Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 679
  • 19 216

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uuuh. Langaton hiiri lakkasi pelittämästä. Onkohan minulla joku idiootti lapsilukko päällä? Paristotkin vaihdoin ja Ohjauspaneelin Hiiriasetusten mukaan on ok. Ei perkele että syö miestä. Käynnistelin kyllä uudestaankin, ja olen ottanut johtoja väliaikaisesti pois, ei. Näppäimistö pelaa ok.
Ei pohjassa ole jonkinlaista "Connect" -nappia?
 

zinedine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Sheffield United, Canadiens, JYP
Eli SopCastin kanssa seuraavanlainen probleema. Ei enää käynnisty vaan ilmoittaa vain "cannot acces SopCast service". Asensin ohjelman uusiksi mutta ei auttanut. Palomuuri ei sitä blokkaa. Toimi pitkän aikaa ilman mitään ongelmia, sitten vain joku kerta tuo tuli ja tässä nyt ollaan. Kenelläkään viisasta neuvoa notta pääsis taas katsomaan NHL-pelejä?

Minulla on ollut jo viikon taikka parin ajan samanlainen ongelma. Kaikki mahdolliset jutut olen koneella kokeillut elikkä Sopcastin olen ladannut uudellaan sekä tarkastanut palomuurin asetukset yms. Myös salasanani Sopcastiin palveluun kirjautumiseen on kunnossa. En todella tajua missä vika lienee ja olenkin jo ajatellut jos vika johtuisi vaan palvelun tasosta.

No mene ja tiedä sitten. En tiedä mikä tässä auttaisi. Minullekin neuvot olisi tarpeet.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On, mutta ei tämä kyllä tuo muutosta tilanteeseen.
Mulla oli/on aivan samanlainen ongelma, että välillä hiiri lopettaa toimimisen vaikka paristot olisivat piukeana sähköstä. Pelkästään mousessa olevaa connect -nappia painamalla en saa korjattua tilannetta, mutta kun painaa molempia connect nappeja samaan aikaan (siis hiirestä ja tuosta vastaanottimesta tai mikä onkaan) ja pitää pohjassa vähän aikaa niin johan toimii. Näppiksen kanssa välillä sama homma.

Tietty jos olet jo toiminut selostamallani tavalla eikä mitään tapahtunut, niin sitten se on tough nuggets sulle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pelkästään mousessa olevaa connect -nappia painamalla en saa korjattua tilannetta, mutta kun painaa molempia connect nappeja samaan aikaan (siis hiirestä ja tuosta vastaanottimesta tai mikä onkaan) ja pitää pohjassa vähän aikaa niin johan toimii. Näppiksen kanssa välillä sama homma.

Hallelujah! Tarjoan puolikkaan keskioluen. Kiitoksia! Aikansa hakkasi ja piti pohjassa noitakahta niin sieltä se irtoaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hallelujah! Tarjoan puolikkaan keskioluen. Kiitoksia!

Voi vittu, pitääkö tässä nyt lähteä puolikkaan bissen takia toiselle puolelle Suomea? Toisaalta, onhan se kuitenkin olutta, että sikäli. Taitaa olla samanlaiset Logitechin vermeet meillä molemmilla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Voi vittu, pitääkö tässä nyt lähteä puolikkaan bissen takia toiselle puolelle Suomea? Toisaalta, onhan se kuitenkin olutta, että sikäli. Taitaa olla samanlaiset Logitechin vermeet meillä molemmilla.

Tänne Sisä-Suomeen eli Eli-Mistöön löytää kun vetää herneet oikein kunnolla sieraimiin. Kokeile leikilläsi, mieti vaikka Mikrosoftia.

Kas noin! Olet Turenkin esikaupunkialueella.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mulla on vanhalta koneelta Thujnderbirdin profiili tallessa. Mihin kansioon ja mitkä kansiot piti kopioida, jotta saan vanhat tilit ja mailit näkymään uudessa Thunderbirdissa? Kyseessä siis kaksi eri konetta. Muutama viikko sitten onnistuin tässä, mutta nyt ei saatana onnistu.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on vanhalta koneelta Thujnderbirdin profiili tallessa. Mihin kansioon ja mitkä kansiot piti kopioida, jotta saan vanhat tilit ja mailit näkymään uudessa Thunderbirdissa? Kyseessä siis kaksi eri konetta. Muutama viikko sitten onnistuin tässä, mutta nyt ei saatana onnistu.
Windows XP: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application Data\Thunderbird\Profiles

Windows Vista: C:\Users\Käyttäjänimi\AppData\Roaming\Thunderbird\Profile

Suosittelen, että kopioit koko tuon Thunderbird-kansion. Tuolla lisää aiheesta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Windows XP: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application Data\Thunderbird\Profiles

Windows Vista: C:\Users\Käyttäjänimi\AppData\Roaming\Thunderbird\Profile

Suosittelen, että kopioit koko tuon Thunderbird-kansion. Tuolla lisää aiheesta.

Itse asiassa piti tehdä niin, että loin tilit uudestaan, kopioin vanhoista tilikansioista sisällön ja liitin sen uuteen kansioon. Tästä lähtien käytän kyllä Mozillan omaa backup-työkalua.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä vois koittaa jälleen löytää neuvoja.

Yahoon kautta koitan kattoa NHL:ää, niin ei äänet kuulu matsista. Siinä tulee aluksi joku mainos, missä kyllä kuuluu ääni. Missä voisi olla vika?
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kertokaapas, mistä Vistassa säädetään, kuinka nopeasti käyttäjä kirjautuu ulos käyttöjärjestelmästä. Itse en löydä sitä ajansäätöä mistään ja tämä jatkuva uudelleen kirjautuminenkin vituttaa.
 

nepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaapas, mistä Vistassa säädetään, kuinka nopeasti käyttäjä kirjautuu ulos käyttöjärjestelmästä. Itse en löydä sitä ajansäätöä mistään ja tämä jatkuva uudelleen kirjautuminenkin vituttaa.

Mulla englanninkielinen mutta toivottavasti löydät.

Control panel > Power options > Change plan settins > Change advanced power settings > Sleep > Hibernate after
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Vajaan vuoden vanha fujitsun kone on ruvennut pitämään pienen pientä "viheltämis" ääntä ollessaan päällä. Sellainen pieni ujellus kuuluu koneen sisältä. Ei muuten häiritse mutta kun kone on ollut tähän asti todella hiljainen niin välillä vain särähtää korvaan tuollainen ääni. En osaa selittää ääntä kunnolla mutta vaivaa pirusti. Outoa.

Sitten on vielä toinenkin juttu, latasin tuon "speedfan" ohjelman ja se näyttää tälläisiä lämpöjä.

cpu: 37c

ambient: 38c

remote: 54c

hd0: 35c

temp1: 40c

core: 50c

core: 63c

ambient: 0 c

Itse en osaa sanoa noista mitään.

EDIT; Tuulettimet on tsekattu imurilla. Ei ainakaan suurempaa paskaa ollut.
 
Viimeksi muokattu:

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vajaan vuoden vanha fujitsun kone on ruvennut pitämään pienen pientä "viheltämis" ääntä ollessaan päällä. Sellainen pieni ujellus kuuluu koneen sisältä.

Ei muuten häiritse mutta kun kone on ollut tähän asti todella hiljainen niin välillä vain särähtää korvaan tuollainen ääni. En osaa selittää ääntä kunnolla mutta vaivaa pirusti. Outoa.
Kannattaa vilkaista tuulettimet. Laakerit voi olla huonossa kunnossa tai tuulettimeen on joutunut jotain paskaa mikä pitää tuollaista ujellusta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vajaan vuoden vanha fujitsun kone on ruvennut pitämään pienen pientä "viheltämis" ääntä ollessaan päällä. Sellainen pieni ujellus kuuluu koneen sisältä. Ei muuten häiritse mutta kun kone on ollut tähän asti todella hiljainen niin välillä vain särähtää korvaan tuollainen ääni. En osaa selittää ääntä kunnolla mutta vaivaa pirusti. Outoa.
Saattaa olla myös kovalevyn kuolinääntä. Paras ratkaisu lienee takuunalaisessa koneessa ottaa varmuuskopiot ja yhteys valmistajaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saattaa olla myös kovalevyn kuolinääntä. Paras ratkaisu lienee takuunalaisessa koneessa ottaa varmuuskopiot ja yhteys valmistajaan.

Takuun voimassaololla ei ole merkitystä, jos kovalevy kyykkää uudehkossa koneessa. Yhteys valmistajaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On vain sellainen ääni että ei ihan kokoajaa kuulu. Välillä on pidempiä aikoja ettei kuulu ujellusta ja sillon kun kuuluu niin se on sellaista pätkittäistä eli vähän vaikuttaisi siltä että tuulettimessa on jotain paskaa tai muuta häikkää.

Itse ei vaan uskalla ruveta tekemään mitään kun ei ole nippelitaitoa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Takuun voimassaololla ei ole merkitystä, jos kovalevy kyykkää uudehkossa koneessa. Yhteys valmistajaan.
Virhevastuu jne toki, mutta takuun alaisena on aina helpompaa lykätä kone huoltoon. Lisäksi omat korjaustoimenpiteet saattavat olla enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä ja päättää takuun, jolloin tosissaan saa taistella.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Virhevastuu jne toki, mutta takuun alaisena on aina helpompaa lykätä kone huoltoon. Lisäksi omat korjaustoimenpiteet saattavat olla enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä ja päättää takuun, jolloin tosissaan saa taistella.

Ja esim HP:n pakettikoneissa, jos otat keskusyksikön sivulevyn vain irti, menetät takuun, että sellaista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ja esim HP:n pakettikoneissa, jos otat keskusyksikön sivulevyn vain irti, menetät takuun, että sellaista.
Tässäkin asiassa on siis kahta käytäntöä olemassa, koska itse olen lisännyt keskusmuistiin lisäkamman, ja silti on takuuasiat kunnossa. Taitaakin olla niin, että takuukysymykset ovat aina tapauskohtaisia.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Nasahti tuossa lauantai-iltana fudismatsin aikana bisseä uuden läppärin näppikselle. Virrat otettiin samantien pois, akku irti, puklausrätillä roiskeet pois ja kone väärinpäin kuivumaan. Vehje toimii täysin normaalisti ainakin nyt, mutta kannattaako tätä viedä johonkin puhdistettavaksi vielä? Takuuhuoltoihin ei kuulemma kannata katsoakaan. Takuu raukeaa samantien, jos kuulevat näppikselle kaatuneen jotain.

Mihin tämän voisi viedä ja paljonko about maksaa?

Edit: Toinen ongelma.

OpenOfficen Writer ei anna liikkua nuolinäppäimillä mihinkään. Muissa ohjelmissa toimivat normaalisti. Mikä asetus on pielessä?
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kaverilla on seuraavanlainen ongelma: Windows käynnistyy normaalisti, mutta työpöydälle ei tule näkyviin muuta kuin taustakuva. Ei siis kuvakkeita tai työkalupalkkia. ctrl + alt + delete toimii ja sieltä kautta pääsee sovelluksiin. Yhtään sovellusta ei ole aktiivisena. Kovalevyä pääsee selailemaan, mutta esimerkiksi järjestelemätyökaluista ei löydy järjestelmänpalauttamista, jolla voisi kokeilla. Bootdiskia ei ole mukana ulkomailla.

Mitä tehdä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös