Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 544
  • 19 216
Täydellinen puukäsi kun tietokoneiden parissa olen, niin kyselisin seuraavaa:

Pitäisi tehdä kotisivuille linkki, jota klikkaamalla pääsee keskivaiheille uutta sivua (normaalistihan uusi sivu aukeaa aina sivun ylälaidasta). Mitenköhän tämä mahtaa tapahtua? Jos saisi ihan rautalangasta väännetyt ohjeet, kiitos!
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Täydellinen puukäsi kun tietokoneiden parissa olen, niin kyselisin seuraavaa:

Pitäisi tehdä kotisivuille linkki, jota klikkaamalla pääsee keskivaiheille uutta sivua (normaalistihan uusi sivu aukeaa aina sivun ylälaidasta). Mitenköhän tämä mahtaa tapahtua? Jos saisi ihan rautalangasta väännetyt ohjeet, kiitos!

Tee sinne keskivaiheille anchor kohtaan johon haluat linkin siirtävän.

<a name="tähän_anchorin_nimi"></a>

Esim <a name="keskikohta"></a>

Sitten linkität tälle "keskikohdalle" ja eteen laitat #

<a href="#keskikohta">Linkki johtaa keskikohtaan.</a>

Voit laittaa myös osoitteen ennen tuota #. Esim

<a href="http://www.eryfgj-tdyu.com/hrydty.html#keskikohta">Linkki sivun hrydty.html keskikohtaan.</a>

Lisää tietoa (linkin takaa löytyy HTML ohjeita ylempään liittyen ) Links : Link Within a Page - HTML Tutorial
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Onko teillä mitään vinkkejä, että mikä mahtaa HP:tani vaivata, kun akku ei lataudu, vaan lukee: "verkkovirrassa, ei latauksessa". Olen lukenut, että akun irrottaminen voisi auttaa, mutta minulla se ei auttanut. Huoltoonkaan en haluaisi tätä viedä, vaan kotikonstein mahdollisesti korjata.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jos tämä on vain joku kertaluonteinen juttu, niin eikö sinne a5 soluun voi kirjoittaa =a1+1 ja sitten vaan kopioida noita soluja neljän ryhmissä ja heti perään cut ja paste special - values.

Kiitti vinkeistä.. En ihan tajunnut noita tätä aiempia tai sitten en hoksannut, mitä haettiin. Mutta sehän oli helppoa ja tämä vinkki riitti avuksi. Elikkä minun tapauksessani halusin, että kun syötän maanantain päivämäärän(numeroina(16.4.2012)) niin loput viikonpäivät täyttyisivät automaattisesti.

Eli syötin tiistain päivämäärän kohdalle kohdalle a1+1, keskiviikon kohdalle a1+2 jne.. ja kas kummaa se osasi lisätä päivämäärään yhden päivän lisää. A1:stä tuli jonkinlainen koodin tapainen, kun se sisälsi päivämäärän. Eli ei tarvinnut kikkailla sen enempää. Joudun tekemään viikkoraportteja, siksi tarvitsen tällaista.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko teillä mitään vinkkejä, että mikä mahtaa HP:tani vaivata, kun akku ei lataudu, vaan lukee: "verkkovirrassa, ei latauksessa". Olen lukenut, että akun irrottaminen voisi auttaa, mutta minulla se ei auttanut. Huoltoonkaan en haluaisi tätä viedä, vaan kotikonstein mahdollisesti korjata.
Kuinka vanha kone kyseessä? Viittaisi siihen että akku on rikki/loppu.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Toissakesänä ostin, joten tämmönen puolivanhus.
Jos olet käyttänyt sitä pääsäntöisesti verkkovirralla, niin saattaa hyvinkin olla että akku on jo mennyt rikki.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voinko testata sen jollakin virtamittarilla vai miten sen selvitän? Sen verran nuo akut maksaa, ettei viitsi ihan kokeillakaan.
Pystyy. Edellyttää toki että virtamittaria osaa käyttää, esim. minä en osaa, kun ei ole ikinä ollut tarvetta oppia käyttämään :)
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Tein yhdestä asunnosta tarjouksen, on hyvin mahdollista, että myös asunnon saan.

Juttelin sitten tänään kaverin pikkusiskon kanssa, joka asuu siinä samassa taloyhtiössä. Mainitsi ohimennen, ettei taloon ole asennettu laajakaistayhteyksiä, kun talon vanhat asukkaat olivat pistäneet vastaan joskus taannoin, kun asiasta oli keskusteltu. Tiedoissa lukee kuitenkin "Elisan kaapeliverkkoon liittyminen -05", tietoliikenneyhteyksien tiedoissa ei lue mitään.

Kun kävin asuntoa katsomassa, oli siinä telkkarin vieressä Elisan musta boxi, modeemi siis taisi olla, tuskinpa elisalla mitään normi digiboxeja onkaan. Mietin vain, että mitä helvettiä meinaa tuo ettei ole "asennettu laajakaistayhteyksiä" mutta kuitenkin taloyhtiö on liittynyt 2005 elisan kaapeliverkkoon? Laitoin elisan sekä saunalahden sivuilla saatavuustestiin paikan osoitteen, ja molemmissa luki, että viihde on sinne saatavilla.

Pisti kuitenkin vähän mietityttämään. Eletään vuotta 2012 ja jos olen ostamassa asuntoa, niin siellä on PAKKO olla toimivat ja nopeat nettiyhteydet! Kuitenkin käytännössä kaikki tapahtuu nykyään netin kautta, niin arki-, työ-, kuin kouluhommatkin. Kertokaa te viisaammat, mistä todennäköisesti on kyse, kyseessä saattaa tietty olla myös tuon tytön yksinkertaisuus.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Tein yhdestä asunnosta tarjouksen, on hyvin mahdollista, että myös asunnon saan.

Juttelin sitten tänään kaverin pikkusiskon kanssa, joka asuu siinä samassa taloyhtiössä. Mainitsi ohimennen, ettei taloon ole asennettu laajakaistayhteyksiä, kun talon vanhat asukkaat olivat pistäneet vastaan joskus taannoin, kun asiasta oli keskusteltu. Tiedoissa lukee kuitenkin "Elisan kaapeliverkkoon liittyminen -05", tietoliikenneyhteyksien tiedoissa ei lue mitään.

Tässä varmaan oli kyse talon yhteisestä nettiyhteydestä. Eli otetaan koko talolle yksi liittymä joka jaetaan joka talouteen. Nopeus ei tietenkään vastaa omaa piuhaa, monille tuollainenkin riittää silti ja hinta noissa jää alhaisemmaksi kuin omalla piuhalla.
 

Fiiu

Jäsen
Kun kävin asuntoa katsomassa, oli siinä telkkarin vieressä Elisan musta boxi, modeemi siis taisi olla, tuskinpa elisalla mitään normi digiboxeja onkaan. Mietin vain, että mitä helvettiä meinaa tuo ettei ole "asennettu laajakaistayhteyksiä" mutta kuitenkin taloyhtiö on liittynyt 2005 elisan kaapeliverkkoon? Laitoin elisan sekä saunalahden sivuilla saatavuustestiin paikan osoitteen, ja molemmissa luki, että viihde on sinne saatavilla.

Jos talossa on kaapeliverkko ja Elisan saatavuushaku kertoo että sinne laajakaistaa saa niin ei muuta kuin Viihde tulille, 100/5-yhteys (maksimissaan) napsuu kehiin. ADSL on toki sitten toinen vaihtoehto koska tokihan siellä kuitenkin puhelinlinjat löytyy. Todennäköisesti juurikin noin kuten Nurmisaha mainitsi että yhteisestä yhteydestä kyse, tai sitäkään ei ole edes otettu.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
-Ongelma: HDMI-liitännällä kone ja tv yhdistetty. Kuva näkyy tv:sta ja äänet tulee koneelta. Ääniasetuksia räpläsin ja kun säädän äänenvoimakkuutta tuolta hdmi puolelta, tuo ping ääni kyllä tulee telkkarista mutta videot toistaa äänet koneen kaiuttimista.

Miten tuo säädetään että äänetkin tulee telkkarista?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Word -ongelmia: Mulla on kaksi word tiedostoa, toinen on raportti, ja toinen on luettelotyylinen 40-sivuinen asiakirja.

Tuo asiakirja pitäis saada nyt liitteeksi raporttiin, niin että sen luettavuus säilyy. Dokumentissa on rivinvaihtoja yms. joten suoralla copypastella tuon asiakirjan ulkonäkö menee ihan pieleen. Insert -> text from file ei onnistu myöskään, vaan ulkonäkö heittää taas. Mulla menee ylätunnisteessa liitteen otsikko ja sivunumerot, joten olis kiva saada tuo asiakirjan sivut oikealla muotoilulla, ikään kuin pienempinä kuvina, tuon ylätunnisteen alle.

Onkohan tuommoinen edes mahdollista, muuten kuin kuvakaappauksilla liittäen, mikä on muuten ok, mutta turhan työläs tapa ja taitaa raportin kokokin kasvaa melko isoksi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kun kävin asuntoa katsomassa, oli siinä telkkarin vieressä Elisan musta boxi, modeemi siis taisi olla, tuskinpa elisalla mitään normi digiboxeja onkaan. Mietin vain, että mitä helvettiä meinaa tuo ettei ole "asennettu laajakaistayhteyksiä" mutta kuitenkin taloyhtiö on liittynyt 2005 elisan kaapeliverkkoon? Laitoin elisan sekä saunalahden sivuilla saatavuustestiin paikan osoitteen, ja molemmissa luki, että viihde on sinne saatavilla.
Tuo on todennäköisesti Elisa Viihteen digiboksi. Mulla ainakin on musta laatikko digiboksia ja modeemi on sellainen valkoinen torni. Uskoisin, että tuohon talouteen on tällä hetkellä Elisa Viihteen kaapeliyhteys jolloin siinä on kaapelilaajakaista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko olemassa sellaista tietokoneeseen liitettävää digiboxia, jonka avulla voisi katsoa antennin välityksellä lähetettäviä HD-kanavia? Siis DVB-T2 + kortiinlukija.
 
Onkohan tuommoinen edes mahdollista, muuten kuin kuvakaappauksilla liittäen, mikä on muuten ok, mutta turhan työläs tapa ja taitaa raportin kokokin kasvaa melko isoksi.
Word 2010:ssä ainakin yksi mahdollisuus voisi olla se, että aloitus-välilehden vasemmasta laidasta klikkaat "Liitä"-kuvakkeen alla olevaa nuolta -> "Liitä määräten" -> "Muotoiltu teksti (RTF)" -> "OK". Testasin juuri muotoillulla asiakirjalla joka sisälsi taulukoita ja kaavoja, pelitti.

EDIT:
Onko olemassa sellaista tietokoneeseen liitettävää digiboxia, jonka avulla voisi katsoa antennin välityksellä lähetettäviä HD-kanavia? Siis DVB-T2 + kortiinlukija.
Olisiko tämä lähelläkään: Hauppauge WinTV-HVR-900-HD USB-digiviritin | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Mikähän mahdollisesti koneessa vikana? Tälläisen virheviestin tms. Windows7 antaa:

Video hardware error:
WD-20120323-0838.dmp
Sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

Koneessa menee aika ajoin näyttö mustaksi/pimeäksi ja ei auta kuin sammuttaa kone. Välillä taas tulee mielenkiintoista väripalikkahässäkkää ruutu täyteen. Ymmärrän sen verran, että vika on näytönohjaimessa ehkäpä, mutta onko rautavika vai ohjelmistovika? Koneena muutaman vuoden vanha FujitsuSiemens Amilo Pa 2548 läppäri, johon asennettu Win7. Näytönohjaimenajurit pitäis olla Nvidian uusimmat mahdolliset ja niitä on asenneltu uusiksi muutaman kerran.

Kenelläkään antaa mitään vinkkiä mitä tehdä vai heitetäänkö verkon painoksi?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Googletuksen perusteella ilmoitus liittyy NVIDIA:n näytönohjaimeen. Tuossa mallissa näyttää olevan 8400M näytönohjain joka on yksi tunnetuimmista bumpgate piireistä. Googleta bumpgate NVIDIA niin löydät paljon lisää tietoa. Lyhyesti sanoen piirit eivät kestä lämpöä riittävän hyvin. Hajonnut piiri ei tietenkään toimi.

Kysele valmistajalta jos saisit uutta tilalle. Tuo on hyvin tunnettu vika.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
-Ongelma: HDMI-liitännällä kone ja tv yhdistetty. Kuva näkyy tv:sta ja äänet tulee koneelta. Ääniasetuksia räpläsin ja kun säädän äänenvoimakkuutta tuolta hdmi puolelta, tuo ping ääni kyllä tulee telkkarista mutta videot toistaa äänet koneen kaiuttimista.

Miten tuo säädetään että äänetkin tulee telkkarista?
En tiedä onko enää vastausta vailla mutten nähnyt ketjussa. Tietokoneen näytön alapalkissa oikealla on se kuvake jota voi painaa hiiren vasemmalla napilla ja sitten saa janan josta voi säätää äänen voimakkuutta. Jos sitä samaa kuvaketta painaa hiiren oikealla napilla, avautuu valikko jossa yhtenä kohtana "Toistolaitteet". Sieltä.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä hemmetti mun konetta vaivaa kun flash-streamit toimii pätkimällä/hidastettuna ja paremmat kuten veetle ja sopcast streamit toimii pätkimättä!? Mulla menee niin hermo, että kohta heitän koneen ikkunasta pihalle!! Yritän siis katsoa peliä johon ei ole sopcast tai veetle-streamia...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikä hemmetti mun konetta vaivaa kun flash-streamit toimii pätkimällä/hidastettuna ja paremmat kuten veetle ja sopcast streamit toimii pätkimättä!?
Oletko päivittänyt Flash Playerin? Uusin versio taitaa olla 11.2.202.233.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko enää vastausta vailla mutten nähnyt ketjussa. Tietokoneen näytön alapalkissa oikealla on se kuvake jota voi painaa hiiren vasemmalla napilla ja sitten saa janan josta voi säätää äänen voimakkuutta. Jos sitä samaa kuvaketta painaa hiiren oikealla napilla, avautuu valikko jossa yhtenä kohtana "Toistolaitteet". Sieltä.

Ja tosiaan ainakin windows 7:lla on semmonen kiva ominaisuus, että HDMI ääniulostulo on laitettava oletukseksi, että äänet matkustaa piuhaa pitkin. Itse tuota kans ihmettelin kun win7 asensin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tuostahan puuttuu sekä T2-viritin että kortinlukija.

Minä en ole vielä nähnyt kortinlukijalla varustettua USB-boksia jossa olisi T2-viritin. Kain sellaisia tulee pikkuhiljaa. Luulisi ainakin että Anysee:ltä voisi olla piakkoin tuolssa. Nyt niiltä löytyy T2-boksi (E7 T2C), mutta se ei tue CI+ modulia, siis jää HD-maksukanavat näkemättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös