Ja milloinkohan Jukurit suoritti näitä uimahyppyjään?
Toisen erän lopussa Immosen koukkujäähy filmattu, maila ei missään vaiheessa osunut pelaajaan. Jormakka viimeisessä erässä Sportin alueella kaatui mitättömästä kontaktista, Immonen jäähylle.
Perjantaina lukuisia tilanteita. Olen katsonut nauhalta vasta yhden erän, siinä Kiukas ns. ui mailaan ja kaatuu. Mikko Manner ei jaksa edes kommentoida... Ja Makkonenhan sai sen kakkosensa.
Olen ollut etuoikeutettu, kun olen saanut katsoa pelejä livenä (4 kpl), yksi vielä uusintana telkkarista ja eilen screeniltä.
Kolmannen ottelun jälkeinen Makkosen tuomari-avautuminen auttoi selkeästi, perjantaina linja suosi Jukureita. Eilen Sport teki kaiken itse. Ei niitä jäähyjä toki tyhjästä vihelletä, ei pitäisi antaa aihetta kaverille kaatua. Ja jotta itse saisi mahdollisuuksia, pitäisi itse kaatua. Kun käsi tulee olalle niin pitäisi mennä heti polvilleen, koska tuomarit ei noita muuten tunnu näkevän. Jukurit menee, Sport ei mennyt. Paskaa, mutta nykykiekkoa.
Kun tässä vuodatetaan niin nostetaan vielä esille case Talas-Jormakka. Jormakka liukuu Talaksen jalkoihin laidassa, molemmat kaatuvat, Talaksen jalka menee paskaksi, kausi ohi. Täytti mielestäni kaikki leikkaamisen tunnuspiirteet, mutta ei edes kakkosta. Iso harmi, koska Talas on se pelaaja, johon Sportin A-junnut pitkälle avaus- ja ylivoimapelissä nojaa.
Ei siis missään nimessä ratkaisuja, mutta yksi taktinen piirre jääkiekossa. Maksimoi kaverin kakkoset kaatumalla, ns. MKKK-taktiikka.