Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 359
  • 19 216

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nyt ei toimi webcami messengerissä, tai siis toimii mutta tulee vain harmaata siihen cami boksiin eli ei kuvaa suostu näyttämään. Käyttiksenä edelleen vista ja johtuiskohan siitä tämä ongelma?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Troy kirjoitti:
Taas painiskellaan wordin sivunumeroinnin kanssa. Kuinka saa numeroinnin alkamaan sivulta 4 siten, että kyseisen sivun sivunumero on nimenomaan se 4 ja siitä eteenpäin normaalisti kasvava?
Insert ->page numbers sitten valitaan mihin se sivunumerointi tulee. Format-nappia painamalla saat uuden valikon jossa on kohta Page numbering start at
siihen ruutuun laitat tässä tapauksessa sen nelosen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
#3 kirjoitti:
Insert ->page numbers sitten valitaan mihin se sivunumerointi tulee. Format-nappia painamalla saat uuden valikon jossa on kohta Page numbering start at
siihen ruutuun laitat tässä tapauksessa sen nelosen.

Tuolla tavalla siitä tulee sellainen, että ensimmäisen sivun numero on 4 ja se alkaa siitä kasvamaan ylöspäin.

Keksin ratkaisun itse tuossa, kun aikani kokeilin ja selasin wordin ohjetta.

Pitää siis tehdä tässä tapauksessa sivun 3 loppuun osanvaihto valitsemalla lisää-->vaihto-->osanvaihdot-->jatkuva. Tämän jälkeen valitaan näytä ylä- ja alatunniste ja siirrytään sivun 4 ylätunnisteeseen (jos numero tulee sinne). Tämän jälkeen valitaan ylä- ja alatunnisteen työkalurivistä painike "sama kuin edellinen", jonka jälkeen lisätään sivunumero painikkeella "lisää sivunumero". Nyt numerointi alkaa sivulta 4 numerolla 4 ja sivuilla 1-3 ei ole sivunumeroita.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko täällä kenelläkään vielä tuota windows vistaa käytössä? Voi olla, että kohta tulee koneen päivitys eteen ja kiinnostaisi miten tuossa vistassa toimii esim. virustutkat ja palomuurit sekä luonnollisesti pokerisoftat.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
vision kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään vielä tuota windows vistaa käytössä? Voi olla, että kohta tulee koneen päivitys eteen ja kiinnostaisi miten tuossa vistassa toimii esim. virustutkat ja palomuurit sekä luonnollisesti pokerisoftat.

Itsellä toimii ainakin tuo Vistan oma virustorjunta mainiosti (ei ole viruksista ilmoitellut, saattaa toki kone olla viruksia täynnä, mitä en kyllä usko) ja kyljessä on avast!, joka on muutaman kerran jostain madosta varoittanut ja sen torjunut. Pokeriakin on tähän mennessä pystynyt pelaamaan ainkin paffilla ja pokerihuoneella. Muutenkaan ei suurempia ongelmia ole havaittu. Media Player on kaksi kertaa tyhjentänyt kirjaston (ei siis kiintolevyltä), mutta etsinyt biisit itse takaisin seuraavalla käynnistyskerralla. Muistia Vista toki vaatii, mutta muuten ei edelleenkään valittamista.
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
Torsti kirjoitti:
Kauheasti hämmästelen näitä kaikkia poruja Vistasta. Ymmärrän toki, että ajurit eivät välttämättä ole ajan tasalla, mutta itselläni on Vista ollu lähes 2 kk ja suurempia ongelmia ei ole ollut. Virustorjunta toimii moitteetta (Vistan oma+avast!) Pelit toimivat (NHL, Fifa, Madden 07, Pes 6) ja media player toimii kuten xp:ssäkin. Puhelimesta saan siirrettyä kuvia ja tiedostoja koneelle ja toisinpäin.

En nyt ainakaan äkkiseltään keksi mitään vikaa koneessani, mistä täällä on valiteltu. Tosin ei tämä minun koneeni nyt mikään työkalu olekaan, kouluhommiin ja vapaa-aikaan tuli hommattua. Käyttövarmempi tämä on kuin se todella vanha kone, josa käyttöjärjestelmänä oli xp. Tosin sen koneen kaatuilu johtui varmasti komponenttien iästä, näin uskon. Mutta kokonaisuutena tyytyväinen olen Vistaan, etenkin siihen nähden kuinka paljon siitä on varoiteltu, peloteltu ja itketty.

Torsti kirjoitti:
Itsellä toimii ainakin tuo Vistan oma virustorjunta mainiosti (ei ole viruksista ilmoitellut, saattaa toki kone olla viruksia täynnä, mitä en kyllä usko) ja kyljessä on avast!, joka on muutaman kerran jostain madosta varoittanut ja sen torjunut. Pokeriakin on tähän mennessä pystynyt pelaamaan ainkin paffilla ja pokerihuoneella. Muutenkaan ei suurempia ongelmia ole havaittu. Media Player on kaksi kertaa tyhjentänyt kirjaston (ei siis kiintolevyltä), mutta etsinyt biisit itse takaisin seuraavalla käynnistyskerralla. Muistia Vista toki vaatii, mutta muuten ei edelleenkään valittamista.

Kysyisin nyt kun olet Vistan (aisan)kannattaja, että mitä tämä Vista on sinulle antanut sellaista miksi se kannattaisi asentaa. Namivalitkot saa myös XP:hen ja ainakin moneen Linuxiin. Pikahakutoiminto ei vielä ainakaan allekirjoittaneella korvannut muistin ja muiden resurssien kulutuksen määrää.

Entäpä se DirectX 10 sitten? Nuo edellä mainitut pelit pyörivät aivan varmasti myös XP:ssä. Directx 9 emuloinnin takia nuo pelit pyörivät vain hitaammin.

Se suurin hehkutettu asiahan on se tietoturva. Toistaiseksi sen toimivuus on vain täysin musta laatikko. Odottelen rauhassa kun ensimmäiset virustenkirjoittajat ja hakkerit alkavat testata kunnolla Vistaa. Varsinaista virustorjuntaohjelmaahan Vistasta ei löydy vaan haittaohjelmien poistoon tarkoitettu työkalu. Eli vaatii siis tosiaan jonkin erillisen virustorjunnan. Minulla oli ainakin vaikeuksia löytää 64-bittiseen Vistaan jokin aika sitten myös kunnollista palomuuria. Sellaista, joka estää lähtevän liikenteen oletuksena sekä tunnistaa ulospäin liikennöivät ohjelmat. Tätähän Vistan oma ei tee ainakaan oletusasetuksilla.

EDIT: Suosittelen muuten Vista asentajia tekemään Firmware päitykset ja muistin lisäämiset ennen ensimmäistä asentamista. Muuten joutuu pian aktivoimaan Vistan puhelimen välityksellä.. nimimerkillä kokemusta on. Sama ongelmahan tosin on myös XP:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
muzakian kirjoitti:
Kysyisin nyt kun olet Vistan (aisan)kannattaja, että mitä tämä Vista on sinulle antanut sellaista miksi se kannattaisi asentaa. Namivalitkot saa myös XP:hen ja ainakin moneen Linuxiin.

Kannattaja ja kannattaja. Lähinnä olen hämmästellyt vain sitä yleistä parjausta ja pelottelua, joka tällä palstalla on ollut valloillaan. Itse olen melko helppo kuluttaja enkä mikään hc-käyttäjä, joten tietokonetarpeeni on helposti tyydytetty.

Jos hakee jotain omaa maailmankuvaa mullistavaa, ei Vista sitä ole, mutta ainakin minulla on toiminut huomattavasti paremmin, kuin mitä täällä on annettu olettaa.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Linux.

Olen saanut päähäni että on aika hommata joku linux toiseksi käyttikseksi. Mitä suosittelette ja miten se toimii xp:n kanssa?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Another HAB kirjoitti:
Linux.

Olen saanut päähäni että on aika hommata joku linux toiseksi käyttikseksi. Mitä suosittelette ja miten se toimii xp:n kanssa?

Ubuntu, Mandriva ja Fedora ovat varmaan parhaat vaihtoehdot aloittelijalle, ja nuo taitavat ainakin Suomessa olla ne eniten peruskäytössä käytettävät. Ei pitäisi olla mitään ongelmia toisenkaan rinnakkaisen käyttiksen kanssa, kunhan seuraat asian suhteen ohjeita tarkasti.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Another HAB kirjoitti:
Linux.

Olen saanut päähäni että on aika hommata joku linux toiseksi käyttikseksi. Mitä suosittelette ja miten se toimii xp:n kanssa?
Hyvin toimii, itselläni ollut läppärissä alusta pitäen (edit. vuodesta 2004). Antaa jonkinlaista turvaa, jos XP ei jonain aamuna käynnistykään, mutta esim. nettiin pitäisi päästä nopsaan tai kovolta pitäisi poimia jokin tiedosto. Vteichin listauksen allekirjoitan, itselläni on nyt Mandriva "varaossina", mutta varmaan seuraavaan läpyskään asennan paljon kehutun Ubuntun. Asennuksen ei pitäisi olla kummoinen juttu - toki kovolle pitää luoda uusi osio Linuxia varten, siinä varmaan se suurin haaste.
 
Another HAB kirjoitti:
Linux.Olen saanut päähäni että on aika hommata joku linux toiseksi käyttikseksi. Mitä suosittelette ja miten se toimii xp:n kanssa?
Vteich kirjoitti:
Ubuntu, Mandriva ja Fedora ovat varmaan parhaat vaihtoehdot aloittelijalle, ja nuo taitavat ainakin Suomessa olla ne eniten peruskäytössä käytettävät. Ei pitäisi olla mitään ongelmia toisenkaan rinnakkaisen käyttiksen kanssa, kunhan seuraat asian suhteen ohjeita tarkasti.
Tuostapa hyvä Ubuntu-linkki, ei muuta kuin lukemaan. Itse poltin Ubuntun levylle jo melkein vuosi sitten, mutten ole vieläkään "kerennyt" testaamaan, vaikka testauksen voi hoitaa ilman asennusta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Hazardipakki kirjoitti:
Tuostapa hyvä Ubuntu-linkki, ei muuta kuin lukemaan. Itse poltin Ubuntun levylle jo melkein vuosi sitten, mutten ole vieläkään "kerennyt" testaamaan, vaikka testauksen voi hoitaa ilman asennusta.

Kiitos. Ununtu ei jostain syystä lähde vörkkmään, johtunee kaiketi ATi:n näyutönohjaimesta. Sit testataan jotain muuta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Another HAB kirjoitti:
Linux.

Olen saanut päähäni että on aika hommata joku linux toiseksi käyttikseksi. Mitä suosittelette ja miten se toimii xp:n kanssa?

Itse hommasin Windows Vistan XP:n rinnalle ja hyvin toimii.
OEM-versiot pilkkahintaan. 100-200 euroa versiosta riippuen.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saako pöytäkoneen (PC) tuulettimien pyörimisnopeutta jollain ohjelmalla säädettyä? BIOSista ei tällä emolla (MSI) moinen onnistu ja huminan tasoa mielelläni säätäisin hieman alhaisemmaksi.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Vteich kirjoitti:
Saako pöytäkoneen (PC) tuulettimien pyörimisnopeutta jollain ohjelmalla säädettyä? BIOSista ei tällä emolla (MSI) moinen onnistu ja huminan tasoa mielelläni säätäisin hieman alhaisemmaksi.

Yksi vaihtoehto on ostaa Zalmanin Fanmate. Maksaa reilusti alle 10e. Sen kun liittää tuulettimeen, niin siinä on säätöruuvi, jolla voi portaattomasti säätää tuulettimen nopeutta.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tämmöstä: hommasin tuon sopcastin, ja NHL-pelejä katselen. Vaan kun laitan sen pyörimään, niin webin selailu ei onnistu. Mirkkailu kyllä. Tulee van problem loading page. Ei tämä vielä mitään, ei ole yhteyskään mikään leveä, mutta senkin jälkeen, kun sopcastin laittaa pois päältä, niin ei onnistu surffaus. Pitää käynnistää kone uudelleen. Ärsyttää.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
hannes_ko kirjoitti:
Ärsyttää.

En tiedä tästä sopcastista tms. mutta olen muistaakseni lukenut että siinä kosketaan tietokoneen proxy-asetuksiin. Viittaisi kovasti siihen. Eli etpä kamalasti sillä surffaile jos proxynä joku dänkädänkä piste dänkädänkä piste dänkädänkä piste dänkädänkä.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Tyhmä kysymys varmaan mutta miten suomenkielisestä Vistasta saa pois ettei se kokoajan kysy saako tuntemattoman sovelluksen avata? lähinnä ärsyttävä piirre tuo, vaikka on admin-oikat. En ole hiffannut oikeaa namiskaa vielä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Löytyykö täältä neroa?!?

Eli ongelma liittyy ääneen:

Koneessa Asuksen emo Socket478, P4PE ja siinä integroitu SoundMAXin ääni"kortti".

Jostain syystä ääntä ei saa ulos koneesta, vaan kone ilmoittaa, että:
"Digital output taken by another application" .

Tsekkasin neuvoa netistä ja löysin tällaista tietoa:
http://forms.analog.com/Form_Pages/sound...html#question31

"31 I keep getting "Digital output is taken by another application" errors.

An error in the driver software may cause the audio to stop functioning on your system in rare circumstances. In some cases an error message will display "Digital Output is taken by another application". This has been fixed in newer versions of the driver but will occur in any driver prior to 5.12.01.3520. Removing or reinstalling the driver will not fix the issue. If you are seeing this failure the only way to fix the issue is to delete the following two registry keys within the Windows Registry. This should be done by someone with experience in editing the registry.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Sensaura\Speaker]
"ChannelConfig"=dword:00000033
"SpeakerGeometry"=dword:00000000

After you reboot reset your speaker config and then everything should work properly."

Rekisterin avaimien poistaminen ei auttanut. Edelleen SoundMAX väittää äänikortin olevan käytössä..... Ajurin päivittäminen ei auttanut.

Onko kellään mitään idea enään? Jotain mitä voisi kokeilla? Voisikohan kyseessä olla joku virus, vai mikä se siellä varaa SoundMAXia?

Hulluksi tässä kohta tulee, kun ei keksi mitä seuraavaksi kokeilisi.....APUA!
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tommy kirjoitti:
En tiedä tästä sopcastista tms. mutta olen muistaakseni lukenut että siinä kosketaan tietokoneen proxy-asetuksiin. Viittaisi kovasti siihen. Eli etpä kamalasti sillä surffaile jos proxynä joku dänkädänkä piste dänkädänkä piste dänkädänkä piste dänkädänkä.
Jaaha. No mutta kun kuulemma muut surffaa.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Winamp käy hermoon.

Eli siis tämä perinteinen 'Tuote on havainnut virheen ja se on suljettava blaablaa..'. Mikä avuksi? olen kokeillut ladata ja asentaa uudestaan, ei auta. Sama virsi jatkuu!

Ei jaksaisi millään v:n mediaplayerillä kuunnella!
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
JussiK kirjoitti:
Eli siis tämä perinteinen 'Tuote on havainnut virheen ja se on suljettava blaablaa..'. Mikä avuksi? olen kokeillut ladata ja asentaa uudestaan, ei auta. Sama virsi jatkuu!
Kuvauksesta ei käy ilmi, milloin winamp kaatuu: käynnistyksen yhteydessä vai jossain muussa vaiheessa. Itse kokeilisin seuraavaa: poista winampin asennushakemistosta sekä winamp.m3u (viimeisin soittolista, josko se aiheuttaisi kaatumisen) että winamp.ini (konfiguraatiotiedosto, palauttaa oletusasetukset). Uudelleenasennushan ei ylikirjoita noita tiedostoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
JussiK kirjoitti:
Eli siis tämä perinteinen 'Tuote on havainnut virheen ja se on suljettava blaablaa..'. Mikä avuksi? olen kokeillut ladata ja asentaa uudestaan, ei auta. Sama virsi jatkuu!

Ei jaksaisi millään v:n mediaplayerillä kuunnella!

Voit kokeilla jotain winampin vanhaa versiota jos käytät softaa vain musiikin kuunteluun etkä tavitse ylimääräisiä härpäkkeitä. Itselläni on toiminut v. 2.81 jo monta vuotta mainiosti.

http://www.oldversion.com/program.php?n=winamp
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös