Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 421
  • 19 216

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Mikrofonin äänenvoimakkkuus

Viestin lähetti Fosse
Mietin vain, että olisiko jossain enää mitään paikkaa, josta tuota voisi säätää, vai onko tuo mikki hajalla...
Keijo Käytäntö jatkaa: oletko testannut mikkiä muilla laitteilla? Eli lyönyt johonkin perusmankkaan tai pikkusiskon Karaoke-Liisaan kiinni ja testannut?
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Re: Re: Re: Re: Mikrofonin äänenvoimakkkuus

Viestin lähetti Ruutiveijari
Keijo Käytäntö jatkaa: oletko testannut mikkiä muilla laitteilla? Eli lyönyt johonkin perusmankkaan tai pikkusiskon Karaoke-Liisaan kiinni ja testannut?

Kiitokset Ruutiveijarille vaivannäöstä, probleema tavallaan selvisi. Juuri tuolla mainitsemallasi eri komponenttien testaamisella (tein sen vaan tietokoneen päässä) eli kaivoin jostain pölyjen seasta ikivanhan SoundBlaster64 -äänikortin ja asensin sen koneeseen (disabloin sen integroidun) ja kappas vaan mikki pelittää. Jokin vika on siis siinä äänikortissa (vaikkakin muilla kavereilla mikki on pelittänyt myös integroiduilla äänikorteilla). Ja näin se homma etenee...
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos haluan logata admin tilassa xp:hen ja salasanaa ei ole määritelty, miten saan ohitettua vaiheen, jossa sitä kysytään eli olis kiva, jos windows käynnistyisi automaattisesti ilman tätä vaihetta.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti Sartjärvi
Jos haluan logata admin tilassa xp:hen ja salasanaa ei ole määritelty, miten saan ohitettua vaiheen, jossa sitä kysytään eli olis kiva, jos windows käynnistyisi automaattisesti ilman tätä vaihetta.
Ohjauspaneeli -> Käyttäjätilit -> Vaihda kirjautumisasetuksia -> klikkaa rasti käytä tervetuloa-ikkunaa. Tolla pitäis toimia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sartjärvi
Jos haluan logata admin tilassa xp:hen ja salasanaa ei ole määritelty, miten saan ohitettua vaiheen, jossa sitä kysytään eli olis kiva, jos windows käynnistyisi automaattisesti ilman tätä vaihetta.

Control Panel-->User Accounts-->Change the way users log on or off.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Noniin, nyt on sitten iloisesti (ja pakollisesti) windows xp asennettu aiemman toimimattoman asennuksen paalle. Onko mahdollista saada asennettuja ohjelmia pelastettua vai olenko massiivisen uudelleenasennusurakan edessa jalleen kerran?
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Murmeli
Noniin, nyt on sitten iloisesti (ja pakollisesti) windows xp asennettu aiemman toimimattoman asennuksen paalle. Onko mahdollista saada asennettuja ohjelmia pelastettua vai olenko massiivisen uudelleenasennusurakan edessa jalleen kerran?

Voisi olettaa että jodut asentelemaan uudelleen, ellet kopsannut rekisteristä tarvittavia asetuksia ennen käyttiksen uudelleenasennusta...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Repair rules.

Viestin lähetti Murmeli
Noniin, nyt on sitten iloisesti (ja pakollisesti) windows xp asennettu aiemman toimimattoman asennuksen paalle. Onko mahdollista saada asennettuja ohjelmia pelastettua vai olenko massiivisen uudelleenasennusurakan edessa jalleen kerran?

XPn uudelleenasennuksessa kannattaa käyttää sitä Repair-toimintoa. Itselläni se on jo parin otteeseen pelastanut päiväni.

Se asentaa XPn uudelleen, MUTTA jo ennestaan asennetut ohjelmat toimivat sen jälkeen - sinun pitää vaan asentaa ne windowsin päivitykset uudestaan.

Suosittelen.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Onko kellään muuten tietoa saako tuohon XP:hen uutta aktivointikoodia mistään? Edellisen kerran kun asensin XP:n uusiksi, se ilmoitti, että aktivointikerrat täynnä ja ota yhteyttä Microsoftin helpdeskiin. Tuo asennus oli ehkä noin kuudes kerta tuolla aktivointikoodilla, kun noitten laitteisto ja muiden ongelmien takia taisin parhaillaan asentaa XP:n kolmena päivänä peräkkäin.

Noh, minäpä sitten soitin helpdeskiin, ja kuinka ollakkaan, viikonloppuna ei ollut Suomen asiakaspalvelu auki, joten yhdistivät ulkomaille(korostuksesta päätellen Englantiin). Siellä sitten ystävällinen setä kyseli, että missä vika ja minä yritän parhaani mukaan lontoon kielellä sen selittää. Lopulta se antoi minulle jonkin väliaikaisen koodin, jolla sain XP:n aktivoitua. Nyt olisi taas XP:n uudelleen asennus ajankohtainen, mutta mielelläni en tuota puhelinrallia ottaisi uusiksi...
 

JanJ

Jäsen
Kaverin koneeseen tuli ärjy virus.
Kun ei tajunnut suojata sitä.
No olen nyt poistanut sen, mutta aika paljon vahinkoa tuli.

Explorerin asetuksissa on kohta Content Advisor päällä, eikä sitä saa pois. Lisäksi se on salasanalla suojattu.

Mitenköhän sen saa pois, kun salasanaakaan ei ole tietenkään tiedossa?
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti JanJ
Explorerin asetuksissa on kohta Content Advisor päällä, eikä sitä saa pois. Lisäksi se on salasanalla suojattu.

Mitenköhän sen saa pois, kun salasanaakaan ei ole tietenkään tiedossa?

Rekisteriä puukottamalla.

Avaa regedit ja mene haaraan HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Rating ja deletoi avain Key jonka tyyppinä on Reg Binary. Koneen bootti. Pitäs toimia.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Kovon asennuksen ABC

Eli lyhyestä virsi kaunis: miten asennan uuden kovalevyn koneeseeni slaveksi. Mitä asetuksia biosiin tarvitaan jne. Yritin itse mutta kone ei suostu tunnistamaan asennettua kovalevyä. Vinkeistä kiitollinen...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti taisto-74
Eli lyhyestä virsi kaunis: miten asennan uuden kovalevyn koneeseeni slaveksi. Mitä asetuksia biosiin tarvitaan jne. Yritin itse mutta kone ei suostu tunnistamaan asennettua kovalevyä. Vinkeistä kiitollinen...

Sinun pitää asettaa siinä kovalevyssä se "pinni" eli ammattiterminä jumperi slave-asentoon. BIOSin pitäisi sen jälkeen tunnistaa sen automaattisesti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti LaTe_Show
Sinun pitää asettaa siinä kovalevyssä se "pinni" eli ammattiterminä jumperi slave-asentoon. BIOSin pitäisi sen jälkeen tunnistaa sen automaattisesti.
Ja muistaa, että IDE-kaapelissa se piuhan viimeinen liitin on slavelle.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti Ruutiveijari
Ja muistaa, että IDE-kaapelissa se piuhan viimeinen liitin on slavelle.

Onko tosiaan noin? Mun mielestä ei ole väliä kummassa slave ja kummassa master on...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Re: Re: Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti Ruutiveijari
Ja muistaa, että IDE-kaapelissa se piuhan viimeinen liitin on slavelle.

Minun mielestäni ainoastaan siinä tapauksessa että on valinnut kovalevyn jumpperilla CS'n (Cable Select'in) on väliä mihin kumpaan liittimen kovalevyn laittaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alan ilmiselvästi sekoittamaan Mac- ja PC-maailman säännökset keskenään - huono mäihä tulla seniiliksi jo parikymppisenä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti Fläppis
Onko tosiaan noin? Mun mielestä ei ole väliä kummassa slave ja kummassa master on...

Jos käyttää sitä automaattista tunnistusta, niin harmaa liitin on slave ja musta master.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Re: Re: Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti sopuli
Jos käyttää sitä automaattista tunnistusta, niin harmaa liitin on slave ja musta master.

Entäpä, jos on kaksi mustaa liitintä. Jos käytetään tuota kaapelivalintaa, tulee silloin kovalevyn jumpperi asettaa Cable Select -kohtaan. BIOSin kovalevyn löytämiseen nuo eivät hirveämmin muuten vaikuta, ellei ole ristiriitoja.

Että silleen...
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Mulla ei ole ongelmia tähän hätään vaan vain tällänen pienimuotoinen kysely liittyen internet liittymiin.

Mulla on tällä hetkellä HTV Welho 525 joka maksaa €49/kk + modeemi €6/kk. HTV:n Welho 525 -laajakaistapalvelussa kotiin tuleva maksimiyhteysnopeus on palvelun nimen mukaisesti 525 kbps ja paluusuunnan nopeus vain 200 kbps.

Soneran edustaja soitti mulle äsken ja olin erittäin kiinnostunut heidän Sonera Laajakaista ADSL 512 liittymästä joka maksaa €48/kk. Modeemi (omaksi), verkkokortti, asennus ja liittyminen maksaisi tällä hetkellä €39. Maksiminopeus verkosta 512 kbit/s ja tietokoneelta verkkoon päin 512 kbit/s

Sonera olisi siis €7/kk halvempi sekä paluusuunnan nopeus olisi huomattavasti nopeampi.

Ja sitten kysymykseen, onko kellään mitään huonoa kerrottavaa Soneran ADSL yhteyksistä?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti vieri
[BJa sitten kysymykseen, onko kellään mitään huonoa kerrottavaa Soneran ADSL yhteyksistä? [/B]

Ööö.. Ei. Itselläni tosin on nykyään Elisan ADSL, mutta tuo taas on työnantajan sanelema. Pienenä plussana vielä mainitsen sinulle, että ilmeisesti tuohon ADSL-boksiin saa useamman koneen kiinni tarvittaessa. Tarkistapa tuokin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti sopuli
Ööö.. Ei. Itselläni tosin on nykyään Elisan ADSL, mutta tuo taas on työnantajan sanelema. Pienenä plussana vielä mainitsen sinulle, että ilmeisesti tuohon ADSL-boksiin saa useamman koneen kiinni tarvittaessa. Tarkistapa tuokin.
Eli onko NATtaava palomuuri boksissa (eli sisäiseen verkkoon useampi kone - ulos näkyy vain yksi IP)

Itsellä Sonerasta vain huonoja kokemuksia. Tosin niin on kaikista laajakaistaoperaattoreista Welhoa lukuunottamatta (itsellä Welho Pro)
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Re: Kovon asennuksen ABC

Viestin lähetti taisto-74
Eli lyhyestä virsi kaunis: miten asennan uuden kovalevyn koneeseeni slaveksi. Mitä asetuksia biosiin tarvitaan jne. Yritin itse mutta kone ei suostu tunnistamaan asennettua kovalevyä. Vinkeistä kiitollinen...

Nyt pelittää. Kiitoksia vinkeistä. Toinen probleema koskee Internet Expolderia. Se on yht´äkkiä lakannut avaamasta muita kuin yhden web-ikkunan. Eli kun klikkaa jotain linkkiä että avaa se uudessa ikkunassa tai painaa ctrl+N, niin uusi ikkuna ei avaudu vaan aktiivisena oleva alkaa lataan sivua. Tulikohan tarpeeksi vaikeesti...Onkohan tämä jostain web-asetuksista kiinni?

terv Eräs pian Operaan vaihtava
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti sopuli
Pienenä plussana vielä mainitsen sinulle, että ilmeisesti tuohon ADSL-boksiin saa useamman koneen kiinni tarvittaessa. Tarkistapa tuokin.
Itse asiassa tota toimintoa en edes tarvitse. Mulla on vaan yks kone.
Viestin lähetti Ruutiveijari
Itsellä Sonerasta vain huonoja kokemuksia. Tosin niin on kaikista laajakaistaoperaattoreista Welhoa lukuunottamatta (itsellä Welho Pro)
Ei mullakaan ole Welhossa suurempia ongelmia ollut, mutta toi paluusuunnan nopeus vaan kiinnostais tossa Sonerassa. Ja oishan se sitten €7/kk halvempikin (jos ei laske noita avausmaksuja yms mukaan). Ai sulla vain huonoja kokemuksia Sonerasta? Niitä en kyllä haluais. :) Jaa-a, kannataiskohan toi vaihto vai ei. Pyysin sitä äijää soittamaan huomenna uudestaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti vieri
Ei mullakaan ole Welhossa suurempia ongelmia ollut, mutta toi paluusuunnan nopeus vaan kiinnostais tossa Sonerassa. Ja oishan se sitten €7/kk halvempikin (jos ei laske noita avausmaksuja yms mukaan). Ai sulla vain huonoja kokemuksia Sonerasta? Niitä en kyllä haluais. :) Jaa-a, kannataiskohan toi vaihto vai ei. Pyysin sitä äijää soittamaan huomenna uudestaan.
Parissa firmassa (joiden ylläpidossa olen osallisena) tuo Soneran liittymä on vähintään kerran viikossa pari tuntia pois pelistä. Sen pari tuntia saakin sitten istua jonottamassa kyseisen lafkan asiakaspalveluun.

Mihis tuota uppi-kaistaa niin kummasti kaipaat? Pelejä, tiedostonvaihtoa...? Kyllä sen 7€ maksaa mielellään ylimääräistä, kun tietää että hommat varmasti pelaa. Oletko kysynyt, ettei alueellesi saa mahdollisesti Welho Prota (riippuu tosin, onko niitä edes vapaana sillä hetkellä)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös