Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 866 911
  • 19 233
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Excel tuottaa ongelmia

Excelin nämä hemmetin hienot ennakoivat tekstinsyötöt tms. tuottavat harmaita hiuksia. Excelin harjoituskirja on edelleen jossain muuttolaatikoiden syövereissä, joten haetaan apua tätä kautta.

Miten voin kirjoittaa yhteen soluun esim. 24:30 ilman, että se muuttuu solussa automaattisesti muotoon 24:30:00 ja kaavana 1.1.1900 0:30:00?

Kiitokset jo etukäteen ja aikaa kuluu x min...

EDIT: ja lisättäköön, että perustemppu heittomerkki (') luvun edessä ei ratkaise ongelmaa kuin osittain; luku pitäisi olla lukuna, että se tasaisi automaattisesti oikeaan reunaan
 
Viimeksi muokattu:
Mr.Fox kirjoitti:
Miten voin kirjoittaa yhteen soluun esim. 24:30 ilman, että se muuttuu solussa automaattisesti muotoon 24:30:00 ja kaavana 1.1.1900 0:30:00?
Helppoa kuin mikä: paina solun kohdalla oikeaa nappia, "Muotoile solut..." -> "Aika...".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hazardipakki kirjoitti:
Helppoa kuin mikä: paina solun kohdalla oikeaa nappia, "Muotoile solut..." -> "Aika...".
Öööh... helppoa kuin heinänteko, mutta kun mä en osaa sitäkään. Kirjoitapa itse johonkin soluun 24:30 ja yritä saada se jäämään juuri kirjoitetun kaltaisena oikeaan reunaan tasattuna. Vaihtoehtoja on pilvin pimein ja pelkkänä lukunakin se tulee jatkuvasti muotoon 1,02. Enkö mä vain osaa vai olenko mä harvinaisen tyhmä (tod.näk molempia ja siihen päälle vielä turkulaisuus, niin sehän oli sitten siinä...)?
 
Mr.Fox kirjoitti:
Öööh... helppoa kuin heinänteko, mutta kun mä en osaa sitäkään. Kirjoitapa itse johonkin soluun 24:30 ja yritä saada se jäämään juuri kirjoitetun kaltaisena oikeaan reunaan tasattuna. Vaihtoehtoja on pilvin pimein ja pelkkänä lukunakin se tulee jatkuvasti muotoon 1,02. Enkö mä vain osaa vai olenko mä harvinaisen tyhmä (tod.näk molempia ja siihen päälle vielä turkulaisuus, niin sehän oli sitten siinä...)?
Sinun kannattaa ensin muotoilla solut juuri haluamaasi muotoon, sitten vasta syöttää kellonajat. "Muotoile solut" -> "Aika" -> "Laji" -> "13:30"
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hazardipakki kirjoitti:
Sinun kannattaa ensin muotoilla solut juuri haluamaasi muotoon, sitten vasta syöttää kellonajat. "Muotoile solut" -> "Aika" -> "Laji" -> "13:30"
Niin silloin ensimmäinen luku on tunteja, jolloin 24:30 tulee muotoon 0:30, joka ei ole tarkoitus. Eli vaikkapa taulukko lätkäpelistä, jossa tehdään maali ajassa 24:30, niin silloin tuo ei ole oikea ratkaisu. Yksi ratkaisu silloin on kirjoittaa muodossa 00:24:30, mutta silloinkin lähin vaihtoehto on se, että Excel tunkee sen muotoon 24:30,0.

EDIT: aaah... viimein löytyi. Solu pitää muotoilla "Oma" => "mm:ss", jonka lisäksi luku pitää syöttää muodossa 00:24:30. Kiitokset avusta!
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Nyt olis kuulkaa sellanen ongelma meikäläisellä, että tuossa värkkäsin nopeasti kouluhommana xhtml-sivut ja olinkin ihan tyytyväinen ulkonäköön ja kaikkeen. Mutta kun kaveri halusi kattoa niitä omalta koneelta, näkyivät sivut yhtenä sekasotkuna. Selaimena hänellä oli Firefox, mutta katsoi sivut myös IE 7:lla. Itsellä on IE6, eli voisiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan, että olen ikäänkuin tehnyt sivut vanhalla IE versiolla, joten sivut eivät sen takia näy kunnolla?

edit. Niin, ja jos joku ehtii auttamaan, niin sivut löytyy julkisesta profiilista kotisivu-kohdasta:)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
sivut löytyy julkisesta profiilista kotisivu-kohdasta:)

Jos saa palautetta antaa, niin tuo sivusto näyttää juurikin joskus noin vuonna 1997 tehdyltä. Katsele hieman ympärillesi mitä kaikkea internetistä löytyykään. Kotisivuja tehdään samalla periaattella kuin musiikkiakin eli varastetaan vain. Ainakin, jos ei itse osaa.
 
Mutta kun kaveri halusi kattoa niitä omalta koneelta, näkyivät sivut yhtenä sekasotkuna.
Ei kaverisi ainakaan valehtele, Mozillalla katsottuna laatikot pomppivat miten sattuu tekstin päälle jne. Muutenkin kannattaa heivata IE niin sanotusti hiuksista vittuun ja siirtyä käyttämään Firefoxia.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
edit. Niin, ja jos joku ehtii auttamaan, niin sivut löytyy julkisesta profiilista kotisivu-kohdasta:)


Olet aloittanut sivun lauseella:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

...mutta et taida tietää mitä tuo tarkoittaa, sillä mitään xhtmlään viittaavaa ei noilla sivuilla ole. XHTML = XML + HTML. Sen sijaan olet esim. linkittänyt excell-taulukkosi suoraan, mikä on täysin XHMLän periaatteiden vastaista.

Ehkä sivut ei ole vielä valmiita... Oli miten oli, et sinä kavereiden apua tarvitse, jos teet standardien ja spesifikaatioiden mukaisesti. Nythän validaattori palauttaa tylyn vastauksen:

This page is not Valid XHTML 1.0 Strict!

Ihan ensimmäiseksi kannattaa siis aloittaa alkeista ja opiskella html schemat ja syntaxit, siirtyä sitten XMLään ja kun nämä on halussa, yhdistää nämä toimivaksi XHTML ratkaisuksi.


Apu tulee tässä: http://www.w3.org/

Tuolta löytyy kaikki olennainen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nonni...

Asensin Mozillan uudelleen ja nyt sitten alas ilmestyi teksti menuitem id= "menu inspector" label= "&inspectorTaskCmd.label;"

Mitäs tämä teksti tarkoittaa ja miten siitä pääsisi eroon?
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuvat vialliselta CD:ltä koneelle?

Yritin kopioida jpg-tiedostoja itse poltetulta CD:ltä kovalevylle. Levyn muut kansiot siirtyivät ok, mutta yhdestä kansiosta sain siirrettyä vain ensimmäiset tiedostot. Muiden kohdalla tulee ilmoitus "Ei voi kopioida tiedostoa X: MS-DOS-funktio ei kelpaa. Yritän siis kopioida tiedostoja ihan XP:n omalla resurssienhallinnalla.

Onko mitään ohjelmaa, jolla voisin yrittää pelastaa noita tiedostoja? En saa niitä auki myöskään ACDSEE:llä, jota käytän kuvien katseluun. Onko mitään toivoa, vai onko kaikki kuvat menetetty? Tämä ei ole ainoa CD jonka kanssa on ongelmia, myös toisen levyn kohdalla törmäsin samaan ikävään ongelmaan.
 

Otsalohko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, TPS & Ilves.
Nonni...

Asensin Mozillan uudelleen ja nyt sitten alas ilmestyi teksti menuitem id= "menu inspector" label= "&inspectorTaskCmd.label;"
Mitäs tämä teksti tarkoittaa ja miten siitä pääsisi eroon?

Todennäköisesti sinulla on laajennuksia (add-ons) asennettuina jotka eivät toimi uudelleenasennuksen jälkeen.
 

Otsalohko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, TPS & Ilves.
Onko mitään ohjelmaa, jolla voisin yrittää pelastaa noita tiedostoja? En saa niitä auki myöskään ACDSEE:llä, jota käytän kuvien katseluun. Onko mitään toivoa, vai onko kaikki kuvat menetetty? Tämä ei ole ainoa CD jonka kanssa on ongelmia, myös toisen levyn kohdalla törmäsin samaan ikävään ongelmaan.
Ainakin itse olen pelastanut IsoBuster:lla datoja levyiltä.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ainakin itse olen pelastanut IsoBuster:lla datoja levyiltä.

Kiitos vinkistä. Löysin kuitenkin yllättävän ratkaisun ongelmaani. Aiemmin olin yrittänyt siirtää tiedostoja tavallisella CD-asemalla. Nyt kun koitin tehdä samaa polttavalla DVD:llä, sain toiselta levyltä kaikki kuvat, ja toiselta jäi siirtämättä yksi kuva, jonka kohdalla on ilmeisesti Bad Sector.

Tavallinen CD-asemakin suostui siirtämään osan kuvista kun levyä käytti välillä ulkona. Sen sijaan jos yritin kopioida koko levyä, jumittui tiedonsiirto aina määrätyn tiedoston kohdalle. Tämän jälkeen ei levyltä saanut enää mitään, vaan aina tuli sama virheilmoitus...

Mistä toi ongelma sitten voisi johtua? Onko nuo levyt tullut poltettua jollakin uudemmalla tekniikalla, jonka vuoksi vanhempi asema ei niitä tunnista? Molemmat asemat ovat LG:n tavallinen on muistaakseni vuodelta 12/2004, ja uudempi polttava DVD on vuoden 2005 mallia.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt olis tämmönen ongelma, et vaihdan työpaikkaa, ja tuleva pomoni ohjeisti mua hakemaan "läppärin". Mitä moisen valinnassa tulisi ottaa huomioon, työkäytössä pääasiassa excel, word ja acces sekä jossain määrin cad. Olisin kiitollinen vinkeistä, helpointa olis jos joku vois suositella suoraan jotain tiettyä mallia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Nyt olis tämmönen ongelma, et vaihdan työpaikkaa, ja tuleva pomoni ohjeisti mua hakemaan "läppärin". Mitä moisen valinnassa tulisi ottaa huomioon, työkäytössä pääasiassa excel, word ja acces sekä jossain määrin cad. Olisin kiitollinen vinkeistä, helpointa olis jos joku vois suositella suoraan jotain tiettyä mallia.

No jopas on epämääräinen ohjeistus, eli taitaa olla pienehkö yritys kyseessä. Muista nyt ainakin ottaa on-site -takuu, eli saat vian tullessa koneen mahdollisimman nopeasti takaisin kondikseen.
 

lakimies

Jäsen
Mikäköhän on vikana, kun sähköpostissa olevat www-linkit eivät enää aukea Firefoxiin? Mitään ei tapahdu kun linkkiä klikkaa. Firefox on valittu oletusselaimeksi.

Word-asiakirjassa olevat linkit aukeavat kyllä Firefoxissa.

Kummallista...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Azureus

Pikku kysymys tähän väliin; Mitä mahtaa noi lähteet ja lataajat -osiossa suluissa olevat numerot tarkoittaa? Esim: Lähteet 7 (46) ja Lataajat 19 (83).
Voiko niihin vaikuttaa jotenkin ja vaikuttaako ne jotenkin latausnopeuteen?
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikku kysymys tähän väliin; Mitä mahtaa noi lähteet ja lataajat -osiossa suluissa olevat numerot tarkoittaa? Esim: Lähteet 7 (46) ja Lataajat 19 (83).
Voiko niihin vaikuttaa jotenkin ja vaikuttaako ne jotenkin latausnopeuteen?

Tässä olet yhteydessä 7 koko filun omaavaan seederiin (46 kokonaisuudessaan) ja 19 samanlaiseen lataajaan kuin sinä itse. Tarkempia vastauksia nopeuksiin yms. löytyy mm näiltä sivuilta:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/355633
http://www.afterdawn.com/guides/archive/guide_to_abc.cfm
http://www.afterdawn.com/guides/archive/utorrent_guide.cfm
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaa nyt saatana että miten ihan perus kuvankäsittelyllä saan yhdistettyä kaksi kuvaa? Esim niin, että olen ottanut ruutukaappauksen vaikka nettisivusta joka ei ihan mahdu kerralla näytölle, eli otan ruutukaappauksen ekaksi yläosasta ja sitten alaosasta (hiukan pelivaraa, eli samaa kohtaa sivun keskivaiheilta mukana) ja nyt haluaisin yhdistää ne. En vaan osaa. Käytössä Paint shop pro ja irfanview.
 

jerry

Jäsen
Sanokaa nyt saatana että miten ihan perus kuvankäsittelyllä saan yhdistettyä kaksi kuvaa? Esim niin, että olen ottanut ruutukaappauksen vaikka nettisivusta joka ei ihan mahdu kerralla näytölle, eli otan ruutukaappauksen ekaksi yläosasta ja sitten alaosasta (hiukan pelivaraa, eli samaa kohtaa sivun keskivaiheilta mukana) ja nyt haluaisin yhdistää ne. En vaan osaa. Käytössä Paint shop pro ja irfanview.

PSP:llä ainakin onnistuu niin (voi olla helpompiakin tapoja), että teet ensin uuden kuvan (ctrl+n) jonka kooksi laitat tarpeeksi ison. Eli esim. jos kaksi ruudullista tavaraa haluat niin koko pitää olla korkeussuunnassa tuplasti se näytön resoluutio. Sitten printscreenillä kuva ja PSP:ssä paste as new layer. Sitten toinen printscreen ja sama juttu. Sitten vaan leikkaat siitä alemmasta noi turhat ylhäältä pois (selection tool ja del) ja asettelet ne tasot paikalleen. Nyt jos se alkuperäinen kuva on liian iso, eli ei täyty noilla mitä sinne pastesit, crop toolilla karsit reunat pois ja talletat
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös