Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 868 888
  • 19 233

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oma kysymys koskee nettiliittymiä, laitetaan tänne, kun ei taida olla asiaa koskevaa ketjua.

Nyt on DNA:n kaapelimodeemi ja 12kk sopimus loppuu piakkoin. Tarkoitus olisi vaihtaa halvempaan (ja samalla todennäköisesti parempaan) liittymään. Nykyinen on 2M/512 ja 34,90 e/kk. Jokin aika sitten löysin jonkin nettisivun missä oli Kuopiossa tarjottavia nettiliittymiä, jotka olivat halvempia ja parempia. Olin laittavinani sen sivun suosikkeihin, mutta nyt en löydä mistään. Mitä muita palveluntarjoajia on Kuopiossa, joilta löytyisi kilpailukykyisiä liittymiä tähän nykyiseen verrattuna? Sekä kaapelimodeemi että ADSL käy. Vinkkejä otetaan vastaan.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai se on rikkikin voinut mennä, mutta kannattaa ehkä kokeilla jonkun toisen koneen kanssa, jos et ole vielä kokeillut.

Ei näköjään pysty edes alustamaan, tulee ilmoitus, ettei pyydettyä sektoria löydy.

Mikähän avuksi?

Ajattelin alustaa levyn ja koittaa sitten palauttaa tiedot, mikäli alkaisi toimimaan Vistassa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei näköjään pysty edes alustamaan, tulee ilmoitus, ettei pyydettyä sektoria löydy.

Mikähän avuksi?

Ajattelin alustaa levyn ja koittaa sitten palauttaa tiedot, mikäli alkaisi toimimaan Vistassa.

Ootko siis kokeillut sitä toisessa koneessa?

Epäilen tuota tietojen palauttamista levyn alustamisen jäljiltä, koska itse olen ymmärtänyt alustamisen tuhoavan kaiken sieltä levyltä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei näköjään pysty edes alustamaan, tulee ilmoitus, ettei pyydettyä sektoria löydy.

Mikähän avuksi?

Ajattelin alustaa levyn ja koittaa sitten palauttaa tiedot, mikäli alkaisi toimimaan Vistassa.

Alustaminen tuhoaa kaikki tiedot levyltä ja palauttaminen ei onnistu ainakaan kotikonstein. Joku asiaan erikoistunut firma saattaa kovalla rahalla pystyä palauttamaan tietoja, siitä en tiedä varmaksi. Kannattaa yrittää ainakin aluksi toisessa koneessa ensin, että toimiiko siellä. Ja miksei vaikka niin, että tässä toisessa koneessa olisi Win XP.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ok. No onneksi alustaminenkaan ei onnistunut.

Olen kokeillut sitä siis meidän vanhassa koneessa, jossa se hajosi. Siinä oli XP, ja nyt tässä uudessa, jossa on Vista. Lisäksi kokeilin uuden kovalevyn USB piuhallakin, mutta sekään ei onnistunut.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ok. No onneksi alustaminenkaan ei onnistunut.

Olen kokeillut sitä siis meidän vanhassa koneessa, jossa se hajosi. Siinä oli XP, ja nyt tässä uudessa, jossa on Vista. Lisäksi kokeilin uuden kovalevyn USB piuhallakin, mutta sekään ei onnistunut.

No tuon pitemmälle ei kyllä omat taidot riitä neuvomaan. Kovasti kuulostaa siltä, että levy on rikki. En oikein osaa muuta sanoa kuin että jossain asiantuntevassa liikkeessä summasta X saattavat saada jotain tietoja pelastetuksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ok. No onneksi alustaminenkaan ei onnistunut.

Olen kokeillut sitä siis meidän vanhassa koneessa, jossa se hajosi. Siinä oli XP, ja nyt tässä uudessa, jossa on Vista. Lisäksi kokeilin uuden kovalevyn USB piuhallakin, mutta sekään ei onnistunut.

Eli se ei nyt siis toiminut siinä vanhassakaan koneessa? Sitten kyllä jo haiskahtaisi ihan levyrikolta jos ei missään koneessa pelitä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oma kysymys koskee nettiliittymiä, laitetaan tänne, kun ei taida olla asiaa koskevaa ketjua.

Nyt on DNA:n kaapelimodeemi ja 12kk sopimus loppuu piakkoin. Tarkoitus olisi vaihtaa halvempaan (ja samalla todennäköisesti parempaan) liittymään. Nykyinen on 2M/512 ja 34,90 e/kk. Jokin aika sitten löysin jonkin nettisivun missä oli Kuopiossa tarjottavia nettiliittymiä, jotka olivat halvempia ja parempia. Olin laittavinani sen sivun suosikkeihin, mutta nyt en löydä mistään. Mitä muita palveluntarjoajia on Kuopiossa, joilta löytyisi kilpailukykyisiä liittymiä tähän nykyiseen verrattuna? Sekä kaapelimodeemi että ADSL käy. Vinkkejä otetaan vastaan.

Nyt mennään laittomuuksien rajoille, mutta nostetaan tätä esiin, kun jäi niin ikävästi edelliselle sivulle viimeiseksi. Nyt Kuopion netin käyttäjät ajatuksia ilmoille? Mulla on tämän kuun loppuun asti aikaa päättää seuraava operaattori.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ok. No onneksi alustaminenkaan ei onnistunut.

Olen kokeillut sitä siis meidän vanhassa koneessa, jossa se hajosi. Siinä oli XP, ja nyt tässä uudessa, jossa on Vista. Lisäksi kokeilin uuden kovalevyn USB piuhallakin, mutta sekään ei onnistunut.

Mä kokeilisin vielä laitehallinnasta poistaa kokonaan tuon WD:n asennuksen ja kokeilisin laittaa sen levyn sitten uudelleen kiinni ja katsoisin asentuisiko se sitten niin että se näkyisi jälleen koneellasi. Jos ei niin sitten epäilen kuten jo moni muukin että se levy on rikki.

Jos siinä on takuuta niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä sinne mistä se on ostettu, jos ei ole niin sitten voi vielä kokeilla purkaa tuon levyn ja ottaa sen sisältä löytyvän kovalevy irti jolloin sen voi liittää suoraan koneeseen ihan normaalisti lisäkovalevynä. Kaupoissa on myös olemassa usb 2.0 to SATA/IDE kaapelia, jolla voit kytkeä sen irrotetun kovalevyn myös ulkoiseksi kovalevyksi. Tämä siis sellaisena mahdollisuutena jos sen WD:n kovalevy olisikin edelleen ehjä mutta jotain muuta siinä olisi hajonnut.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Alustaminen tuhoaa kaikki tiedot levyltä ja palauttaminen ei onnistu ainakaan kotikonstein. Joku asiaan erikoistunut firma saattaa kovalla rahalla pystyä palauttamaan tietoja, siitä en tiedä varmaksi.

Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Alustaminen toki "tuhoaa" kaikki tiedot levyltä, mutta se tapahtuu niin, että se kirjoittaa vaan "nollaa" aikaisemman tiedon päälle, jolloin tila vapautuu jollekin muulle tallennettavalle datalle. Tieto on jopa aika hyvinkin palautettavissa niin kauan, kun uutta dataa ei levylle kirjoiteta. Ja tätä varten ei todellakaan tarvita kovapalkkaisia miehiä, vaan parhaillaan tilanne voidaan pelastaa myös freeware-ohjelmistoilla.

Jos on oikein paha tilanne kyseessä (levyrikko, vanhan datan päällä jo uutta tietoa...), niin sitten tarvitaan Norman Ibasta tms.

Ja tämä kaikki siis omasta kokemuksesta.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja jatketaan nyt tämän palstan pommittamista, vaikka lieneekin enemmän konsoliasia.

Eli mihinkähän PS3 konsolin voisi viedä huoltoon, kun se sattui yksi kerta tippumaan lattialle, ja nyt levyt tulevat helvetin huonosti sieltä pois, ja menevät sisälle, kun levyaukon kohdalle tuli semmoinen painauma.

Hyvin muuten pelitti 2 levyäkin sisällä tuo konsoli, kun Juhannuksena tuli pikkupäissään GH:n levy unohdettua sinne sisälle, ja sitten lyötyä SingStar sisään, välillä vähän ihmetytti, kun ei aina löytynyt SingStarin levyä valikosta, mutta kun otti pois ja laitto uudestaan, taas löyty. Sitten maanantaiaamu ja krapula ja vapina meinasi riistäytyä, kun pesästä tulikin pari levyä perä-perää.. :D
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Samalla ääniongelmalla jatketaan kuin aiemminkin. Äänet toimivat hetken aikaa, mutta viimeistään ~20min kuluttua käynnistyksestä äänet katoavat. Kun äänet katoavat, välähtää windowsin alhaalla oleva käynnistyspalkki. Outoa on se, että esim. youtubessa äänet saattavat toimia mutta winampissa ja peleissä ei. Jos kuuntelen winamppia tuolla hetkellä, voin kuunnella musiikkia siihen asti kunnes suljen winampin. Tämän jälkeen ei pysty musiikkia kuuntelemaan.

Onko tietoa löytyykö mistään ohjelmaa, joka tallentaisi koneen tapahtumat käynnistyksestä eteenpäin? Jotain se lataa sillä hetkellä kun palkki alhaalla välähtää ja äänet menee. Ajurit olen asentanut moneen kertaan uudelleen eikä siitä ole mitään apua. Ei oikein huvittaisi asentaa XP:tä uudelleen.

Äänikortti on Realtekin integroitu MSI:n emolla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Alustaminen toki "tuhoaa" kaikki tiedot levyltä, mutta se tapahtuu niin, että se kirjoittaa vaan "nollaa" aikaisemman tiedon päälle, jolloin tila vapautuu jollekin muulle tallennettavalle datalle......

No eipä pidä tämäkään paikkaansa. Alustamisessa ei kirjoiteta datan päälle yhtään mitään vaan merkataan kyseisen levyn "sisällysluetteloon" formatoitu osio tyhjäksi tai tarkemmin kirjoitetaan uusi sisällysluettelo. Tämän takia kaikki tieto on itse asiassa helposti ja varmasti palautettavissa formatoidulta levyltä kuten myös deletoidut tiedostot, jotka on vain poistettu kyseisestä "luettelosta". Tiedostojen nimet saattavat tosin kadota, mutta nämä ohjelmat osaavat tunnistaa yleisimmät tiedostotyypit niiden sisältämän datan rakenteen perusteella ja esim kuvien tiedostojen nimillä nyt ei ole mitään väliä.

Ohjelmat mitkä on tehty kovalevyjen tuhoamiseen kirjoittavat levyt moneen kertaan täyteen satunnaismössöä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko jotain konstia saada osa tietokoneen äänistä mutelle niin, että osaa voi kuunnella. Esim. youtube videosta ääni kuuluu, mutta nettipelistä ei? Nettipelissä itsessään ei ole volume säätöä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko jotain konstia saada osa tietokoneen äänistä mutelle niin, että osaa voi kuunnella. Esim. youtube videosta ääni kuuluu, mutta nettipelistä ei? Nettipelissä itsessään ei ole volume säätöä.

Siellä oikeassa alakulmassa (missä on kellonaika, päivämäärä jne.) on todennäköisesti joku kaiuttimen/kovaäänisen tms. kuva. Sitä kun klikkaat ja valitset Mikseri niin pääsee säätämään ääniä sovelluskohtaisesti.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Siellä oikeassa alakulmassa (missä on kellonaika, päivämäärä jne.) on todennäköisesti joku kaiuttimen/kovaäänisen tms. kuva. Sitä kun klikkaat ja valitset Mikseri niin pääsee säätämään ääniä sovelluskohtaisesti.

Ei kyllä tommosta löydy. Mikseriä siis.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän käyttöjärjestelmä sulla on käytössä? Ei vissiin ainakaan Vista, kun sieltä tuo löytyy..

Win XP. Tuo kaiutin löytyy, mutta vaikka siinä on kaikki näkyvillä, niin ei ole mikseriä. Joku 3D Audio ohjelma tuolla näkyy kanssa ja siellä on Mixer välilehti, mutta ei ainakaan mulle auennut, että siitä apua olisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kyllä tommosta löydy. Mikseriä siis.

Löytyykö sinulla kuitenkin äänikortin/äänenvoimakkuuden kuvake sieltä oikeasta alakulmasta? Onko sinulla äänikortin ajurit asennettuna? Katso vielä ohjauspaneelin kautta ääniasetukset löytyisikö se mikseri sieltä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Löytyykö sinulla kuitenkin äänikortin/äänenvoimakkuuden kuvake sieltä oikeasta alakulmasta? Onko sinulla äänikortin ajurit asennettuna? Katso vielä ohjauspaneelin kautta ääniasetukset löytyisikö se mikseri sieltä.

En kyllä Ohjauspaneelin kautta löytänyt. Siellä oli vain Äänet/Äänilaitteet ja sieltä ei löytynyt. Ajurit pitäisi olla asennettuna, kun kaikki muu toimii. On toiminut jo 7 vuotta. Alakulmassa on kauittimen kuva, joka on "Voimakkuus" ja sitten jokin Xear 3D Audio Configuration. Noista en löytänyt mikseriä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En kyllä Ohjauspaneelin kautta löytänyt. Siellä oli vain Äänet/Äänilaitteet ja sieltä ei löytynyt...

Jaa-a, nytpä en kyllä osaa auttaa kun ei ole XP-konetta käsillä tällä hetkellä. Minä kyllä muistelen että XP:ssäkin pitäisi tuo mikseri löytyä ihan samalla tavalla, mutta voihan se olla että siinä on äänikorttikohtaisia eroja.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jaa-a, nytpä en kyllä osaa auttaa kun ei ole XP-konetta käsillä tällä hetkellä. Minä kyllä muistelen että XP:ssäkin pitäisi tuo mikseri löytyä ihan samalla tavalla, mutta voihan se olla että siinä on äänikorttikohtaisia eroja.

Näin varmastikin. No eipä tuo niin vakavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös