La 17.1.2015 HPK - Ässät

  • 2 881
  • 21

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pata tänään:

Lähteenmäki - Niemi - Elo
Lindell - Stafford

Hedden - Kiilholma - Ojamäki
Uusitalo - Viljanen

Ahlgren - Heino - Huhtanen
Marttinen - Sammalkangas

Kärki - Kerälä - Huovinen
Parkkonen

Riksman (Rinne)

HPK:

Saarinen - Viedensky - Somervuori
Tuulola - Schira

Liedes - Hamill - Vihko
Bruun - Nikkilä

Salminen - Jasu - Järveläinen
Laakso - Vainio

Vuoti - Paajanen - Koivisto
Niemi

Saros (Järvinen)

Ässillä on hurmos päällä tällä hetkellä joten pisteet tänään Hämeenlinnasta ei olisi mikään yllätys. Saarela tipahti pois viime pelissä ja hänen paikkansa on saanut Ojamäki. HPK:sta en osaa sanoa mitään, kun ei ole tullut seurattua. Sen totean, että kokoonpanossa on paljon minulle tuntemattomia nimiä.
 

Ralph

Jäsen
Kaikki on taas ja jälleen kiinni yhdestä pelaajasta, Juuse Saroksesta. Jos Saros jatkaa samaa rataa kuin viime peleissä, on HPK:lla teoreettinen mahdollisuus pisteille. Jos omiin lörpsähtää edes kaksi osumaa varsinaisella peliajalla, ei pisteitä voi odottaa. Eli HPK tekee tänään yhden jos sitäkään, Ässät 0-5.

Jyri Niemen paikkaa seiskapakkina ihmettelen, mutta näillä mennään toisessa pelissä putkeen. Tai no, kakkosvahti on vaihtunut sitten viime pelin.

Sen totean, että kokoonpanossa on paljon minulle tuntemattomia nimiä.
Aivan pakko on kysyä, kun olen pitänyt sinua Liigaa kovasti seuraavana, että ketkä ovat näitä tuntemattomia pelaajia. Ymmärrän, ettei tiedä Santeri Vuotia tai Kristian Järvistä, mutta että oikein paljon tuntemattomia. Ketä muita esimerkiksi?
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aivan pakko on kysyä, kun olen pitänyt sinua Liigaa kovasti seuraavana, että ketkä ovat näitä tuntemattomia pelaajia. Ymmärrän, ettei tiedä Santeri Vuotia tai Kristian Järvistä, mutta että oikein paljon tuntemattomia. Ketä muita esimerkiksi?
Liedes, Salminen, Järveläinen, Laakso ja Vainio esimerkiksi mainitsemiesi lisäksi. Ja kyllä seuraan liigaa, mutta nyt vaan on käynyt näin, ettei pelaajat ole osuneet tutkaan.
 

Kafrom

Jäsen
Eipä se mitään, en minäkään tiedä keitä Ojamäki, Ahlgren, Kärki, Huovinen tai Parkkonen ovat.
Ahlgrenista en kyllä ihmettele, mutta esimerkiksi Ojamäki joka pelasi U20-kisoissa, ihmettelen hieman jos et tiedä. Parkkonenkin pelaillut Liigaa jo parisen vuotta, Kärki ja Huovinen taas ymmärrettävästi vähän tuntemattomampia.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ahlgrenista en kyllä ihmettele, mutta esimerkiksi Ojamäki joka pelasi U20-kisoissa, ihmettelen hieman jos et tiedä. Parkkonenkin pelaillut Liigaa jo parisen vuotta, Kärki ja Huovinen taas ymmärrettävästi vähän tuntemattomampia.
Jep ja Vainio voitti viime vuonna kultaa u20 ja taisi tuo Järveläinenkin olla muutama vuosi sitten u20 kisoissa.

Noh, mutta itse pelistä sen verran, että 4-1 Kerholle ja Jasu tekee tehot 1+3.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kyllähän Ässät tän tänään hoitaa, viimiset viisi peliä Ässien verkkoon tehty maaleja pelissä keskiarvolla 1,6 per peli. Mä sanoisin melkeinpä että 1/2-4 Ässät. Maalit Lindell, Elo, Hedden, Heino.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän hyvää analyysiä! Mä en tunne kummastakaan joukkueesta ketään. Kuka Somervuori ja Rautakallio, mä oon niin neverhöörd noista.

Illan matsista sen verran että mä luulen että Kerho voittaa joku 17-0 ja Jasu tekee kaikki maalit.

Oikeasti pelistä tulee tiukkaakin tiukempi. Toivottavasti Ässät ei ole sokeutunut kahdesta edellisestä pelistä ja takki ei ole vähääkään auki, tosin tähän en usko, niin kauan kun Rocky penkin takana.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Jep ja Vainio voitti viime vuonna kultaa u20 ja taisi tuo Järveläinenkin olla muutama vuosi sitten u20 kisoissa.

Noh, mutta itse pelistä sen verran, että 4-1 Kerholle ja Jasu tekee tehot 1+3.
Koivisto 0+2
Mikäli Kerho ja Juuse pelaa samnlailla kun pari edellistä peliä ainoana muutoksena, että kenttäpelaajat tekisivät muutaman maalin enemmän niin 4-1 voi olla varteenotettava. Ässät tosin ollut hyvässä iskussa viimeaikoina, että katellaan mitä ilta tuo tullessaan
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Tiukka taistelu tänään Hämeenlinnassa pisteistä. HPK:lla on pari vaarallista kärkiketjua. Ässillä pois edelleen Ryan ja viime pelissä aivotärähdyksen saanut Saarela, jonka tilalle 2. ketjuun nostettu Niko Ojamäki. HPK näköjään nostanut Tuulola jr:n ykköspariin Schiran vierelle ja Jyri Niemi vain 7. pakki..? Jäämme jännittämään.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ikuinen pessimisti väittää, että tänään tulee nihkeä peli ja mahdollisesti takkiin. Liian hyvät asetelmat pedattu.

Toiveissa tietysti olisi selvänumeroinen voitto, mutta vieraspelaaminen on Ässillä niin tarkkaa, että en siihen ainakaan jaksa uskoa.

Mikäli Saros pelaa huippupelin, joka häneltä ei olisi yllätys, niin veikataan 1-2 vierailijoille.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nihkeä peli tulee varmasti, tuskin maaleja nähdään kovin montaa. Kerho pelaa tällä hetkellä puolustuksen kautta ja kun molemmilla seisoo maalilla huippukunnossa olevat veskarit, ei joku vähämaalinen tasuri olisi kovin kaukaa haettu. Taistelua Kerho!

Tässä on omaa lehmääkin ojassa, kun tuli lyötyä ennen kautta Mustien Korttien kanssa veto keskinäisestä paremmuudesta runkosarjassa. Tämä peli taputtelee sijan, sanon minä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Tässä on omaa lehmääkin ojassa, kun tuli lyötyä ennen kautta Mustien Korttien kanssa veto keskinäisestä paremmuudesta runkosarjassa. Tämä peli taputtelee sijan, sanon minä.

Kiitos, että muistutit, siinä vaiheessa kun Kerho oli edellä, niin pääsi jo vähän "unohtumaan"...

Varmaan tulee aika tiukka peli, jatkot eivät yllättäisi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jatkoille mentiin.

Ässien ylivoima taas aivan surkeaa, ei voi olla totta, että tämä vain jatkuu ja jatkuu. Ässien vl-laukaisijat, wtf? Viljanen vetämässä, samoin Kärki. Pleksit paukkuivat oikein olan takaa as always.

Onnittelut Kerholle Ässien lahjoittamasta lisäpisteestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnittelut HPKlle, hienoa hyökkäyspelaamista varsinkin kahdessa ensimmäisessä erässä! Mielestäni Ässät ei päässyt tänään kahdessa ensimmäisessä erässä lainkaan peliin kiinni ja näytti sille(ja saattoi vähän ollakin), että Ässien luistin ei kulkenut yhtä hyvin kuin HPK:lla. Kuitenkin enemmän tämä johtui mielestäni siitä, että HPK oli kiekottomana aktiivinen ja aloitteellinen ja tukitoimet olivat loistavasti kunnossa. Kerholla oli koko ajan niin puolustus-, kuin myös hyökkäyspelaamisessakin pieniä ylivoimatilanteita. Pelaamalla nopeasti Ässät oli koko ajan yhden tilanteen jäljessä.

Ja Juuse Saros! On tuossa kyllä hieno pelaaja! Juuse ei ole peittävä maalivahti, vaan hän torjuu kohtuu läheltäkin tulevia kiekkoja nopeudellaan ja tästä syystä ei Sarokselle mitkään viiva lämärit tai rannarit mene suoraan maaliin. Täytyy saada poikittaisliikettä aikaiseksi, vetoja suoraan syötöstä tai maskia ja ripareita.

Olikohan Sakke Lindfors, vai Pasi Nurminen kuka sanoi, että ei muuta kuin pienennetään vaan lisää näitten maalivahtien varusteita, niin meille tulee lisää loistavasti liikkuvia, paikoin lähes dominointiin pystyviä maalivahteja! Itse uskon tähän myös.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ässät olisi pelin luultavasti voittanut ilman Tuulolan jäähyä, olikohan Arvoselta tullut käskytys??

Oli todella nihkeä peli Ässiltä, jotenkin tuli fiilis että lähdettiin takki auki peliin, vaikka kyllähän HPK:kin hyvin pelasi.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ässät olisi pelin luultavasti voittanut ilman Tuulolan jäähyä, olikohan Arvoselta tullut käskytys??
Meinaat, että HPK oli niin hyvä alivoimalla, että se kannatti ottaa?

Paskaa tuomaritoimintaa oli, ottelun alkupuoliskolla joka hipasta jäähy, loppua kohden linja oli aivan eri. Kiilholma palkittiin poikkarista maalilla ja Tuulola sai lopussa tuon aivan turhan jäähyn, vaikka pilli oli ollu puolituntia taskussa.

Muuten hyvä peli ja Saros oli päällikkö, kuinkas muuten. Ja Schiralta aivan perseestä oleva pitkäksi mennyt syöttö enne tasoitusmaalia. Ja maali syntyi myös hänen tontiltaan, höntyili Tuulolan reviirillä.
 
Viimeksi muokattu:

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Meinaat, että HPK oli niin hyvä alivoimalla, että se kannatti ottaa?

Paskaa tuomaritoimintaa oli, ottelun alkupuoliskolla joka hipasta jäähy, loppua kohden linja oli aivan eri. Kiilholma palkittiin poikkarista maalilla ja Tuulola sai lopussa tuon aivan turhan jäähyn, vaikka pilli oli ollu puolituntia taskussa.

Muuten hyvä peli ja Saros oli päällikkö, kuinkas muuten. Ja Schiralta aivan perseestä oleva pitkäksi mennyt syöttö enne tasoitusmaalia. Ja maali syntyi myös hänen tontiltaan, höntyili Tuulolan reviirillä.

Meinasin että Ässät on niin huono YV:llä, että Ässät ei ainakaan tee maalia,
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Paskaa tuomaritoimintaa oli, ottelun alkupuoliskolla joka hipasta jäähy, loppua kohden linja oli aivan eri. Kiilholma palkittiin poikkarista maalilla ja Tuulola sai lopussa tuon aivan turhan jäähyn, vaikka pilli oli ollu puolituntia taskussa.
.
Mikä ihme tosiaan tuo Kiilholman poikkari kiekottomaan Nikkilään ja 2 vs 0 tästä? Näytti Ruudusta selvältä, oliko livenä sama?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä ihme tosiaan tuo Kiilholman poikkari kiekottomaan Nikkilään ja 2 vs 0 tästä? Näytti Ruudusta selvältä, oliko livenä sama?

En tiedä oliko poikkari vai estäminen, mutta joku pikkurike siinä oli. Eilisen, niin kuin myös monen muunkin ottelun linja tuntuu olevan; jos rikot kiekollista pelaajaa, kuka on maalipaikassa tai pääsisi ilman rikkomista maalipaikkaan, vihelletään jäähy. Muuten kiekottomia saa estää ja kiekollisia offzonella kahvata ja hakata kuin vierasta sikaa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä ihme tosiaan tuo Kiilholman poikkari kiekottomaan Nikkilään ja 2 vs 0 tästä? Näytti Ruudusta selvältä, oliko livenä sama?
Kova poikkari kiekottoman selkään maalin edessä. Oikea-aikainen ja pelimiehen veto, sillä takasi kahdella nollaa vastaan tilanteen kun veto tuli heti hetimiten viivasta. Päivän HämeenSanomissa Nikkilä kertoo tilanteesta: " Tuomari sanoi, ettei meidän 2-0 johdossa kuulemma tarvinnut viheltää. Ihan selvä poikkari se minun mielestäni oli. En tiedä, mitä tuomarit siinä tilanteessa näkivät." Ajasta 2.21 lähtien voi katsoa tilanteen:
http://liiga.fi/ottelut/2014-2015/runkosarja/6409/seuranta/
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni tuossa tilanteessa on lähinnä ihasteltavaa, Lindellin taidokas toimitus jalkojen välistä maalille ja jotenkin oudon sykronisoitu toiminta kaksikolla Hedden-Kilu. Hemmetin tyylikäs tuo tapa, jolla Mike kuolettaa höntyilemättä kiekon salamannopeasti kädellään ilmasta.

Staffordin syöttö Hupille oli taidetta toisessa maalissa.

Kerhon ekassa maalissa jätettiin typerästi tuo syöttölinja auki, hidastuksessa näkyy, kun Kaukoranta (?) viittoilee juuri tuota, että pitäkää se neliön keskusta kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös