Jos tämä sarja hävitään johonkin niin hyökkääjien tehottomuuteen, se on maksanut ainakin ottelut 1 ja 5.
Tuo tehottomuus nimenomaan Espoossa on maksanut pelit 1, 3 ja 5. Olihan sitä tänäänkin paikkoja kuin hammaslääkärissä (menee ihan tarkoituksella jutismeihin), mutta vittu kun sitä kiekkoa ei sinne maaliin saada. Missä on se joukkue, joka vuosi sitten punnersi ne tarvittavat maalit - kysyn mä.
Ei tätä sarjaa ole vielä hävitty, mutta tietyllä tapaa en tunne tätä joukkuetta siksi "mun Bluesiksi", mikä se oli viime keväänä. Oikeastaan sitä ilmentää vain Keller (joka on Bluesin oikea sielu tällä hetkellä, vaikka missasi puolen tusinaa maalipaikkaa tänään), Heiskanen, ISMO!, Kultanen (joka on jengin paras pakki tällä hetkellä) ja varauksella Koskinen. Missä on kahden vuoden takainen Jari "jaritolsa" Tolsa, missä on Eki, missä on koko sydän ja tahto pelata sen sinisen logon puolesta? Jotenkin se oma epävarmuus heijastuu kaikkeen tekemiseen ja sitten homma vaan karkaa käsistä - ihan kuin me oltaisiin ne mukavat ja neppailevat kolmasluokkalaiset ulkojäillä ja sitten tulee joku viidesluokkalainen karisihvosmainen kusipää, joka vaan vie sen kiekon meiltä ja jäädään yksikseen itkemään elämän kurjuutta.
Nyt vituttaa oikeasti ihan armottomasti. Mutta en oikein tiedä sitä, vituttaako tuo pelin lopputulos vai se, että lapsenomaisesti olen uskonut siihen, että Espoossa voitaisiin jotain kannua keväällä nostella. Joku pieni toivo vielä tuolla takana elää, mutta paljon kyllä pitää tapahtua, jos mennään edes tästä sarjasta jatkoon. Ja paljon enemmän pitää tapahtua, jos kuvitellaan, että siitä eteenpäin otettaisiin yhtään voittoa.
Itse uskon, toivon ja vaadin, että joukkue herää taistelemaan. Uskon vielä täysin siihen, että tämä sarja on voitettavissa (pyyhettä ei saa koskaan heittää kehään), sen jälkeen vasta mietitään tulevaa. Mulle on tässä vaiheessa ihan sama, vaikka maanantaina hävittäisiin, jos se tulee saappaat jalassa taistellen ja oikeasti viimeiseen mieheen asti vietynä. Silloin voin edelleen olla ylpeä (ei ylpeilevä) espoolaisesta kiekosta. Jos neppaillaan ja pelataan "mukamukakivaa" kiekkoa, minkä jälkeen todetaan, että lomat alkoi, voitte vaikka soittaa sinne radiorockiin sitten kännissä - siinä vaiheessa... no en viitsi sanoa. Varmaan toimistollakin vituittaisi lähettää 20 euron laskua ensi kauden kausikortista?
No, joka tapauksessa näyttää siltä, että Bluesin CHL-unelma elää nyt aika vahvasti jyväskyläläisten harteilla.
P.S. Mitä siellä Lahdessa on tehty väärin, kun gloryhunterit peesaa kuolevaa dinoasaurusta eikä teidän kujakolleja?