La 2.4.2016 JYP - HIFK (2. välierä)

  • 11 873
  • 85
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
No niin, kotiin on selviydytty ja nöyrin mielin taas eteenpäin. Eilisen pelin ratkaisu oli asennepuolella, JYP in asenne oli kunnossa, mutta HIFKn jäi vähän vaisuksi. Maalit tietysti rytmittää peliä ja käytännössä peli oli jo ekan erän jälkeen ohi. Kuulin että Rantanen pyyteli anteeksi eilistä käyttäytymistään nelosen selostamossa, HIFKn häviöön löytyi paljon syitä, peräkkäiset pelipäivät, tuomaritulkinnat ym. Tälle kaverille maksetaan vielä palkkaa tästä paskan jauhamisesta, en kyllä ymmärrä miksi.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Jos HIFK-faneilla on tämä linja, ettei tappiopelien jälkeen otteluketjussa juuri höpötellä, niin ymmärrän linjauksen. Ainakin IFK:n kohdalla se johtaa aikalailla asialliseen viestintään peleistä sitten tuolla heidän omissa keskusteluissaan, joita me kaikki voimme käydä tsekkaamassa. Ja Liigan ottelusarjaosiossa on myös hyvä henki keskustelun tason suhteen päällä. Kyllä tämä minulle kelpaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ilman sarvia ja hampaita, siitä että keskustellaan omalla puolella eikä esimerkiksi ottelukohtaisesti täällä voi saada sen kuvan että siellä porukassa on ilmapiiri jonka mukaan muut eivät ole riittävän hyviä joten sitten keskustellaan vain omien kanssa. Siitä myös voi saada sen kuvan että vastustajaa ja/tai sen kannattajia ei kunnioiteta.

Vaatiiko jonkun ego sitä että tänne tullaan kehumaan että kuinka hyvä vastustaja olikaan? EIkö tuo nyt ole ihan sama heitetäänkö tänne ne samat kuluneet lätinät että sarja on vielä kesken ja maanantaina pelataan taas paremmin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Vaatiiko jonkun ego sitä että tänne tullaan kehumaan että kuinka hyvä vastustaja olikaan? EIkö tuo nyt ole ihan sama heitetäänkö tänne ne samat kuluneet lätinät että sarja on vielä kesken ja maanantaina pelataan taas paremmin.

Juuri tämä. En oikeasti meinaa silmiäni uskoa kun muutamia meidän porukan viestejä lukee. Oon varmaan itsekin sitten niitä ylimielisiä faneja kun en jaksa otteluketjuihin käydä yleensä kirjoittamassa, varsinkaan tappiopelin jälkeen. Kuulostaa enemmän vastaanottajan epävarmuudelta jos tarvitsee ketjuun vastapuolen kehut ja analyysit tappiopelistä. Naurettavaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri tämä. En oikeasti meinaa silmiäni uskoa kun muutamia meidän porukan viestejä lukee. Oon varmaan itsekin sitten niitä ylimielisiä faneja kun en jaksa otteluketjuihin käydä yleensä kirjoittamassa, varsinkaan tappiopelin jälkeen. Kuulostaa enemmän vastaanottajan epävarmuudelta jos tarvitsee ketjuun vastapuolen kehut ja analyysit tappiopelistä. Naurettavaa.

Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama kirjoittaako tänne paljon vai vähän HIFK:n faneja. Heidän kommenttejaan olen tottunut lukemaan HIFK:n osiosta jo pidempään, joten tässä ei ainakaan minulle ole mitään uutta tai ihmeellistä enkä pidä käytäntöä mitenkään epäkunnioittavana.

Sinänsä nämä otteluketjut eivät mielestäni ole edes niin tarpeellisia nyt, kun on kuitenkin ottelusarjaketjukin olemassa. Mutta itse tykkään lukea molemmat läpi, koska aina voi bongata mielenkiintoisia viestejä jne.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Täytyy valitettavasti huomauttaa että joillakin nimimerkeillä on sisälukutaidossa hieman hiomista. Mutta se tästä off topicista.

Huomenna jatketaan otteluketjussa, mahdollisesti sitä ennen sarjan ketjussa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sinänsä nämä otteluketjut eivät mielestäni ole edes niin tarpeellisia nyt, kun on kuitenkin ottelusarjaketjukin olemassa. Mutta itse tykkään lukea molemmat läpi, koska aina voi bongata mielenkiintoisia viestejä jne.

Onhan näissä otteluketjuissa se, että jos tulee jotain kuohuttavia yksittäistilanteita(taklauksia, tappeluita, tuomarivirheitä), niin parempi, että niistä jauhetaan sitten otteluketjussa eikä täytetä sarjaketjua niillä viesteillä. Toistaiseksi noita ei ole ollut.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut JYP:lle sarjan tasoituksesta. Täysin ansaittu voitto, IFK oli eilen huonompi jokaisella osa-alueella, kuten Törmänen haastattelussa totesi, 5 kun päästät omiin niin harvoin voittaa. IFK:n viisikko oli todella levällään koko pelin ja JYP hyödynsi sen todella hyvin. Siihen päälle voi laittaa 2-3 maalia Lankiselle, jäätä pitkin 3 laukausta ilman maskia kertoo ettei Lankinenkaan eilen onnistunut hyvin. Lankisen pienen pieni heikkous on se, ettei ole kovin hyvä torjumaan laukauksia *hymiö*. No eipä tuollaista peliä olisi voitettu vaikka siellä olisi ollut Husso maalissa, sen verran heikosti IFK puolusti.

Mun mielestä on aivan ymmärrettävää jos moni IFK-fani ei jaksa tänne tappion jälkeen kirjoitella, ja en usko että se on mitään stadilaista ylimielisyyttä, tätä samaa olen havainnut muidenkin joukkueiden faneilta ajoittain. Itse jätän muutenkin lauantai iltana, pelin jälkeisen vitutuksen jälkeen jatkoajalle kirjoittelun minimiin, jos ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa niin ei kannata kirjoittaa ollenkaan.

Maanantaina jatketaan.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni se on puhtaasti onnistuneen pelin osoitus jos vastustajan fanit keskittyvät nollaamaan tappiotaan itse valitsemallaan tavalla. Jos esimerkiksi eilisen pelin osalta paremmasta joukkueesta olisi ollut erimielisyyksiä, tuomarit olisivat tehneet oikeusmurhan tms. niin eiköhän täälläkin olisi ollut erilainen kuhina.

Eilisestä vielä sen verran, että nyt jäällä oli tunnetta, uskon, että tämä tulee parantamaan myös jatkopelien tunnelmaa. Kyllä siellä huomenna on joka jamppa valmis pelaamaan PO-sarjan vaatimalla tasolla ja tulee varmasti toistaiseksi kovin matsi tässä sarjassa.

Jupa
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan näissä otteluketjuissa se, että jos tulee jotain kuohuttavia yksittäistilanteita(taklauksia, tappeluita, tuomarivirheitä), niin parempi, että niistä jauhetaan sitten otteluketjussa eikä täytetä sarjaketjua niillä viesteillä. Toistaiseksi noita ei ole ollut.

Totta, hyvä pointti tuokin. Toki otteluketjun tai ihan erityisen ketjun tapahtuman mukaan äkkiä myös tekaisee, jos jotain kohua herättävää tapahtuisi. Itsehän tykkään molemmat ketjut kyllä seurata.

Pointtini olikin se, että on ihan ymmärrettävää, jos ei aina sekä otteluketjuun ja ottelusarjaketjuun riitä niin hirveästi kirjoitettavaa molemmilta osapuolilta. Tappion jälkeen ainakin joskus itsestä tuntuu, että on parempi olla kirjoittamatta mitään näihin ketjuihin, kun v-käyrä voi joskus olla liian korkealla. Usein kuitenkin haluaa lyhyesti, mutta rehdisti onnitella voittanutta osapuolta, vaikka muuta painokelpoista ei syntyisikään.
 
Viimeksi muokattu:

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos HIFK-faneilla on tämä linja, ettei tappiopelien jälkeen otteluketjussa juuri höpötellä, niin ymmärrän linjauksen.

Ei ole mitään ylhäältä masinoitua linjaa, Lauantaipelin jälkeen, vaan yleensä on porukalla muutakin tekemistä kun roikkua täällä. Tämä siis ihan runkosarjankin perusteella. Itsellä oli pelin jälkeen sen kokoluokan sieni otsikossa ja toinenkin olut lohduksi nautittuna, että en kyllä olisi saanut mitään järkevää kirjoitettua. Jos tämä nyt on JYP faneille tärkeää, niin alla on se, mitä eilen olisin kirjoittanut tiivistettynä ja kännin aiheuttamat kirjoitusvirheet poistettuna:

Vittu, Voi vitun vittu, Ei voi vastustaja, joka mestasta tehdä. Vittu mitä paskaa, Miks ei Husso ole maalissa... miksei nää pelaa... kaikille kenkää ja se Genen jäähy oli yks saatanan kalastus... miten voi tohon kukaan mennä... kaikille kenkää!

Ja nyt kun vauhtiin pääsin, niin tää Nättinen; täys paska ja teki runkosarjassa jonkun kaksi maalia ja nyt tähän peliin viisi... tuuri voitto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös