La 13.2.2021 Tappara - HIFK

  • 3 694
  • 30

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Kiva kuulla. Kyllä minulle silti tuommoinen "hävittiin, mutta tepä ootte ihan paska jengi" -setti kertoo eniten vaan huonosta häviäjästä. Et muuten varmaan vaan vahingossa halunnut mainita sitä, että IFK:ltakin puuttui ykkössentteri ja ykköspakki? Tai sitä, että IFK:lla on viime aikoina ollut vaikempi jakso menossa, kun taas Tappara tuli peliin 9 matsin voittoputkessa ja huipputason itseluottamuksella.

Eli väärin argumentoitu. Aina pitäisi vaan kehua...
Siinä olet oikeassa, että toki Lundell tuo IFK:n hyökkäykseen hirvittävän määrän lisää laatua, mutta muuten lähtökohdat oli joukkueilla vähän erilaiset. Eikä IFK:lta mitään pois, parempi joukkue kaukalossa, joten pisteet meni ihan oikein. Mutta se peliesitys oli tosiaan mulle pettymys.

Kuka muuten se ykköspakki on, jos ei Lyytinen? Ilmeisesti Auvitu?
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Eli väärin argumentoitu. Aina pitäisi vaan kehua...
Siinä olet oikeassa, että toki Lundell tuo IFK:n hyökkäykseen hirvittävän määrän lisää laatua, mutta muuten lähtökohdat oli joukkueilla vähän erilaiset. Eikä IFK:lta mitään pois, parempi joukkue kaukalossa, joten pisteet meni ihan oikein. Mutta se peliesitys oli tosiaan mulle pettymys.

Kuka muuten se ykköspakki on, jos ei Lyytinen? Ilmeisesti Auvitu?
Kyllä minulle itseasiassa sun argumentit käyvät ihan hyvin. Minusta on vaan liian halpamaista yhden pelin perusteella dumata minkään joukkueen mestaruuskandidaatti -mahdollisuudet. Mikään jengi ei pysty illasta toiseen suorittamaan koneen lailla. Kyllä mun papereissa IFK:n materiaalilla ja pelin tasolla pystytään tällä kaudella tappelemaan mestaruudesta aidosti. Ihan niin kuin Tapparakin, helvetin kova joukkue teillä(kin) ja olette minun papereissa mestaruustaistelussa täysin rinnoin mukana, vaikka haasteita onkin ollut.

Kyllä, tarkoitin Auvitua. Oli helkkarin kova niissä peleissä mitkä ehti pelaamaan. Se on kyllä totta, että Lyytinen nousee tämän kauden otteillaan Yohannin rinnalle tärkeydessään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täällä on nyt vähän annettu rivien välistä ymmärtää, että IFK oli parempi ja voitti vain sen vuoksi, että Tapparalla oli niin paljon poissaoloja.

Totta kai ne poissaolot vaikuttivat Tapparalla (etenkin Kemiläisen puuttuminen), mutta täytyy muistaa, kuten @Röda tuossa totesi, että myös Anton Lundell oli IFK:lta poissa (ja on vielä pitkään kiitos paskacupin) ja myöskin Auvitu. Ei siis kumpikaan joukkue operoinut parhaalla mahdollisella joukkueellaan.

Se mikä on saanut aivan liian vähän huomiota on tämä: IFK pelasi taktisesti erittäin loistavan vierasottelun ja piti Tapparan pääosin pihdeissään läpi illan. Numerot olivat tiukat, mutta IFK piti Tapparan suorastaan loistavasti pois A-luokan tekopaikoilta ja ykkössektorissa. Siinä on se suurin syy, miksi IFK pelin voitti, kuten eräs hyvä Tapparaa kannattava ystäväni totesi jo tuoreeltaan pelin jälkeen.

PS. Olisi aika maukasta kohdata Tappara pleijareissa ja mielellään, niin että molemmilla olisi kaikki parhaat mukana. Siitä tulisi eeppinen sarja.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä on nyt vähän annettu rivien välistä ymmärtää, että IFK oli parempi ja voitti vain sen vuoksi, että Tapparalla oli niin paljon poissaoloja
En minä sieltä rivien välistä tekosyitä etsisi. Vitutusta enemmänkin. Se sitten purkautuu vaihtelevin sanakääntein. Kyllä HIFK kykenee Tapparan voittamaan joka ainoa kerta, tuskinpa sitä kukaan edes leikillä yrittää kiistää.

Ei tässä Liigan ja EHT:n yhteensovittamisessa nykymuodossaan ole mitään järkeä. Siellä pelattiin yksi Liigan paperilla kiinnostavimmista kohtaamisista, kun kaksi legendaarista suurseuraa kohtasivat. Pelkästään EHT:n vuoksi kaukalosta oli poissa ketjullisen verran pelimiehiä. Liigan "kärkikamppailusta".

HIFK-Tappara voisi katsojille tarjota paljon nähtyä enemmänkin, nuo EHT-kävijät kun tuppaavat niitä kovimpia pelimiehiä joukkueissa olemaan. Siihen vielä loukkaantumiset päälle, niin onhan siinä melkoinen show valmis. Siellä on keväällä "eri joukkueet" kentällä, jos HIFK ja Tappara pääsevät tasoa mittaamaan. Tai ainakin niin minä koen Levtchin, Lundellin, Kemiläisen, Peltolan ja kumppanien poissaolon vaikutuksen. Puhutaan kuitenkin pelaajista, jotka kykenevät pelejä kääntämään yksilötaidolla parhaimmillaan. Loukkaantumiset kuuluvat lajiin, mutta näistä EHT- ja Liigapelien päällekkäisyydestä voisi väittelyä käydäkin. Ei tässä ainakaan Liiga voita, kun pelejä ilman parhaita pelataan.

Mutta niillä mennään, joita kaukaloon saadaan pelin alkaessa. HIFK oli lauantaina parempi läsnäolijoista ja otti ansaitut pisteet mukaansa. Ei Tappara enempää ansainnut. Turha sitä selitellä on.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Täällä on nyt vähän annettu rivien välistä ymmärtää, että IFK oli parempi ja voitti vain sen vuoksi, että Tapparalla oli niin paljon poissaoloja.

Totta kai ne poissaolot vaikuttivat Tapparalla (etenkin Kemiläisen puuttuminen), mutta täytyy muistaa, kuten @Röda tuossa totesi, että myös Anton Lundell oli IFK:lta poissa (ja on vielä pitkään kiitos paskacupin) ja myöskin Auvitu. Ei siis kumpikaan joukkue operoinut parhaalla mahdollisella joukkueellaan.

No, itse olin ainakin yllättynyt, että Tappara oli kuitenkin pisteissä kiinni ihan loppuun asti. Jos mietitään yksyhteen poissaoloja, niin Auvitu = Kemiläinen ja Antonit päikseen. Tähän päälle Tapparalta EHT/loukit, niin puolustukseta Blood, Moravcik ja hyökkäyksestä Peltola, Smejkal tekevät sellaisen aukon, että Tapparan "junnut" saa liikaa vastuuta taitoihinsa nähden. Eli tavallaan pelannut kolmospari ja neloskenttä olis pullahtanut pois pelaavasta kokoonpanosta. Ratkasuvoimaa tulee huomattavasti sisään ja ns. kentällä selviytyjät ovat sivussa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eikä IFK:lta mitään pois, parempi joukkue kaukalossa, joten pisteet meni ihan oikein. Mutta se peliesitys oli tosiaan mulle pettymys.

Taisi se HIFK:n kehno taso lauantailta indikoida jo tätä SaiPa -tappiotakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös