Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 494
  • 19 219

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ei ihan tietokone-expertti kysymys mutta jos joku tietäisi neuvoa. Kysymyksessä digikameralla otettua videota, jotka siirretty videotiedostoihin koneelle. Video oli otettu kamera pystyssä ja nyt nuo kallisarvoiset vanhojentanssi pätkät suostuvat pyörimään vain "kyljellään".
Tavalliset kuvat pystyy kyllä kääntämään vasemmalle tai oikealle jne...mutta miten videoleike käännetään kun se on jo koneella?
Media playerilla ja Nerolla olen yrittänyt mutta ei vaan satu silmään tuollaista kääntömahdollisuutta ja koko aamun olen yrittänyt.

Terveisin koo

Kokeile, josko tästä linkistä löytyisi tarvittavia ohjeita. Ainakin jotain juttua liittyen tuohon videofileen kääntämiseen.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Ei ihan tietokone-expertti kysymys mutta jos joku tietäisi neuvoa. Kysymyksessä digikameralla otettua videota, jotka siirretty videotiedostoihin koneelle. Video oli otettu kamera pystyssä ja nyt nuo kallisarvoiset vanhojentanssi pätkät suostuvat pyörimään vain "kyljellään".
Tavalliset kuvat pystyy kyllä kääntämään vasemmalle tai oikealle jne...mutta miten videoleike käännetään kun se on jo koneella?
Media playerilla ja Nerolla olen yrittänyt mutta ei vaan satu silmään tuollaista kääntömahdollisuutta ja koko aamun olen yrittänyt.

Terveisin koo

Lataa Virtual dub ilmainen videon käsittelysofta joka on osoittautunut ihan päteväksi ainakin mulla.
Jos ei onnistu ja tiedosto on suht pieni, niin laita mulle meilillä ja voin kääntää sen, duunikoneella on Sonyn Vegas jolla se onnistuu ainakin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Uusi kone.

Tuli eilen hankittua uusi kone ja nyt on sitten taas se ruljanssi edessä että pitäisi ohjelmia ruveta koneelle hankkimaan..

Suosituksia otetaan vastaan, pitäisi löytää mukava "kevyt" musiikintoistoohjelma (WinAmp on käsittääkseni vähän "raskas"), hyvä ohjelma leffojen toistoon (viimeksi taisi olla BSplayer) jne.

Nortoni on koneessa, mutta kannattaisiko tuohon napata joku muu ohjema myös apuriksi?

Lisäksi en muista taas millään mikä ohjelman nimi oli, mutta sillä sai kätevästi pätkittyä mp3:t soittoääniksi tai vastaaviksi.

Vanhassa koneessa oli samat ohjelmat pitkään, enkä niitä enää loppuajasta hirveästi vaihdella, eli onko hyviä suosituksia ohjelmien suhteen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suosituksia otetaan vastaan, pitäisi löytää mukava "kevyt" musiikintoistoohjelma (WinAmp on käsittääkseni vähän "raskas"), hyvä ohjelma leffojen toistoon (viimeksi taisi olla BSplayer) jne.

Tuttuun tyyliin pitää tietenkin ehdottaa ensimmäiseksi juuri sellaista mitä kysyjä ei toivo. Eli kevyttä tästä ei saa kyllä tekemälläkään mutta itse olen kovasti tykännyt MediaMonkey -nimisestä ohjelmasta. Musiikkikirjaston järjestely yms. sujuu kätevästi ja ohjelmassa on varsin kätevä hakutoiminto jne. Eikä se nyt ihan tuhottoman raskas ole jos nyt ei erityisen kevytkään. Kannattaa ainakin kokeilla, minä olen käyttänyt tuota jo pidemmän aikaa ja ei ole pahemmin valittamista.

Elokuviin olen käyttänyt ihan vaan VLC playeria.

Lisäksi en muista taas millään mikä ohjelman nimi oli, mutta sillä sai kätevästi pätkittyä mp3:t soittoääniksi tai vastaaviksi.

Tuollaiseen olen käyttänyt Streambox Ripperiä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sellaista kyselisin, että miten tarkkaan on mahdollista seurata käyttäjien sisäänkirjautumisia verkkoympäristöön. Kyseessä siis windows pohjainen verkko, jota käytetään työpaikallamme. Käytössä Windows XP prot, serverin softasta ei sen tarkempaa tietoa. Kiinnostaisi siis tietää, että tallentuvatko kaikki kirjautumiset eri tunnuksilla jonnekin logiin, kellonaikoineen ja sen mukaan miltä koneelta on kirjauduttu. Pystyykö myös tarkemmin näkemään mitä on tehty, esim. onko käytetty jotain tiettyä osiota serveristä?

Jatkokysymyksenä, miten vakava rike on toisen verkkotunnuksilla järjestelmään kirjautuminen, vaikkei sinänsä mitään surffausta vakavampaa olisi tehnytkään?

Pikaisia vastauksia odotellessa, asialla vähän kiire...
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Suosituksia otetaan vastaan, pitäisi löytää mukava "kevyt" musiikintoistoohjelma (WinAmp on käsittääkseni vähän "raskas"), hyvä ohjelma leffojen toistoon (viimeksi taisi olla BSplayer) jne.

KMPlayer on oma valintani videoiden toistoon. Et tarvitse kodekkeja, voit säätää mielesi kyllyydestä, soittolista on hyvä, pyörii hyvin kevyemmässäkin koneessa ja lisäksi voit käyttää sitä korean neekereiden kielellä.

Tässä linkki josta voit ladata ohjelman: http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=12142

Musiikin toistoon käytä edelleen vanhaa Winampin versiota.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Verypdf Password Removeria olen käyttänyt ja se kyllä toimii ihan hyvin, ja on sopivan yksinkertainen ja pieni ohjelma tuohon käyttöön.

EDIT: Ja vitut! Sharewarehan se tuokin näet oli eikä ilmainen, kun tarkemmin katsoo.

Joo, tuo tosiaan päästää käsiksi vain ensimmäiseen puolikkaaseen dokumentista. Täytyy googletella vähän lisää.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Hyvä MP3:n pätkimisohjelma.

Edellisellä koneella käytössäni oli MP3 Direct Cut- niminen ohjelma, jolla sai helposti pätkittyä MP3:t esim. soittoääniksi.

Tuo ohjelma ei näytä kuitenkaan toimivan Vistassa, eli mikä olisi hyvä korvaaja?

Ohjelma oli mukavan pieni ja yksinkertainen, en itse ainakaan heti aivan vastaavanlaista löytänyt..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edellisellä koneella käytössäni oli MP3 Direct Cut- niminen ohjelma, jolla sai helposti pätkittyä MP3:t esim. soittoääniksi.

Tuo ohjelma ei näytä kuitenkaan toimivan Vistassa, eli mikä olisi hyvä korvaaja?

Audacity on ainakin ihan mukavan helppokäyttöinen ja toimii Vistassa.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Voiko valokuvankokoa pienentää ihan jollain windowsin valmissoftalla vai löytyykö netistä jotain ilmaista ohjelmaa jolla saisi pienennettyä?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuli eilen hankittua uusi kone ja nyt on sitten taas se ruljanssi edessä että pitäisi ohjelmia ruveta koneelle hankkimaan..

Suosituksia otetaan vastaan, pitäisi löytää mukava "kevyt" musiikintoistoohjelma (WinAmp on käsittääkseni vähän "raskas"), hyvä ohjelma leffojen toistoon (viimeksi taisi olla BSplayer) jne.

Nortoni on koneessa, mutta kannattaisiko tuohon napata joku muu ohjema myös apuriksi?

Lisäksi en muista taas millään mikä ohjelman nimi oli, mutta sillä sai kätevästi pätkittyä mp3:t soittoääniksi tai vastaaviksi.

Vanhassa koneessa oli samat ohjelmat pitkään, enkä niitä enää loppuajasta hirveästi vaihdella, eli onko hyviä suosituksia ohjelmien suhteen?

Jep. kuten joku jo suosittelikin VLC media player on loistovehje.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Voiko valokuvankokoa pienentää ihan jollain windowsin valmissoftalla vai löytyykö netistä jotain ilmaista ohjelmaa jolla saisi pienennettyä?

Jos on tarve pienentää useampia kuvia kerralla, niin Microsoftiltakin löytyy tähän ehkä maailman simppelein Image resizer

Tämä olettaen, että pyörittelet XP:tä, eikä tarkoitus ole kuin muuttaa kuvien kokoa. Ihan kelpo työkalu esim. nettigalleriaan tuupattavia kuvasarjoja varten.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jotain kummallista tapahtui vaimon kannettavalle tänään. Vista tekee kaiken n. 10-kertaisella nopuedella. Kello liikkuu muutamassa sekunnissa minuutin eteenpäin, kursori vilkkuu tuhatta ja sataa, "tiimalasipallo" pyörii kun hullu j.n.e.
Kun ajoin system diagnisticsin niin aikaa meni todellisuudessa noin 1 minuutti, ajanlaskurin mukaan aikaa oli vierähtänyt yli kymmenen minuuttia...

Prosessori käyttöaste pyörii kovalla vauhdilla nollasta sataan jatkuvasti ja kone käy kuumana.

Google ei pystynyt auttamaan, eikä fujitsu-siemens -tuki. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Edit: Ongelma korjaantui. Otin irti akun hetkeksi ja sen jälkeen toimii normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:

passenger

Jäsen
Hotmail-ongelmaa

Kun yritän avata mailejani hotmailissa tulee tällainen varoitusteksti saapuneiden viestien yläpuolelle eikä postit aukea.

"Päivitä selainikkuna. Kun käytät palvelun Windows Live Hotmail tiliäsi useammasta kuin yhdestä tietokoneesta, pyydämme sinua kirjautumaan uudelleen sisään. Näin autat pitämään tiliäsi yksityisenä ja suojattuna"

Olen koittanut kirjautua sisään uudestaan, mutta miten tuo selainikkuna päivitetään?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

passenger

Jäsen
Kun yritän avata mailejani hotmailissa tulee tällainen varoitusteksti saapuneiden viestien yläpuolelle eikä postit aukea.

"Päivitä selainikkuna. Kun käytät palvelun Windows Live Hotmail tiliäsi useammasta kuin yhdestä tietokoneesta, pyydämme sinua kirjautumaan uudelleen sisään. Näin autat pitämään tiliäsi yksityisenä ja suojattuna"

Olen koittanut kirjautua sisään uudestaan, mutta miten tuo selainikkuna päivitetään?

Hotmail kysyy siis tuota selainikkunan päivitystä ihan jatkuvasti, joka toiminnon kohdalla erikseen, siis kun avaan uuden postin, tai esim poistan viestin, melko rasittavaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sellaista kyselisin, että miten tarkkaan on mahdollista seurata käyttäjien sisäänkirjautumisia verkkoympäristöön. Kyseessä siis windows pohjainen verkko, jota käytetään työpaikallamme. Käytössä Windows XP prot, serverin softasta ei sen tarkempaa tietoa. Kiinnostaisi siis tietää, että tallentuvatko kaikki kirjautumiset eri tunnuksilla jonnekin logiin, kellonaikoineen ja sen mukaan miltä koneelta on kirjauduttu. Pystyykö myös tarkemmin näkemään mitä on tehty, esim. onko käytetty jotain tiettyä osiota serveristä?

Tähän kaipailisin edelleen vastausta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

#48#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Quicktime ongelma

Osaisiko joku auttaa?

Pitäisi saada Quicktime asennettua omalle koneelle, mutta kun yritän asentaa niin tulee ilmoitus "Järjestelmänvalvoja on määrittänyt käytäntöjä, jotka estävät tämän asennuksen"

Käyttöjärjestelmä on 32-bittinen Vista.

Nyt on hyvät neuvot kalliit. Hermot mennyt jo aika monesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös