Eilen en sattuneesta syystä kerinnyt pahemmin peliä seuraamaan, mutta voi vain todeta, että sarja on näköjään herännyt viimeistään nyt todenteolla henkiin niin kentällä kuin katsomossa! Sen voi aistia jo tästäkin ketjusta. Peli täytyy katsoa uusintana Maxilta kokonaisuudessaan kunhan kerkeän.
Eräästä asiasta voisin hieman mainita. Ei ollut mikään tavallinen paluu hallille, kun Sportin joukkue sinne saapui. Kerronko yksityiskohtia? Ehkä jokunen kuva löytyy vielä aikanaan tästä tapahtumasta... :)
Olipas mahtava juttu! Eipä tule heti mieleen, koska on näin hienoa juttua järkätty missään muualla Suomessa. Hienosti keksitty kyllä tuo koko tien kattava soihtukulkue :)
Ja videoista päätellen fanit menivät vielä ottamaan joukkueen laulaen vastaan itse jäähallillekin.
Olikohan samaa Mikkelistä kotiutunutta fani-porukkaa, jotka lauloivat baarin valomerkin jälkeen kaupungilla Sportin kannatuslauluja. Naureskelin siinä, että ei oo todellista, näytti olevan vieläkin niin hyvä meininki.
Olipa matsi hieman toisennäköinen tv:stä katsottuna kuin kaukalon laidalta. Tv:stä ei välittynyt se Sport pelaajien jokaisen katkon jälkeen oleva pään aukominen Jukureiden pelaajille. Harmi, että Flinck:n ketju lähti tähän vähän mukaan, mutta sehän se lienee oli tarkoituskin ja yksi syy voittoon.
Niin ja mun mielestä Vaasassa taas Jukurien pelaajat harrastivat suht paljon jälkipeliä. Ja juuri esimerkiksi herra Flinck on kunnostautunut tuossa erityisesti mm. ajelemalla meidän veskaria. Flinck jos kuka on aivan itse omalla toiminnallaan aiheuttanut sen, että häntä myös hiillostetaankin. Ja itseasiassa erittäin hyvä homma, jos kaverin peli ja kasetti moisesta sekoaa.
Tuomarilinjasta en pidä yhtään. Vaasan viime pelissä sallittiin kahvaaminen, roikkuminen jne. Mun mielestä Jukurit hyötyi siitä aika paljon! Nyt on raporteista, keskusteluista ynnä muualta luettavissa samanlaista, että linja on ollut taas erittäin löysä. Jäähyjä ei tule oikein mistään.
--------------------------------------------------------------------------
Sielä on näköjään katsomossakin tapahtunut. Mietteitä värilasien takaaa ja mitä on kuullut ja lukenut näistä tapahtumista.
- Pommeja viedään sisälle katsomoon paukuteltaviksi, helvetin typerää. Toki vain joku yksittäinen valopää, mutta sekin on jo aivan liikaa.
- Turvatarkastukset hoidettu huonosti Mikkelissä. Ottakaa ihmeessä ne pommit pois, niin ettei niitä sinne katsomoon voi viedä. Erityisesti eikö juuri vierasfanit kannattaisi katsoa vähän tarkemmin, sieltä kun tullaan satojen kilometrien päästä "hyvissä" paikanpäälle.
- Muutamista kommenteista ja kuvista päätellen on oikein ajojahdattu Sportin faneja. Meinaan että ei Vaasan otteluraportin kuvissa ollut vaikkapa ottelun jälkeen kuvia Kouvolalaisista, joita poliisi ajaa takaa, ja mitä nyt siitä jonkinnäköistä käsirysyn ynnä muun tapaista oli.
"Pihalla nähtiin vielä huuteluista kuumentunut tilanne, jonka poliisi otti haltuun." Vastaavanlaista kärhämää on nähty myös täälä ja en minä sielä ole kamerani kanssa ajojahtaamassa vastustajan kännisiä faneja.
- Onneksi Vaasassa ei kukaan provosoitunut joidenkin enemmän tai vähemmän kännisten Jukuri-fanien ilkkumisita ynnä muista. Kyllä sieläkin yhtälailla on mukana kaikenlaista. Erityisesti mieleeni jäi pari naispuolista kannattajaa, jotka olivat kyllä todella turpa väärällään. Tämä sivuhuomiona kun olin matkalla autolleni, joka oli siinä aika lähellä, mitä kautta vierasfanit poistetaan.
- Esimerkiksi Kouvolassa ei ole ollut ongelmia järjestyksenvalvonnan kanssa. He puuttuvat tasapuolisesti molempien osapuolten provosointiin ja poistavat häiriöntekijät alkuunsa. Mikkelissä vuodesta toiseen järjestyksenvalvojat päästävät paikalliset Sportin-fanien niskan taakse provosoimaan, ja tätä saa jatkua läpi koko ottelun.
Jos sanotaan että
"en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että ne aina on nimenomaan Sportin fanit, joiden kanssa aina sattuu ja tapahtuu", niin voisin sanoa ja kääntää asian myös toisinpäin että
"en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että se on aina nimenomaan Mikkeli, jossa aina sattuu ja tapahtuu".