La 17.11.2018 Kärpät - TPS

  • 10 064
  • 70

bunghole

Jäsen
Viimein asiaa :). Liiga olisi heti paljon mielenkiintoisempi seurata jos Kärppiä ei tosiaan suosittaisi niin paljoo.

Noniin, jokohan kaikki itkut ois itketty. Toki näissä itkuissa on ennenkin nähty se, että itku jatkuu ja muuttuu todeksi, kun sitä tarpeeksi toistelee. Kärpät saa kuulemma vetoapua tuomareilta lähes jokaista vastustajaa vastaan. Tai ainakin niitä, jotka eivät ole tottuneet kärjen tuntumassa taistelemaan, mutta ovat hyvän alkukauden ansiosta sinne itsensä onnistuneet hilaamaan.

Btw, TPS on saanut sarjan vähiten kakkosia, Kärpät on taas siellä keskivaiheilla. Onko TPS:n pelityyli jotenkin niin erityisen puhdas ja Kärppien likaisempi, kun Kärppien pitäisi keskimäärin saada enemmän? Samaa ovat itkeneet esim. Ipan kannattajat, mutta Ilves on sarjan viidenneksi vähiten jäähyjä saanut joukkue.

En tiedä ketä vastaan se Kärpät sitten jäähyilee, kun niin monen joukkueen kannattajat tästä itkevät. Vai pitäisikö saada vielä hieman enemmän, vaikka kyseessä on nopeasti liikkuva ja taitava joukkue, jota uskaltaisin väittää paremmaksi kuin suurin osa sarjan joukkueista?

Vai olisiko kyseessä vain vahvistusharha? Itkut oli ladattu muiden itkujen vuoksi piippuun jo valmiiksi, niin nähtiin vain Kärppien epäselvät tilanteet (kyllä niitäkin oli, esim Lindstenin selvä jäähy), muttei huomattu omien virheitä?

Ja niitäkin pelejä on ollut, että Kärpät on näyttänyt saavan helpommin jäähyjä tai "kärsivän" tuomarilinjasta. Vahvistusharha toimii kuitenkin toisinkinpäin ja tuollaisessa tapauksessa vain sanotaan, että "ei pitäis Kärppäfaneilla olla mitään itkemistä kun Junno on jo vuosia maksanut tuomarit!!11"

Eteenpäin. Kunnes taas palataan aiheeseen seuraavassa "kärkiottelussa". Jostain syystä esim Sportia, KooKoota ja muita keskikastin joukkueita vastaan molempien joukkueiden kannattajat ovat olleet sitä mieltä, että oli kauden vauhdikkain ja viihdyttävin peli, tuloksesta huolimatta. Edellisen pelin jälkeen en kuullut Jukurileiristä mitään itkemistä tuomareista tai mistään muustakaan. Monella paikkakunnalla kunnioitetaan tulosta ja yksittäinen peli voi kääntyä miten vain. Kumpikaan ei edes hyötynyt erikoistilanteista mitenkään, joten näistä on sitäkin turhempaa edes jauhaa noin paljon.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Huvittavaa pillitystä Turun suunnalta. Ei tee täälläkään tiukkaa myöntää, että eilen tuomareiden huonot vihellykset menivät Kärppien suuntaan. Systemaattisesta suosimisesta puhuminen on kuitenkin aivan naurettavaa paskaa. Hienosti vielä kumotaan tilastofaktat omalla mutulla. Hyvää suorittamista, pojjaat.

Viihdyttävä matsi, parempi voitti. TPS on kyllä kova, mutta kasetti ei kestä täyttä peliä näköjään. Keväällä varmaan jo kestää.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tilastothan eivät sinänsä kerro yhtään mitään dumariston tasapuolisuudesta. Jos mä huitaisen viikateiskulla päähän vastustajaa ottelun jokaisessa vaihdossa ja vastustaja ei kertaakaan pelin aikana ja pelissä ei jaeta yhtään jäähyä niin oululaislogiikalla tuomiot on jaettu tasapuolisesti eikä kumpaakaan ole suosittu?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Nykyään toivon ennemminkin ettei tulisi jäähyjä. Kärpät pelaa paremmin tasaviisikoin kuin ylivoimalla. Ylivoimat vaan sotkee muuten hyvää peliä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tilastothan eivät sinänsä kerro yhtään mitään dumariston tasapuolisuudesta. Jos mä huitaisen viikateiskulla päähän vastustajaa ottelun jokaisessa vaihdossa ja vastustaja ei kertaakaan pelin aikana ja pelissä ei jaeta yhtään jäähyä niin oululaislogiikalla tuomiot on jaettu tasapuolisesti eikä kumpaakaan ole suosittu?
Voi jeesus sentään mitä logiikkaa. Mitä parempaa dataa on sinun mielestäsi olemassa tämän kauden tuomaritoiminnasta kuin joukkueiden saamat yli- ja alivoimat? Tuo joukkopsykosi siellä Turkkusessa päin alkaa olemaan jo melko huvittavaa. Ylhäällä @bunghole ansiokkaasti avasikin syitä, kannattaa lukaista se läpi. Noista teidän salaliittopuheista (ne jotka siitä ovat puhuneet, eivät siis kaikki onneksi) alkaa tulla jo Antti Heikkilä mieleen terveyskeskusteluissa. Ja jos jäi epäselväksi niin se mies on täysin sekaisin.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Kauden huonoimmat häviäjät löytyy näköjään tästä ketjusta. Vahvaa meno Turusta muutenkin, kun Kaskinenkin selittelee pelin jälkeen kuinka Kärpät on niin suuri ja mahtava ja vähintään Miracle on Ice oli lähellä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Voi hyvänen aika mitenkä Kärppäfanit voi olla noin värilasien takia sokeita. Tilastot ei kerro kaikkea ja sitä paitsi niiden mukaan se on totta että Kärpät saa eniten apuja tuomareilta. Ja sitten vielä täällä kehdataan heittää että kannattaa tarkistaa faktat. Uskomatonta. Nyt kannattaa Oulussa tarkistaa faktat ja palata sitten asiaan mikäli näkee aiheitta. Jos oikeasti katsoo tilastoja niin ei pitäisi kyllä nähdä aihetta mutta tiedä nyt näistä. Eilenkin se nähtiin hyvinki selvästi.
Lopeta nyt tuo paskan puhuminen ja laita sitä faktaa että Kärppiä suositaan. Todistustaakka tuommoisen väitteen jälkeen on sinulla, mutta sinä et ole osannut yhtään mitään sanoa, muuta kuin olkiukkoa vilautellut pari kertaa. Värilasiheitto sieltä taas tuli, vaikka oma vahvistusharha on niin suurta, että heikompaa hirvittäisi. Aika hyvä kombo saatiin jo argumenttivirheitä kasaan, tästä on hyvä jatkaa.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi jeesus sentään mitä logiikkaa. Mitä parempaa dataa on sinun mielestäsi olemassa tämän kauden tuomaritoiminnasta kuin joukkueiden saamat yli- ja alivoimat? Tuo joukkopsykosi siellä Turkkusessa päin alkaa olemaan jo melko huvittavaa. Ylhäällä @bunghole ansiokkaasti avasikin syitä, kannattaa lukaista se läpi. Noista teidän salaliittopuheista (ne jotka siitä ovat puhuneet, eivät siis kaikki onneksi) alkaa tulla jo Antti Heikkilä mieleen terveyskeskusteluissa. Ja jos jäi epäselväksi niin se mies on täysin sekaisin.

Enkös mä just kirjoittanut että datalla ei pysty tätä asiaa todentamaan? Ja nyt sä vaadit parempaa dataa??? Data=tilasto. Ymmärrätkö? Ei ehkä kannata lähteä väittelemään näin aikaisin aamulla jos on noin pahasti vielä rähmää ajatuksenjuoksussa.

Ja ei kannata viitata mun tekstiin ja puhua salaliitoista kun en ole sellaisista koskaan kirjoittanut. Kaikki tuomarikritiikki kun ei ole salaliittoläppää, vaikka sillä varjolla näitä keskusteluita yritetään aina torpata.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tää otteluketjufoorumi alkaa olla nykyään jo melko kuollut paikka otteluseurantaketjuja lukuunottamatta. Hyvä kun kaikista otteluista saadaan edes ketjua aikaseksi.

Mutta nyt kyllä alkaa olla jo meno kuin vanhoina hyvinä aikoina! Taidanpa laittaa popkornit tulille näin sunnuntaiaamun kunniaksi ja jäädä langoille ihmettelemään. Sen verran viihdyttävää settiä pukkaa nimittäin ulos.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Enkös mä just kirjoittanut että datalla ei pysty tätä asiaa todentamaan? Ja nyt sä vaadit parempaa dataa??? Data=tilasto. Ymmärrätkö? Ei ehkä kannata lähteä väittelemään näin aikaisin aamulla jos on noin pahasti vielä rähmää ajatuksenjuoksussa.

Ja ei kannata viitata mun tekstiin ja puhua salaliitoista kun en ole sellaisista koskaan kirjoittanut. Kaikki tuomarikritiikki kun ei ole salaliittoläppää, vaikka sillä varjolla näitä keskusteluita yritetään aina torpata.
Niin, vahvojen mielipiteiden (salaliittoväitteet) takana pitäisi pystyä esittämään myös vahvoja argumentteja että et tee itsestäsi täyttä pelleä. Sinulla ei ole mitään faktaa heittää väitteidesi tueksi, joten aika heikoilla operoit tällä hetkellä.

Täytyy kyllä näin yleisestikkin sanoa että lähes päivittäin saa ihmetellä ihmisten ajatuksen juoksua. Ihmiset (yleisesti) kuvittelevat olevansa paljon älykkäämpiä kuin oikeasti olevatkaan. Oletetaan, että MINÄ olen se viisas heppu joka pystyy näkemään sellaista, mitä suuri ihmisjoukko ei huomaa. Mitään todisteita (joita voidaan vertailla objetiivisesti) MINULLA ei ole, mutta kun NÄKEEHÄN SEN NYT OMIN SILMIN (/muu kokemusperäinen narratiivi) että asia on nyt niin ja näin. Voi jeesus.

Salaliittosanaa teikäläinen ei ole maininnut, mutta aika hyvin tuossa ylhäällä höpöttelet kuinka Kärpillä on tässä sarjassa erityisasema ja jatkuva suosio tuomareiden keskuudessa. Läheltä liippaa.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Eli siis Kärpät ei saa koskaan apuja ja tuomarit viheltää ihan oikein. Ja tää tuomarikeskustelu on pelkkää selitystä tai jotain sellaista. Selvä se sitten on.
Väärin. Tuomarit ovat ihmisiä, eli tekevät inhimillisiä virheitä ottelusta toiseen. Jos alettaisiin perkkaamaan sääntökirjan kanssa joka ikinen liigamatsi 2000-luvulta, uskallan väittää että niistä huomattaisiin, että ketään liigajoukkuetta ei suosita merkitsevällä erolla. Yksittäisissä otteluissa eroa voi löytyä ihan satunnaisvaihtelun takia. Jos se eilinen matsi perkattaisiin sääntökirja kädessä läpi, voi hyvinkin olla että Kärpät hyötyi eilisestä linjasta. Tai sitten ei hyötynyt. Tai sitten TPS hyötyi. Joku näistä on erittäin todennäköisesti oikein, mutta puhuminen jostain jatkuvasta Kärppien tuomariedusta on idiotismia.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Voi hyvänen aika mitenkä Kärppäfanit voi olla noin värilasien takia sokeita.

Onhan täällä muutamakin kärppäfani sanonut, että Kärpät olisi voinut eilen saada 1-2 jäähyä enemmän. Kandee lukea näitä viestejä. Joissakin Kärppien pelaamissa vieraspeleissä sama määrä on sitten mennyt väärin toiseen suuntaan.

Tilastot ei kerro kaikkea ja sitä paitsi niiden mukaan se on totta että Kärpät saa eniten apuja tuomareilta.

Hieman alkaa siellä mopo keulia, jos tarkoitat tällä sitä, että mielestäsi jokaisessa pelissä Kärppiä suositaan.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, vahvojen mielipiteiden (salaliittoväitteet) takana pitäisi pystyä esittämään myös vahvoja argumentteja että et tee itsestäsi täyttä pelleä. Sinulla ei ole mitään faktaa heittää väitteidesi tueksi, joten aika heikoilla operoit tällä hetkellä.

Täytyy kyllä näin yleisestikkin sanoa että lähes päivittäin saa ihmetellä ihmisten ajatuksen juoksua. Ihmiset (yleisesti) kuvittelevat olevansa paljon älykkäämpiä kuin oikeasti olevatkaan. Oletetaan, että MINÄ olen se viisas heppu joka pystyy näkemään sellaista, mitä suuri ihmisjoukko ei huomaa. Mitään todisteita (joita voidaan vertailla objetiivisesti) MINULLA ei ole, mutta kun NÄKEEHÄN SEN NYT OMIN SILMIN (/muu kokemusperäinen narratiivi) että asia on nyt niin ja näin. Voi jeesus.

Salaliittosanaa teikäläinen ei ole maininnut, mutta aika hyvin tuossa ylhäällä höpöttelet kuinka Kärpillä on tässä sarjassa erityisasema ja jatkuva suosio tuomareiden keskuudessa. Läheltä liippaa.

Hei älykkyystutkija, käy tsekkaamassa eilinen otteluseurantaketju ja palaile sitten asiaan kun huomaat ettei tämä pelle täällä ole nyt kovinkaan yksin tässä asiassa. Ihan tiedoksi sulle, että tää foorumi kuolis lopullisesti jos jokainen väite pitäisi jotenkin tieteellisesti tai faktojen varassa perustella.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kärppien olisi kuulunut saada 2-3 enemmän, ja erityisesti kakkoserässä tämä Forsströmin jäähy oli koominen. Koko Tepsin penkki nousi seisomaan kun Raksilan kuutiolta näytettiin hidastusta, josta kävi ilmi että Lindsten kaatui ennen kuin Forsström mailaansa toi luistinten lähettyville katkomielessä.

Ylipäätään räikeää kotijoukkueen suosimista eilen. Yleisesti ottaen mielestäni Kärppiä ei suosita, ja puheet sellaisesta on puhdasta autismia. En ymmärrä miksi tässäkin ketjussa juhiksen hoopoiluun lähdetään mukaan, kun näkeehän sen viestihistoriastaankin että korttijako on hänen kohdallaan ollut aika onneton.

Eiliselle ja kakkos-kolmiserien kotipuhaltamiselle tosin voi ja kannattaakin palstamillejä uhrata ja Oulustakin reippaasti myöntää että tämä kärkikamppailu ei nyt yksinomaan pelilliseen puoleen ratkennut.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Melkoinen joukkopsykoosi näyttää olevan Turun suunnalla päällä, muutamaa asiakirjoittajaa lukuunottamatta. Kiitos teille muutamalle siitä.
TPS kannattajat ovat tottuneet kotihallissaan niin puolueelliseen viheltelyyn oman jengin suuntaan (check tilastot), että kun mennään vieraskaukaloon ja saadaankin yhtäkkiä tasapuolinen kohtelu, tässä on tulos. Eilinenkin peli alkoi tuomareilla ilmeisesti vanhasta muistista TPS väristen lasien takaa, kun ensimmäisessä maalissa ei illan selvintä kiekottoman estämistä viitsitty viheltää. Onneksi erätauolla muistivat riisua nuo lasit ja siitä eteenpäin saatiin nauttia paskasta, mutta sentään tasapuolisesta linjasta.

Alkaako Kaskisella muuten focus hieman livetä pienen tappioputken myötä? Melko huvittavaa settiä lehdistötilaisuudessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jari Levonen on huono tuomari ja eilinen kaksikko veti vihkoon. Sitä ei kukaan kiistä. Silti nämä puheet Kärppien suosimisesta menee taas sinne "hohhoijjaa" osastolle. Ihan näin mutulla heitän että nämä puheet nousee esille ainoastaan silloin kun joukkue pärjää. Vuosina 2010-13 ei paljoa näkynyt, jostain syystä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Hei älykkyystutkija, käy tsekkaamassa eilinen otteluseurantaketju ja palaile sitten asiaan kun huomaat ettei tämä pelle täällä ole nyt kovinkaan yksin tässä asiassa. Ihan tiedoksi sulle, että tää foorumi kuolis lopullisesti jos jokainen väite pitäisi jotenkin tieteellisesti tai faktojen varassa perustella.
Pitkän junamatkan takia minulla on valitettavasti ylimääräistä aikaa ja piti käydä kehoituksestasi kurkkaamassa otteluseurantaketju. Samaa ulinaa samojen nimimerkkien toimesta kuin täällä. Mitä tuosta olisi pitänyt viisastua? Oli siellä toki pari fiksuakin TPS-henkistä nimimerkkiä, jotka ei tuohon hommaan lähtenyt tai homma pysyi muuten aisoissa. Jälkimmäisestä tietty samaa mieltä, mutta tuollaisten väitteiden heittely ilman mitään faktaa on hölmöä. Väännetään vaikka siitä, kumpi oli eilen parempi itse jääkiekossa, jookos?
Hauku vaan vähän lisää. Mä kirjoitan ihan aiheesta. Tuomarit suosii Kärppiä vuodesta toiseen ja pelistä toiseen. Se on fakta jolle et voi mitään eikä kyllä kukaan muukaan. Äläkä tule arvostelemaan mua. En mäkään arvostele sun kirjoituksia
:D Missä helvetissä ne faktat nyt oikein on? En löydä millään, joten voisitko valaista.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Silti nämä puheet Kärppien suosimisesta menee taas sinne "hohhoijjaa" osastolle. Ihan näin mutulla heitän että nämä puheet nousee esille ainoastaan silloin kun joukkue pärjää. Vuosina 2010-13 ei paljoa näkynyt, jostain syystä.

Siinä vaiheessa kun joukkue pärjää ja sen pelityylistä ei kertakaikkiaan keksitä mitään valittamista (kahvaus, robottikiekko, sukeltelu, prosenttikiekko, jne..) niin "tuomareiden puolelta suosiminen" on aina ah niin perusvarma valinta. Niin ja tarkennan vielä että systemaattinen suosiminen :D
 

Micol

Jäsen
Hauku vaan vähän lisää. Mä kirjoitan ihan aiheesta. Tuomarit suosii Kärppiä vuodesta toiseen ja pelistä toiseen. Se on fakta jolle et voi mitään eikä kyllä kukaan muukaan. Äläkä tule arvostelemaan mua. En mäkään arvostele sun kirjoituksia
Kyllä sulle voitaisiin ihan huoletta jakaa foorumin Vuoden säälittävin kirjoittaja -palkinto. Vai että ihan faktaa. Ymmärrätkö mitä fakta tarkoittaa? Kasva aikuiseksi ja lopeta tuo säälittävä vinkuminen!
 

Micol

Jäsen
Eipä tule mieleen, että milloin viimeksi on otteluketjussa mennyt näin säälittävälle tasolle kirjoitukset, mitä Turun suunnalta ollaan nähty parin sankarin toimesta. Näkee kyllä hyvin, että Kärppien menestyminen vituttaa aika voimakkaasti muualla.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Kyllä se on Tepsifaninki ymmärrettävä se että jos kentällä on kokoajan jaloissa, rikkoo, roikkuu, jne. se alkaa jossain vaiheessa tuomareidenkin "sormien läpi" katselu riittää ja sillä paremmalla joukkueella sallitaan enemmän. Kyllä se omakin joukkue rikkoo jne. minäkin olen nähnyt sen. Se on vain pelistä kii miten tuomarit sen näkee ja jos nyt oli sellainen peli että pari selvää viheltämättä jääntiä meni läpi, niitä menee joka pelissä. Faktoja löytyy kun katsoo tilastoja, tilastot ei valehtele, joku joka jaksaa vois koostaa tilaston Kärppien kotipelien jäähyistä vs. vieraspelit vs. ka. muut joukkueet Oulussa ja Oululaisia vastaan.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Paraski sanomaan. Mä tarkastin itse just faktat ja niiden perusteella voin sanoo että olin täysin oikeassa. Itse oot säälittävä. Kerro itse ne faktat joiden perusteella Kärppiä ei muka suosita. Ihan selvää suosimista. Puhu totta äläkä heitä säälittävä kommentteja.


Voi saatana että mulla keittää yli ihan just
Esitä nyt hyvä mies tässä ne faktat tai laita edes linkki. Todistustaakka on sinulla tuollaisen väitteen takia. Eihän oikeudessakaan nosteta syytettä henkilöä X vastaan, koska Y on kuollut, jos ei ole mitään todisteita että X murhasi Y:n. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paraski sanomaan. Mä tarkastin itse just faktat ja niiden perusteella voin sanoo että olin täysin oikeassa. Itse oot säälittävä. Kerro itse ne faktat joiden perusteella Kärppiä ei muka suosita. Ihan selvää suosimista. Puhu totta äläkä heitä säälittävä kommentteja.
Ja näinhän tämä ei mene. Todistustaakka on sinulla. Joten ala nyt linkittää niitä faktoja Kärppien suosimisesta. Jos niitä ei tule, niin voidaan sinun väitteesi pitää täysin tuulesta temmattuina.

Linkki tänne, kiitos.
 

Micol

Jäsen
Paraski sanomaan. Mä tarkastin itse just faktat ja niiden perusteella voin sanoo että olin täysin oikeassa. Itse oot säälittävä. Kerro itse ne faktat joiden perusteella Kärppiä ei muka suosita. Ihan selvää suosimista. Puhu totta äläkä heitä säälittävä kommentteja.


Voi saatana että mulla keittää yli ihan just
Enpä olisi toisenlaista vastausta oottanutkaan. Faktaa kuulemma on ja tarkistanutkin ne, mutta ei osaa niitä kuitenkaan kertoa. Makes sense. "Eipäs, juupas, ite oot" -tasoa kirjoitukset, niin parempi varmaan jättää tämä keskustelu tähän. Keittää vielä ylikin, kun jää tässä säälittävässä väittelyssä täysin jalkoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös