La 21.10.06 Saipa-Blues

  • 8 363
  • 56

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Länäri kirjoitti:
... Ensin putsaavat espoolaiset pois siitä ja kolmannessa erässä siinä roikkui koko ajan 3-5 saipa fania.

Tämä on sitä pienten paikkojen kotietua. Ei kai muuta voi odottaa, kun järkkäreinä toimii jääkoneenkuljettajan serkku ja huoltajan sisko. Ammattilaiset ovat sitten erikseen. Ei pidä antaa näiden pilata tapahtumaa, vaan kiltisti totella ja yrittää unohtaa samantien....
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
The Nikkari kirjoitti:
Ei kai muuta voi odottaa, kun järkkäreinä toimii jääkoneenkuljettajan serkku ja huoltajan sisko.
Onhan se noinkin. Siitä huolimatta kyse on kuitenkin yritysmuotoisten seurojen tarjoamasta tilaisuudesta, johon vierasfanit ovat ostaneet lippunsa siinä missä paikallisetkin. Järkkäreitäkään ei kukaan ole aseella uhaten sinne pakottanut, vaikka makkarapalkalla mukana olisivatkin.

Joka kerta kun tällaisia kertomuksia kuulee, ei voi kuin hämmästellä miten typerästi ja lapsellisesti aikuiset ihmiset voivat toimia. Vaikka kuinka tulisi kentällä turpaan, luulisi sitä järkkäriksi ryhtyneeltä velvollisuudentuntoa nyt sen verran löytyvän, että hoitaisi hommansa kunnolla ja puolueettomasti. Ja tämä kun ei tosiaan ollut ollenkaan ensimmäinen kerta kun Lappeenrannan järjestysmiestoiminnasta vastaavaa kuuluu.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ikävä kuulla että tuollaista on tapahtunut. Itse en kuitenkaan pidä Lappeenrantaa pahana paikkana. Kyllä niitä provoilijoita löytyy joka paikkakunnalta eikä ainakaan minun kokemukseni mukaan eniten Lappeenrannasta. Varmasti löytyy Espoostakin vaikken heti muista nähneeni mitään pahempaa. Itse en istunut yläriveillä, joten en tiennyt koko jutusta mitään. Yleensä tuollaisissa tapauksissa asiat olisi selvitettävissä melko helposti puhumalla järkkärin tai hänen esimiehensä kanssa. Meilläkin oli matkanjohtajalla numero Lappeenrannan turvallisuuspäällikölle, joka uskoakseni olisi asiaan puuttunut jos järkkäri ei olisi pyynnöstä huolimatta niin tehnyt.

Eli ihan vinkkinä Bluesin kannattajille, että matkanjohtajaan kannattaa ottaa yhteyttä jos tällaisia ongelmia on. Hän on myös oikea henkilö antamaan palautetta "virallista tietä" paikalliselle turvallisuuspäällikölle. Näistä turvallisuusasioista on liigan ja SM-Liiga Fan Clubit ry:n välillä pidetty kokouksia varsin hyvässä hengessä ja uskon, että tällaiset ongelmat on hyvinkin helposti hoidettavissa kunhan saadaan niistä tieto oikeille henkilöille.

Monilla tuntuu olevan sellainen fiksaatio, että vierasjoukkueen kannattajat ovat kaiken pahan alku ja juuri ja katsojia pitää suojella niiltä. Katsojia ne on kuitenkin vieraatkin vaikka monesti äänekkäitä sellaisia. Itsekin tavaraa niskaan vieraspelissä saaneena olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että järjestyksenvalvojan pitää seurata tilannetta ja puuttua asioihin puolin ja toisin sen mukaan mitä tapahtuu eikä paidan värin mukaan.

Juttelin ennen pelin alkua yhden paikallisen järkkärin kanssa ja kyllä minulle särähti korvaan kun kaveri valitti että lihapiirakka/makkara on kaudesta toiseen sama, mutta määräyksiä tulee koko ajan enemmän. Eli homma menee koko ajan ammattimaisemmaksi, mutta palkkaa ei makseta. Lappeenrannassa kuulemma on ohjeet että tuomarin haukkumisesta lentää pihalle. Ei mene mun jakeluun. Toki tuomarin homoksi leimaaminen tai uhkailu on sellaisia asioita joita ei pidä hyväksyä, mutta ei kai jostain nuijan huutamisesta sentään. Tämä järkkäri jonka kanssa keskustelin muuten kertoi itsekin lentäneensä tällä kaudella pihalle tuomarin haukkumisesta. Ymmärtääkseni ei kuitenkaan ollut sillä kertaa työvuorossa. Ihan mukava kaveri oli kuitenkin hän.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Andrej kirjoitti:
Vaikka kuinka tulisi kentällä turpaan, luulisi sitä järkkäriksi ryhtyneeltä velvollisuudentuntoa nyt sen verran löytyvän, että hoitaisi hommansa kunnolla ja puolueettomasti. Ja tämä kun ei tosiaan ollut ollenkaan ensimmäinen kerta kun Lappeenrannan järjestysmiestoiminnasta vastaavaa kuuluu.
Ehkäpä tälläiset idiootit voisi jatkossa jättää palkkaamatta kyseisiin hommiin ja tilalle ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä sivistyneesti ja puolueettoman tasapuolisesti. Tuollaiset paskahousut pilaa muidenkin maineen.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Espoonmies kirjoitti:
Lappeenrannassa kuulemma on ohjeet että tuomarin haukkumisesta lentää pihalle. Ei mene mun jakeluun.
Jonkun järkkärin kanssa tuosta tuli eräässä ottelussa puhetta ja kertoi että nykylinjaus katsomohuutelussa on se että henkilökohtaisuuksia ei saa huudella kentälle (ei pelaajille eikä tuomarille). Puusilmä, eläkeläinen tms. hupihuudot ovat sallittujen listalla mutta kun alat huutamaan että muijaskin haukku sut kun pistin kuivalla kakkoseen viime yönä, niin poisto hallista voi tulla kysymykseen. Eipä sillä, eipä tuollaisia kukaan älykäs ihminen huutelekaan ja ihan ok se on minun mielestäni jonnekin se rajakin vetää. Tuomarin toimintaa kohtaan saa tietääkseni edelleenkin reagoida pelitapahtumiin viitaten. Virheitähän sattuu lähes joka pelissä ja saa siitä huomauttaa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jussi77 kirjoitti:
Jonkun järkkärin kanssa tuosta tuli eräässä ottelussa puhetta ja kertoi että nykylinjaus katsomohuutelussa on se että henkilökohtaisuuksia ei saa huudella kentälle (ei pelaajille eikä tuomarille). Puusilmä, eläkeläinen tms. hupihuudot ovat sallittujen listalla mutta kun alat huutamaan että muijaskin haukku sut kun pistin kuivalla kakkoseen viime yönä, niin poisto hallista voi tulla kysymykseen. Eipä sillä, eipä tuollaisia kukaan älykäs ihminen huutelekaan ja ihan ok se on minun mielestäni jonnekin se rajakin vetää. Tuomarin toimintaa kohtaan saa tietääkseni edelleenkin reagoida pelitapahtumiin viitaten. Virheitähän sattuu lähes joka pelissä ja saa siitä huomauttaa.

Toi menee ihan hyvin jakeluun. Sen järkkärin puheista ymmärsin että kaikki kritiikki on kiellettyä. Itse tosin sanoi huudelleensa juuri noita seksuaalisuuteen liittyviä tuhmuuksia ennen lentämistään pihalle.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Espoonmies kirjoitti:
Toi menee ihan hyvin jakeluun. Sen järkkärin puheista ymmärsin että kaikki kritiikki on kiellettyä. Itse tosin sanoi huudelleensa juuri noita seksuaalisuuteen liittyviä tuhmuuksia ennen lentämistään pihalle.

Lappeenrannassa saa huudella mitä huvittaa eikä järkkärit heitä pihalle, ainakaan istumakatsomoista.

Tällä kaudella lähelläni istuu idioottipariskunta mikä sekoaa täysin peleissä, ja tarinaa tulee jos kaikenlaista. Järkkärit ei turhaan touhuun puutu ja menå jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös