Vaan on noissa totuuden siemen. Tällä kaudella ollaan oltu altavastaajina paljon enemmän kuin esim. viime kaudella. Vieraissa ollaan tosin oltu lähes aina altavastaajina, ja muistankin Bluesin olleen esim. viime vuonna äärimmäisen vaikea vastus. Kuitenkaan Kärppien kiekollinen peli ei ole kyennyt hallitsemaan pelejä, eikä viime kaudesta tuttua rauhallisuutta ole liikoja ollut hyökkäyksiin lähdöissä.
Jännä kuitenkin, että voittoja tulee. Itse en monesti ole lainkaan tyytyväinen Kärppien esitykseen, vaikka kuitenkin Kärpät pääsääntöisesti on pystynyt luomaan enemmän maalipaikkoja kuin vastustaja. Mistä tämä johtuu? Ehkä se johtuu juuri nopeista pelinkäännöistä. Tuntuvat tekevän kaikki maalinsakin juuri vastahyökkäyksistä. Ja niitä on paljon.
Radiosta osin nähtynä Bluesilla oli huikeaa pyöritystä, vaan ei tehoja. Osittain Stenkan selostuksesta tuli mieleen, että ehkei siellä tuhannen taalan paikkoja kuitenkaan tullut liukuhihnalta. Kärpilläkin taisi kuitenkin olla useampi puolivillainen paikka.
Noh, huolestunut joka tapauksessa olen siitä, että lähes pelissä kuin pelissä ollaan jyrän alla. Toisaalta pelin sapluuna oli kuin joistakin Kojon ensimmäisen kauden tapahtumista. Alussa lähdetään tarkkaillen, saadaan johtomaali, sitten ei saa enää hyökätä (luulen, että tässä tapauksessa tosin ei pystynyt hyökkäämään).
Vaikkakin uskon Bluesin olevan vahva ketä vastaan hyvänsä keväällä, niin silti jäitä hattuun. Samalla tavalla piti Bluesin kaikkien mukaan taklata Kärpät laidan läpi parkkipaikalle joka pelissä. Näin vain ei sattunut. Voihan se toki tällä kertaa sattua.
Montako vaihtoa Bros pelasi? Tuolla Barcelona puhui ihmeparantumisesta, kun arvioivat saikuksi viikkoa, mutta ei ihan 9 päivää riittänytkään. Melkoinen ihmeparantuminen. Oliko Tomi Mustonen jälleen sukka, vaikka pari parempaa peliä onkin alla?
Urheilun ylläteksellisyys on aina mukavaa. Altavastaaja voi voittaa pelin, vaikka muutama hpk kirjoittaja olikin syksyllä eri mieltä. Jyrän alta kuitenkin jatkoaika voittoon, liekkö Tarkin voitto?