La 21.04.2012 JYP - Pelicans, 4.finaali

  • 59 897
  • 233

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vertaus NHL:n tapaukseen oli ehkä aika huono, koska eroavaisuuksia on niin paljon, joten jätetään se pois.

Mutta pointtini on siis se, että niin tahalliset kuin tahattomatkin suoraan päähän kohdistuneet iskut pitää karsia pois jäähyjen muodossa. Jokainen pelaaja vastaa kuitenkin itse tekemisistään kaukalossa.

Tahalliset iskut ovat tosi törkeitä, mutta tahattomatkin tulevat usein tilanteissa joissa se kunnioitus vastustajaa kohtaan ei ole riittävän korkealla.

Eli Riskalle 5+20 olisi mielestäni ollut oikeutettu, ja pelilupa tälle päivälle taas voimaan.

Case closed minun puolestani.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pelatessani NHL:ssä sain ensin pelissä Al McInnisin lyöntilaukauksen naamaan ja heti perään ajeli koko kentän vauhdilla Scott Stevens meikäläisen kylmäksi. En perkele jäänyt makaamaan kentälle ja cheerleadereiden avittaessa jäältä pois jäin vielä Zambonin yliajamaksi. Kolme jalkaa poikki, kylkiluut tehtiin uudelleen alumiinista, Robocopilta sain uuden leuan ja tulihan sitä samalla 134 tikkiä, jokainen tikki tehtiin veneköydestä: 6 tuntia tuli saikkua. Henkisesti olen kovempi kuin katerpillari. Hieno tarina eikö? Ja totta vielä kaiken lisäksi.

Itse pelistä on käyty kaikki oleellinen läpi ja itse en ole vieläkään toipunut tuosta jatkoaikamaalista. Vitutti niin paljon ettei itku ollut kaukana ja tänään ei ole viittinyt edes lehtiä lukea tai maaleja katsella. Saatikka edes Jatkista avata ennen tätä. Kovia pelejä nämä faneillekin ovat.

Voisitko vielä tuon lahtelaisen vit...un ohessa ottaa kantaa itse asiaankin eli miten mielestäsi Lahdessa tuon pelin kunnioituksen laita on kevään tapahtumien valossa. Kaikki hyvin, vai?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Harri Pirinen

Ei tarvitse ihmetellä mistä on tuon sukunimen saanut. Tai kyseessä taitaa olla taiteilija nimi. Tuollaista jälkeä syntyy, kun jonkun päästää piripäissään kirjoittelemaan, mutta ei käi näitä valtakunnallisessa mediassa tarvisisi silti julkaista?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisitko vielä tuon lahtelaisen vit...un ohessa ottaa kantaa itse asiaankin eli miten mielestäsi Lahdessa tuon pelin kunnioituksen laita on kevään tapahtumien valossa. Kaikki hyvin, vai?

Kaikki hyvin, kiitos kysymästä. Täällä liuta muiden joukkueiden kannattajia mouhoaa, miten kentällä ei saa makoilla täydestä vauhdista päähän tulleen iskun jälkeen. Itse en ole kritisoinut vastustajan makoiluja tuollaisten tööttien jälkeen, miksi kritisoisin Hodgmanin? Siksikö, että kaveri on oletettu filmaaja Salomäen tapauksen jälkeen, jolloin lääkärit kuitenkin diagnosoivat hänelle vamman, eikä SM-liiga tai mikään muukaan virallinen taho ole epäillyt lääkäreiden diagnoosia? Se on upea juttu, ettet sinä makoillut silloin kerran, mutta nämä kaverit tekevät hommaa ammatikseen, eikä siinä taida olla järkeä riskeerata hommaa muutaman urhoollisuuspisteen takia tai nimimerkki Blues foreverin kunnioituksen takia. Verta päästä, tikkejä päähän, taju lähes kankaalla ja pitäisi väkisin kammeta itsensä ylös? Uskomatonta sontaa.

Rinkinen saattoi makoilla turhan pitkään, juu. Mites Kärppien Backlund kunnioitti peliä? Tai nämä JYPin kaatuilijat, jotka yrittävät kalastella ylivoimaa joukkueelleen? Kaikenlaista se menestys tuo tullessaan, nimenomaan kateutta. Hodgman ja Lasch filmaavat ja tekevät vaikka mitä muiden joukkueiden fanien silmissä, koska ovat tämän liigan tähtipelaajia. Niin tämä homma on mennyt vuodesta keppi ja menee edelleen.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Syvä huokaus tuomaritoiminnalle jälleen kerran. Parina esimerkikkinä: Laatikainen istumaan kakkosta täysin puhtaasta taklauksesta Laschiin. Lahti työnnetään Kuuselan päälle, jonka seurauksena Lahti lähtee pihalle. Ei todellakaan näin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Vähän sekalainen kysymys, mutta miten JYP-fanit suhtautuvat tähän Tuomas Heikkilään? Tuntuisi vain jotenkin nololta lukea tämän tason uutisointia oman joukkueen otteista. Jannun tuotoksiin olen oikeastaan vasta tällä kaudella tutustunut ja tästä hämmentävästä yksisilmäisyydestä tainnut tännekin kirjoittaa. Sepustukset menisivät vielä jotenkin läpi keskustelupalstoilla tai ehkä jopa seurojen omilla sivuilla harrastelijoiden kirjoittamina (vrt. se pari vuotta sitten Ässien otteluraportteja kirjoittanut nainen), mutta en tajua miksi kuitenkin ilmeisen arvostettu media näitä julkaisee. Tämä siis näin tyystin ulkopuolelta katsoen.

Tänne kun ei oikein voi linkittää Stevensin TOP-10:ä, niin laitetaan sitten Stevens-Tikkanen-Brodeur-klassikko, joka kieltämättä tuo mieleen tuon Lahden tilanteen. Kaikkihan me toki tiedämme, että rehteinä pelaajina tunnetuilla Lahdella ja Tikillä tilaisuus ei koskaan tehnyt varasta, vaan kyseessä oli puhdas vahinko molemmilla... .. .
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän sekalainen kysymys, mutta miten JYP-fanit suhtautuvat tähän Tuomas Heikkilään?

Muista en osaa sanoa kuin mutulla, että ei kovin arvostettu kaveri. Itse en kaverista ainakaan pidä. Tuntuu jutut olevan aika värilasein tehtyjä. Toki jossain määrin ymmärrettävää, mutta tuntuu vähän provosoivia tekstejä olevan. Eikös tämä Heikkilä ole freelancer-toimittaja ainakin tätä nykyä? Itse en osaa muihin lehtiin tehdyistä jutuista sanoa.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse en ole kritisoinut vastustajan makoiluja tuollaisten tööttien jälkeen, miksi kritisoisin Hodgmanin? Siksikö, että kaveri on oletettu filmaaja Salomäen tapauksen jälkeen, jolloin lääkärit kuitenkin diagnosoivat hänelle vamman, eikä SM-liiga tai mikään muukaan virallinen taho ole epäillyt lääkäreiden diagnoosia?

Tästäkin meillä on aika erilainen näkemys; Sm-liiga lyhensi Salomäen pelikieltoa, kun Hodgmanin "loukkaantumisen" todellinen laita tuli esille. Ja pelikiellon lyhentämispäätöksessä sanotaan niin suoraan, kuin se ylipäätään on mahdollista, että "meitä kusetettiin". Jopa Pelicansin toimari reagoi tähän päätökseen ja perusteluihin.

Mutta se siitä, mennään eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös