Viestin lähetti pernaveikko
Mulla tulee Windows XPssä sininen ruutu vähintään kerran päivässä. Emo on flashattu ja näytönohjaimen ajureita oon koitellu.
Kosahtaa muutenkin, mutta pelatessa helpommin, en kyllä pelaa oikeestaan yhtään, mutta siltä näyttäis, että se vaikuttaa.
Viestin lähetti toivonen#19
koneessani äänikortti ei toimi ja kone antaa seuraavanlaisen virheilmoituksen "sbpci has been routed incorrectly by the system.Audio Pci inactive." Enkä oikein tiedä miten tuo korjattaisiin. Ehdotuksia??
Viestin lähetti mission16W
Käytännössä ainoa keino saada XP:stä bluescreen on pistää huonosti PCI-standardia tukevia kortteja samaan IRQ:hun. Kun ne yrittävät yhtä aikaa tehdä jotain, kone voi kosahtaa.
* Eihän mitään korttia ole heti näytönohjaimen alapuolella? AGP ei välttämättä osaa jakaa IRQ:ta PCI:n kanssa.
* Onko äänikortin viereisessä paikassa jotain?
* Onko koneessa verkkokortti?
Nuo ovat potentiaalisia ongelmatapauksia. Käytännössä ongelma ratkeaa poistamalla kortti Windowsista, sammuttamalla kone, vaihtamalla kortin paikkaa ja asentamalla ajurit uusiksi.
Viestin lähetti 93
Mulla taas on ongelmana kaatuilun lisäksi sellainen, että kun pyyhkii tekstiä joissakin tekstikentissä (esim. Muistio ja Morpheuksen haku), niin teksti ei lähde pois ruudulta. (Hankala selittää, katsokaa liite)
Viestin lähetti Konalan Kettu
Voipi nuo kaatumiset johtua myös ylikuumenemisesta. Koneen sisuskalut tupaa ajan myötä pölyyntymään ja jäähdytyselementtin teho laskemaan. Imurilla ja jäähdytyselemenetin kiinityksen tarkistuksella on joskus katuileva kone korjattu. Toi pelin aikana kaatumienen viitaisi tavallaan lämpöongelmaan: prosessorilla/näytönohjaimella on pelissä enemmän töitä ja lämmöt nousee.
Viestin lähetti Iceman
Blue screenit johtuu yleensä muistiongelmista, tavalla tai toisella.
Kokeile muistipalikka kerrallaan ja sitten niiden kombinaatioita.
Mites oli tuon ylikellotuksen kanssa? Tuleeko vika vain pelatessa vain muutenkin käyttiksessä? Kun vika alkoi esiintyä, oliko juuri sitä ennen asennettu mitään uutta rautaa tai softaa?
joten aikaa vievaa se tulee olemaan, mutta pakkohan se on, jos mitaan muuta ei voi enaa kokeilla.
Viestin lähetti Iceman
DOH? Tietokoneen korjaaminenko aikaa vievää muka? :rolleyes:
Voi tietenkin laittaa auditin päälle ja tsekata logista mitä palveluja yritettiin käynnistää kun blue screen tuli. Pääset lähemmäksi vikaa nopeammin. Ehkä.
Eli mikas moinen audit-setti, kuinka toimin? Kaikkea mika saattaa auttaa pitaa kokeilla.
... pari tuntia pelasin tänä aikana, kuten sanottu, harvoin pelaan. Alkoi jo näyttämään ihan hyvälle, mutta sitten taas piti vähän pelata ja yhtäkkiä hyppäs blue screen kehiin.
Koneen avatessa huomasin kyllä, että pölyäkin oli kertyny, mulla on AMD, olen antanut kertoa itselleni, että ne ei ole niin tarkkoja jäähdytyksestä? On mulla kyllä vanhasta P150:stä napattu tuuletin tossa hyrräämässä.
Muisteja en ole vielä tutkinut. Jos ongelma löytyy sieltä, niin sittenhän onkin jo nihkeämpi tilanne... Olen siis hankkinut käyttökelvotonta muistia?
(Ben Hollioake RIP, our thoughts are with the family and friends)
...
Koneen avatessa huomasin kyllä, että pölyäkin oli kertyny, mulla on AMD, olen antanut kertoa itselleni, että ne ei ole niin tarkkoja jäähdytyksestä? On mulla kyllä vanhasta P150:stä napattu tuuletin tossa hyrräämässä.
No nyt on ollu kaveri pystyssä semmosen viikon verran...
Puhdistin tuulettimen ja siilin, aika paljon tavaraa lähti pois... Siitähän se näyttäisi olleen, että taas toimii jäähdytys paremmin.
Mistähän muuten olen kuullut, että AMDt ei olisi niin nirsoja lämpöjen kanssa? Varmaan taas niitä urbaanilegendoja, kuin vaikka se, että PAF muka huijaisi internet black jackissa.
Viestin lähetti Hattivatti
Jos joltain löytyy koneesta (/windows/system) file:
vsnetutils.dll
niin voisitko ystävällisesti pistää maililla osoitteeseen one_hattivatti@hotmail.com