La 21.3.2015 SaiPa - Kärpät (2. puolivälierä)

  • 19 144
  • 126

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle on yhdentekevää, mitä iltapäivälehdet kirjoittavat Karhusen sopimustilanteesta
Eihän se yhdentekevää ole mitä iltapäivälehdet kirjoittavat, kun kerran sen perusteella teet päätelmiä, että miksi Karhunen pelaa nyt huonommin.

Raha-asiat voivat vaikuttaa suorituksiin mutta tässä kohtaa nimenomaan päinvastoin: Karhunen haluaa KHL:ään, eikä sinne nyt ole sopimusta vaan kevään pelien tulisi sujua hyvin, jotta sinne voisi ensi kaudeksi päästä. Siispä motivaatiota on, eikä mitään "mulla on jo soppari taskussa, ei tartte pelata hyvin" -meininkiä ole olemassa. On se nyt kumma, että urheijoita pidetään koneina, jotka eivät muka väsy. Kemppainen kertoi aivan vasta, että alavire johtui väsymyksestä. Lepo ja pari punttitreeniä kuulemma auttoivat, ja sen huomaa. Liekö sitten kenen idea tuo oli, että sai tovin levätä, edes yhden reissun + 8 päivää pelitaukoa ennen pudotuspelien alkua. Ei ne valmentajatkaan erehtymättömiä ole.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän se yhdentekevää ole mitä iltapäivälehdet kirjoittavat, kun kerran sen perusteella teet päätelmiä, että miksi Karhunen pelaa nyt huonommin.
Älähän nyt, hyvä Käyttäjänimetön, tee noin suoraviivaisia ja virheellisiä päätelmiä. En minä iltapäivälehtien perusteella tee päätelmiä Karhusen ensikauden palkasta ja tämän hetken peliesityksistä. Pystyn muutenkin ymmärtämään sen, että Karhunen tienaa ensikaudella seurasta riippumatta valtavasti enemmän rahaa kuin ikinä aiemmin. Tämä voi hyvinkin vaikuttaa hänen pelaamiseensa ja tässä ei ole kyse motivaatiosta ollenkaan. Karhusen motivaatioita en epäile. Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan.

Raha-asiat voivat vaikuttaa suorituksiin mutta tässä kohtaa nimenomaan päinvastoin: Karhunen haluaa KHL:ään, eikä sinne nyt ole sopimusta vaan kevään pelien tulisi sujua hyvin, jotta sinne voisi ensi kaudeksi päästä. Siispä motivaatiota on, eikä mitään "mulla on jo soppari taskussa, ei tartte pelata hyvin" -meininkiä ole olemassa. On se nyt kumma, että urheijoita pidetään koneina, jotka eivät muka väsy. Kemppainen kertoi aivan vasta, että alavire johtui väsymyksestä. Lepo ja pari punttitreeniä kuulemma auttoivat, ja sen huomaa. Liekö sitten kenen idea tuo oli, että sai tovin levätä, edes yhden reissun + 8 päivää pelitaukoa ennen pudotuspelien alkua. Ei ne valmentajatkaan erehtymättömiä ole.
Ymmärrän ajatuksesi ja arviosi Karhusen tilanteesta. Luotan kuitenkin enemmän Marjamäen ja Hillin arvioon kuin sinun. Syynä Karhusen otteiden heikkenemiseen voi olla väsymys, syy voi olla alitajunnassa keskittymistä häiritsevä suuri tuleva elämänmuutos, syy voi olla näiden yhteisvaikutus, tai jotain ihan muuta. Me emme sitä tiedä, voimme vain arvailla. Tosiasia on kuitenkin se, että kauden tärkeimmillä hetkillä Karhunen ei pelaa parhaalla tasollaan ja se on sääli se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös