Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 359
  • 19 216

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha kotimylly sanoi poks ja uusi pitäisi hankkia. En jaksa itse käydä kasaamaan eli valmispakettia etsin. Onko kellään osunut silmään normikäyttöön hyvää pakettitarjousta?

Edit: alle tonnilla pitäis uusi kone saada
 
Viimeksi muokattu:

-RVL-

Jäsen
Vanha kotimylly sanoi poks ja uusi pitäisi hankkia. En jaksa itse käydä kasaamaan eli valmispakettia etsin. Onko kellään osunut silmään normikäyttöön hyvää pakettitarjousta?

Edit: alle tonnilla pitäis uusi kone saada

Moro.

Tuolla saa itse kasattua mieleisen koneen valmiiksi yhteensopivista osista. Mielestäni hinnatkaan eivät ole taivaissa ja kokemustakin on tuosta liikkeestä.

http://www.atk-verkkokauppa.com/

Itse ainakin kokoaisin uutta konetta ostaessa tuolta jonkinlaisen paketin, ellen löytäisi samalla hinnalla ja samoilla osilla vastaavaa jostain muualta.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Olen pari kertaa täällä yrittänyt saada vastausta sellaiseen kysymykseen, että kun käynnistän quicktime-playerin, niin kone boottaa itsestään. Tuo nyt ei sinänsä haittaa, mutta kun ostin vähän isomman näytön ja koitin vaihtaa sen resoluutiota isommaksi (näyttö ilmoittaa, että 1680*1050 olisi paras tuolle näytölle), niin käy sama homma, eli kone boottaa ja valinta ei tallennu. Onko tässä nyt näytönohjain vai mikä paskana?

Niin ja vielä flashi-ongelmakin on ilmennyt, eli esim. youtube ilmoittaa, että tarvitsee päivittää flashplayeri, että voi katsella videoita ja olen koittanut päivittää uusimpaan miljoonaan kertaan, eikä auta. Ilmeisesti sama ongelma tämän takana?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Vanha kotimylly sanoi poks ja uusi pitäisi hankkia. En jaksa itse käydä kasaamaan eli valmispakettia etsin. Onko kellään osunut silmään normikäyttöön hyvää pakettitarjousta?

Edit: alle tonnilla pitäis uusi kone saada

Kannattaa miettiä tässä vaiheessa onko tarvetta pöytäkoneelle vai onko kannettava parempi vaihtoehto. Ja tietty mihin käyttöön?

Jos jaksat vähän selata niin:

www.verkkokauppa.com ja sieltä tietokoneet linkin alta voit katsella sekä valmiita kannettavia että pöytäkoneita.

N.500 eurolla saa jo suht hyviä pöytäkoneita isolla kovalevyllä.

tuuski kirjoitti:
Niin ja vielä flashi-ongelmakin on ilmennyt, eli esim. youtube ilmoittaa, että tarvitsee päivittää flashplayeri, että voi katsella videoita ja olen koittanut päivittää uusimpaan miljoonaan kertaan, eikä auta. Ilmeisesti sama ongelma tämän takana?
Tähän lääke taisi olla että poistat ensin flash playerin kokonaan Control panelista ja asennat uudestaan flash playerin. Jos ei muuten niin sitten standalone version.
 
Viimeksi muokattu:

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ulkoinen kovalevy

Olen ostamassa kannettavaa tietokonetta ja mulla seuraavanlainen kysymys. Nykyisessä pöytäkoneessani on toisena kovalevynä 300 gt SATA levy, joka on melkein täynnä. Voinko vain siirtää sen ulkoiseen usb-koteloon ja käyttää siellä olevia tiedostoja ilman mitään formatointia? Tiedostomuotona on NTFS.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Olenkohan missannut jotain, kun en löydä mistään enään keskustelupalstan hakutoimintoa? Eli eikös tuossa yläreunassa ollut joku linkki, jonka avulla pystyi hakemaan tiettyä tekstinpätkää viesteistä. Nyt en sitä löydä millään. Onko se piilotettu johokin, vai olenko vaan sokea? Ei tässä nyt ehkä ihan eksperttiä tarvita, mutta ehkä tätä kautta löytyy vastaus silti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olenkohan missannut jotain, kun en löydä mistään enään keskustelupalstan hakutoimintoa? Eli eikös tuossa yläreunassa ollut joku linkki, jonka avulla pystyi hakemaan tiettyä tekstinpätkää viesteistä. Nyt en sitä löydä millään. Onko se piilotettu johokin, vai olenko vaan sokea? Ei tässä nyt ehkä ihan eksperttiä tarvita, mutta ehkä tätä kautta löytyy vastaus silti.

Taitaa olla vähän aikaa poissa käytöstä, kun ylläpito laittaa foorumia uuteen uskoon.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Windows Movie Maker aiheuttaa vaihteeksi onkelmia. Pystyn yhä editoimaan videoita ja tallentamaan projekti-tiedostoja, mutta itse videotiedostojen tallentaminen ei enää onnistukkaan.

Kokeilin huvikseen tallentaa n. 20 minuuttisen videon DV-AVI muodossa D-asemalleni. Elokuvatiedoston kooksi olisi tullut huimat 5265,00 Mt, mutta päätin siitä huolimatta kokeilla, että mitä tapahtuu. Movie makerin varoituskin jäi ilmeisesti käkemättä siinä samassa.

No ohjelmahan veti itsensä ihan solmuun. Nyt kun kokeilen tallentaa videota wmw-muodossa, niin movie maker aloittaa elokuvan tallentamisen CD:lle DV-AVI muodossa. Eli tallennuspaikka ja tallennuksen muoto ovat päin prinkkalaa. Kaiken lisäksi siinä tallennus ikkunassa ei enää tapahdu mitään, eli tallennusmittari jää nollaan.

Ilmeisesti ongelma johtuu siitä, että FAT32-tiedostojärjestelmä ei tue noin suuria tiedostoja:
OHJE kirjoitti:
Elokuvatiedoston koko ylittää FAT32-tiedostojärjestelmän 4 gigatavun rajoituksen
Elokuvaa tallennettaessa luotu elokuvatiedosto ylittää FAT32-tiedostojärjestelmän tukeman neljän gigatavun tiedostokoon rajan. Tämä virhe esiintyy, kun tallennat pitkää elokuvatiedostoa korkealla laatuasetuksella levyasemaan tai osioon, jossa käytetään FAT32-tiedostojärjestelmää. MS-DOS ja Windows-pohjaiset käyttöjärjestelmät käyttävät tätä tiedostojärjestelmää tiedostojen järjestämiseen ja hallintaan.

Mitä pitää tehdä, että movie maker toimisi taas? Onko kellään mitään tietoa? Jää muuten nimittäin lätkävideoideni editoiminen tähän :(
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mitä pitää tehdä, että movie maker toimisi taas? Onko kellään mitään tietoa? Jää muuten nimittäin lätkävideoideni editoiminen tähän :(

Windows-ympäristössä oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto on käyttää NTFS-levyjärjestelmää jossa tuo kokoraja ei tule ihan heti vastaan.

Voit konvertoida nykyisen kiintolevysi partition seuraavilla ohjeilla:
http://www.aumha.org/win5/a/ntfscvt.php

Itse olen tuon konvertoinnin tehnyt useasti ilman ongelmia, mutta aina on marginaalinen vaara että jotain menee totaalisesti pieleen ja levyjärjestelmä menee sekaisin konvertointiprosessissa. Pitää muistaa tuo mainita ettei tulla sitten huutelemaan.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Windows-ympäristössä oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto on käyttää NTFS-levyjärjestelmää jossa tuo kokoraja ei tule ihan heti vastaan.

Voit konvertoida nykyisen kiintolevysi partition seuraavilla ohjeilla:
http://www.aumha.org/win5/a/ntfscvt.php

Itse olen tuon konvertoinnin tehnyt useasti ilman ongelmia, mutta aina on marginaalinen vaara että jotain menee totaalisesti pieleen ja levyjärjestelmä menee sekaisin konvertointiprosessissa. Pitää muistaa tuo mainita ettei tulla sitten huutelemaan.

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Onkohan tuolle movie makerin korjaamiselle muuta keinoa? Nimittäin minulla ei ole tulevaisuudessa aikomustakaan tallentaa enää noin suuria tiedostoja, vaan haluan että movie maker palaa siihen tilaan, jollainen se oli ennen omituista kokeiluani.

Pystyykö movie makeria lataamaan mistään? Mietin vain, että onnistuisiko se että poistan MM:n ja asennan sitten uudelleen?

Jos ei muu auta, niin sitten pitää alkaa harkitsemaan tuota mainitsemaasi konvertointi prosessia :/
 

E V

Jäsen
Ja taas täällä, mikäköhän riivaa kun nettiradiot, poislukien Merisää, eivät suostu avautumaan. Tarkoitan siis esim. radio Rockia, cityä ym.
Proxy asetukset ovat olleet automaattisina ja vaikka minä mutta mikään ei tunnu auttavan. TvAnts ja Sopcast toimivat normaalisti.

Hermo menee perkele!
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ehdottelin tuota Linux Live-CD:tä tuossa jo pariin kertaan. Ideanahan siinä on se, ettei sitä tarvitse ajaa Windowsin kautta, vaan koneen käynnistyessä käyttöjärjestelmä valitaan tuolta CD:ltä. Melko helppoa sanoisin.

Jos kone taas ei lähde käyntiin ollenkaan, niin silloin sitä kovalevyä on koitettava toisessa laitteessa.
Kokeilin käynnistää Ubuntua CD:ltä, mutta kun tulee se Ubuntun logo ja latauspalkki, niin kone jumittuu, eikä tee mitään. Pitää kokeilla tuota kovalevyä toisessa koneessa, kunhan siihen saa ajurit yms. kuntoon. Ei viitti tähän ainoaan tällä hetkellä kunnolla toimivaan sitä liittää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Visio

Miten saa vision näyttämään "taustapaperin" reunoilla harmaat palkit, jotka eivät siis tulostu. ts. maginaalit harmaana. Himakoneessa noi on vakiona päällä, mutta läppärissä ei, outoa.

Luulis olevan jotain view-> printing area ... ei vaan osu silmään. Välillä vituttaa kun on tehnyt jotain 100 kertaa eikä tule mieleen.
 

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Näillä mennään

Kannettavasta hajos näyttö vuosisitten (siideripullo putos päälle) Ja näyttö otettiin irti, ja oon käyttänyt sitä pöytäkoneena telkkarissa kii. Eilen kuitenkin kone hajos vissiin kokonaan. Ottaa virtaa ja lähtee päälle mutta telkkariin ei tuu kuvaa, eikä myöskään taida mennä windowssiin asti... Tulee telkkariin vaan viesti että ei signaalia.

Oliskohan siitä näytönohjain paskana?

Uusi kone on ollut hankintalistalla mutta ei sitä olla sen enempää katottu... Eli lähinnä pelikäyttöön ja pääosin pelaan vain world of warcraftia eli millasta konetta kandeis kattoa? Pöytäkoneen ajattelin ensin ostaa mutta taitaa nuo kannettavatkin pärjätä pelikäytössä... Vanha kone kuumeni vaan aina ihan tuhottoman paljon, normaalia käytöstä? Eli koneella sais olla hintaa noin 900 max ilman näyttöä/kannettavassa näyttö tietysti saa olla :) Verkkokauppa taitaa olla edullisin?
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Windows Movie Maker aiheuttaa vaihteeksi onkelmia. Pystyn yhä editoimaan videoita ja tallentamaan projekti-tiedostoja, mutta itse videotiedostojen tallentaminen ei enää onnistukkaan....

Hahaa, keksin viimeinkin pulmaani ratkaisun. Kokeilin käyttää kyseistä ohjelmaa toisen käyttäjän profiililla ja se toimi kuin unelma, eli bugittaminen tapahtuu vain minun profiilissani!
 

Erik Loka

Jäsen
Uusi kone on ollut hankintalistalla mutta ei sitä olla sen enempää katottu... Eli lähinnä pelikäyttöön ja pääosin pelaan vain world of warcraftia eli millasta konetta kandeis kattoa? Pöytäkoneen ajattelin ensin ostaa mutta taitaa nuo kannettavatkin pärjätä pelikäytössä... Vanha kone kuumeni vaan aina ihan tuhottoman paljon, normaalia käytöstä? Eli koneella sais olla hintaa noin 900 max ilman näyttöä/kannettavassa näyttö tietysti saa olla :) Verkkokauppa taitaa olla edullisin?

Eihän kannettavaa nyt ole oikein järkeä pelikäyttöön ostaa, vaikka pärjäisivätkin pöytäkoneelle vertailussa. Oletan, että aiot pelata vielä tulevaisuudessakin, ja tietokonehan vanhenee pelien kehittyessä auttamatta. Kannettavaa kun ei voi itse päivittää vaihtamalla siihen osia, niin kalliiksi tulee ostaa aina uusi laite kokonaan.
Pöytäkonetta on suhteellisen kätevä itse räpläillä, ja kun ne vielä ovat reilusti kannettavia halvempia, niin paremman myllyn pelikäyttöön saat ostamalla sellaisen.

Ja sen verran vielä, että kun se kone kerran kuumenee, niin ei kannata pitää sitä sylissä. Hajoo kuulemma kivekset ennen pitkää. (Tutkittu juttu!)

Itsehän ajattelin myös sijoittaa tässä jossain vaiheessa uuteen koneeseen. Nykyinen kannettava alkaa auttamatta lahoamaan kolmen vuoden käytön jälkeen. Näytössä näkyy ihmeellinen vihreä viiva ja laite sammuilee itsestään. DVD-asemakaan ei ole toiminut vuoteen. Kannettavan ostan kuitenkin, sillä jonkin verran täytyy kuljetella mukana, enkä pelaa juurikaan pelejä. Windows Vistaa en todellakaan halua, ja Apple kiinnostaa. MacBook Pro on luultavasti se laite jonka ostan.

Onkohan täällä jollain Macbook tai Pro käytössä? Ja jos on niin kertokaa kannattaako sellainen ostaa.
 

superspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, KooKoo
Ex-Perttien apua kaivataan.

Eli tuli viime viikolla hankittua Fujitsu Siemensin kannettava ja ongelmana on että kone käynnistää itse itsensä jo pelkästään kun laittaa virrat päälle jatkojohtoon johon kone on kytkettynä. Kone kuitenkin sammuttaa itsensä normaalisti. Mistä mahtaa johtua?

Samalla myös Windows Media Player avautuu jostain syystä automaattisesti kun Windows Vista käynnistyy. Voisiko tällä ja tuolla käynnistymisellä olla jotain yhteyttä keskenään?
 

-RVL-

Jäsen
Ex-Perttien apua kaivataan.

Samalla myös Windows Media Player avautuu jostain syystä automaattisesti kun Windows Vista käynnistyy. Voisiko tällä ja tuolla käynnistymisellä olla jotain yhteyttä keskenään?

En ole Ex-Pertti, mutta jos WMP:n avautuminen häiritsee niin eikös sen saa hoideltua näin:

Käynnistävalikko-Suorita-msconfig-käynnistys (tms.)-rastitat WMP:n pois.

Itse tein noin ja suljin lähes kaiken, nyt kone avautuu valon nopeudella edelliseen verrattuna.

Virta -jutusta en osaa sanoa, kannettavista minulla ei ole kovinkaan paljoa kokemusta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei tähän välttämättä experttiä tarvita, mutta tyydyn mielummin Jatkoaikaan kuin jatkuvaan googlettamiseen. Eli pitäisi löytää kannettavalle langaton hiiri+näppäimistö, joiden lukija on USB-tikku eikä mikään pitkän johdon päässä roikkuva mötikkä. Näppäimistöksi riittää perusnäppäimistö ilman mitään peleihin liittyviä ominaisuuksia.

Suosituksia otetaan vastaan.
 

Ronning #7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canucks
Ei tähän välttämättä experttiä tarvita, mutta tyydyn mielummin Jatkoaikaan kuin jatkuvaan googlettamiseen. Eli pitäisi löytää kannettavalle langaton hiiri+näppäimistö, joiden lukija on USB-tikku eikä mikään pitkän johdon päässä roikkuva mötikkä. Näppäimistöksi riittää perusnäppäimistö ilman mitään peleihin liittyviä ominaisuuksia.

Suosituksia otetaan vastaan.

Tuossa ainakin näppäränkokoinen paketti:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10267
 

Rize

Jäsen
Ex-Perttien apua kaivataan.

Eli tuli viime viikolla hankittua Fujitsu Siemensin kannettava ja ongelmana on että kone käynnistää itse itsensä jo pelkästään kun laittaa virrat päälle jatkojohtoon johon kone on kytkettynä. Kone kuitenkin sammuttaa itsensä normaalisti. Mistä mahtaa johtua?

Vanhassa koneessani oli ainakin optio BIOSissa, että koneen saa halutessaan käynnistymään heti kun virta kytketään. Eli kysessä saattaa olla BIOS-asetus. Kannattaa googlata/lukea käyttöohjetta miten koneesi BIOS-asetukset vaihdetaan (tarkentakoot ne, jotka ymmärtävät asiasta enemmän kuin minä).
 

J.Petke

Jäsen
Olen tässä etsiskellyt uutta äänikorttia jossa olisi optinen lähtö, jotta saisi tietokoneelta äänet digitaalisena vahvariin. Itse tiedän niin vähän näistä asioista niin olisiko jollain ystävällisellä palstalaisella hyviä ehdotuksia? Euroja on sijoittaa n.50. Tietokone on n. 4 vuotta vanha jos sillä tiedolla jotain tekee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös