Hienoa KalPa, 3 pistettä ja täysi tupa. Voisiko se nyt paremmin mennä. Itse peli oli hyvinkin tasainen ja molemmat pelasivat vauhdikasta ja hyvää peliä. Peli oli tasollisesti paras mitä tänä vuonna olen Kuopiossa nähnyt. Ensimmäinen erä oli melko tasainen, toinen KalPan ja viimeinen enemmän sitten Bluesin heiniä. Maalipaikat todennäköisesti menivät hienokseltaan Bluesin nimiin vaikkakin peli päättyi KalPalle. Pienten marginaalien ottelu ja mieltä kovasti lämmittää se, että nyt on pariin otteluun kiekko myös Kalpallekin pomppinut.
Muutama ranskalainen viiva ottelusta:
- Toni Mäkiaho. Huikea vahvistus mielestäni Kalpalle, on kokoa, veto on erinomainen ja ei ota taka-askelia kentällä missään tilanteessa. Pelisilmä ja pelinlukutaito on erinomaisella tasolla ja nyt pitkästä aikaa tuntui että KalPan ykkösylivoimassa oli todellista variaatiomahdollisuutta ja vaarallisuutta. Noussee arvoon arvaamattomaan kauden edetessä. Mielestäni hyvä peli muutamaa harhasyöttöä lukuunottamatta.
- Teemu Virtala. Yritti taklata ja pelasi yllättävän ennakkoluulottomasti. Paras peli mieheltä pitkään aikaan mitä olen nähnyt. Penkillä tosin eka erän jälkeen, koska edes tämä uusi taso ei vaan riitä. Hauska tilanne oli kun yritti taklata päätä pidempää miestä, niin itse pyllähti maahan eikä takalattava hievahtanut mihinkään. Asenne oli kodallaan.
- Mika Oksa. Huikea peli ja itse varmuus maalilla. Tolpat olivat kavereita niinkuin hyvällä veskarilla muutenkin.
- Janne Jalasvaara. Hyvä peli eikä nyt tullut tyypillistä ylipelaamista. Oli nyt erinomainen ja jos näin jatkaa pitänee omia käsityksiä miehestä alkaa muuttamaan.
- Toni Häppölä. Paras peli mitä mies on Kuopiossa esittänyt. Pisteitäkin on viime peleissä alkanut tulemaan. Hienoa että mies herää. Nyt meillä on oikeasti hyvä kakkosketju Hartikainen-Häppölä-Kiiskinen.
-Kalpan yv. Ykkösylivoima osoitti heräämisen merkkejä. Hyvin saatiin kuvio pyörimään ja oli lähellä ettei tullut maalia. Eräs kuvio oli että Kapanen ampui kovan syötön keskelle ja tuosta ainakin Sahlstedt ja Mäkiaho yrittivät ohjata muutamaan otteeseen kiekkoa maaliin. Oli lähellä onnistua tänään, toistui varmaan 3-4 kerrtaa pelissä.
- Joonas Nättinen. Nuori mies (-91), mutta erittäin ennakkoluuloton ja halu voittaa näkyy jopa katsomon ylimmille riveille asti. Bluesin paras mies mielestäni tänään. Ehjä hyvä suoritus. Iso rohjo iästään huolimatta eikä jäänyt miesten peleissä yhtään jälkeen.
- Bluesin ylivoima. On muuten hienoa katsottavaa. Kiekko liikkuu ja ratkaisut ovat yllättäviä. Toivottavasti Kalpan videonauhurit saivat tilanteet nauhalle, olisi oppia tarjolla.
Siinäpä se. Hyvä ja viihdyttävä kiekkoilta oli. Eipä mennyt rahat hukkaan ja pitkävetokin osui, which is nice.