Takkuturkki kirjoitti:
-Pula-ajan Tretjakille terveisiä, että huonostipa olet perillä Tuukka Raskin edesottamuksista. Kaveri on nuorten MM-kisojen jälkeen ollut ehkä jopa liigan paras maalivahti. Rask on noussut torjuntatilastossakin toiseksi yli 1/3 kauden otteluista pelanneista kassareista. Rask on tällä hetkellä Ilveksen paras ja realistisin toivo mennä keväällä vielä pitkälle.
Olen eri mieltä, mutta olenkin nähnyt vain ilveksen tv-pelit sekä pelit raksilassa eikä Tuukka torjunut kaikissa matseissa, joten vähän muiden raporttejakin on tullut silmäiltyä.
Rask on torjuntatilastoissa noussut kärkisijoille ja siellä hänen eittämättä kuuluu ollakin. Oma seuraaminen lähti juuri noista mm-kisoista, koska siellä hän oli itse maagisuus. Kuitenkin.. kuten kaikilla nuorilla maalivahdeille, ehjät 60 minuuttiset eivät ole joka päiväistä herkkua. En tarkoita sitä, että Rask päästäisi välillä kaikki kudit ja välillä ei mitään, vaan tarkoitan, että välillä Rask on todella loistava ja välillä tippuu "vain hyväksi molariksi". Monessa näkemässäni pelissä Rask on päästänyt 1-2 maalia, jotka olisi pitänyt ottaa. Itse paikoissa ei välttämättä enää ole ollut nokan koputtamista, mutta on itse omalla hötkyilyllään aiheuttanut vastustajalle loistavan maalipaikan.
Kuitenkin.. kuten sanoin aiemminkin, hän on todella hyvä maalivahti, jolla on edessä loistava tulevaisuus. Hän pelaa pääsääntöisesti hyviä ellei välillä jopa loistavia otteluita. Kuitenkin.. välillä lipsahtaa. Ehkäpä tulee katsottua turhan kriittisesti ja voisi sanoa, että välillä lipsahtaa sellaisia, jotka nimenomaan hänen tasoisensa maalivahdin pitäisi ottaa. En kuitenkaan montaa peliä muista, missä Tuukka olisi pystynyt yksin pelaamaan voiton joukkueelleen, tyyliin Wallinheimo, Hurme, Thomas jne. Niitäkin on varmasti tullut, mutta toisin sanoen kasvua vielä on. Ja hyvä niin ettei leipäänny nuorena kaverina peliin.
EDIT: siis aloin seuraamaan reippaan vuoden takaisista kisoista.
EDIT EDIT: Ei ole mitenkään ollut sm-liigan paras vahti missään vaiheessa.. yksi parhaista kuitenkin. Torjuntaprosentti on voinut olla jollain välillä mitattuna paras.
EDIT EDIT EDIT: Luinpa oman viestini uudestaan. Huomasin, että siellä on pari lausetta katkennut kesken ja ajatus samalla :) Suurin virhe oli lauseessa "ihmeen ailahtelevainen, että tällä kaudella ollaan nähty vain hyviä pelejä.. " Siinä oli tarkoitus sanoa, että tällä kaudella on nähyt välillä "vain hyviä pelejä". Eli kun yleensä on tosi hyviä, niin välillä vain hyviä. Varsinaisesti heikkoja pelejä ei ole ollut kuin 1 tai 2. Ja niissäkin on syytä ollut kentällä enemmän kuin maalissa.