Mitä nyt jumalauta? Ei ne Hantan potkut ihan oikeasti voineet olla noin kova pala? Tepsin toiminta näyttää ensimmäistä kertaa tällä kaudella hyvältä ihan oikeasti, torstainakin vaikka tappio tuli, niin ihan hyvillä mielin pystyi hallilta lähtemään. "Touho kaukalossa on sellaista junnaamista mitä se on ollut". Joo, Hantan aikana, kyllä. Mutta oletko ihan aikuisten oikeasti nähnyt yhtäkään ottelua Suikkasen TPS:ltä?
Jo toisen kerran... minun asenteellani ei ole mitään tekemistä Virran potkujen kanssa. Peli on ollut paljon paremman näköistä ja tiedän ensikädeltä, että pelaajat pitävät Suikasta paljon. Minulla ei ole mitään konflikteja tai intressejä TPS:n valmennuksessa. Tämä ei silti merkaa, että se "touhu" kaukalossa olisi mielestäni sen näköistä, että täällä voidaan yhtään inaa paukutella henkseleitä, vaikka vastassa olisi SaPKo... hyvä fiilis saa olla, mutta itse ainakin pidän sen puserossa ja pelkään pahinta.
Olen muuten nähnyt ensimmäisen Ilves-pelin, HPK-pelin ja osan toisesta Ilves-pelistä ja SaiPa-pelistä. Tuskin moni täällä on noita enempää nähnyt. Oulu ei kuulu repertuaariini ja Helsinkiin ei viitsinyt mennä, kun peli oli vielä odotusarvoisesti "alamaissa". Olen siellä hallilla tänäänkin, niin kauan kuin jaksaa katsoa siis... Sitäpaitsi väittäisin, että olen kaudella nähnyt about yhtä monta ottelua tai enemmän kuin Järvenpää, jos harjoituspelit lasketaan.
Pelkästä SaiPa-ottelustakin jokainen oikeasti lätkästä tietävä näki, että Virran ajasta on menty eteenpäin. Pelkkä omista lähteminen (vaikka tuossa ottelussa välillä vaikeaa olikin, putki ei ihan kulkenut jne.) tapahtuu paljon terävämmin ja helpommin. Hyökkäyspäässäkin parhaalta laukaisusektorilta päästiin muutamaan kertaan yrittämään mutta siellä on parilla kaverilla sen tason henkistä takalukkoa päällä ettei osu millään.
Noh en tiedä, en viitsinyt katsoa koko matsia loppuun. Hämeenlinnassa olin kuitenkin ihan täpinöissä ja se oli kiva pitkästä aikaa. Voit lukea mitä lähdöistä kirjoitin "marraskuu"-ketjusta, emmeköhän ole samaa mieltä. Mitä laukausten laatuun tulee, ovat ne edelleen paskoja ja muun väittäminen on itse itsensä sumuttamista. Se on periaatteessa ihan sama mistä ne ammutaan. Raijataan Kaitsu takaisin niin menee vaikka nollakulmasta ja keskiviivalta.
Ja vaikka kuinka Filppulan puolustustaitoja epäiletkin, eivät ne ole niin iso heikkous kuin jengi antaa ymmärtää. Myös Hannus on ruvennut tekemään tosissaan duunia joka puolella kenttää. EJ taistelee aina, asenne on äijällä kondiksessa. Jos ykkösenä tosiaan on EJ-Filppula-Hannus, olen todella tyytyväinen. SaiPa-ottelun viimeisessä erässä saivat hyvin pistettyä painetta Lappeenrantalaisten päätyyn, toki maalit uupuivat. Eikä sitäpaitsi kaikkien kenttien täydy osata pakittaa. Meillä on Kolu, se pimentää yssikseen Maven ja sen kaverit. Nih.
Ja palaan taas siihen mitä sanoin "marraskuu"-ketjussa. Itsekin diggaan Filppulaa, vaikken tosin miehen pistesaraketta. Mutta ainakin Hämeenlinnassa oli kentällä puolustuksellisesti ihan hirveää päästä-päätyyn-kiekkoa miehen ollessa jäällä. SaiPa- tai Ilves-pelit eivät tätä näkemystä ole vielä muuttaneet, vaikken niitä kokonaan nähnytkään.
Kolun rooli on liian pieni... Kolu irti!