähempikin. Puolustus hoiti hommansa, mut hyökkäykseen kaipaisin melkeen jotain muutakin kun vaan yritystä vaihtelevalla menestyksellä. Noh, onneksi on sentään Clarke.

Kaikista vaisuin tais kuitenkin olla Espoolaisyleisö (pl. fanikatsomo tietty). Eihän täällä ennenkään aina tunnelma oo mikään huikee ollu, mut jotain käsien läpsyttelyä ja älämölöä on sentään yleensä kuulunu jonkin verran. Nyt jäällä ois varmaan voinnu teurastaa sian ilman että yleisö ois reagoinnu mitenkään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Älä poika viitsi vääristellä sanojani. En minä ole hyppäämässä sillalta tai vaatimassa mitään potkuja, olen erittäin tyytyväinen miten kausi lähtee liikkeelle. En vain hyväksy sitä, että joukkue lopettaa pelaamisen kesken ottelun.

Kannattaa asennoitua siihen, että joskus sellaista vain käy. Olen nähnyt sitä joka kaudella ja varmaan näen sitä tälläkin kaudella.

PS. Jos minä vääristelen sanojasi, mitä sinä äsken teit, kun väitit etten ole pettynyt? Jos sulla on lisää kysyttävää, tee se yv:llä, niin voidaan ehkä molemmat säästyä pelikiellolta.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Blues puolusti ilmeisesti hyvin? 0 tehtyä maalia on silti surkea suoritus ja se on asia johon saa olla pettynyt. Eikä tuo kolmas eräkään(0-4) riemunkiljahduksia aiheuta. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja paremmalla otteella seuraavaan matsiin.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi ymmärtää kannattajaa, joka ei ole pettynyt 5-0 tappion jälkeen.

Pettynyt saa olla ja pitääkin olla, mutta pitää muistaa, että liiga on edelleen aivan alussa. Ei 5-0 -tappiota kukaan keväällä muista.

Peli oli ihan mukava näin Blues-fanin silmin. Kotijoukkue onnistui kaikessa ja vieraat eivät missään. Kolmannessa erässä Wallinheimon reppu repesi, kun Blues mätti maaleja, ja se peli oli siinä. Kentän ja Bluesin paras pelaaja oli jälleen Dale Clarke - myös Öhman syötti kuin varkain tehot 0+3.

Wallinheimolle propsit hänen kolmannen erän viihdyttävästä show'staan. Ihanaa kiukuttelua.
 

molari

Jäsen
Hieno voitto, vaikka ei heti voi uskoa, että vastassa oli liigaa johtava jengi, sen verran aneeminen Jyp oli tänään.

Wallinheimo imuroi 2 ekaa helponnäköisesti - olisi ollut ihan kiinniotettavissa, yleensähän Blues tekee vastustajan veskarista kentän parhaan - ja peli oli noiden jälkeen tavallaan selvä, etenkin, kun Immosen johdolla koko Jyp näytti todella aneemiselta, pl D Helminen.

Eipä Bluesin pelikään valmiilta näytä, ihmeellisen riskialtista syöttelyä omalla puolustusalueella ja hyökkäyksiin lähtö edelleen hidasta.

Clarke jatkaa melko "tyylikkään" näköistä ja tehokasta peliä, Pertille nollapeli, Kuki todella pirteä. Ykköskenttä (yhteispeli) ei toimi vieläkään - jos sellaista nyt onkaan, kakkosessa Öhman järjestelee paikkoja, mutta Kelleriltä olisi lupa odottaa tehoja, paikkoja oli tänäänkin ja maaleja kai kaverin on tarkoitus tehdä.
 

Torpeedoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Aiaiai, nyt ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että Whooo let the dooogs out :)
Oli kyllä aika makea voitto.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Wallinheimolle propsit hänen kolmannen erän viihdyttävästä show'staan. Ihanaa kiukuttelua.

Mitäs siinä tapahtui? Ottelua en pystynyt kuuntelemaan, katsoin vaan tulokset ja tilastot pelin loputtua.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Pakko sanoa... Apaut vuos sitte oli samat lukemat taululla, mutta vierasjoukkueen hyväksi. Silloin olin ite Saksassa oktoberfesteillä ja johan sitten otettiinkin. Tänäänkin voisi ottaa suruun, mutta ei ole juomaa. Enkä baariin lähde. Jurpotan kotona ja toivon tiistaina uutta ilmettä JYPille.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
No joo pettyneitä ollaan tapaan millä tappio tulee. Mutta muistetaan, että monesti huonossa on hyvän siemen ja viimeistään nyt innokkaimmillekin selvisi, että rutiinia huippusuoritukseen ei ole. Jokainen vastustaja on voitettavissa mutta myös jokaiselle voidaan hävitä. Varmasti Risto piiskaa joukkuetta kohti ensi viikkoa. Seuraavista kahdesta kotimatsista toinen pitää voittaa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jaahas, että semmoista.

Jos nyt joku haluaa tietää mitä Sinuhe teki, niin yritän kertoa. Viskasi kiekon muikkuverkkoihin fanikatsomoa kohti. Salminen näytti kymppiä. Kiekko palautui jäälle, jota Sinkku meni vittuillakseen perse pystyssä noukkimaan ja ojentamaan linjurille. Jostain syystä se kiekko putosi Sinkun hanskasta nanosekuntia ennen käsipäivää. Ulos, näytti Salminen.

Salminen oli muuten taas ihan paska. Sinkulle propsit viihdytyksestä, harvoin mitään erikoista näkee Areenalla mutta tänään oli taas rahanarvoista viihdettä. (sen lisäksi, että Kuki ajeli jonkun pystyyn ja teki maalinkin)

5-0. Seuraava matsi hävitään, mutta ei se mitään. Saunavuorolla leijun.
 

Tane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Njoo, tulipas noin vuoden tauon jälkeen palattua Bluesin peliä katsomaan. Viimeksihän peli päättyi samoihin lukemiin, mutta silloin vierailijoiden voittoon.

JYPiltä ei kyllä tänään tuntunut mikään onnistuvan. Kiekot pomppivat lapojen yli ja syötöt epäonnistuivat. Sitten kun jotenkin saatiin laukaus aikaan, se yleensä osui ensimmäiseen Bluesin pelaajaan. Hyökkäyspeli oli suurimmaksi osaksi laidoissa/kulmissa nuhjaamista eikä sieltä meinattu päästä pois.

Blues taasen käytti omat ylivoimat hienosti. Tosin Sinkkukaan ei tuntunut tänään mitään kiinni saavan ja lähtikin sitten suihkuun. Clarke varsinkin oli erinomainen. Bluesin puolustus yleensäkin oli erinomaista, JYPpiä ei päästetty pahemmin maalipaikkoihin.

JYPiltä paras vitja olikin nelosketju ja näkyvin pelaaja oli Dwaipe, osui tolppaan kerran ja muutaman jäähynkin sai Bluesille. VIP-ketjua ei pahemmin edes huomannut, muuten kuin Jarkon kiiltävästä kuupasta. 5vs5 peli oli melko tasaista, alussa Blues pyöritti melkoisesti, mutta sitten mentiin melko tasaisesti. Bluesi vaan hyödynsi ylivoimansa tehokkaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös