Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 421
  • 19 216

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
XP temppuilee

Yhtäkkiä kaikki pelit mitä koneella on (Age of Empire 1, Risk, NHL2005) tekevät tällaista:

Käynnistyy normaalisti mutta noin 20s jälkeen ohjelma "kutistuu" tehtäväpalkkiin painikkeeksi. Kun sitä painaa uudelleen niin se peli käy fullscreeninä ruudulla sekunnin ja "palaa" takaisin tehtäväpalkkiin painikkeeksi.

Ja en tiedä onko asialla vaikutusta mutta lataisin juuri tuota käyttäytymistä ennen pari explorer securitypackia netistä. ServicePack2 on ollut jo jonkin aikaa.

Näyttää myös, että sidewinder -ohjainkaan ei toimi usb:ssä?

Osaako joku neuvoa.

Kiitos jo etukäteen...

amok


EDIT:
Lisätäämpä, että palautin järjestelmän ennen päivityksiä ja homma toimii. Paitsi Sidewinder ei reagoi usb:n kautta ollenkaan. Ennen kuului sellainen äänimerkki windowsin puolella kun laitoin piuhan kiinni koneeseen. Ohjaimessa ei ole ajureita vaan plugandplay systeemi. Mikähän neuvoksi?
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
NT Ydin & Järjestelmä

Nyt menee "vähän" hermot.

Kysyin joskus muistaakseni jotain tällaista aikaisemminkin, en
vaan löytänyt sitä tästä turkasen pitkästä ketjusta.

Nimittäin; Sygate on alkanut puskea tasaisin väliajoin ilmoitusta että
NT Ydin & Järjestelmä on estetty. (joku hieno .exe siinä myös oli,
mutta eipä ole nyt näkynyt kun tarvis tiedon)

Ei auta vaikka käy laittamassa Sygaten ikkunasta Allow. Aina se
blokkaa. Eikä oikeastaan se haittaa, mutta kun tuo; Älä näytä
enää tätä -ruksi ei tunnu tehoavan, vaan ilmoitus tulee kesken
kaikkien pelejen yms. ja joskus pelit tilttaa kun ruutu hyppää aina
Windowsiin (XP).

Mikä helvetti tuo ohjelma ylipäätä on!?
Nt Ydin & Järjestelmä? Ja mitä tekemistä sillä on verkossa, jos
olen ilman sen verkkoon pääsyäkin pärjännyt.
Ja miten saan tuon Sygaten sillälailla, että se on ilmoittelematta
koko ajan tuosta?

Sori taas tätä uteluani, mutta kun nyt menee hermot tuon
ilmoittelun kanssa. Sygate uusiksi? Estänkö vai sallinko NT Ydin &
Järjestelmän?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Re: NT Ydin & Järjestelmä

Viestin lähetti stiflat
Nyt menee "vähän" hermot. Kysyin joskus muistaakseni jotain tällaista aikaisemminkin, en vaan löytänyt sitä tästä turkasen pitkästä ketjusta. Estänkö vai sallinko NT Ydin & Järjestelmän?

Oisko tästä apuaa?
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
MP3 -soitin

Onko mitään ohjelmaa tai miten saan muutettua mp3 -tiedostot wma -tiedostoiksi? Ajattelin lähinnä mp3 -soitinta varten, kun siihen mahtuu tuplamäärä wma -tiedostoja mp3:siin verrattuna. Kiitoksia etukäteen!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Re: Re: NT Ydin & Järjestelmä

Viestin lähetti ozo
Oisko tästä apuaa?
Kyllähän tuosta hieman valaisua oli, mutta juuri tuo viimeinen kysymys kiinnostaisi minuakin:
"Kysäisen vielä sen verran koskien palomuuri-asetuksia, että
kannattaako NT Ydin & Järjestelmän pääsy sallia vapaasti
verkkoon vai blokata kokonaan?"
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Onkos kellään kokemusta remote control ohjelmista? Haluaisin joululoman aikana pystyä käyttämään kämpille jäävää konettani kotoa laajakaistan kautta. Olisi hyvä, jos ohjelma olisi ilmainen ja mukana pitää tietenkin olla tiedonsiirto-ominaisuus (lueskelin netistä joistain vanhoista ohjelmista ja tiedonsiirto puuttui joistain).

Jos linkkiä saisi ohjelman sivuille ja vähän käyttökokemuksia, niin hyvä.

Edit: Sen verran sielä, että Windows XP:n omalla Remote Assistancella saan käyttööni koneen kotoa, mutta kotoa ei saada omaa konettani käyttöön. Ohjeita selailemalla näyttäisi syynä olevan se, että koneeni on palomuurin takana (jonkun muun, kuin koneellani olevan). Joten kyseisen ohjelman tulisi pystyä toimimaan tässä kyseisessä tapauksessa, jolloin palomuuri tekee omaa tinkiään.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan ollut jo, mutta kuinka saa kovalevyn tyhjennettyä? Jotenkin en nyt saa päähäni, vaikka joskus olen ollut sitä kaverin kanssa tekemässä. Käyttis on XP. Tuli kaverin kanssa puhetta ja jäi vaivaamaan.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti punasydän
Varmaan ollut jo, mutta kuinka saa kovalevyn tyhjennettyä? Jotenkin en nyt saa päähäni, vaikka joskus olen ollut sitä kaverin kanssa tekemässä. Käyttis on XP. Tuli kaverin kanssa puhetta ja jäi vaivaamaan.
Finreactorin member? ;)

Lataamalla Ultimate boot CD:n, saat sievän nipun ohjelmia, joita pääsee käyttämään boottaamalla rompulta. Löytyy työkalut ihan normaaliin formatointiin kuin myös datan tuhoamiseen.

Ultimate boot CD:n käyttöön saaminen vaatii laajakaistayhteyden (koko 70 Mt) ja polttavan cd-aseman, mutta toisaalta tuolta löytyy apu moneen pulmaan, myöhemminkin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MP3:n editointi

Mikäköhän olisi sopiva ja helppokäyttöinen ilmaisohjelma, jolla voi muokata MP3-muodossa olevaa biisiä? Lähinnä riittäisi se, että pystyy leikkaamaan alusta/lopusta, ja jakamaan osiin (esim. jos koko albumi yhtenä tiedostona.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Taas tarvittaisiin viisaampien apua. Töissä eräs nuori naispuolinen kyseli apua kummallisessa ongelmassa...
Kyseinen henkilö ei saa asennettua omia digikameralla otettuja kuvia näytölle taustakuvaksi? Ei kuulemma onnistu kun kuvan päälle menee hiirellä ja klikkaa oikealla ja sen jälkeen "aseta taustakuvaksi"... Käyttis on xp. Onko tuollainen vika edes mahdollinen?
Jos ei muu auta niin täytyy sanoa että mun on pakko päästä itse katsomaan konetta joku ilta ihan paikan päälle. Että laittaa kahvin valumaan... ;)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HABS,

Mikäli kyseessä on firman kone, niin ovat voineet mikrotuen pojat laittaa päälle asetukset niin että tuota ei voi edes vaihtaa. Active Desktop ei liity tohon lainkaan mitenkään.

Meillä on ainakin siten että mitään teemoja ei voi viritellä itse. XP:n ulkonäkö on pakotettu "perinteiseksi" tms. pikkusälää.

No, mulla on rekisteritiedosto joka poistaa noi Group Policyn tekemät asetukset, joten kyllä ne kiertää voi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Re: Re: Re: NT Ydin & Järjestelmä

Viestin lähetti stiflat
Kyllähän tuosta hieman valaisua oli, mutta juuri tuo viimeinen kysymys kiinnostaisi minuakin:
"Kysäisen vielä sen verran koskien palomuuri-asetuksia, että
kannattaako NT Ydin & Järjestelmän pääsy sallia vapaasti
verkkoon vai blokata kokonaan?"
Senku blokkaat. Mitä ihmettä kernel tekis netissä muutenkaan?

(se muuten löytyy yleensä x:\windows\system32\ntoskrnl.exe nimellä, sitä kait kysyit tos myöskin?)
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Axel K.
Kato että Active Desktoppi on päällä. Mutsin kone ainakin valitti, että sen täytyy olla päällä, jos laittaa "omia kuvia" taustakuvaksi.

Ja meikäläisen koneella (Win 2000) on täysin päinvastoin. Jos Active Desktoppi on päällä, ei omia kuvia saa taustakuviksi kirveelläkään ja sittenkin menee älyttömäksi säätämiseksi. Itse olen havainnut että paras tapa on avata kuva johonkin selaimeen, klikata oikealla hiirennapilla ja siitä säätää, että Use image as -> Desktop background.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Re: Re: Re: Re: NT Ydin & Järjestelmä

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Senku blokkaat. Mitä ihmettä kernel tekis netissä muutenkaan?

(se muuten löytyy yleensä x:\windows\system32\ntoskrnl.exe nimellä, sitä kait kysyit tos myöskin?)
Thanks, nyt vaan on se perus *tutus vielä, kun Sygate ilmoittaa tuon
blokkauksesta tasaisin väliajoin. (myös silloinkin kun laittaa Allow,
tai raksin ettei enää ilmoitusta tästä kiitos)??
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Re: Re: Re: Re: Re: NT Ydin & Järjestelmä

Viestin lähetti stiflat
Thanks, nyt vaan on se perus *tutus vielä, kun Sygate ilmoittaa tuon
blokkauksesta tasaisin väliajoin. (myös silloinkin kun laittaa Allow,
tai raksin ettei enää ilmoitusta tästä kiitos)??
Putsaa konffit (poista kaikki sallitut ja estetyt, sekä muut säännöt) ja kirjoita uudelleen. Vittumaista, mutta pitäisi auttaa.

Itsellä joskus sekoaa samantapaisesti kuten sinullakin, mutta ettei tajua tuo muuri PPPoE:n päälle mitään, yllämainittu auttaa.

Tai koeta päivittää uudempaan versioon muurista.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kone yskii

Jo parin viikon ajan tämä masiina katkoi internetyhteyttä ja sittemmin koko kone kaatui ja käynnisteli itseänsä. Tämän jälkeen se piru ei sitten Windows (2000) käynnistynyt ollenkaan ja nyt se onkin asennettu uudestaan.

Ei auttanut tuokaan vaan kaatuu koko ajan uudestaan.

Mitä mää nytten teen? Mikä auttaa? Heitänkö jokeen?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Re: Kone yskii

Viestin lähetti Rontti
Jo parin viikon ajan tämä masiina katkoi internetyhteyttä ja sittemmin koko kone kaatui ja käynnisteli itseänsä. Tämän jälkeen se piru ei sitten Windows (2000) käynnistynyt ollenkaan ja nyt se onkin asennettu uudestaan.

Ei auttanut tuokaan vaan kaatuu koko ajan uudestaan.

Mitä mää nytten teen? Mikä auttaa? Heitänkö jokeen?

Älä toki jokeen heitä. Käykö kone liian kuumana? Onko palomuuri(t) kunnossa ja asennettuna. Noi kaksi asiaa kun saat kuntoon ja tarkastettua uskoisin että ongelma ratkeaa. Tai sitten ei, en minä tiedä, mutta itse lähtisin palomuurista ja prossun lämmöistä ongelmaa ratkaisemaan.

- Tinke-80
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Re: Kone yskii

Viestin lähetti Rontti
Jo parin viikon ajan tämä masiina katkoi internetyhteyttä ja sittemmin koko kone kaatui ja käynnisteli itseänsä. Tämän jälkeen se piru ei sitten Windows (2000) käynnistynyt ollenkaan ja nyt se onkin asennettu uudestaan.

Ei auttanut tuokaan vaan kaatuu koko ajan uudestaan.

Mitä mää nytten teen? Mikä auttaa? Heitänkö jokeen?
Rautavialtahan tuollainen vaikuttaa. Vie se masiina lääkäriin.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti jussi_j
HABS,

Mikäli kyseessä on firman kone, niin ovat voineet mikrotuen pojat laittaa päälle asetukset niin että tuota ei voi edes vaihtaa. Active Desktop ei liity tohon lainkaan mitenkään.

Meillä on ainakin siten että mitään teemoja ei voi viritellä itse. XP:n ulkonäkö on pakotettu "perinteiseksi" tms. pikkusälää.

No, mulla on rekisteritiedosto joka poistaa noi Group Policyn tekemät asetukset, joten kyllä ne kiertää voi.

Jos se ei liity hommaan mitenkään, niin minkä vuoksi yrittäessäni laittaa win2000-käyttiksessä "omaa kuvaa" taustakuvaksi se käskettiin laittamaan päälle ja muuten kuva ei mennyt taustalle?

Ööh...

Myönnän, etten ole Windows-asiantuntija, enkä kyllä haluakkaan... :)
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti jussi_j
HABS,

Mikäli kyseessä on firman kone, niin ovat voineet mikrotuen pojat laittaa päälle asetukset niin että tuota ei voi edes vaihtaa. Active Desktop ei liity tohon lainkaan mitenkään.

Meillä on ainakin siten että mitään teemoja ei voi viritellä itse. XP:n ulkonäkö on pakotettu "perinteiseksi" tms. pikkusälää.

No, mulla on rekisteritiedosto joka poistaa noi Group Policyn tekemät asetukset, joten kyllä ne kiertää voi.

Tässä saattaa olla syy miksi tuo omien kuvien asettaminen taustaksi ei toimi.

Policyillä voi määrittää saako taustakuvia vaihtaa ja jopa niiden tiedostotyypin. Linkki
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Netti ei heti toimi

Kotikoneellani on seuraavanlainen ongelma: Lähes aina kun avaan koneen, niin joutuu odottamaan vähintään puoli tuntia, ennenkuin pääsee nettiin. Kone vain ilmoittaa että ei ole yhteyttä. Ja sen huomaa siitäkin kun ADSL-modeemin DSL valo ei pala. Välillä on joutunut odottamaan parikin tuntia, ennenkuin tuo valo alkaa palamaan ja nettiin pääsee.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Prookie, en osaa sanoa mistä tuo voi johtua tai miten sen saa korjattua. Kokeile kuitenkin ottaa virrat pois modeemista vähäksi aikaa, sanotaanko pariksikymmeneksi sekunniksi. Minulla tuo auttaa melkein aina verkko-ongelmiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös