La 14.3.2009 TPS-JYP (2. puolivälierä)

  • 26 806
  • 134

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Jaa-a, niin me muutkin vissiin katsottiin, ainakin siihen malliin huudettiin maalin jälkeen "Kaaaalle Koskinen". :-)

Kyllä se Välivaara oli. Näkeehän sen jo ennen vetoa lähtevästä harhautuksesta ja siitä, että Malmivaara on siinä. Katsoin vielä televisiosta ja muistan Välin sen kiekon sinne kuskaavan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Noitahan me huudettiin eilenkin. FC:n kyydillä oli reilu 60 fania ja ilmeisesti Sambaryhmäkin oli hieman vajaalukuinen miesten (ei rumpujen) osalta, joten ääntä oli vaikea saada kuuluviin yli 10 000 ihmisen seassa, vaikka parhaamme yritimme. Rummut onneksi kuuluivat E-katsomoon, joten molemmat ryhmät pysyivät sentään samassa tahdissa, vaikka etäisyyttä oli turhan paljon.

Ainakin itse voin, että yksi syy miksi itseäni harmittaa tuollainen jatkuva rumpujen hakkaaminen on, että se peittää alleen hyvin usein kaiken muun äänen hallissa. Nyt kun oli 11000 katsojaa hallissa, niin rummut jäivät kakkoseksi voluumissa, mutta sama koskee myös Jypin omia kannattajia. Yksinäinen Susijussi kuuluu hallissa paremmin kuin 100 Jypin kannattajaa, jos niillä on rummut äänessä. Joskus ihmettelin eikö siellä oikeasti kukaan kannusta omia, vaikka siellä oli ihan ok kokoinen ja innoskas porukka Hippiksen päädyssä kannustamassa, niin lattaribändi oli ainut, joka toiseen päätyy kuului. Äänen kuuli vasta kun oli pakko tulla tarkastamaan tilanne toiseen päätyyn asti.

Toki ymmärrän, että sambaryhmä on 25-vuotta juttu, joka kuuluu Jyväskyläiseen kultuuriin, mutta kannattaa varmaan ihan omienkin kesken pohtia, että miten toimintaa voisi kehittää. Kyllä tuossa ajassa moni muukin asia on kehittynyt.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä se Välivaara oli. Näkeehän sen jo ennen vetoa lähtevästä harhautuksesta ja siitä, että Malmivaara on siinä. Katsoin vielä televisiosta ja muistan Välin sen kiekon sinne kuskaavan.

Puhe oli 0-1 maalista, jossa kentällä ei kyllä näkynyt kumpaakaan, Välivaaraa tai Malmivaaraa. Ellet sitten näe kuutosta ysinä ja kasia numerona 64, mutta luulisin että sinä puhut ja-maalista tässä tapauksessa.

Tosin tuomarit ainakin näki kuutosen ysinä, kertoo paljon..
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäisenä nauratti tilanne, jossa Hakkarainen vedettiin selästä nurin ja kaatuessaan maila osui TPS pelaajan jalkoihin. Siinä sitten molemmat päivittelee miten jäi selvä jäähy viheltämättä. Olin samaa mieltä, mutta herrat oli sitä mieltä, että Hakkaraiselle piti viheltää selvä jäähy. Noh toinen sitten, joka aiheutti huutonaurut oli Vänttisen taistelu kylki-kyljessä. Ajoi pakin rinnalle ja väänti nurin kun tavoitteli molemmat kiekkoa, siis hieno kaksinkamppailuvoitto. Noh Jalo oli sitä mieltä, että siinä oli kyllä selvä koukku, joka jäi viheltämättä. Peltomaa toteaa, että kyllä, olipa ruma jalkapyyhkäisy. HUH HUH! Taitaa olla piippuhyllyn selostuskoppi liian kaukana jäästä.
Itseä aina ärsyttää selostajien pienetkin kämmit ja juuri näihin kahteen samaan tapaukseen kiinnitin itsekin huomion. Olisi ollut kiva nähdä se Vänän "koukku" uusintana. Sen sijaan Hakkaraisen "kamppi" näytettiin hidastuksena pariinkiin otteeseen, mutta selostajat olivat ilmeisesti ottaneet oppia päätuomareita: puhallettu mikä puhallettu, screeniltä nähtyjä mokia ei korjata. Noh, onhan JYPpiä ylistetty tvssä läpi kauden, joten kerran näinkin päin.

Samba-ryhmän tapaukseen voisi sen verran sanoa, etten muista että olisin koskaan kiinnittänyt heidän touhuihinsa suurempaa tai ylipäätään minkäänlaista huomiota. Kai se on sitä, kun on muksusta asti jo 1980-luvulla siitä vierestä seurannu pelejä, niin sitä sit ajattelee että se pauke kuuluu jäähallin äänimaisemaan. TPS-kannattajien saamaa mölyä täytyy kuitenkin kunnioittaa - siihen kiinnitin huomiota kun tvtä katsoin volumet täysillä pallokuulokkeet korvilla. Hieno tunnelma jopa tv'n kautta - 12 points.

Sitten vielä itse pelistä: oliko se JYPin fyysinen peli oikeasti niin passiviista? Itse kyllä muistan nähneeni ihan hyviäkin pommeja useammaltakin pelaajalta. Sen voin kyllä (pelin taustaääniä suht tarkkaan ja suht kovalla kuunneleena) sanoa, että Tepsin taklauksille annettiin jummalattomat huudot ja aplodit yleisöstä, meni se taklaus ihan miten tahansa, kun taas jyppiläisten ihan hyvistäkin ja voimakkaista taklauksista ei kuulunut yleisön mölyn takaa yhtään mitään. En nyt halua väittää, etteikö TPS olisi selkeästi ollut se fyysisesti aktiivisempi osapuoli, mutta mielestäni ei JYPpikään ihan niin sukka ollut kuin täällä jotkut antavat ymmärtää.

edit. Juu, mistä ihmeestä tuo Välivaara tosiaan keksittiin 0-1 maalin syöttäjäksi? Tai miksei sitä kukaan käynyt korjaamassa? Ja jos joku epäilee, niin tuoltahan tuo "illan pistekunkun" syöttö näkyy:
http://www.nelonen.fi/videot/sm-liiga/default.asp?video=5170&c=18
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei helvetti mitä jäätävää paskaa jotkut suoltaa tänne. Nyt sanon vielä kerran jotta selvenee (lähinnä siellä keski-suomessa) vähän mitä haen ja mitä moni muu täällä hakee samankaltaisilla viesteillä : Ne rummut on ihan ovela tapa vittuilla ja ärsyttää, mutten ikimaailmassa olisi ylpeilemässä jostain vitun "Sambaryhmä"- pelleilystä täällä, mulla ei olisi naamaa olla ihan ylpeenä täällä siitä että meidän faniporukassa rummut kaikuvat paljon kovemmalla desibelitasolla kuin huutomöykkä. Säälittävää mun mielestä. Ja kyllähän mua tässä on jo muutama Jyväskyläläinen jo kompannut. Joten nielkää nyt se ylpeys elkääkä enää tulko pätemään "Sambaryhmän" tärkeydestä tms, ei mua kiinnosta se, mun mielestä tuo rummutustouhu on noloa. Mitä se ei lainkaan olisi JOS teistä itsestännekin jotain ääntä edes jollain tasolla lähtisi, men nej. Jees, ei tästä enempää.

Huomenna palloseura ryöstöretkellä, jos saadaan Immonen Jake kuriin ja vähän omia penalteja pois niin vahvoilla ollaan. Salak päihittää meinaan Tuokkolan, näin väitän.

Ja kyllä mä teistä keski-suomalaisista henkilökohtaisesti paljon enemmän pidän kuin stadilaisista, tamperelaisista tai raumalaisista. Vähän tuo rummutustouhu on saanut liian isot mittasuhteet mun mielestä mutta minkäs teet. :D Pakko itsekin vaan on provosoitua kerta toisensa jälkeen. Kuitenkin meillä mahtava sarja menossa after all, playoff-huumaa parhaimmillaan.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
ei mua kiinnosta se, mun mielestä tuo rummutustouhu on noloa.

Niin ja tämän sortin avautuminenhan kiinnostaa huikeasti Jyväskylässä tai sambaryhmässä.

Mitä se ei lainkaan olisi JOS teistä itsestännekin jotain ääntä edes jollain tasolla lähtisi, men nej. Jees, ei tästä enempää.

Tämä on just sen tason syväanalyysi minkä voi saada, kun voimasuhteet on JYP ~100 ja TPS 11k.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin ja tämän sortin avautuminenhan kiinnostaa huikeasti Jyväskylässä tai sambaryhmässä.

Tämä taas ei voi vähempää itseäni kiinnostaa. Joku sambaryhmä...hohhoijaa.

Tämä on just sen tason syväanalyysi minkä voi saada, kun voimasuhteet on JYP ~100 ja TPS 11k.

Mikä vitun syväanalyysi :D Ja ei Hippoksellakaan yleisön mylvintä suhteessa rumpuihin ole mitään dominoivaa, mitä sen soisi olla kun tuo halli vetää niin vähän ja sinne on kohtuu helppo saada hyvällä älämölöllä tunnelmaa. Mutta ei, eihän siellä Jyväskylässä osata. Mitä radiosta kuuntelin viime perjantain peliä niin vierasjoukkueen kannattajathan siellä elämää piti paljon enemmän kuin te, ilman rumpuja!
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mikä vitun syväanalyysi

Kaveri sattuu huomaamaan, että 11 000 ihmistä osaa ilman rumpuja hukuttaa toisessa päädyssä olleiden vierasfanien huudot joita tosiaan oli semmoset sata ja tekee siitä niinkin huikean analyysin, että JYPin fanit koostuvat rummuista.

Mutta ei, eihän siellä Jyväskylässä osata. Mitä radiosta kuuntelin viime perjantain peliä niin vierasjoukkueen kannattajathan siellä elämää piti paljon enemmän kuin te, ilman rumpuja!

Tämä voi toki olla totta viimmeisessä erässä, jossa JYPin epäuskoisuus ja puurtaminen oli katastrofaalista, mutta toinen kortti on sitten se, että TPS pelasi loistavasti ja fanit otti osansa siitä.

Jos ja kun seuraavan kerran Hippoksella JYP ottaa saman tatsin kuin viime vuoden Tappara sarjaan, niin ei varmasti tule tunnelmaa puuttumaan.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Niin ja tämän sortin avautuminenhan kiinnostaa huikeasti Jyväskylässä tai sambaryhmässä.

Sääli varsinkin, jollei sambaryhmässä ylipäätään kiinnosta. Mitä Jyväskylään tulee, kyllähän (niinkuin tässäkin ketjussa) myös ns. oma väli on samban paukutteluun ollut osin kyllästynyt jo vuosia, lähinnä siksi, että se todella peittää potentiaalista muuta kannustusta alleen eikä aloita sitä. Toinen syy on ollut se, ettei samba reagoi pelitilanteisiin. Jos olet seurannut keskustelua täälläkin JYP-ketjuissa, et ole voinut välttyä tältä.

Sambaryhmä on ihan hyvä lisä JYP-kannustukseen, mutta vain lisä. Siitä on välillä tullut monoliittinen isäntä, joka ei välitä muista ja tappaa muuta kannustusta. Silloin asia ei mene niinkuin pitäisi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaveri sattuu huomaamaan, että 11 000 ihmistä osaa ilman rumpuja hukuttaa toisessa päädyssä olleiden vierasfanien huudot joita tosiaan oli semmoset sata ja tekee siitä niinkin huikean analyysin, että JYPin fanit koostuvat rummuista.

Osoita mulle se kohta jossa kirjoitin että huomasin kyseisen asian. Oliko siitä edes kysymys? Hmm, luepas uudestaan. Itseasiassa en verrannut viestissäni JYP-faneja turkulaisiin äänitasolla, en todellakaan. Säälittävällä tasolla on luetunymmärtämisesi. JYP-fanit todellakin varmasti pitävät muutakin ääntä kuin rummutusta, tätä ei kuitenkaan yleensä kovin helposti erota kun ääni desibelitasolla jää helvetisti tuosta rumpupaskasta. Eivätkä fanitkaan noin yleensä "koostu rummuista" (tyhmästi muotoiltu), tässä todellakin vaan on kyse siitä että rumpujen metakka korvaa lähes kokonaan muut huudot jyväskyläläisten osalta. Voit myöntää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös