Oho, toi meni ohi. Buuasko oikeesti
Kyllä siellä ainakin aikamoinen älämölö ja vihellys oli päällä aluksi.
"Jotain mätää Tanskan maalla"
Oho, toi meni ohi. Buuasko oikeesti
Kyllä siellä ainakin aikamoinen älämölö ja vihellys oli päällä aluksi.
Kaiken kaikkiaan viestisi oli osuva analyysi pelistä, mutta tästä olen osin eri mieltä. Tanskan peli ei ollut erittäin hyvää vaikka rutiinin ja laadukkaan materiaalin turvin hallitsi peliä. Tanskalla oli isoja ongelmia päästä todellisiin maalipaikkoihin; vedot tulivat usein kaukaa tai huonosta kulmasta, ja Suomen rankkarialueella hävisivät kaksinkamppailuja kohtuuttoman paljon.on toki aina kaksi osapuolta ja Tanskan pelaaminen oli erittäin hyvää, mutta ei Suomi nyt missään nimessä pystynyt sellaiseen pelaamiseen kuin odotettiin tai toivottiin.
Kaiken kaikkiaan viestisi oli osuva analyysi pelistä, mutta tästä olen osin eri mieltä. Tanskan peli ei ollut erittäin hyvää vaikka rutiinin ja laadukkaan materiaalin turvin hallitsi peliä. Tanskalla oli isoja ongelmia päästä todellisiin maalipaikkoihin; vedot tulivat usein kaukaa tai huonosta kulmasta, ja Suomen rankkarialueella hävisivät kaksinkamppailuja kohtuuttoman paljon.
Se, pystytäänkö edes ajoittain pitämään palloa kovatasoista vastustajaa vastaan, näyttää yksinomaan riippuvan siitä, mikä on Kamaran päivän kunto.
Totta mutta toisaalta palloton pelaaminen on aika verkkaista eli kun Sparv sen syötön antaa omille, niin sen jälkeen se pelaaminen loppuu usein siihen kun taas jos vertaa Kamaraan, niin sen syötön jälkeen tehdään vielä juoksu tyhjään tilaan.Toinen joka pystyy pitämään palloa tiukassakin paikassa on Sparv, kuten eilenkin nähtiin. Ei pelinavaajana tietenkään Kamaran veroinen, mutta rauhoittajana erittäin tärkeä.
Harmi kun jäi näkemättä tämän historiallisen ja voitollisen ottelun toinen puoliaika. Kuvittelin dramaattisten tapahtumien jälkeen, että ottelu on siirretty hamaan tulevaisuuteen. Sitten ei tieto pekin jatkumisesta tavoittanut. No ehkä ei olisi ollut fiilistäkään katsella.
No jos jotain lohduttaa niin voin sanoa että et ollut ainut. Myös nimittäin minä missasin tuon pelin jatkon, sen Kristensenin loukkaantumisen jälkeen.
Minulla lässähti tunnelma siihen pahaan loukkaantumistilanteeseen niin paljon, ja olin myös aika varma että peli ei enää jatku saman päivän aikana sekä väsykin oli jo jonkin aikaa painanut niin päätinpä sitten mennä nukkumaan ajoissa. Ja sainkin hyvin nukuttua, heräsin vasta nyt. Tosin olin kolmen aikaan jo hetken hereillä.
Vituttaa toisaalta kun jäi näkemättä livenä Suomen voitto mutta en tiedä kuinka paljon se olisi minua ilahduttanut sitten kun tunnelma tosiaan lässähti täällä aika paljon siihen loukkaantumiseen. Isäni oli katsellut pelin kyllä loppuun asti ja oli laittanut minullekin viestejä muun muassa että nyt peli jatkuu mutta minäpä näppärän poikana olin laittanut kännykkänikin älä häiritse-tilaan ja en kuullut viestiääntä.
No, nyt kävi näin. Onneksi tuli lopulta se voitto. Ja olipas dramaattinen peli. Onneksi Kristensen on kai selviämässä sentään edes elossa tuosta pahan näköisestä tilanteesta.
Tiedoksi Eriksen on pelaajan sukunimi.
Se, pystytäänkö edes ajoittain pitämään palloa kovatasoista vastustajaa vastaan, näyttää yksinomaan riippuvan siitä, mikä on Kamaran päivän kunto.
Tänään hän oli huono. Toivottavasti Glen on vastaavasti Venäjää vastaan omalla tasollaan. Jos näin, näkymät siihen matsiin ovat aika hyvät.
Totta mutta toisaalta palloton pelaaminen on aika verkkaista eli kun Sparv sen syötön antaa omille, niin sen jälkeen se pelaaminen loppuu usein siihen kun taas jos vertaa Kamaraan, niin sen syötön jälkeen tehdään vielä juoksu tyhjään tilaan.
Sama. Twitterissä näkyi yllättävän paljon kommentteja "no vaihda kanavaa". Itselläni ei ole lapsia, mutta voin kuvitella muksujen katsovan peliä itsekseen. Ei ne vaihda kanavaa, jos jotain tuollaista tapahtuu. Epäilemättä tähänkin tilanteeseen löytyy näppäriä kasvatusvalistajien besserwisser-ohjeita, mutta kv-kuvasignaalin ohjaajalla on silti vastuu kuvavalintojen tekemisestä. Jos aikuinen mieskin on onnellisesta lopusta huolimatta yhä pöllämystynyt tunnemyrskystä, niin toivottavasti lapset voivat purkaa tilanteen auki, kukin omalla tavallaan.Ohjaajilta oli kyllä harkitsematon veto pitää kamerat pyörimässä. Itse sitä olisi voinut katsoa muualle, mutta en vain muuta osannut.
Jos aikuinen mieskin on onnellisesta lopusta huolimatta yhä pöllämystynyt tunnemyrskystä, niin toivottavasti lapset voivat purkaa tilanteen auki, kukin omalla tavallaan.
Eihän tuossa UEFA:lla ollut hirveästi muita vaihtoehtoja, vaikka tilanne olikin todella ikävä. Kaikkien pelien siirtäminen olisi mahdotonta matkustavien katsojien takia ja jos tuo peli olisi siirretty esimerkiksi parin päivän päähän, niin Venäjä ja Belgia olisivat saaneet ihan kohtuuttoman suuren lepoedun. Joukkueet noudattivat Eriksenin tahtoa ja saivat onneksi pelattua pelin heti.BBC:llä näköjään tarkemmin avattu tuota pelin jatkamispäätöksestä eli juuteille lähinnä annettu vaihtoehdot että jatketaan nyt tai seuraavana päivänä puoliltapäivin.
Se on justiinsakin näin. Nykyaika on siitä ihan perseestä, että kun teet niin tai näin, niin aina teet väärinpäin. Nyt toimittajat kolumnoivat kilpaa, kuinka oli väärin näyttää tämmöistä. Jos olisi lähetys katkaistu, niin kolumnoisivat kilpaa siitä, kuinka on huonosti palveltu katsojaa, kun jätettiin näyttämättä ja kaikki ovat epätietoisia tapahtuneesta ja ollaan pelkkien somevideoiden varassa ja se se vasta väärin on. Eihän tuossa kuvaaja tapahtuneella mitenkään mässäillyt, vaan näytti pienen hetken niin, että kaikki tiesivät suunnilleen missä mennään ja sitten siirrettiin kamerat kuvaamaan kaikkea muuta.Useissa suomalaisissa medioissa on ollut ohjeita siitä miten tapahtunutta voi purkaa ja miten siitä olisi hyvä puhua lasten kanssa.
Siitä voi edelleen keskustella mitä kaikkia kuvia lähetyksessä pitää näyttää mutta itse olen edelleen eri mieltä niiden kanssa jotka eilen jo paasasivat että lähetys poikki, selostaja hiljaa, yms. ja jne. Mielestäni puolueeton kaikille tarkoitettu kuva oli tässä tilanteessa kaikkien etu, niin hirvittävää katsottavaa kuin tilanne sinänsä olikin. Jos ohjaaja olisi laittanut kansainvälisen kuvayhteyden poikki, olisi alkanut todellinen infosekamelska kun ihmiset olisivat alkaneet kuvata omilla kännyköillään yms. ja julkaisseet näitä somessa. Sekään ei olisi ollut Eriksenin eikä kenenkään etu.
En tiedä olisiko tämä mediaketjun vai kokonaan oman ketjunsa aihe mutta laitoinpa tämän tähän.
Oliko muuten niin, että Kreikka ei voittanut ainuttakaan alkusarjan matsia? Pelasi vain tasureita.Suomen voittoa voi mutustella vaikka miettimällä vastaavan pistesaldon hankintaa tasapeleillä Tanskaa, Venäjää ja Belgiaa vastaan. Sehän olisi käsittämättömän kova saavutus. Sitä on siis tämäkin.
Aikanaan kun Kreikka voitti Euroopan mestaruuden, niin todettiin, että jalkapalloa voi todellakin pelata monella eri tavalla. Suomi voi omilla vahvuuksillaan mennä vaikkapa jatkoon, jos kaikki menee nappiin.