Nyt kun olen toiseen ketjuun kirjoittanut Hämeenlinnan jäähallista, kirjoitetaan sitten jotain itse ottelustakin.
Kyllähän peli oli taas vauhdikas ja hyvätasoinen, kuten HPK:n ja Jokerien pelit yleensäkin. Täytyy myöntää, että Kerho oli hallitsevampi ja tasoitus oli enemmän kuin ansaittu, eikä Kerhon voitto vääryskään olisi ollut. Siksi kahden pisteen saaminen oli iso voitto, vaikka kyllä pisteen ja kahden maalin johtoaseman menettäminen pännii sen verran, että aivan parhaaksi peliksi HPK:n ja Jokerien välillä tätä en ihan nosta. Tässä kävi nyt sitten Jokereille toisin päin kuin viime tiistaina TPS:iä vastaan, silloinhan tultiin kahden maalin takaa tasoihin, mutta hävittiin rankkareilla.
Ja olihan tämä joka tapauksessa eteenpäin menoa viimeisestä pelistä ennen tätä Hämeenlinnassa viime tammikuussa...Siihen nähden Jokereilla on nyt kunnon Valmentaja ja kunnon Maalivahti, varsinkin jälkimmäinen huomattiin taas eilen, kyllä Riksman taas torjui pari-kolme "varmaa" maalia. Huonosti ei muuten pelannut Miku Oksakaan, pari huikeaa torjuntaa pelin lopussa vähemmän ja tästä olisi lähtenyt kolme pistettä Kolmostietä etelään. IS:n raati taisi todellakin nukkua, kun ei antanut Riksmanille kolmea ***:ä!!
Loppuun vielä iso käsi jokerifaneille, istuin toisessa päädyssä ja oli kyllä upean näköistä ja kuuloista. Monet hämeenlinnalaisetkin kehuivat erätauolla meininkiä ja tämä on kyllä suuren luokan ihme, enkä uskoisi tätä ellen olisi kuullut. Siitäkö johtuu, että oudon vaisu oli myös sikakatsomo? Nyt tuntui tulevan tavallista vähemmän myös pilkkahuutoja ja muita...enimmäkseen seisottiin hiljaa?!
Ja vielä pari tunnustusta sikakatsomolle : aplodit Jyrki Louhelle avauskokoonpanojen tullessa kentälle oli hieno suoritus! On hienoa, että pelimiestä arvostetaan, vaikka pelaakin "väärässä" joukkueessa. Ja olinko pelin loputtua huomaavinani, että sikakatsomon johtohahmo olisi taputtanut Jokerifanien suuntaan hienosta kannustuksesta? Tähän tietysti voisi Roitto itse vastata, mutta jos näin oli, niin suuri tunnustus näin pelin jälkeenkin!