Hohhjoijaa!
Harvoin mikään lukemani viestiketju on herättänyt allekirjoittaneessa hilpeyttä yhtä paljon kuin tämä!
Olen kymmenissä viime vuosien PK-seudun peleissä vierailleena kohtalaisen hyvä kaveri arvioimaan sitä, millainen tunnelma peleissä on keskimäärin. Lisättäköön, että olen käynyt monessa muussakin kuin JYP-pelissä.
Eilisessä Nordiksen väännössä pelattiin hyvä peli sekä kentällä että katsomossa. Olen aina pitänyt Nordiksen tunnelmasta suhteessa Länkkärin ja Jaffalan vääntöihin. Silti eilinen tunnelma oli harvinaisen hyvä eikä vähiten JYPin laadullisesti erinomaisen sambaryhmän ansiosta.
Katsoimme velipojan kanssa kakkoserän suoraan sambaryhmän edessä, siis suoraan tämän positiivisen äänisaasteen vaikutusalueen ytimessä. Mahtava lisä ottelun tunnelmaan! Eikä desibelin vertaa liikaa tavallisen itseään kunnioittavan heteron äänialalle.
Myös 1. ja 3. erässä seuratessamme peliä toisesta päästä, tulimme positiivisesti huomanneeksi, että ko. ryhmä oli parasta, mitä PK-seudun katsomoissa on viime vuosina nähty. Lisättäköön, että käytäväkeskustelussa puheenaiheena olivat niinikään ko. ryhmän aikaansaannokset ja näistä kuulemani kommentit myös umpistadilaisten suilla olivat yksinomaan positiivisia.
Edustavatko siis täällä kirjastotunnelmaa vaativat hiljaista vähemmistöä? Näin uskon. Sillä jotenkin HIFK-brändiin ei omasta mielestäni voisi kuulua mikään ilmiö sen paremmin kuin äänekäs, joukkuettaan voimakkaastikin kannustava yleisö.
Mitä tästä voisi päätellä? Itse uskon, että nyt on aika niiden tosihifkiläisten tulla kaapista esille, jotka eivät edusta tätä "ollaan hiljaa vain" -näkemystä, sen teette jo pelkästään oman brandinne puolesta.
Toinen havainto: ei ollut eka kerta, kun sambailijat löysivät nordikselle. Ehkä järkkäreiden joukossa olikin eilen kaikista huonoimmalla itsetunnolla varustetut epähifkiläiset, joita aidosti ottaa päähän, että SM-liigan piikkipaikalla on jokin muu kuin kehä ykkösen sisälle mahtuva joukkue ;) Kehä kolmonenhan on jo siperian raja monelle, eikös joo?
Summa summarum: sambalijoiden vierailu eilen oli parasta, mitä PK-seudun peleissä on taas vähään aikaa nähty. Ja kenkää niille järkkäreille, jotka tuhosivat HIFK-brandia eilen alistumalla kirkkoon / kirjastoon tulleiden hyssyttelijöiden valituksiin.
Ugh!
Jupa