Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 607
  • 19 219
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Windows XP käynnistäminen

Tietäisiköhän kukaan mistä johtuu kun käynnistää koneen, jossa XP ja ei ole käyttäjätilejä kuin 1 jossa järjestelmävalvoja ominaisuudet eikä salasanaa.

Niin uuden Comodo palomuuri päivityksen jälkeen konetta käynnistettäessä tulee se käyttäjän valintaikkuna ja siinä ainoana vaihtarina on järjestelmävalvoja ja kun painaa kirjaudu tulee ilmoitus, että väärä salasana.

Kyseistä ei tapahdu kun kirjautumisikkunan ollessa näkyvissä painaa tietokoneen Resettiä ja kun kone käynnistyy uudelleen ja samalla tarkistaa levyn virheiden varalta.

Tietäisikö kukaan mistä mahtaa johtua ja miten saisi tuon pois, ettei tarvitsisi joka kerta resittiä naputella ja käynnistää konetta uudelleen.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Asensin koneelle uuden virustorjunnan ja nappasin poistin vanhan ja raskaan F-Securen veks ohjauspaneelin ohjatun ohjelman poiston avulla. No nyt se F-Secure edelleen näkyy roikkuvan tuolla, kun katson esim. tehtävienhallinnasta. "Fyysisesti" sen poisto ei onnistu, koska "et voi poistaa sitä, koska se on käytössä" tai joku sinnepäin oleva herja tulee näkyviin, kun painan delliä ohjelman kansion kohdalla Program Filesissä.

Miten sen sais veks?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Asensin koneelle uuden virustorjunnan ja nappasin poistin vanhan ja raskaan F-Securen veks ohjauspaneelin ohjatun ohjelman poiston avulla. No nyt se F-Secure edelleen näkyy roikkuvan tuolla, kun katson esim. tehtävienhallinnasta. "Fyysisesti" sen poisto ei onnistu, koska "et voi poistaa sitä, koska se on käytössä" tai joku sinnepäin oleva herja tulee näkyviin, kun painan delliä ohjelman kansion kohdalla Program Filesissä.

Miten sen sais veks?

Kokeiles tätä: http://support.f-secure.com/enu/corporate/downloads/removeav.shtml
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Koneella on Office 2003 ja Wordissa on näkyvillä nyt sellainen työkalu, joka näyttää rivinvaihdot jne. Miten tuon saa pois käytöstä. Ärsyttää kun avaa jonkin valmiin tarjouspohjan niin se on täynnä jotain nuolia sun muuta söhröä. Ei mitää hajua miksi tuollainen on päälle tullut:)
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Koneella on Office 2003 ja Wordissa on näkyvillä nyt sellainen työkalu, joka näyttää rivinvaihdot jne. Miten tuon saa pois käytöstä. Ärsyttää kun avaa jonkin valmiin tarjouspohjan niin se on täynnä jotain nuolia sun muuta söhröä. Ei mitää hajua miksi tuollainen on päälle tullut:)

Jos asetuksista löytyy "Jäljitä muutokset" tai tuon suuntainen optio niin pois käytöstä ja tuherrukset häipyvät sen mukana. Itsellä käytössä 2007, joten en pysty antamaan tarkkaa "polkua".
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Koneella on Office 2003 ja Wordissa on näkyvillä nyt sellainen työkalu, joka näyttää rivinvaihdot jne. Miten tuon saa pois käytöstä. Ärsyttää kun avaa jonkin valmiin tarjouspohjan niin se on täynnä jotain nuolia sun muuta söhröä. Ei mitää hajua miksi tuollainen on päälle tullut:)

Siellä ylhäällä siinä prosentti luvun vasemmalla puolella on semmoinen väärinpäin olevan P:n näkönen kuva niin paina sitä...
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koneella on Office 2003 ja Wordissa on näkyvillä nyt sellainen työkalu, joka näyttää rivinvaihdot jne. Miten tuon saa pois käytöstä. Ärsyttää kun avaa jonkin valmiin tarjouspohjan niin se on täynnä jotain nuolia sun muuta söhröä. Ei mitää hajua miksi tuollainen on päälle tullut:)


Onko ylhäällä zoomaus-prosentin vasemmalla puolella oleva painike painettuna alas? Jos on, niin paina sitä uudestaan.. (Näytä tai piilota-painike)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko ylhäällä zoomaus-prosentin vasemmalla puolella oleva painike painettuna alas? Jos on, niin paina sitä uudestaan.. (Näytä tai piilota-painike)

No justiinsa...suuret kiitokset. Kyllä Jatkoajasta aina avun saa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mulla on Elisan soppari voimassa perjantaihin asti ja tänään kävi Soneran asentaja asentamassa omansa. Kummaan verkossa surffailen nämä muutaman päivän? Ilmoitaako Sonera Elisalle, että nyt homma on heillä, että lopettakaa vaan homma. Vai pitääkö mun ilmoittaa Elisalle että maksan kyllä laskuni perjantaihin asti, mutta katkaiskaa yhteys välittömästi.

Toinen samaan liittyvä kysymys: Soneran sivut sanovat, että Telewell EA510 v3 ja v4 ei toimi Laajakaista Extrassa. Toimiiko v2? Onko kellään kokemusta?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on Elisan soppari voimassa perjantaihin asti ja tänään kävi Soneran asentaja asentamassa omansa. Kummaan verkossa surffailen nämä muutaman päivän? Ilmoitaako Sonera Elisalle, että nyt homma on heillä, että lopettakaa vaan homma. Vai pitääkö mun ilmoittaa Elisalle että maksan kyllä laskuni perjantaihin asti, mutta katkaiskaa yhteys välittömästi.
Todennäköisesti surffaat tällä hetkellä soneran verkossa. Asian voi tarkistaa esim ajamalla komentokehoitteessa käskyn tracert google.com ja katsomalla minkä firman palvelimia alkupäähän tulee.
Toinen samaan liittyvä kysymys: Soneran sivut sanovat, että Telewell EA510 v3 ja v4 ei toimi Laajakaista Extrassa. Toimiiko v2? Onko kellään kokemusta?
Itseasiassa vain nuo revisio B:n modeemit eivät toimi. Eli jos sulla on Elisan käyttämä TW EA510, niin sen pitäisi kyllä toimia.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Uusi Winamp?

Winamp on pitkään ollut suosikkisoitin musiikin toistoon, mut viime aikoina se on kasvanut aivan liikaa eikä ole mielestäni enää yhtä hyvä kuin ennen. Nyt kun on uusi kone, mitä mp3-ohjelmaa suosittelisitte, siis muuta kuin Winamp. Vai saako vanhoja Winampeja vielä jostain?

Käyttis on Vista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Winamp on pitkään ollut suosikkisoitin musiikin toistoon, mut viime aikoina se on kasvanut aivan liikaa eikä ole mielestäni enää yhtä hyvä kuin ennen. Nyt kun on uusi kone, mitä mp3-ohjelmaa suosittelisitte, siis muuta kuin Winamp. Vai saako vanhoja Winampeja vielä jostain?

Käyttis on Vista.

Suosittelen samaa kuin jollekin muullekin aikaisemmin: Eli MediaMonkey on minun valintani.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Winampista kun vaihtaa skiniksi "classic winamp", niin ei ole turhaa härpäkettä pyörimässä.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosittelen samaa kuin jollekin muullekin aikaisemmin: Eli MediaMonkey on minun valintani.
Minulla tuo onnistui sotkemaan joidenkin mp3:sten ID-tagit. Melkein vieraissa -tribuuttilevyllä näytti ohjelman käynnistyksen jälkeen yllättäen olleen mm. kappaleet Holidays in the Sun ja Anarchy in the U.K., ja tilanne piti korjata käsipelillä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse suosittelen Foobaria, helppokäyttöinen ja tiedostoja voi kopioida/liittää suoraan soittolistasta/-listaan. Tätä ominaisuutta ei mielestäni esim. Winampissa ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla tuo onnistui sotkemaan joidenkin mp3:sten ID-tagit. Melkein vieraissa -tribuuttilevyllä näytti ohjelman käynnistyksen jälkeen yllättäen olleen mm. kappaleet Holidays in the Sun ja Anarchy in the U.K., ja tilanne piti korjata käsipelillä.

Jos käyttää sitä "Auto-Tag from web" -toimintoa niin joskus saattaa tulla jotain ihmeellisyyksiä joihinkin tageihin. Mutta ei minullekaan ole käynyt noin kuin pari kertaa ja aika pitkään olen jo tuota käyttänyt. Tuossa ohjelmassahan on myös tuo "Auto-Tag from filename" jolla on myös ihan kätevä muokata tageja, siinä pääsee itsekin säätämään sitä mitä tietoja haluaa tageihin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Excelissä yritän vaihtaa taukukon pystystä vaakamuotoon, mutta ei vaan onnistu. Häh? Koskaan ennen ei tällaistä ole tapahtunut. Sivun asetuksissa on vaaka täppi päällä, mutta ruudulla ja esikatselussa edelleen ollaan niin pystyssä.

Ei ummarra.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
-OO-:
Jees, invalid user error:ia veikkailin itsekin, mutta tuo tosiaan tapahtui heti ensimmäisellä käynnistyksellä, joten ajattelin vähän varoitella. Ja tuonhan saa helposti korjattua jollain ID3-editorilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
-OO-:
Jees, invalid user error:ia veikkailin itsekin, mutta tuo tosiaan tapahtui heti ensimmäisellä käynnistyksellä, joten ajattelin vähän varoitella. Ja tuonhan saa helposti korjattua jollain ID3-editorilla.

Ai se teki sen siis itsestään? Ei siinä kyllä oletuksena ainakaan pitäisi olla mitään tagien automaattista muokkausta, ei ainakaan minulla ole ollut, vaan se pitää itse valita sieltä että haluaako muokata tageja. Jos tuota tagien muokkausta webin kautta käyttää niin sieltä on tosiaan pari kertaa tullut jotain ihmeellisyyksiä mutta muuten on sekin varsin hyvin toiminut.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai se teki sen siis itsestään? Ei siinä kyllä oletuksena ainakaan pitäisi olla mitään tagien automaattista muokkausta
Aikaa on sen verran kun tuota testasin, etten muista mitä kaikkea siinä ehdin töhöilemään - voi olla että jonkun ruksiboksin olen sieltä klikannut päälle.

Sinänsä taas hauskaa, että justiinsa tällaisille virheraporteille tulee naureskeltua lähes päivittäin täällä vastaaottavassa päässä, ja jälleen kerran omat kuvaukset ovat ihan sitä samaa tasoa. "Emmää mitään tehnyt, se teki tän itte".
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kannattaako Windows service pack 3 asentaa, vai pärjääkö 2:lla?
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kannattaako Windows service pack 3 asentaa, vai pärjääkö 2:lla?

Kannattaa, ei ne turhaan niitä päivityksiä tee.
Ja kannattaa asentaa tuon sp3 jälkeen tulevat 30-40 päivitystä myös jos et ole konetta viimeaikoina päivittänyt...
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Suosittelen samaa kuin jollekin muullekin aikaisemmin: Eli MediaMonkey on minun valintani.
Winampista kun vaihtaa skiniksi "classic winamp", niin ei ole turhaa härpäkettä pyörimässä.
Itse suosittelen Foobaria, helppokäyttöinen

Eräs nörttikaverini suositteli AIMP:ia eli se on nyt testauksessa. Ensivaikutelma on ihan OK, paitsi että Play ja Pause ovat kaksi eri näppäintä.

http://www.aimp.ru/index.php?do=lang-en
 

Miguel

Jäsen
Vista ja äänihäiriöt?

Ostin yleiskäyttöön uuden kannettavan (Acer Aspire 5530G) pari kuukautta sitten. Tuskailua on ollut äänentoiston kanssa, kun musiikissa yms. klipeissä tapahtuu särähtelyä häiritsevän usein. Ei käynyt moista vanhan koneen kanssa. Winampissa häiriötä on enemmän kuin Windows Media Playerillä, mutta ei WMP:kään moitteettomasti toimi, joten vika tuntuu olevan jossain isommassa kokonaisuudessa kuin toisto-ohjelmassa.

Särähtely on niin epäsäännöllistä, että se tuntuu johtuvan järjestelmän raskaudesta eikä äänen ulostulokanavien häiriöistä. Toki mitä enemmän prosesseja käynnissä, sitä varmemmin lagailee. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Onko Vista vaan niin perkeleen raskas käyttis, että tämä vika "comes with the package"? Ei jaksaisi näin pienen asian vuoksi lähettää konetta huoltoon, varsinkin jos vika on käyttiksessä, mutta aktiivisille musiikinkuluttajalle huono äänenlaatu on ärsyttävä riesa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Pari vuotta vanha MiniMac (takuu loppu) pätkii ja jumittaa. Diagnostiikka sanoo että kiintolevyssä on jotain mätää.
Auttaako tähän se windows-tyylinen levyn tyhjentäminen ja kaiken uudelleen asentaminen vai kannattaako vaan viedä korjaamoon levyn vaihtoon?
Tigerin oma levyn eheytys tms. ohjelma on jo vedetty läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös