La 14.10.2006 SaPKo-Sport

  • 9 472
  • 64
Suosikkijoukkue
Vaasa
Makopide kirjoitti:
Ensinnäkin haluan mainita tuosta linkistä jonka joku oli linkittänyt Suomi24 sivuston viestiin jossa kirjoittaja oli Makopide!

Kyseinen viesti ei todellakaan ole minun kirjoittama .
Kas kummaa, se teksti sieltä suomi24 -sivuilta oli kuitenkin poistettu, kun linkitys täältä huomioitiin. Jäit kiinni touhuistasi.

Tämän päivän Pohjalaisessa köyhälinnan poliisi ja järjestysmiehet toteavat, että Sportin kannattajat käyttäytyivät hyvin, pientä matsinjälkeiskärhämää lukuun ottamatta, joka sekin alkoi hurrittelusta. Sitä saa mitä tilaa. Punoittaako kaverisi poski?


SamSpade kirjoitti:
Helvetti.. oikeasti välillä hävettää olla Vaasalainen... tai olenhan syntyjään Tampereelta, joten... mutta kuitenkin.. oli käsirysyn syy mikä tahansa ja aloitti sen sitten Vaasalaiset tai jotkut muut.. samoin ja varsinkin tavaroiden heittely..
Fanimatkoille kunnon omat "poliisit" mukaan valvomaan järjestystä ja pitämään pässit aisoissa. Muutama idiootti antaa kaikille huonon maineen. Ei muuta kuin reilusti heti porttikielto reissuille ym sanktiota.
Maine on jo huono Vaasan faneilla, pitääkö sitä vielä liata enemmän?
Onhan maineen syynä varmaan myös "terve uhoaminen" jne, eikä siinä mitään väärää mutta kusipäisyydet saisivat loppua. Ennenkin on pohjanmaalla ollut pitkä muiluttamisen perinne, joten kyllä ryhmäpaine sisältä käsin vaikuttaa myös..Hyvä peli silti :)
Tuomion julistit ja kiven heitit ennen kuin totuutta tiesit. Nyt sun pitäisi hävetä tätä kirjoitustasi.
 
Viimeksi muokattu:

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
sika säkissä kirjoitti:
Kas kummaa, se teksti sieltä suomi24 -sivuilta oli kuitenkin poistettu, kun linkitys täältä huomioitiin. Jäit kiinni touhuistasi.

Tottakai sellainen revitys poistetaan sivulta kuin sivulta. Suomi24 ilmeisesti ymmärsi poistaa kyseisen viestin sillä sehän oli viestin aiheen perusteella selvästikin vaasalaisen kirjoittama tarina elämisen vaikeudesta.

Minä en ole jäänyt mistään kiinni eikä kaverini poski punoita. Minä tilasin pelin jälkeen oluen paikallisessa ja sain mitä tilasin. Muuta kysyttävää? Jos ei niin ehkä olisi jo sinunkin paras lopettaa asian setviminen vai aiotko jankata asiasta hamaan tappiin? SaPKo-Sport 1-4 THE END.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
No niin, takkiin tuli SaPKolle. Tilastojen perusteella vielä varsin selvästi. Lohtander on ilmeisesti pitänyt Pässejä pystyssä mainiosti. Harmihan se on, että SaPKo ei kunnolla pystynyt Sportia haastamaan, kotona siihen olisi kuitenkin voinut olla ohuet saumat. Vaasassa kyyti onkin astetta kylmempää.

Kakkosien määrä oli yllättävänkin pieni, vain 12 kpl, eikä yhtään mussutuskymppiä. Kevääseen mennessä tämäkin asia voidaan oppia. Katsojamäärä lievä pettymys, meikäläisen veikkaama 900 katsojaa heitti neljällä. Taisi olla kuitenkin kauden ennätysyleisö, mikä positiivisena asiana huomiotakoon.

Vaikka joka pelissä pisteet jaetaankin, niin kenenkään mielestä Sport ei ole varmasti SaPKon päävastustajia tässä sarjassa. Torstaina FPS Vorssassa ja lauantaina Salamat kotona, niissä lähdetään hakemaan pisteitä uudella innolla!

Onnea Sportille pisteistä!

Benny
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuomion julistit ja kiven heitit ennen kuin totuutta tiesit. Nyt sun pitäisi hävetä tätä kirjoitustasi.
En häpeä. Saatoin kirjoittaa sen tiedon valossa mitä silloin oli mutta 15 vuotta olen melko ahkeraan kiertänyt Sportin vieraspelejä ja nähnyt mitä tapahtuu (Kokkolan hallissa maalituomariepisodia todistin valitettavasti noin 6 metrin päästä. Erästä karsintaottelua Tutoa vastaan vuosia sitten roskiksista, muovipulloista lähtien kaikki irtain lenteli katsomossa ja osa jäällekin jne jne...)
Tosin useimpiin selkkauksiin on aina ollut syytä toisellakin puolella, mutta käsittämättömästi mukaan mahtuu aina yksi-kaksi känniääliötä, jotka onnistuvat pilaamaan muuten hyvin käyttäytyvän faniporukan. (eikä usein tämä känniääliö ole edes ns fanibusseilla tullutta porukkaa vaan joku yksittäinen kannattaja jolla lainehtii olutta ja sitä oluen väristä nestettä päässä hiukan liikaa)
Olen edelleen sitä mieltä että fanibusseissa pitäisi olla omat "järjestyksenvalvojat" mukana - selvänä, vaikka järjestyshäiriöitä ei tämä porukan toimesta tapahtuisikaan niin oma valvonta antaa ainakin viestiä ulospäin että fanitkin haluavat antaa ulospäin itsestään luotettavan kuvan. Sisäinen kuri ja ryhmäpaine kyllä toimii yleensä. Onko se niin vaikea tajuta, että jos Sportin faneilla on huono maine, syystä tai syyttä, niin sitä suuremmalla syyllä ei pitäisi antaa aihetta mihinkään sormella osoitteluun, vaan edustaa Sportia kunnialla.
En halua leimata faneja vaikka kirjoitukseni tarkoituksella onkin provosoivaa, vaan herättää keskustelua siitä että oikeasti pidetään huolta omista, niin hyvässä kuin pahassakin eikä anneta aihetta ylilyönteihin.
 

ASF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
SamSpade kirjoitti:
En häpeä. Saatoin kirjoittaa sen tiedon valossa mitä silloin oli mutta 15 vuotta olen melko ahkeraan kiertänyt Sportin vieraspelejä ja nähnyt mitä tapahtuu

No kyllä sä sen kiven heitit joka tapauksessa. Uskotko kaiken myös mitä iltapäivälehdet kirjoittaa?

Olen itsekkin kohtuullisen monta vieraspeliä nähnyt mukaanlukien lauantain pelin. Mielestäni homma on mennyt parempaan suuntaan. Itse asiassa kaikkien fanaattisimmat ja aktiivisimmat fanit käyttäytyvät paljon keskimääräistä paremmin ja osa myös pitää sisäistä kuria yllä siitä mitä katsomossa tapahtuu. Totta kai kannustuksen kautta on provoomista yms. mutta en näe siinä mitään väärää. Esimerkkinä tämä lauantai. Itse seisoin ylimmällä rivillä esim. kaikki Ultrasin jätkät suoraan alapuolella. Kokonaisuudessaan erittäin hyvä näkyvyys siihen mitä katsomossa tapahtui. Kytät olivat myös ympärillä katsomassa tilannetta. Faniryhmä keskittyi peliin ja kannustamiseen enkä yhtä paperinpalaa lukuun ottamatta nähnyt mitään lentelevän pulloista puhumattakaan. Uskoisin, että sen olisi meitä tapittaneet viranomaisetkin nähneet.

Pelin lopussa sitten joku kaveri tuli tästä asiasta syyllistämään, joka lähinnä tuntui turhautuneelta valittamiselta (heiton kohdekin ilmeisesti vaihtui monta kertaa), mutta itseä se ainakin otti pannuun. En tietenkään 100%:n varmuudella osaa sanoa mitä muualla hallissa oli tapahtunut, mutta tämä nyt tuntuu oleva yleinen trendi ihan joka paikassa, että RA on iso paha punainen, joka tekee sitä sun tätä ja juttuja keksitään tai ne värittyvät. Lähinnä poliisit ja järjestysmiehet ovat ihmeissään, kun odottivat englantilaisia jalkapallohuligaaneja. Ehkä tällainen aktiivinen fanitoiminta on vaan aika vierasta ainakin Mestiksessä.

Varmasti on asioita tapahtunut, mutta se tuntuu olevan enemmänkin satunnaisesti vieraspelimatkoilla kävijöiden aiheuttamia yksittäisiä tapauksia. Tällaiset tyypit lähtevät lähinnä vetämään nupin turvoksiin eikä se peli ole edes tärkein juttu. Ei noille voi muuta kuin antaa porttikiellon seuraavaan matkaan. RA:n matkanjärjestäjä on mielestäni saanut osaltaan hyvää aikaan tässäkin suhteessa.

Itse pelistä ei ole juuri muuta todettavaa, kuin Sport oli aika käsittämättömän ylivoimainen ja Lohtander oli ainoa mikä piti numerot alle 10 maalin.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Savonlinnan suunnasta tulee taas niin paljon värikynää tapahtumiin ettei pahemmasta väliä. Ottaa varmaan koville kun ensin uhotaan puolivuotta että SaPKo "pieksee" Sportin ja Red Armyn ja sitten käykin näin? Vai mitä, Makopide?
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Savonlinnan suunnasta tulee taas niin paljon värikynää tapahtumiin ettei pahemmasta väliä. Ottaa varmaan koville kun ensin uhotaan puolivuotta että SaPKo "pieksee" Sportin ja Red Armyn ja sitten käykin näin? Vai mitä, Makopide?

Olen kertonut jo tässä ketjussa ja myöntänyt reilusti että Sport oli selvästi parempi. Muuhun en enää viitsi ottaa kantaa ku asiat ei siitä miksikään muutu. Aika turhaa jälkipeliä sinulta fågel.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Makopide kirjoitti:
Olen kertonut jo tässä ketjussa ja myöntänyt reilusti että Sport oli selvästi parempi. Muuhun en enää viitsi ottaa kantaa ku asiat ei siitä miksikään muutu. Aika turhaa jälkipeliä sinulta fågel.

Sä itse täälä puhut paskaa minkä ehdit, ja nyt kun sun jutut on kaikki todennut vääriksi niin sit sä olet hiljaa. Jatka samaa rataa, ens kerralla tullaan koko Vaasa.
 

kankkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Aamen. Mitä näitä nyt on lukenut niin savonlinnalaisten (etulinjassa Makopide) osalta käynyt nyt klassinen jäätyminen kun totuudet tullut julki. Katkeraa, katkeraa..

Käykää kimppuun jos vituttaa, niin ei tarvi perättömyyksiä huudella ja munattomasti piiloutua sen taakse ettei enää "jaksa" väitellä.

P.S.

Nyrpa kirjoitti:
Paitsi että se kehitysvammainen ei ollut pieni lapsi vaan aikuinen nainen.

Ei mikään Miss Scandinavia?
 
Suosikkijoukkue
"Se joukkue joka ei pelaa Jääkiekon SM-liigassa"
Päivän pohjalaisessa oli juttu fanireissusta Savonlinnaan. Ei näköjään ole verkkolehdessä, mutta pääpiirteittäin viesti oli, että reissu oli erittäin hyvä, ilman mitään suurempia häiriöitä ja että SapKo:n järjestyksestä vastaavat sekä poliisi erityisesti kiittelivät käyttäytymisestä pelissä.
 

Nyrpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pässilauma!
kankkis kirjoitti:
Aamen. Mitä näitä nyt on lukenut niin savonlinnalaisten (etulinjassa Makopide) osalta käynyt nyt klassinen jäätyminen kun totuudet tullut julki. Katkeraa, katkeraa..

Käykää kimppuun jos vituttaa, niin ei tarvi perättömyyksiä huudella ja munattomasti piiloutua sen taakse ettei enää "jaksa" väitellä.

Mitäpä tässä suotta riitelemään aiheesta johon ei lopputulosta saada millään aikaiseksi. Savonlinnan päässä paikalla olleet tietää mitä tapahtui ja sillä selvä.

Ja erittäin viisas kommentti tohon loppuun kankkis...
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
könkkis:
Aamen. Mitä näitä nyt on lukenut niin savonlinnalaisten (etulinjassa Makopide) osalta käynyt nyt klassinen jäätyminen kun totuudet tullut julki. Katkeraa, katkeraa..

Väärin taas. Tilanne on nyt se että fiksu lopettaa ajoissa.


fågel:
Sä itse täälä puhut paskaa minkä ehdit, ja nyt kun sun jutut on kaikki todennut vääriksi niin sit sä olet hiljaa. Jatka samaa rataa, ens kerralla tullaan koko Vaasa.

Heikko provo. Tulkaa vaan koko Vaasa, vetäkää vielä Ruotsi mukana. Who cares?
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Makopide kirjoitti:
Heikko provo. Tulkaa vaan koko Vaasa, vetäkää vielä Ruotsi mukana. Who cares?

Ilman Vaasaa olisitte ryssiä. Kuten kankkis sanoi niin tulkaa päälle vaan niin ei tarvitsisi tätäkään keskustelua käydä.
 

Stone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Nyrpa kirjoitti:
Savonlinnan päässä paikalla olleet tietää mitä tapahtui ja sillä selvä.

Eli tietävät, että mitään ei tapahtunut pientä nujakkaa lukuunottamatta joka sekin oli molemminpuolista.
 

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Stone kirjoitti:
Eli tietävät, että mitään ei tapahtunut pientä nujakkaa lukuunottamatta joka sekin oli molemminpuolista.

Kyllä minä ainakin luotan tässä asiassa viimeiset puoli vuotta Sport-faneja provosoineen nimimerkki Makopiden sanaan kuin mm. Savonlinnan poliisilaitoksen ylikonstaapeli Timo Kurjen sanaan tai Sapkon puheenjohtajan Vesa Kutvosen sanaan tai lukuisten vaasalaiskannattajien sanaan. Toivottavasti tälle kehitysvammaiselle lapselle vai oliko se aikuinen nainen ei koitunut mitään pysyvää vammaa tästä Red Armyn teurastuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös