La 15.11.2014 Sport - JYP

  • 6 963
  • 40
Suosikkijoukkue
Sporttiuutiset
Laimeaa oli. Keskinkertainen tunnelma sekä katsomoissa että jäällä. Mutta kuitenkin rutiinivoitto huonolla pelilla. Lisäksi tuomarit pelasi harvinaisen härskisti JYP:in eduksi. En muista montaa peliä jossa noin epäreilu tuomarointi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Laimeaa oli. Keskinkertainen tunnelma sekä katsomoissa että jäällä. Mutta kuitenkin rutiinivoitto huonolla pelilla. Lisäksi tuomarit pelasi harvinaisen härskisti JYP:in eduksi. En muista montaa peliä jossa noin epäreilu tuomarointi.

Olen täysin samaa mieltä, JYP oli ihan jaloissa, dumareiden avustuksella saivat pisteen. Lisäksi JYP in huoltomies oli liian innoissaan pelissä.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Viihdyttävä kiekkopeli, joka olis voinut päättyä kuinka vain. Tuomarilinja olisi voinut olla mailanhakkaamisen ja roikkumisen osalta tiukempi, mutta linja oli kuitenki molemmille joukkueille sama. Huomautuksena, että pelottavan paljon jyppi sai ylivoimahyökkäyksiä varsinkin tuon kolmannen erän loppuvaiheilla ja taisi pari 2-1 hyökkäystä olla myös jatkoajalla. Vähän turhan innokkaasti muutama tilanne mielestäni pelattiin. Muutamat plussat:

+Brennanille ja franskalaisille :)
+Hostikka tuli hyvin peliin mukaan
+Ikonen erottui minun silmiin, muutama hyvä haasto

PS. Niikuin mentalsport tuossa jo mainitsikin, plussat täältäkin jypipiläisten kirjoituksille. Hieman liikaa olen lukenut sitä samaa jargonia siitä kuinka juuri aina sporttia vastaan sattuu omalle joukkueelle se kauden heikoin peli. Vaikka divariapinoita ollaankin ;)
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sport palasi ennen ottelutaukoa olleelle nousujohteiselle tasolleen eilisen telineisiin jäännin jälkeen. JYP tuskin oli parhaimmillaan, mutta kaikki pelit lasketaan. Todellinen taistelukamppailu jossa Sport oli parempi, ihan kuten lopputuloskin osoittaa. Katsomossa tunnelma toki on laimentunut, on selvää että jatkuvat tappiot ovat syöneet parasta terää huutokuorolta. No nämä jatkossa useammin voittoon asti vievät matsit nostaa tunnelman taas. Hienoa, kiitos Sport!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportilta ihan ok esitys. Ei kuitenkaan vielä niin hyvää kuin ennen taukoa pelatuissa peleissä. Paljon virheitä tuli ja omassa päässä ajoittain todella löysää ja huolimatonta pelaamista. Hienosti kyllä taisteltiin kaksi kertaa tasoihin, kun ainakaan itselläni ei riittänyt uskoa, että oltaisiin noustu edes yhtä kertaa tasoihin. Rankkareissa olin myös satavarma, että hävitään ja olin jo veikkauksen sivuilla lyömässä live-vetoa, mutta eihän siellä mitään kohteita (onneksi) ollut. Eipä tästä pelistä nyt tällä kertaa oikein muuta tule mieleen.

Mitäs sille Toivoselle kävi? En ainakaan huomannut, että olisi toisen erän lopulla näyttänyt mitenkään loukkaantuneelta. Toivottavasti Kokkalallekaan ei käynyt pahemmin. Ei kyllä näyttänyt kovin kovalta iskulta, kun luistimet edellä törmäsi laitaan, mutta ei palannut enää peliin.

-Bertrand oli näkyvä hahmo kentällä ja kelpaisi varmasti muihinkin liigajengeihin! Miinuksena se, että käytti mailaansa todella paljon muuhun kuin kiekon pelaamiseen, mutta kun se sallitiin niin mikäs siinä.

En tiedä onko kyse jostain muusta tilanteesta, mutta aika näkyvästi Bertrand usein kelaa vastustajan kiinni ja takakarvaa kiekon pois puhtaasti.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täytyy vielä kiittää JYP-kannattajien Sportia häpäisemätöntä kommentointia, tälle tasolle toistaiseksi yltänyt myös Kärppä-fanit viime matsin yhteydessä. Hienoa lukea aina välillä fiksua kommentointia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Täytyy vielä kiittää JYP-kannattajien Sportia häpäisemätöntä kommentointia, tälle tasolle toistaiseksi yltänyt myös Kärppä-fanit viime matsin yhteydessä. Hienoa lukea aina välillä fiksua kommentointia.

Kuka edes kehtaisi vittuilla sarjanousijalle joka pieksee oman suosikkiseuran?

Sarjanousijalle ja sarjajumbolle häviäminen on aina noloa, mutta kyllähän Sport tänään halusi enemmän ja sen vuoksi saatille pääsikin. Hienon oloinen joukkue, fiksuja faneja kirjoittamisen muodossa sekä näköradion kautta mestoillakin. Tänään tulos kunnioitti ottelua sekä sen tapahtumia. Täysin.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
CHARLEMAGNE!!! Illan ehdoton hahmo. Hieno 2-2 tasoitusmaali ja päälle aivan upea rankkari. Luulin jo että kiekko lirui lavasta, mutta ilmeisesti oli harjoiteltu versio. Hyvä näin.

Toivosta on kehuttu täällä kilpaa, mutta mielestäni hänellä ei ollut kovin hyvä päivä. Kiekko pomppi sinne tänne ja JYPin olisi pitänyt tehdä toisessa erässä 3-4 maalia. Loukkaantui tosiaan toisen erän lopulla (noin 10 sek summerista), liikkuminen näytti tosi vaivalloiselta, joten ei ollut ainakaan minulle mikään yllätys että Hosti luisteli tolppien väliin kolmannessa erässä. Yhtä pientä hörppyä lukuunottamatta tosi varman oloinen erä Villeltä. Aloittanee seuraavan pelin. Toivottavasti Toivoselle ei kuitenkaan käynyt pahemmin.

Pessi-Lamppu kaksikko tuo huomattavasti enemmän peliin kuin Rachunek, joten hyvin pienellä otannalla onnistunut ratkaisu.

Kiitokset vielä minun puolesta Jypin fanijoukoille. Hyvän haasteen heititte puna-armeijalle. Ei ehkä ihan talvisotameininkiä vielä, mutta kuitenkin parhaasta päästä mitä Kuparisaaressa on tällä kaudella nähty.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Toivosta on kehuttu täällä kilpaa, mutta mielestäni hänellä ei ollut kovin hyvä päivä. Kiekko pomppi sinne tänne ja JYPin olisi pitänyt tehdä toisessa erässä 3-4 maalia. Loukkaantui tosiaan toisen erän lopulla (noin 10 sek summerista), liikkuminen näytti tosi vaivalloiselta, joten ei ollut ainakaan minulle mikään yllätys että Hosti luisteli tolppien väliin kolmannessa erässä. Yhtä pientä hörppyä lukuunottamatta tosi varman oloinen erä Villeltä. Aloittanee seuraavan pelin. Toivottavasti Toivoselle ei kuitenkaan käynyt pahemmin..

Omasta mielestä Toivonen otti jälleen niitä koppeja ja torjuntoja jolla tarjotaan joukkueelle mahdollisuus voittaa. Seurailin myös nousemista toisen erässä lopussa, hitaasti nousi, ja kerran jäi kontilleen kun ei päässyt pidemmälle. Jos erää olisi ollut enemmän jäljellä, varmasti olisi luistellut vaihtoon heti seuraavalla katkolla. Niin tuskaisen näköistä oli. Toivottavasti kunnossa, mutta kyllähän Hostikka paikkasi hienosti.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis minua oikeasti hävettää että me hävittiin tuollaiselle:
” Merenkurkusta oleville divari apinoille”
JYP Akatemiakian on parempi joukkue kuin Sport


VittuPerkeleSaatana!
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Siis minua oikeasti hävettää että me hävittiin tuollaiselle:
” Merenkurkusta oleville divari apinoille”
JYP Akatemiakian on parempi joukkue kuin Sport


VittuPerkeleSaatana!
Saattaa olla ehkä logonsa puolesta, mutta muuten olet höpöhöpö-osastolla. Perustelen:
-Jos Akatemia on Sporttia on parempi, on se myös JYPpiä parempi koska JYP hävisi eilen Sportille.
-Akatemia pelaa mestistä, Sport ei.

Minä viihdyin pelissä. Oli taklauksia, vauhtia, hyviä vääntöjä ja hienoja maaleja. Tiukka peli ja JYPillä oli kahdesti avaimet taskussa voittoon, mutta jotenkin lepsu alakerran miesten pelailu räpsäytti tuloksen Sportille.

Jatkoajalla JYPillä pari paikkaa, mutta ei niin ei. Rankuissa sit taas perinteinen kuvio. JYP ei niisst pahemmin voittoja ole napsinut. Rajaniemi otti yhden helpon ja se oli juurikin se voittomaali rankkareissa. Teidän kultakypärältä muuten ehkä hienoin rankkarimaali minkä olen livenä nähnyt. Jäätävät kädet.
Redarmy oli kyllä ihan hieno. Visuaalisesti ainakin, mutta ehkä enemmän olisin meteliä vielä odottanut. Kovasti me koitettiin haastaa.

Ps. Perrin kehui muuten Kuparisaaren kannattajia myös meiningistä. Mies ei muutenkaan ole pahemmin väärässä kommenteissaan... Kiva oli käydä ja tämä paljon puhuttu häkki ei ainakaan minua häirinnyt millään tavalla.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä siinä muuten on kun Vaasassa eivät persettään saa penkistä ylös istumakatsomoissa kun Sport tekee maalin?

Eipä siinä kyllä minäkin Vaasassa viihdyin se oli ensimmäinen kerta koskaan siinä hallissa tai edes siellä kaupungissa. Jopa siinä määrin viihdyin että todennäköisesti lähden siellä uudestaan 31.1.2015 käymään. Kotiin tuli Sportin kaulaliina ja 2 iso tarraa (+ hirveä darra)

Tähänkin voi pistää rumia sanoja #&**# ! jne…
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikä siinä muuten on kun Vaasassa eivät persettään saa penkistä ylös istumakatsomoissa kun Sport tekee maalin?

niin varmaan osasyy on iso fanikatsomo minne innokkaimmat mahtuu. Mutta kyllä vaasassakin osataan. Tällä kaudella kotivoittojen häämöttäessä yleisö on viimisen minuutin ollut seisaalla taputtamassa. Voi vaikka katsoa ekan blues ottelun koostetta tai tps matseja. Eilen sitä ei luonnollisesti nähty koska meni vl kisaan. :)

Lämpimästi tervetuloa takaisin!
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Eilen tuli vasta katsottua peli jälkikäteen kokonaisuudessaan, ja kyllähän nämä pelit pitäisi JYPin voittaa. Ei siksi, että Sport olisi ollut pelillisesti huono, vaan siksi, että jumbolta pitää aina niistää pisteet - siellä sääliä tai ylimielisyyttä saa olla. JYP pelasi KalPaa vastaan jo ihan hyvän pelin. Se näytti hyvin paljon siltä, mitä on Virran KalPaa vastaan totuttu: KalPa pörrää ja pörrää, JYP tekee maalit ja voittaa 3-0. Tähän ei sitten tullut jatkumoa, ja sarjasijoituksesta huolimatta mielestäni Sport vaikutti vaarallisemmalta joukkueelta hyökkäyspäässä kuin KalPa perjantaina.

JYP pelasi oikeastaan ihan ok vieraspelin kokonaisuutena, mutta joitakin todella surkeita henkilökohtaisia suorituksia tuli, joista Sport ankarasti rokotti. Toki vastustajan virheitä on joskus vaikea samalla tavalla noteerata ja sitä pidetään "omana hyvyytenä", joten kai tämäkin vaikutti asiaan. Silti. Etenkin Mäenpää on ollut jopa yllättävän epävarma nimenomaan kiekollisena - loukkaantumisesta huolimatta ei tuollaisia mössejä saisi tulla kyllä useampaa samassa pelissä. Pakiston muuntunut rakenne kiekollisempaan suuntaan näkyy nyt siinä, että JYP kaipaa hyökkäyspäässä entistä enemmän onnistumisia.

Sport pelasi hyvän kotipelin, ja muistaen JYPin heikon vieraspelaamisen (tämä peli tosin ei ollut siitä aivan huonoimmasta päästä) mielestäni pisteet menivät jakoon aika oikeutetusti. Tuomareiden toiminnasta en purnaisi ehkä sitä lukuun ottamatta, että kyllä niitä jäähyjä voi antaa myös kolmannessa erässä ja jatkoajalla puolin ja toisin. Tietääkseni jääkiekossa ei ole sääntöä, että jatkoajalla jäähyjä ei saisi antaa.

Mutta onnittelut siis Vaasaan voitosta, jatkakaa myös muiden kiusaamista!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Olen Vanhanpuuman kanssa eri mieltä. JYPin kiekoton pelaaminen omalla alueella oli tuossa pelissä niin kaaosmaista, että Sportin tasoitusmaali on pitkän jatkumon lopputulos.

Aistin kirjoituksestasi kuvauksen että homma oli hanskassa puolustamisen osalta mutta pari henkilökohtaista virhettä ratkaisi pelin. Minusta se ei kuvannut peliä vaan JYPillä on suuria vaikeuksia omalla puolustusalueella kiekottomana tajuta kuka ottaa kenetkin.

Tämä epäselvyys tekee koko puolustamisesta tulipalojen sammuttamista ja perässäjuoksua. Ja se on se suurin syy miksi JYP sulaa niin usein. JYP on kuin nyrkkeiljä joka ei osaa suojata lainkaan. Vaikka saadaan itse pari hyvää iskua sisään niin kun vastustaja pääsee takomaan pari erää JYPiä naamatauluun niin usea peli hävitään pisteillä.

Kiva että puolustus on kiekollisempi ja kiva että avauspeliin on tullut variaatioita, mutta edelleen sanan "puolustaja" etymologia kuvaa henkilöä jonka tehtävä on puolustaa. Sitä JYP ei nykyään tee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös