Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 855 878
  • 19 216

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Viestin lähetti L4E
Jos sammuu välittömästi, saattaa viitata virtalähteeseen(prossu ei saa PowerGood signaalia ja ajaa tällöin koneen välittömästi alas).
Mutta en mä ymmärrä, että miksi se olisi itsestään ruvennut sitä tekemään. Ja alunperinhän tämä juttu johtui siis biosin asetuksista (133 väylänopeus ei toiminut). Ja jos tämä johtuisi niistä asetuksista, ongelmaa ei olisi, koska kone oli ilman patteria ja virtaa viikon verran. Mutta tuo piippaus häiritsee eniten. Ja senkin saa häviämään muuttamalla emon pikakytkimien asentoa (JumperFree modesta Jumper modeen ja muut sen mukaan), mutta eipä kone käynnisty kuitenkaan.

Alkaa näyttämään koko ajan enemmän siltä, että huolto kutsuu..
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi hankkia tyhjiä DVD-levyjä ja poltella roinaa vähemmäksi kiintolevyltä.

Asema on LG:n ja se polttelee DVD+- .
Millaisia levyjä minun nyt kannattaa hankkia? Viime kerralla meni sormi suuhun kun oli valinnan varaa vaikka kuinka paljon.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Viestin lähetti bisnesman
Pitäisi hankkia tyhjiä DVD-levyjä ja poltella roinaa vähemmäksi kiintolevyltä.

Asema on LG:n ja se polttelee DVD+- .
Millaisia levyjä minun nyt kannattaa hankkia? Viime kerralla meni sormi suuhun kun oli valinnan varaa vaikka kuinka paljon.

No ei hirveesti väliä kunhan ne nyt ei mitään pingpong-aihioita ole. Jos haluaa panostaa laatuun niin kannattaa suunnata katseet esimerkiksi verbatimin aihioihin. Itse olen käyttänyt prodyen nelinopeuksisia plussia menestyksekkäästi. Mitä tahansa teetkin niin suuntaa ainakin suosiolla ulkomaisiin verkkokauppoihin. Esimerkiksi tänne.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
ADSL-tietäjät...

No niin.
Pitäisi saada ADSL-boksi Saunalahden liittymään.
Ajattelin tuollaista Telewell-EA200:sta kun olisi edullinen ja
ilmeisesti ok boksi.
Kertokaapa mitä eroja noilla EA 200, 400, 500 jne. bokseilla on.
Ja onko niistä eroista hyötyä tällaiselle normaali 2M kotikäyttäjälle?

Olisiko tuo Telewell nyt se minun valinta, vai olisiko jotain muita
varteenotettavia vaihtoehtoja? Suositelkaapa jotain.

Ja lisäkysymyksenä vielä; että kun kämpälleni (Tku) on tilattu ne
Saunalahden/Aurian asentajat enkä nyt ole itse siellä, niin olen
kuullut jostain puskaradiosta että boksi pitäisi olla seinässä että
asentajat saisivat "etäasentaa" liittymän sieltä jostain
alakerrasta.

Eli miten tämä suoritus toimii kokonaisuudessaan, pitääkö minun
nyt sitä varten mennä tökkäämään boksi seinään?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti odwaz
Mutta en mä ymmärrä, että miksi se olisi itsestään ruvennut sitä tekemään.

No jos kyse on tuosta PG-signaalista, niin ei se sitä itsestään olekkaan ruvennut tekemään, vaan on seuraus siitä että virtalähde ei pysty antamaan oikeita jännitetasoja eli mennyt särki. Konetta ei anneta tällöin kännistyä, sillä väärät jännitteet saattaisivat särkeä "paikkoja".
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: ADSL-tietäjät...

Viestin lähetti stiflat
No niin.
Pitäisi saada ADSL-boksi Saunalahden liittymään.
Ajattelin tuollaista Telewell-EA200:sta kun olisi edullinen ja
ilmeisesti ok boksi.
Kertokaapa mitä eroja noilla EA 200, 400, 500 jne. bokseilla on.
Ja onko niistä eroista hyötyä tällaiselle normaali 2M kotikäyttäjälle?


EA200 on ihan hyvä boksi. Itselläni on tuo EA716 jonka suurin ero taitaa tuohon 500 olla suomenkielinen hallintaohjelmisto. 400 puuttuu USB-portti ja palomuuri jotka löytyvät esim. 200,500 ja 716 malleista. Mutta jos yhden koneen liittäminen verkkoon riittää valitsisin tuon 200 mallin. Jos taas useamia koneita pitää liittää saman aikaisesti ottaisin joko 500 tai 716. Palomuuritonta versiota en suosittele.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Mulla on nyt sillai asiat et mun Internet Explorer 6.0 ei jostain syystä avaa kaikkia sivustoja. Mm. Veikkaus.fi, Nordea.fi, Tuska-festival.fi ja Metlive.com avautuvat vain sekunnin murto-osiksi näkyviin, ja sitten selain heittäytyy näyttämään valkoista. Vielä alkuviikosta nordea toimi, mutta ei enää. Tuskan sivutkin pelasivat vielä torstaina. En ymmärrä. Sanomattakin selvää että suurin osa sivuista näkyy ihan normaalisti: jatkoaika, jippii, ff..
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti Pihvi
Mulla on nyt sillai asiat et mun Internet Explorer 6.0 ei jostain syystä avaa kaikkia sivustoja. Mm. Veikkaus.fi, Nordea.fi, Tuska-festival.fi ja Metlive.com avautuvat vain sekunnin murto-osiksi näkyviin, ja sitten selain heittäytyy näyttämään valkoista. Vielä alkuviikosta nordea toimi, mutta ei enää. Tuskan sivutkin pelasivat vielä torstaina. En ymmärrä. Sanomattakin selvää että suurin osa sivuista näkyy ihan normaalisti: jatkoaika, jippii, ff..

Tämä vika menee luullakseni Microsoftin tuotteiden "toistaiseksi dokumentoimattomien ominaisuuksien" piikkiin. Duunissa oli yksi työasema jossa esiintyi tätä samaa ja vaikka mitä tehtiin (paitsi uusi image koneeseen) niin ongelma ei poistunut muuten kuin ilmeisesti itsestään jonkin ajan kuluttua. Luettelen tähän vanhan liturgian ja useimmat todennäköiset vastaukset jotka saat, eli: "tarkista selaimen turva-asetukset (tools-internet options-security ja klikkaa vaikka "default level"), aja Exploreriin SP1 -päivitys, käyttäisit sinäkin Linuxia/Maccia ja Mozillaa/Operaa/Netscapea jne jne blaa blaa."

Windows on Windows ja Microsoft on Microsoft, niiden kanssa vaan pitää oppia elämään.
 

Ukko

Jäsen
Näytönohjainongelmia...

Näytönohjaimena Geforce MX 440, emo Asus A7V.

Muuton jälkeen seuraavia ongelmia TV-outissa (SVHS):
kuva televisiossa normaali 5-10 sekunnin ajan,
sen jälkeen:
- kuva alkaa välkkyä / välähdellä
- työpöytä valuu alareunasta osittain ulos
- kuva muuttuu välillä mustavalkoiseksi
- leffat näkyy vihreänä puurona / ylösalaisin

Aikaisemmin toiminut täysin moitteettomasti n. 1.5 vuotta.
Uusin Detonator (56.72) asennettu, kokeiltu TV:n kaikissa kolmessa scartissa ja kahdella eri SVHS-kaapelilla.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Näytönohjainongelmia...

Viestin lähetti Ukko

- kuva muuttuu välillä mustavalkoiseksi
- leffat näkyy vihreänä puurona / ylösalaisin

Vihreä puuro saattaa johtua kodekkiongelmasta, vissiin käsitelty tässäkin threadissa tuotetta nimeltä ffdshow.

Mustavalkoinen kuva voi johtua vaikka käyttämästäsi videoclipistä, esim. Uusi.Leffa.DMT.dvd-screener.avi ;p
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
parikin asiaa

Nämä eivät ole ongelmia, mutta panivat hieman mietityttämään. Asioista paremmin perillä olevat varmaan osaavat vastata näihin.

Joskus välillä toisinaan ilmestyy työpöydälle ylimääräinen pikakuvake. Se on kooltansa olematon (näyttää lukemaa 0 kt). En ole koskaan yrittänyt availla, vaan poistanut sen roskakoriin. Yleensä sitä ennen olen sen varmuudeksi virus-skannannut ja aina se on ollut puhdas. Yhteinen piirre näillä kuvakkeilla on aina ollut sen "nimi". Kuvakkeen alla oleva tekstiosa on sisältänyt vain ~-merkin. Mikähän tämä juttu mahtanee oikein olla? Onko jokin toiminto jättänyt jonkinlaisen "hännän" ja se ilmenee kuvakkeena työpöydällä?

Toinen juttu liittyy videoclippien katseluun. Koneellani on MediaPlayer ja RealOne. Niiden lisäksi DVD-asemaan liittyvä WinDVD. Kone (tai ehkä sittenkin ohjelma itse) on asettanut RealOnen ensisijaiseksi katseluohjelmaksi. No, se ei tässä ole mikään ongelma, vaan noita eri katseluohjelmia vertaillessa tulee huomattua metka seikka. Varsinkin ja nimenomaan mpeg-tiedostoja katsottaessa nuo MP ja RO pätkivät kuvaa, mutta kun katson tuolla WinDVD:llä, niin kuva ja ääni tulevat tasaisesti. Liittyykö tämä jotenkin ohjelmien tehokkuuteen? Tarkennettakoon, että tässä tapauksessa clipit ovat nimenomaan jo koneella olevia, eikä sellaisia joita käydään katsomassa muilta saiteilta.

Tulipahan samalla mieleen kolmaskin kysymys. Onko tosiaan niin, että RealOne on ainoa sellainen yleispätevä katseluohjelma, jolla voi katsoa eri formaateilla tehtyjä clippejä? Silläkään ei tietenkään kaikkia mahdollisia pysty näkemään, mutta onko niin, ettei juurikaan muita ole?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Suosittelisin yksittäisten clippien katseluun joko BsPlayeria tai VPlayeria. Molemmat pystyvät oikeiden codeckien kanssa soittamaan oikeastaan mitä vain ja ovat vielä helppokäyttöisiäkin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: parikin asiaa

Viestin lähetti redcat
Onko tosiaan niin, että RealOne on ainoa sellainen yleispätevä katseluohjelma, jolla voi katsoa eri formaateilla tehtyjä clippejä? Silläkään ei tietenkään kaikkia mahdollisia pysty näkemään, mutta onko niin, ettei juurikaan muita ole?
Ainakin jetAudio väittää toistavansa monia eri formaatteja. Myös Winamp pystyy toistamaan kaikenlaista, ainakin eri plug-inien avulla. Itse olen tosin tyytynyt toistamaan äänet Winampilla ja videotiedostot lähinnä sellaisilla hyvillä ilmaisohjelmila kuin Media Player Classic, Zoom Player, Crystal Player ja BSplayer. Noilla pitäisi useimmat videot pyöriä, ainakin jos tarvittavat koodekit on asennettu. Itse käytän K-Lite Codec Packia, jonka olen hyväksi havainnut, vaikka kaikki eivät tuommoisia suosittelekaan.
 

Ukko

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Vihreä puuro saattaa johtua kodekkiongelmasta, vissiin käsitelty tässäkin threadissa tuotetta nimeltä ffdshow.
Ongelmana onkin se, että ongelma esiintyy ainoastaan TV:n kautta tulevassa signaalissa, monitorista katseltaessa kuva on virheetön...
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Re: parikin asiaa

Viestin lähetti redcat
Nämä eivät ole ongelmia, mutta panivat hieman mietityttämään. Asioista paremmin perillä olevat varmaan osaavat vastata näihin.

Joskus välillä toisinaan ilmestyy työpöydälle ylimääräinen pikakuvake. Se on kooltansa olematon (näyttää lukemaa 0 kt). En ole koskaan yrittänyt availla, vaan poistanut sen roskakoriin. Yleensä sitä ennen olen sen varmuudeksi virus-skannannut ja aina se on ollut puhdas. Yhteinen piirre näillä kuvakkeilla on aina ollut sen "nimi". Kuvakkeen alla oleva tekstiosa on sisältänyt vain ~-merkin. Mikähän tämä juttu mahtanee oikein olla? Onko jokin toiminto jättänyt jonkinlaisen "hännän" ja se ilmenee kuvakkeena työpöydällä?

En osaa vastata, mutta kerron, että olen itse kokenut saman. Esintyi viime talvena useasti, mutta sitten tuli tauko ja nyt tuli viime viikolla kerran. Skannus virusohjelmilla, SpyBotilla, Ad-awarella ja CWShredderillä ei tuota osumia. Koneessani on myös SpywareBlaster. Viime viikolla yritin rohkeasti myös avata sitä, mutta kuvake ei avaa mitään. Viime viikolla yritin sen poiston jälkeen myös sivuhistorian kautta avata uudelleen kaikki sen ilmestymispäivän sivustot, mutta ei tullut uusiksi. Kummajainen. Ei nähdäkseni ole aiheuttanut mitään. Nimi on ~ ja koko olematon (muistaakseni joskus kuitenkin ollut erisuuri kuin 0 ehkä 147 kt?).
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: parikin asiaa

Viestin lähetti redcat
Joskus välillä toisinaan ilmestyy työpöydälle ylimääräinen pikakuvake.
Väittäisin TEMP-tiedostoksi. Eli joku ohjelma rullatessaan luo väliaikaistiedoston, jostain syystä vain sijainniksi on määritelty työpöytä. Sisältö sitten katoaa mutta tiedostoa ohjelma ei tajua/osaa poistaa.

Veikkaisin jotain ilmaisohjelmaa tms.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Outlook Expressissä on joku tunnustettu bugi joka silloin tällöin tekee työpöydälle tuon ~ nimisen 0kt kokoisen tiedoston.

Googlella löytyi tietoa kun tuota itse selvittelin pari kuukautta sitten.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ukko
Ongelmana onkin se, että ongelma esiintyy ainoastaan TV:n kautta tulevassa signaalissa, monitorista katseltaessa kuva on virheetön...

Ok, ei vain sisälukutaito riittänyt hiffaamaan tuota ekasta postista.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Viestin lähetti InSideHockey
Outlook Expressissä on joku tunnustettu bugi joka silloin tällöin tekee työpöydälle tuon ~ nimisen 0kt kokoisen tiedoston.

Kiitos infosta. OE on käytössä.
 

Wolves

Jäsen
Taas on SaiPa2k omaa ymmärrystään suurempien kysymysten äärellä.

Tälläkertaa kysymys on Soneran lisäpostilaatikoista. Windows XP:n käyttäjille (Viisi eri käyttäjää), pitäisi laittaa omat outlookit, mutta outlook itsepintaisesti pyytää salasanaa vaikka käyttäjille ei ole maaritelty salasanaa. Pääkäyttäjän postit toimii, mutta muille käyttäjille ei onnaa...ei sitten millään.

Soneralta ei vastaa kukaan vaikka jonotin linjoilla 20 minuuttia. Kyllästyin jonottamaan ja käännyin tutun ja turvallisen JA:n puoleen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Gurulle haaste:

Eli ongelmani on seuraavanlainen:

- sinänsä mitätön asia kuin Disk clean-up ei toimi mulla XP-käyttiksessä. Se jää "jumiin" - ei "not respondingmaisesti, vaan pyörii ikuisuuden - compressing old files kohtaan. Haluaisin luonnollisesti tämän toimimaan, jotta voisin esim. poistaa vanhat system restore pointit.

- lisäksi kysyisin ehkä aiheeseen liittyenkin: onko olemassa mitään levyn virheentarkistus/-korjaus softaa... siis muu kuin windowsin oma chkdsk at startup-systeemi.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Gurulle haaste:

Viestin lähetti LaTe_Show
Eli ongelmani on seuraavanlainen:

- sinänsä mitätön asia kuin Disk clean-up ei toimi mulla XP-käyttiksessä. Se jää "jumiin" - ei "not respondingmaisesti, vaan pyörii ikuisuuden - compressing old files kohtaan. Haluaisin luonnollisesti tämän toimimaan, jotta voisin esim. poistaa vanhat system restore pointit.
Ainakin Win98:ssa tuon sai valittua pois. Siis tuon compress old files? valinnan.

Se on nääs hidasta puuhaa. Ja yleensä ei tilaa säästy paljoa yhtään, vaikka kone kertoisi, että 200 megaa säästyy.

Mutta kokeiles ekana poistaa kaikki temppi-tiedostot, tyhjentää temppi internet fiilut, defraggaa ja lopuksi vielä chkdsk. Ja kokeile sitten uudestaan. Ja se todellakin voi kestää kaaaaauan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Re: Re: Gurulle haaste:

Viestin lähetti Ruutiveijari
Mutta kokeiles ekana poistaa kaikki temppi-tiedostot, tyhjentää temppi internet fiilut, defraggaa ja lopuksi vielä chkdsk. Ja kokeile sitten uudestaan. Ja se todellakin voi kestää kaaaaauan.

Kokeiltu on - ei auta. Tämä mainitsemasi "kaaaaauan" oli minulle 3 päivää mistä odotin toisen suoriutuvan - no go niinkuin lontooksi sanotaan.

En millään jaksaisi uudelleen asentaa XP:tä... :(
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työkoneeni, jolla käytän vuosia sitten tuttavani tuttavan ohjelmoimaa kassaohjelmaa, on käymässä ns. vanhaksi. Ongelmaksi on muodostumassa tuo kassaohjelma. Ohjelmoijan liikkeistä ei ole nykyään tietoa ja asennuslevystä ei ole tietoa.
Onko siis mitään keinoa saada tuota installoitua softaa toimimaan uudessa koneessa? Kyseessä on windows sovellus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös