Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 274
  • 19 216

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Klikkaa kyseistä palkkia (kun näkyvissä) hiiren oikealla ja valitse menusta, että pysyy aina näkyvissä.

No katos perkele. Kiitoksia paljon! Muuten on kyllä erittäin hyvä selain, mutta tosiaan jotku tälläset perusjutut tuntuu olevan vähän vaikeamman mutkan takana. Tai no ainaki mulle kirjanmerkkipalkki on ihan perusjuttuja.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kumpi kyrvähti pöytäkoneesta, emolevy vai virtalähde? Kone ei edes yritä käyntiin, vaikka CMOS on nollattu, kokeiltu ilman BOS:n patteriakin. Emolla (Asus P6T Deluxe v2) kyllä palaa iloisesti nuo on-board ledit, mutta mitään muuta ei tapahdukaan.

Ei kait vain tuo 850:n poweri ole jo vuodessa heittänyt veivinsä? Lämpö-, epävakaus- tai pölyongelmia ei ole ollut lainkaan, joten kumman tässä tilaa uuden: emon vai virran?
 

Glove

Jäsen
Pitäisi päivittää konetta, sillä kun alkaa olla ikää jo seitsemän vuotta ja parilla tekohengityksellä on kyllä palvellut hyvin tähän asti. Emäntä tosin on sitä mieltä, että tuo kelpaa vielä ihan hyvin...

Vanhasta voisi käyttää kotelon, pari SATA-kovoa, DVD-aseman ja muistikortinlukija. Ja mahdollisesti PCI-väylään menevän firewire-kortin. Jos firewire löytyy uudelta emolta niin voi jättää poiskin. Vanha poweri on muistaakseni 300 tai 350 W Seasonic(?) riittääkö tuommoinen enää uusille osille?

Konetta käytetään pääasiassa toimistokäyttöön, nettisurffailuun, satunnaiseen pelailuun (urheilupelit, SimCity jne.), kuvankäsittelyyn ja videoeditointiin. Nämä kaksi viimeistä ihan harrastemielessä.

Rahaa olisi käytettävissä noin 500 € emolevy, prossu, muisti ja näytönohjain yhdistelmään. Mielellään passiivijäähyllä, kotelossa on ihan tarpeeksi hyvä ilmavaihto 3*120mm rupeleilla. Veden kanssa en ala läträämään. Mieluummin nipistän vaikka suorituskyvystä vähäsen jos vain loytyy hiljaisia osia. Ostokset teen mieluiten Suomesta, koska kielitaito ei riitä mahdollisten takuuasioiden hoitamiseen ainakaan saksaksi.

Tämmöiset keräsin verkkokauppa.comista hintaan 566,60 €. Eli menisi hieman yli budjetista, mutta eiköhän tuo 60 € löydy jostakin. Ja jos ei löydy niin otan 4GB muistia, jolloin budjetti riittää.

Kingston Valueram 8GB (2x4Gt) 1333MHz DDR3, CL9
Asus P8H67 Intel H67 LGA1155
Club 3D HD5750 Noiseless Edition 1GB GDDR5 PCI-E
Intel Core i5 2300 2.8 GHz LGA1155
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ylläolevaan vastaisin melkeinpa kylmiltään, että uudemmille osille ei kannata edes harkita alle 400 W:sta. Riittääkö 400 W:kään, niin siihen voi vastata ne, jotka on touhunneet enemmän noiden uusien koneiden kanssa. Oma kone vuodelta 2002, sen aikaisista lähes parhaista komponenteista kasattu ja pienillä päivityksillä riittää edelleen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikä tätä mun pöytäkonetta mahtaa vaivata? Käyttöjärjestelmänä XP Home (no joo, tässähän se suurin syy on).

Ensinnäkin sähköposti: käytössä Mozilla Thunderbird 3.1.7. Vaikka ohjelma on käynnissä (pienennettynä tehtäväpalkissa), niin sivun aukeaminen kestää >15sec. Useimmiten ohjelma vaihtaa koko ruudun ensin harmaaksi ja ohjelma näyttää ensi alkuun [Ei vastaa]. Ruksuttamalla se sitten aukeaa, mutta hiii-iiii-iiii-iiitaasti.

Toisekseen: Mozilla Firefox 3.6.13. Jos käytän jotain toista selainta tai ohjelmaa (vaikka ihan Resurssinhallinta) ja käynnistän Firefoxin, niin käynnistys kestää jotain >1min. Vastaavasti jos Firefox on käynnissä (esim. sm-liigan otteluseuranta) ja se on noin puolisen tuntia (yhden erän) käyttämättä alapalkissa. Kun erätauolla yritin avata sen, niin kestää-kestää-kestää ja lopulta tulee [Ei vastaa]. Tehtävienhallinta on ainoa tapa sulkea koko paska. Ruksuttamalla sekin sitten (luultavasti) aukeaisi, mutta hiii-iiii-iiii-iiitaasti.

Kolmannekseen: Google Chrome 8.0.552.237. Nykyään Chrome tuntuu niin paljon paremmalta ja kevyemmältä selaimelta kuin Firefox, mutta edelleen käytän Firefoxia pääselaimena. Kirjoitan tätä Firefoxilla, mutta avasin sen verran Chromea, että tarkastin versionumeron. Chrome aukeaa sillä lailla hiii-iiii-iiii-iiitaasti rullaamalla ylhäältä alas.

Kaikki siis vaikuttaa siltä, että koneessa ei yksinkertaisesti potku riitä. Mikä osa tässä sitten on vituralleen? Kyllä tämän tehoisen myllyn pitäisi mun käsittääkseni riittää ihan tällaiseen peruskäyttöön. Löytyykö jostain logia, josta voisi oikeasti katsoa, että mikä tätä vaivaa/mitkä tehot tästä ovat vähissä? Suorittimen käyttö on jotain 5-15% luokkaa. Muistiko tästä sitten loppuu vai näytönohjain vai mikä? Kovalevyn merkkivalo palaa aina silloin tällöin ja kovalevy tuntuu olevan aika ajoin ahkerassakin käytössä. Mä en tee tällä koneella mitään raskasta eli kymmeniä prosesseja ei ole yhtä aikaa käytössä.

Onhan tämä wanha kone eikä nykyaikainen tehoiltaan, mutta ei tämä ikinä näin surkea ole ollut. Onko tästä jotain hajoamassa?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jahas, ja vaihteeksi asiaa tähän ketjuun. Ei mene tietoteknisesti kovinkaan putkeen tässä taloudessa.

Ongelma koskee langatonta reititintä ja verkkoyhteyden hidastelua. Eli hankin tuossa jonkin aikaa sitten A-Link WNAP 3G Mobile Router -nimisen vehkeen. Löin sen seinään kiinni ja seurasin ohjekirjaa asennuksen suorittaakseni. Toosaan on siis yhdistetty langattomasti sekä Xbox360 että läppäri ja lisäksi pöytäkone on kiinni kaapelilla. Yhteys löytyy ja verkkoonkin pääsee, internetiä myöten. Mutta...

Toisinaan internetin käyttö on aivan tajuttoman hidasta, ja "yhteyden aikakatkaisuja" tai "yhteys palvelimeen alustettiin" virheitä tulee jatkuvalla syötöllä. Esimerkiksi ESPN360 Playerillä matsia pystyy seuraamaan parhaalla laadulla helposti, mutta perussivun, vaikkapa jatkoajan keskustelupalstan avaamisessa voi kestää vartti. Ennen tuon vitun purnukan hankkimista ja pelkällä pöytäkoneella surffatessa mitään ongelmia ei ollut.

Eli kysysmyksenä siis miten tuon langattoman reitittimen asetukset pitäisi säätää, jotta verkko pysyisi kasassa? Lähinnä ammattilaisten ohjeita ja kokemuksia kaipailen, sillä itse en noista purkin asetuksista tajua vittuakaan ja ohjekirjakaan ei auta tuon taivaallista.

Tai voi olla että kohta on myynnissä vähän käytetty langaton reititin...

Palataanpa tähän, sillä tuo aiemmin ehdotettu wlan-kanavan asetus auttoi noin vartin ja sama paska jatkuu.

Asensin pöytäkoneeseen Windows 7 Ultimaten ja Google Chromen, eipä vittu toimi sekään yhtään paremmin. Mikä tässä nyt oikein voi mättää? Toisinaan toimii, sitten taas ei.

Lisättäköön vielä, että ei ole merkitystä ovatko koneet yhtäaikaa päällä tai sillä, onko läppäri kiinni kaapelilla vai wlanin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Onhan tämä wanha kone eikä nykyaikainen tehoiltaan, mutta ei tämä ikinä näin surkea ole ollut. Onko tästä jotain hajoamassa?
Haukkukaa minua jos seuraava kertomani ei ole totta. Yritän auttaa kaveria parhaani mukaan mutten ole expert.

Ei ole mitään hajoamassa, on vissiin niin että koneesi on muuttunut hitaammaksi verrattuna alkuaikoihin. Eikö? Jos noin on syynä on koneelle kertynyt roska. Sulla on kaksi vaihtoehtoa
1. alusta kovalevysi ja asenna win xp uudelleen, ei siinä ole mitään pahepaa vikaa sittenkään
2. asenna ja aja Ccleaner (tai joku vastaava)

1 kohta on tehokkaampi mutta ikävämpi tehdä. Kohta 2 ei välttämättä paranna tilannetta hirveän paljon.

Plus seuraava. Katso sieltä tehtävänhallinnan prosesseista että mikään prosessi ei saa suurta prosenttia paitsi se "idle" vai mikä se nyt olikaan, muistaakseni win xp:ssä se saa oman prosenttimerkintänsä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mikä tätä mun pöytäkonetta mahtaa vaivata?

Kokkeileppa josko noita fixeja ajelemalla joku muuttuis:

Microsoft Fix it Solution Center troubleshooting software issues

Siirry kokonaan huutoseen firefoxista, aika jättäny ja nykyään turha härpäke lisäpalikoineen, vertaile ainakin muita saatavilla olevia selaimia, kuten chromea ja operaa etc.

Tästä et maininnut mitään. mutta ajaisin sinuna myös jonkun anti spy ohjelman ja putsailisin rekisterit vaikkapa mainitulla cc cleanerilla.

Ja jos sulla asennusmedia löytyy, käyttiksen korjausasennuskin voi olla varsin auttavainen, että menetä siinä mitään arvokkaista por... eiku dokumentti ja ohjelmisto aarteistasi.

Muistin(keskus) määrän voit selvitellä ja miettiä olisko palikan lisääminen asiallista, resurssia kun nykyään syö härpäke jos toinenkin, ei pelkkä bill gates.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Palataanpa tähän, sillä tuo aiemmin ehdotettu wlan-kanavan asetus auttoi noin vartin ja sama paska jatkuu.

Asensin pöytäkoneeseen Windows 7 Ultimaten ja Google Chromen, eipä vittu toimi sekään yhtään paremmin. Mikä tässä nyt oikein voi mättää? Toisinaan toimii, sitten taas ei.

Lisättäköön vielä, että ei ole merkitystä ovatko koneet yhtäaikaa päällä tai sillä, onko läppäri kiinni kaapelilla vai wlanin kautta.

Resetoi purkki ja pystytä verkko uudelleen, jos sekään ei mitään muuta, kanna kauppaan ja vaadi uus tilalle.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mr.Foxille juuri noita, mitä JypFabu kertoi. Virustorjunta kunnossa, Spyware tarkistus jne. Itse kamppailen samantyyppisten asioiden kanssa ja vaihto Chromeen auttui paljon. Selvästi kevyempi selain kuin Firefox. Lisäkeskusmuistikaan ei tosiaan ole pahasta, jos emolevyltä paikka löytyy ja kohtuullisen halvalla saa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Resetoi purkki ja pystytä verkko uudelleen, jos sekään ei mitään muuta, kanna kauppaan ja vaadi uus tilalle.

Tuon olen tehnyt miljoonasti, mutta ei se sen paremmin pelaa. Siis verkon nopeus on ihan ookoo kun esimerkiksi lataa tavaraa torrenteilla tai normisti jostain virallisilta sivuilta.

Eli siis internetin käyttö ja toisinaan internet-pohjaiset pikaviestimet ja palvelut, esim. Messenger ja Voddler vittuilevat oikein urakalla. Tästä siis voisin päätellä että jossain purkin palomuurissa tms. on jotain tukevasti vituillaan, muttakun en tajua tuosta A-Linkin paskan valikoista yms. yhtään mitään. Käytössä on siis Windows seiskat, toisessa tämä kotiversio ja toisessa ultimate. Kaikkia mahdollisia selaimia olen testaillut. Virustorjuntoja/palomuureja ei muita kuin windows security essentials ja billgatesin oma palomuuri.

En tajua. Esimerkiksi tämän tekstin lähettäminen kestää viisi minuuttia. Ja edelliselle sivulle palaa vasta, kun räpyttää f5 satatuhatta kertaa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
... ja tuon vartin ladattuaan sivu saattaa näyttää esimerkiksi tältä:
 

Liitteet

  • jumissa.jpg
    jumissa.jpg
    59,3 KB · kertaa luettu: 411

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365

Lisäksi kannattaa avata kone (fyysisesti) ja imuroida se (imurilla) puhtaaksi sisältä. Suosittelen kuitenkin kaikkien tiedostojen ottamista talteen ja eritoten XP:n uudelleen asennusta. Todennäköisesti virukset pitävät konettasi pystyssä...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ei ole mitään hajoamassa, on vissiin niin että koneesi on muuttunut hitaammaksi verrattuna alkuaikoihin. Eikö? Jos noin on syynä on koneelle kertynyt roska. Sulla on kaksi vaihtoehtoa
1. alusta kovalevysi ja asenna win xp uudelleen, ei siinä ole mitään pahepaa vikaa sittenkään
2. asenna ja aja Ccleaner (tai joku vastaava)
Siirry kokonaan huutoseen firefoxista, aika jättäny ja nykyään turha härpäke lisäpalikoineen, vertaile ainakin muita saatavilla olevia selaimia, kuten chromea ja operaa etc.

Tästä et maininnut mitään. mutta ajaisin sinuna myös jonkun anti spy ohjelman ja putsailisin rekisterit vaikkapa mainitulla cc cleanerilla.
Mr.Foxille juuri noita, mitä JypFabu kertoi. Virustorjunta kunnossa, Spyware tarkistus jne. Itse kamppailen samantyyppisten asioiden kanssa ja vaihto Chromeen auttui paljon. Selvästi kevyempi selain kuin Firefox. Lisäkeskusmuistikaan ei tosiaan ole pahasta, jos emolevyltä paikka löytyy ja kohtuullisen halvalla saa.
Lisäksi kannattaa avata kone (fyysisesti) ja imuroida se (imurilla) puhtaaksi sisältä. Suosittelen kuitenkin kaikkien tiedostojen ottamista talteen ja eritoten XP:n uudelleen asennusta. Todennäköisesti virukset pitävät konettasi pystyssä...
Kiitoksia kaikille!

Tuli vähän nopeasti kirjoiteltua erätauolla nuo viat, joten aivan kaikki ei tullut esille. CCleaner ja Registry Mechanic ovat kohtuullisen ahkerassa käytössä enkä modeemin palomuuriinkaan ole tehnyt mitään ylimääräisiä aukkoja. Myös maalaisjärki pelaa sen verran, etten clickaile aivan kaikkia sovelluksia tai availe jokaista liitetiedostoa. Mun käsittääkseni tämän koneen pitäisi olla keskimäärin puhtaampi kuin Pentti Peruskäyttäjän.

Mä olen osittain itse koonnut tämän koneen. Windows XP Home (SP3) on Samsungin 120 gigaisella C-asemalla, kuten muutkin ohjelmat. Ihan varuiksi samalla kovolla ei ole käytännössä mitään sellaista, jota jäisin kaipaamaan vaikka pistäisin atomeiksi saman tien. Ehkä tärkeimpiä ovat jotkin uusimmat ohjelmapäivitykset ja muutamat kuvat puhelimen kamerasta, jotka ovat luonnollisesti tallennettu muihinkin paikkoihin. Kaikki vähänkin tärkeämpi on Western Digitalin 250 gigaisella D-asemalla sekä varmuuskopioina siirtokovolla. Toivoisin kuitenkin jotain muuta vaihtoehtoa kuin XP:n uudelleenasennusta.

Tekniset tiedot: MS Windows XP Home SP3, AMD Athlon XP 2500+, 512MB RAM, ATI Radeon 9600/9550/X1050 Series

Mun silmiini tuo näyttää peruskoneeksi ihan asialliselta - tosin olen viimeisen koneeni koonnut viitisen vuotta sitten ja sekin meni vanhemmilleni peruskäyttöön. Kai tuohon toisen muistipalikan voisi lyödä kylkeen, vaikka kyllä mun käsittääkseni tällä kokoonpanolla pitäisi pystyä peruskäyttämään XP:ta. Olenhan mä joskus asentanut kevennetyn XP Pro:n toimivaksi jopa 486DX 66:n 16Mb:n keskusmuistilla. 10 gigaisen kovalevyn asensin ja keventelin ensin jollain XP Pro Lite -ohjelmalla: muuten tietokoneen kokoonpano oli täysin sama kuin joskus vuonna... 1995? Kaveri kovin väitti, ettei siihen pönttöön saa edes Win98:a asennettua!
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Sanoisin syypään olevan Voddler. Et olisi ensimmäinen, etkä viimeinen, joka on samasta syystä poistanut koko sovelluksen.
Voddler ei toiminut vähään aikaan myöskään allekirjoittaneella. Poistin kaikki sovellukset selaimesta javan ja voddlerin kanssa muitakin ohjelmia mikä voisi vaikuttaa toimintoihin. Kun asensin nämä ohjelmat uudelleen adoben flash mukaan lukien, alkoi taas taas kaikki toimimaan paremmin kuin koskaan ennen. Vaikea sanoa missä vika oli, mutta pelkkä rekisteripuhdistus aikaisemmin ei auttanut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kiitoksia kaikille!

Tekniset tiedot: MS Windows XP Home SP3, AMD Athlon XP 2500+, 512MB RAM, ATI Radeon 9600/9550/X1050 Series.

Eipä mitään.

Kyllä mä tota keskusmuistia lisäisin tossa paketissa. Kone kyllä hidastuu, jos se joutuu käyttämään massamuistia lisämuistina.

Tsekkaa ihmeessä myös nuo fixit, sieltä löytyy apu yllättäviinkin asioihin. Mikäli nämäkään ei asiaa paranna, etkä halua puhdasta käyttiksen asennusta tehdä, aja ihmeessä se korjausasennus.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä mä tota keskusmuistia lisäisin tossa paketissa. Kone kyllä hidastuu, jos se joutuu käyttämään massamuistia lisämuistina.
Sain lisäapua toisaalta! Kun repii sen plugin-container.exen huut vittuun, niin johan pyörii taas Firefoxikin ihan uudella innolla. Mulla oli pieni epäilys siitä, että tuo tervan juonti liittyisi jotenkin Flash- ja Java-sovelluksiin.

Siis eihän tämä hyväksi tullut edelleenkään, mutta suuri edistysaskel ainakin. Pitänee joku muistipalikka käydä jostain metsästämässä ja pakko kai sitä on johonkin kevyempään selaimeen ruveta totuttelemaan.

Seuraava kysymys: olen poistanut Googlen hakuasetuksista kaikki Google Instant Search -paskat sun muut, mutta silti Google ehdottelee perushakusanoja. Selaimesta olen poistanut kaikki muistijutut; se ei siis ehdottele aiemmin tekemiäni hakuja, vaan ennemminkin jotain perusjuttuja.

Millä nuo ehdotukset saa pois? Noin suurinpiirtein mä yleensä tiedän mitä mä olen hakemassa enkä tarvitse siihen mitään ehdotuksia.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seuraava kysymys: olen poistanut Googlen hakuasetuksista kaikki Google Instant Search -paskat sun muut, mutta silti Google ehdottelee perushakusanoja. Selaimesta olen poistanut kaikki muistijutut; se ei siis ehdottele aiemmin tekemiäni hakuja, vaan ennemminkin jotain perusjuttuja.

Millä nuo ehdotukset saa pois? Noin suurinpiirtein mä yleensä tiedän mitä mä olen hakemassa enkä tarvitse siihen mitään ehdotuksia.

Googlen asetuksista. Oikealta ylhäältä Hakuasetukset ja kohta Täydennä automaattisesti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Googlen asetuksista. Oikealta ylhäältä Hakuasetukset ja kohta Täydennä automaattisesti.
Käsittääkseni ei saa tuolla tavalla poistettua (tai en ainakaan löydä asetuksistani), JOS on kuitenkin kirjautuneena Google-tiliin. Haluan pitää itseni sisäänkirjautuneena esim. Gmailin takia. Eikö tuota perkeleen ennustavaa tekstinsyöttöä saa millään pois tässä tapauksessa?

Google: automaattinen täydennys
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Käsittääkseni ei saa tuolla tavalla poistettua (tai en ainakaan löydä asetuksistani), JOS on kuitenkin kirjautuneena Google-tiliin. Haluan pitää itseni sisäänkirjautuneena esim. Gmailin takia. Eikö tuota perkeleen ennustavaa tekstinsyöttöä saa millään pois tässä tapauksessa?

Google: automaattinen täydennys

Mulla näyttäisi toimivan tämä linkki: Google (ohjaa googlen hakukoneeseen ilman instant-palikkaa)

En tuosta sen tarkemmin osaa selostaa, mutta tuon kautta kun tekee hakuja, niin ei ehdottele mitään turhia.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyhmä kysymys:

Laitoin tuossa muuton jäljiltä laatikossa olleen pöytäkoneen taas toimintakuntoon, mutta... jostain syystä hiiri ei suostu toimimaan. Kokeilin myös toisella ja sama ongelma, eli osoitin tulee näkyviin kun laitteen tunkee usb-porttiin, mutta mitään ei tapahdu, why?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tyhmä kysymys:

Laitoin tuossa muuton jäljiltä laatikossa olleen pöytäkoneen taas toimintakuntoon, mutta... jostain syystä hiiri ei suostu toimimaan. Kokeilin myös toisella ja sama ongelma, eli osoitin tulee näkyviin kun laitteen tunkee usb-porttiin, mutta mitään ei tapahdu, why?
Kokeilithan myös toista USB-porttia jos koneessa on sellainen..? Voi olla portissa vika.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kokeilithan myös toista USB-porttia jos koneessa on sellainen..? Voi olla portissa vika.

Joo, kaikkia neljää testailin ja aina sama vika. Masiina oli jonkin aikaa käyttämättömänä, mutta sitä ennen ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Laitoin tuossa muuton jäljiltä laatikossa olleen pöytäkoneen taas toimintakuntoon, mutta... jostain syystä hiiri ei suostu toimimaan. Kokeilin myös toisella ja sama ongelma, eli osoitin tulee näkyviin kun laitteen tunkee usb-porttiin, mutta mitään ei tapahdu, why?
Joo, kaikkia neljää testailin ja aina sama vika. Masiina oli jonkin aikaa käyttämättömänä, mutta sitä ennen ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa.
Onko kyseessä langaton hiiri? Onko paristot varmasti kunnossa? Oletko painanut hiirestä ja/tai vastaanottimesta connect-nappulaa?

Onko kyseessä langallinen hiiri? Siinä tapauksessa todennäköisesti hiiren päästä johto on ollut liian tiukasti käärittynä ja kontakti on heikentynyt, vaikka itse johto näyttääkin ehjältä. Ota noin parin sentin päästä johdosta kiinni ja rauhallisesti liikuttele sitä. Työnnä jopa hellästi sisäänkin (siis sitä johtoa sinne hiireen) ja kokeile koko ajan, että alkaako kursori liikkua.

Jos kyseessä on siis langaton hiiri: tod.näk et ole yhdistänyt
Jos kyseessä on langallinen hiiri: mars hiirikauppaan (10-15e)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös