Montako pistettä saitte runkosarjaan? :) Mahtaa nyt olla hieno kuittailla kun saitte voiton kaiken perseilynne keskellä. Itse tein sellaisen huomion, että vaikka Ilves on reilusti fyysisempi ja aggressiivisempi joukkue kuin Tappara, niin silti siltä löytyy lisäksi parempaa kärkiosaamista erilaisista pelitaidoista kuten luistelu, laukominen ja kiekonhallinta. Ilvekseltä tänään tosiaan väsynyt peli, joka selittää porkkanoiden voiton. Taklaukset loistivat poissaolollaan ja ainoa kuka taklasi oli Hulkkonen, joka ajoi avauserässä kolme kertaa porkkanapöksyn katolleen. Lisäksi Ilveksen liike oli puolitehoista. Mutta joo, liiga-avauksessa nähdään. Jos sielä olisi Tapparan "kannattajia" paikalla.
Jos molemmat joukkueet pelaava yhta huonosti kuin eilen niin lopputulema on sama, Tappara vie.
Peruspelaaminen on mun mielesta Ilveksella paremmalla tasolla, siis kokonaisuutena kiekko liikkui omalta alueelta meidan paatya kohti kitkattomammin kun meilla taas jaatiin napertelemaan ennen punaista joka sitten johti roiskaisuun Ilves paatyyn tai kiekonmenetykseen.
Kiekonkasittely jonka nyt jokainen naki on aika erissa sfaareissa Tapparan pienemmilla ja ei niin fyysisilla pelaajilla. Jos otetaan vaikka esimerkkina Enlund-Lehtera-Junnila trio, ei Ilvekselta loytynyt samaan pystyvaa ketjua ja Ilveksen keiloilla oli myos pitelemista Koskela-Lucenius-Stromberg sen jalkeen kun Ville lahti ottamaan huilia.
Mita fyysisyyteen tulee niin kyllahan suvereenisti Ilveksen isommat jampat antoi rontua kentalla, toisaalta kohokohdiksi tuosta fyysisyydesta minulle jai mieleen Marjamaen itsensa taklaamiset (tuttu kouhottaminen ei ole kadonnut mihinkaan) ja Kuukan hyva yritys ajaa linjatuomaria kylmaksi. Itsella jai loppujen lopuksi mieleen Bruun joka oli hyva ja pieni ihmetys mita Johnerilla meinaatte oikeasti tehda?
Peukut alas molemmille, talla pelaamisella taistellaan kympin sisalla pysymisesta.
Niin ja miettikaa, jos ollaan 5-3 ylivoimalla eiko nyt sen verran osata laskea etta vaara vaihto voitaisiin valttaa... +)