Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 545
  • 19 219

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Windows-koneessa Firefox lienee vähiten riskialtis. Riippuu kyllä enemmän siitä miten sun kone on muuten suojattu hyökkäyksiltä. Palomuuri, virustutka, jne.

Melkein kyllä liputtaisin Operan puolesta tuossa suhteessa, jos vähiten riskialtista selainta hakee. Näin ainakin omien kokemusten perusteella, vähiten pöpöjä on ollut niissä koneissa joissa on käytetty selaimena pääasiassa Operaa.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Melkein kyllä liputtaisin Operan puolesta tuossa suhteessa, jos vähiten riskialtista selainta hakee. Näin ainakin omien kokemusten perusteella, vähiten pöpöjä on ollut niissä koneissa joissa on käytetty selaimena pääasiassa Operaa.

Voihan se näinkin olla. Mulla on koneella IE6, Firefox3, Safari, Opera, joista käytän vain Firefoxia lähinnä käyttömukavuuden takia. Vaikka ei olisi yhtä turvallinen kuin Opera, niin luotan silti koneen muuhun turvallisuussoftaan. Aika paljon pystyy vaikuttaa omilla tekemisillä, kun jättää epäilyttävät sivut väliin.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Työpaikan nettinörtit väittävät, että Mozilla Firefox olisi tällä hetkellä tietoturvattomampi kuin Explorer.

En usko, mutta oisko jollain jotain painavaa sanomista tähän?

Työpaikalla tuo voikin pitää paikkansa johtuen siitä että Firefoxin päivittäminen työpaikan koneilla on huomattaavsti työläänpää kuin IE: päivittäminen. Näin ollen monissa työpaikoissa on IE:stä aina kaikki uusimmatkin tietoturva-aukot paikattuna, mutta Firefox saattaa olla vielä samassa jamassa jossa se oli asennushetkellä. Uusimpien versioiden välillä en näkisi mitään etua IE:n suuntaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Yleensähän tietoturva-aukkoja etsitään ohjelmista, joita mahdollisimman moni käyttää. Firefox on nykypäivänä suositumpi selain kuin Explorer, joten en ihmettelisi yhtään, että sen suojaukset ovat kovemmalla. Opera on edelleen todella marginaalinen selain, joten sen suojauksia ei kannata turhaan tutkia. Samasta syystä mac-koneisiin ei juurikaan ole viruksia.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No ei nyt ihan. IE:n osuus on n. 70% kun taas Firefoxilla jotain 20%:n luokkaa. Siis maailmanlaajuisesti. Käsittääkseni Suomessa Firefoxin osuus on jossain 45%-50% kieppeillä.

Oindexin laaja otanta vastaa omia kokemuksia, eli Firefox on Suomessa markkinaykkönen ja IE:n osuus mukavan pieni, ja tippumaan päin koko ajan.

Lähde: http://www.oindex.fi/listing/stats/
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Työpaikan nettinörtit väittävät, että Mozilla Firefox olisi tällä hetkellä tietoturvattomampi kuin Explorer.

En usko, mutta oisko jollain jotain painavaa sanomista tähän?
Johtuu luultavasti siitä että IE:ssä huomattiin vakava tietoturva-aukko pari viikkoa sitten. Tämä tosin korjattiin nopeasti, mutta kyseisestä riskistä uutisoitiin myös tv-uutisissa, joten varmasti vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Windows Mail ei halua avata sähköpostin liitteenä olevia PDF-tiedostoja, vaan väittää, ettei "Tähän tiedostoon ole kytketty toiminnan suorittamiseen käytettävää ohjelmaa" ja käskee kytkeä sen Ohjauspaneelin kautta. Ohajuspaneeli kertoo PDF-tiedostojen olevan kytkettynä Acrobat-ohjelmaan, kuten pitääkin. Kun tallennan liitteet, niin ne aukeavat aivan normaalisti. Missä vika? Käyttöjärjestelmänä on suomenkielinen Windows Vista.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Adobe Reader 9:n kanssa on esiintynyt tuota ongelmaa. Kannattaa kokeilla sen poistamista (jos se on käytössäsi) ja asentaa Adobe Reader versio 8. Tämä on viimeinen "vakaa" versio, jonka kanssa pdf ongelmat omalta osaltani katosivat.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Adobe Reader 9:n kanssa on esiintynyt tuota ongelmaa. Kannattaa kokeilla sen poistamista (jos se on käytössäsi) ja asentaa Adobe Reader versio 8. Tämä on viimeinen "vakaa" versio, jonka kanssa pdf ongelmat omalta osaltani katosivat.

Kiitos. Pitää kokeilla, jos se auttaisi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmaan taas tosi tyhmä kysymys, mutta nyt olisi asiaa Photoshopista.

Tuossa ikkunan vasemmassa yläkulmassa näkyy aina kaksi pientä harmaata lootaa, jossa toisessa numero 01 ja toisessa jonkinsortin diagrammiviiva. Mikä mulla on päällä ja miten sen saa pois?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmaan taas tosi tyhmä kysymys, mutta nyt olisi asiaa Photoshopista.

Tuossa ikkunan vasemmassa yläkulmassa näkyy aina kaksi pientä harmaata lootaa, jossa toisessa numero 01 ja toisessa jonkinsortin diagrammiviiva. Mikä mulla on päällä ja miten sen saa pois?

View --> Show --> Slices

Tuosta kun otat ruksin pois niin pitäisi hävitä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Laitetaan nyt tänne tämä kysymys, mutta mikä olisi imageshack'lle hyvä ja samankaltainen vastine?

Kun siihen on nyt tullut jostain systä joku ihmeen uudistus, jossa on "samankaltaisia kuvia" pikkukuvina. Enkä itse halua että omat kuvani näkyvät yhtään muualla kuin siellä mihin ne olen linkannut, vaikka kyse ei edes ole henk.koht. kuvista.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Laitetaan nyt tänne tämä kysymys, mutta mikä olisi imageshack'lle hyvä ja samankaltainen vastine?

Kun siihen on nyt tullut jostain systä joku ihmeen uudistus, jossa on "samankaltaisia kuvia" pikkukuvina. Enkä itse halua että omat kuvani näkyvät yhtään muualla kuin siellä mihin ne olen linkannut, vaikka kyse ei edes ole henk.koht. kuvista.

Imageshack on helvetin raskas käyttää muutenkin, hidas. Imagevenueta en suosittele, sieltä on porukalle tullut viruksia mainoksista (itelle myös). Kuvat.fi palvelu on nykyään myös ilmainen (karsituilla ominaisuuksilla ja vain yhden gigatavun tilalla), eikä tuo 2e täysversiokaan juuri mitään maksa.

http://www.kuvat.fi/avaa.php
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Laitetaan nyt tänne tämä kysymys, mutta mikä olisi imageshack'lle hyvä ja samankaltainen vastine?

Tarkasta sellainen kuin aijaa.com. En edes laita linkkiä, vaan ota Googlen kautta kirjottamalla "aijaa". Silloin kun olen tarvinnut moista palvelua, niin tuota olen käyttänyt. Katso itse miltä vaikuttaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Adobe Acrobat 7.0 Standard

Onko tällä ohjelmalla edes mahdollista tallentaa yli 2500 sivuisia yksittäisiä filejä, tai liittää yli tuhat sivuisia tiedostoja toisiinsa?

Koko ajan ohjelma kaatuu tai sitten tallentaa/avaa tiedostoja tunti tolkulla (ennen kuin kaatuu). Hermot menee!!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tällä ohjelmalla edes mahdollista tallentaa yli 2500 sivuisia yksittäisiä filejä, tai liittää yli tuhat sivuisia tiedostoja toisiinsa?

Koko ajan ohjelma kaatuu tai sitten tallentaa/avaa tiedostoja tunti tolkulla (ennen kuin kaatuu). Hermot menee!!

Onko tuo pelkkää tekstiä vai onko mukana myös kuvia/grafiikkaa? En tiedä onko Acrobatissa jotain sivurajoituksia mutta olisiko tuossa vaan yksinkertaisesti siitä kyse että kone ei jaksa enää prosessoida tuota tiedostoa? Eli kyse ei olisi ohjelmasta vaan siitä että koneen teho/muisti ei riitä? Minä olen muistaakseni joskus tehnyt 800-sivuisesta kirjasta (jossa jonkin verran pieniä mustavalkokuvia) PDF:n Acrobat 5:lla ja ainakin tuo sivumäärä toimi vielä ilman ongelmia. Kyllä se Distiller sitä jonkin aikaa pakersi tehdä mutta ei nyt kuitenkaan tuntitolkulla.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tuo pelkkää tekstiä vai onko mukana myös kuvia/grafiikkaa? En tiedä onko Acrobatissa jotain sivurajoituksia mutta olisiko tuossa vaan yksinkertaisesti siitä kyse että kone ei jaksa enää prosessoida tuota tiedostoa? Eli kyse ei olisi ohjelmasta vaan siitä että koneen teho/muisti ei riitä? Minä olen muistaakseni joskus tehnyt 800-sivuisesta kirjasta (jossa jonkin verran pieniä mustavalkokuvia) PDF:n Acrobat 5:lla ja ainakin tuo sivumäärä toimi vielä ilman ongelmia. Kyllä se Distiller sitä jonkin aikaa pakersi tehdä mutta ei nyt kuitenkaan tuntitolkulla.
On siellä hivenen grafiikkaa mukana, pääosin kuitenkin pelkkää tekstiä. Vähensin sivumäärään 800:n testimielessä. Sen tallentaa, tosin kestää n. 20 minuuttia sekin.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Wlan-yhteyden katkeaminen?

Nyt kaivattaisiin tietokone-experttien apua pitkään vaivanneeseen ongelmaan. Ongelmana on se, että tietyt nettisivut katkaisevat wlan-yhteyden. Esimerkiksi tulevan FBL-pelin forumilla "onnistumisprosentti" on 100, eli yhteys katkeaa samantien kun menen tuolle forumille. Muita sivuja, joilla yhteys katkeaa lähes aina on Kalevan nettisivut ja Youtube-videot. Toisaalta sopcast ym. streamit näkyvät ilman mitään ongelmia.

Pöytäkoneella, joka on piuhalla yhdistetty verkkoon, ei ole mitään ongelmaa. Läppärilläkin sivut toimivat, jos yhdistän piuhan avulla.

Käytössä on A-Link RR24P(i+)-modeemi ja D-Link AirPlus G DWL-G122 usb-vastaanotin, johon on asennettu uusin ohjain, mutta sekään ei poistanut ongelmaa. Tällä hetkellä windows (XP) hallitsee langattomia yhteyksiä, mutta olen kokeillut myös D-Linkin omaa ohjelmaa ja sillä ei ollut vaikutusta ongelmaan. Yhteys on suojattu käyttäen WPA2-salausta. Nettiselaimella ei myöskään ole vaikutusta, koska olen käyttänyt Operaa, Firefoxia, Internet Exploreria ja Chromea ja kaikilla yhteys katkeaa samoilla sivustoilla.
 

-RVL-

Jäsen
Kun haen Googlen avulla jotain niin painaessani jostain linkistä, esim. jatkoaika.com, google varoittaa että:

"Varoitus- käynti tässä verkkosivustossa voi vahingoittaa tietokonettasi!
Ehdotuksia:
Palaa edelliselle sivulle ja valitse toinen tulos.
Löydä etsimäsi kokeilemalla toista hakua.
Tai voit jatkaa omalla vastuullasi osoitteeseen http://www.jatkoaika.com/. Jos haluat tarkempia tietoja löytämistämme ongelmista, lue Googlen tälle sivustolle tekemä selausturvan diagnoosisivu.

Jos haluat lisätietoja suojautumisesta haitallisilta ohjelmilta verkossa, voit käydä osoitteessa StopBadware.org.
"

Nyt huomasin vasta, että onko selaimelle/koneelle/googlelle tapahtunut jotain?

Tulee jokaisen tuloksen kohdalle, riippumatta siitä mitä on hakenut. Ja ko. sivuille ei pääse, kuin ainoastaan kirjanmerkkien kautta.
 
En ole mikään tietokonenero joten ongelmaani kaipaisin apua!

Koneseen tehtiin tuossa taannoin pieni päivitysoperaatio. Virtalähde ja emolevy vaihdettiin ja muistia lisättiin. Nyt on toiminut ihan hyvin, kunnes ongelmat alkoi. Kone aina välillä kytkee näytön ns virrsansäästötilaan ja ilmoittaa 'no signal chechk video cabel' ja sitten näyttöä ei saa enää päälle ja kone pitää käynnistää uudelleen käsipelillä. Kaikki piuhat yms on kyllä ihan oikein kiinni niin koneessa kuin näytössäkin (luulisin). Viiruksista ei ole kyse. Ajattelin että ongelma voisi olla virtalähteessä? Vai olenko täysin hakoteillä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Aika utopistiselta kuulostaisi jos tuossa olisi virtalähteestä kiinni. Enemmän viittaa emolevyyn tai näyttikseen, jos sellainen on erikseen ostettu. Jos tuo päivitys on tehty liikkeen toimesta niin eikun sinne kiikutat ja sanot että homma ei pelitä, jos itse et osaa/pysty rautaa tarkistamaan. Toinen vaihtoehto on että annat jonkun tuttavan testata jos tällä tarpeellinen osaaminen löytyy. Ja yksinkertaisintahan on kokeilla uutta näyttöä tai piuhaa siihen, kun joskus se on niin vähästä kiinni.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En ole mikään tietokonenero joten ongelmaani kaipaisin apua!

Koneseen tehtiin tuossa taannoin pieni päivitysoperaatio. Virtalähde ja emolevy vaihdettiin ja muistia lisättiin. Nyt on toiminut ihan hyvin, kunnes ongelmat alkoi. Kone aina välillä kytkee näytön ns virrsansäästötilaan ja ilmoittaa 'no signal chechk video cabel' ja sitten näyttöä ei saa enää päälle ja kone pitää käynnistää uudelleen käsipelillä. Kaikki piuhat yms on kyllä ihan oikein kiinni niin koneessa kuin näytössäkin (luulisin). Viiruksista ei ole kyse. Ajattelin että ongelma voisi olla virtalähteessä? Vai olenko täysin hakoteillä.
Kannattaa tsekata laitteen virransäästöasetuksista, ettei näytönohjainta sammuteta (löytyy laitehallinnasta). Välttämättä kaikki ei osaa palautua virransäästöstä. Pelkkä monitorin virran katkaiseminen riittää kyllä virransäästöön. Muutenkin pöytäkoneissa nuo virransäästöominaisuudet on melko surkeita, johtuen siitä, ettei niitä juuri koskaan käytetä.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Laitetaan nyt sitten sama viesti tänne kuin tuonne "Sekalaisia kysymyksiä"-ketjuun, kun tälle puolelle ennemminkin kuuluu.

"Firefoxissani on ihmeellinen ongelma, jonka syytä en millään keksi.

Navigointipalkki ei toimi muiden kuin tuon Home-nappulan osalta, eli päivitä, edellinen & seuraava, sekä pysäytä-nappi ovat kokonaan käyttämättömissä. Myös kirjanmerkkipalkki on täysin tyhjä, vaikka lisäisin siihen mitä.

Aloitussivukaan ei tule näkyville käynnistettyäni selaimen, vaan ruudulla on pelkkää tyhjää, niin sivun kuin osoitepalkinkin osalta.

Osoiterivilläkin säilyy välilehden uusin kirjoitettu osoite. Eli esimerkiksi jos olen tehnyt neljä välilehteä, ja tällä hetkellä selailisin jatkoaikaa, pysyy osoitepalkissa kuitenkin se viimeisin kirjoittamani sivuston osoite huolimatta siitä, mitä sivustoa juuri tarkastelen.

Mitäs vittua?"

Niin, ja vielä lisäyksenä noihin muihin, myös tuo välilehden vasemmassa laidassa oleva latausympyrä rullaa jatkuvasti joka sivuilla.

Joku ongelma on siis tämän "yläpalkkisysteemin" kanssa, joka olisi kiva saada korjattua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös