Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 778
  • 19 219

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millä perkeleellä saa popo upit tai mitä ovatkaan poistettua ? Vaihdoin selainta explorerisista firefoxiin ja silti ei pelaa ?

Apua.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik kirjoitti:
Millä perkeleellä saa popo upit tai mitä ovatkaan poistettua ? Vaihdoin selainta explorerisista firefoxiin ja silti ei pelaa ?

Apua.

Firefox : Työkalut - Asetukset - Sisältö - Estä ponnahdusikkunat.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vision kirjoitti:
Firefox : Työkalut - Asetukset - Sisältö - Estä ponnahdusikkunat.
Ei toimi. Varmaan hullu kysymys mutta vaihdoin jopa broidille selaimen firefoxiksi ja edelleen käsittämätön pop up hyökkäys käynnissä.

t: avuton, kädetön jne
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
vision kirjoitti:
Firefox : Työkalut - Asetukset - Sisältö - Estä ponnahdusikkunat.
Tämän viimeisen kohdan oikealla puolella on virtuaalipainike "sallitut sivustot", se luettelo tyhjäksi, niin ei pitäisi ponnahdella.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Firefoxkaan ei pysty estämään aivan kaikkia popuppeja. Itse olen huomannut Jamban ponnahtelujen olevan erityisen sitkeitä, prkl. Niitä tulee vastaan siellä sun täällä.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Firefoxiin kannattaa myös asentaa adblock, sen pitäisi estää ainakin suurin osa mainoksista. Itse olen käyttänyt sitä enkä juuri ole törmännyt häiritseviin pop-uppeihin.
 

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Muistikampojen asennuksesta

Täytyykö muistikampapari asettaa joihinkin tiettyihin kolosiin niille tarkotetuista paikoista? Kun on kahdenkin väristä koloa ym. Jostain olen saanut käsityksen että kampapari tulee aina samanvärisiin paikkoihin mutta ainakaan itsellä ei toiminut. Näyttöön tuli "No signal". Kun vihdoin sain muistikortit kohtiin, joissa konekin käynnistyy niin on alkanut tulla kummallisia "se ja se on havainnut virheen ja tuote on suljettava" -ilmoituksia, mm. NHL07:n aikana (ei aavistustakaan liittyykö ilmoitukset muistiongelmiin mutta kuitenkin) ja joskus muulloinki on tullut samantapaisia ilmoituksia muissa yhteyksissä. Niin, mitäköhän siis oikeastaan kysyisi... Noh, miten nuo muistikammat pitää sijoittaa vai onko sillä merkitystä ja jos joku tietää tosta NHL07-ongelmasta jotain niin aina parempi elleivät sitten kyseiset probleemat liity toisiinsa... Kiitosta vaan jos joku vaivautuu vastaamaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nobody`s fool kirjoitti:
Täytyykö muistikampapari asettaa joihinkin tiettyihin kolosiin niille tarkotetuista paikoista?
Jos RAM-muistia tarkoitat, itse lisäsin olemassa olevan oikealle puolelle uuden kamman, kone havaitsi muutoksen ,eikä ole ollut ongelmia käytön suhteen.
 

samitzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Firefoxista puheenollen. Minulla on tullut semmoinen ongelma etten pysty tallentamaan enää kuvia firefoxilla. Painan kuvan kohdalla hiiren oikeata ja tallenna nimellä, mutta mitään ei tallennu kohdekansioon. Mistään asetuksista en äkkiseltään löytänyt apuja tähän. Joutuu aina avaamaan explorerin että saa tallennettua, olisin todella kiitollinen jos joku tähän tietäisi ratkaisun.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
BitComet

Onko hyötyä ladata uudempi versio eli v0.80. Itsellä on v0.79.

Kertokaa viisaammat, mikä uudemmassa on parempaa. Onko se nopeampi tai jotain?
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
CreamHill kirjoitti:
Mikäköhän mahtaisi olla edullisin paikka hankkia konepaketti? Pelkkä keskusyksikkö siis haussa, ja hintaa saisi olla 500-600€. Itse kasaamista on turha ehdottaa, siitä kun ei minkäänlaisia kokemuksia löydy.


Koita vaikka Mbnetin hintaseurannasta, voit rajata etsittävät liikkeet lähialueisiin ja katsoa haluamasi emolevyn + prosessorin ja muut tarvittavat sälät.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
CreamHill kirjoitti:
Mikäköhän mahtaisi olla edullisin paikka hankkia konepaketti? Pelkkä keskusyksikkö siis haussa, ja hintaa saisi olla 500-600€. Itse kasaamista on turha ehdottaa, siitä kun ei minkäänlaisia kokemuksia löydy.

Jos tiedät, mitä osia haluat, niin ei muuta kuin MBnetin hintaseuranta käyttöön ja osien hintojen vertailua eri liikkeiden välillä. Kunhan nyt ei jokaista osaa eri paikasta tilaa, niin varmaan tuolta löytyy joku hyvä pulju, josta sun osat tulee yhdellä postikululla halvimmaksi.
 

Ronning #7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canucks
CreamHill kirjoitti:
Mikäköhän mahtaisi olla edullisin paikka hankkia konepaketti? Pelkkä keskusyksikkö siis haussa, ja hintaa saisi olla 500-600€. Itse kasaamista on turha ehdottaa, siitä kun ei minkäänlaisia kokemuksia löydy.

Postimyynneistä ei kovin kokemusta, mutta Mikromaja Helsingissä ja Serv-it Oulussa hintalaatu-suhteeltaan hyviä, näin henk.koht. kokemuksen perusteella.

Niin, ja kannataa vaikka tsekata onko paikallisten liikkeiden sivuilla ns. "pakettilaskuria".
 

Kaatunut pulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Apuvaa.

Tämä ongelma on ainoastaan pokerihuoneella, ja club4aces pelipaikoissa.
Eli, kone menee jumiin näissä pokeripaikoissa, ja joudun käynnistämään koneen uudelleen. Silloin ei mene jumiin kun olen kerennyt pelipöytään saakka, mutta esim. kun kattelen mihin pöytään menisin, niin kone jämähtää, ja ruutu muuttuu hetken päästä mustaksi, sitten kone taas käynistettävä uudelleen, tai käynnistyy itsestään uudelleen.???
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaatunut pulu kirjoitti:
Tämä ongelma on ainoastaan pokerihuoneella, ja club4aces pelipaikoissa.
Eli, kone menee jumiin näissä pokeripaikoissa, ja joudun käynnistämään koneen uudelleen. Silloin ei mene jumiin kun olen kerennyt pelipöytään saakka, mutta esim. kun kattelen mihin pöytään menisin, niin kone jämähtää, ja ruutu muuttuu hetken päästä mustaksi, sitten kone taas käynistettävä uudelleen, tai käynnistyy itsestään uudelleen.???

Hakuammuntaa mutta itsellä oli ongelmia pacific pokerin kanssa ja siinä tapauksessa palomuuri esti pelaamisen.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
jayton kirjoitti:
Terve!

Olen ostamassa 250gb:n ulkoista kovalevyä johon siirtäisin osan ohjelmista ja peleistäni. Mitenhän tämä siirto kannattaisi tehdä, ihanko vain perussiirto Program Filesistä uudelle kovolle?

Tässä tapauksessa joudun vaan sitten myös muokkaamaan kaikki käynnistä-valikon pikakuvakkeet..

Löytyykö mitään helpompaa tapaa?

Eipä taida toimia tuo asennettujen sovellusten siirto aivan noin helposti. Asennuksen yhteydessä sovelluksista menee Windowsin rekisteriin tieto, minne sovellus on asennettu (ainakin joidenkin sovellusten kohdalla näin). Lisäksi monien sovellusten kohdalla erilaisiin konfigurointitiedostoihin kirjautuu polku, mistä sovellus löytyy. Taitaa olla helpointa ottaa peleistä ja ohjelmista omat tärkeät tiedostot talteen ja asentaa sovellukset uudelleen uudelle levylle. Tämän jälkeen palautat tiedostot oikeisiin paikkoihin.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
^ Tai sitten voit kokeilla All Programs->Accessories->System Tools->Files and Settings Transfer Wizard (olettaen että käytät win xp:tä). Mielestäni ko. wizard on suunniteltu juuri kuvatunlaiseen tiedostojen siirtoon.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kolme vuotta vanhassa kannettavassani ei ilmeisesti ole DVI- liitäntää, vaan VGA-liitäntä. Haluaisin liittää koneen kuvan LCD-telkkariin. Tietääkö kukaan toimiiko liitäntä jos käyttää koneesta VGA-liitäntää DVI-adapterilla tietokoneeseen?
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Remppu kirjoitti:
^ Tai sitten voit kokeilla All Programs->Accessories->System Tools->Files and Settings Transfer Wizard (olettaen että käytät win xp:tä). Mielestäni ko. wizard on suunniteltu juuri kuvatunlaiseen tiedostojen siirtoon.


Ihan pikatestillä tuo näytti enemmän koneelta-koneelle siirtoon tarkoitetulta apuohjelmalta.

Mikäli ohjelmia on tarkoitus ajaa ulkoiselta kovalevyltä, on veikkaukseni se, että ne täytyy myös ko. levylle asentaa. Tämä syystä joka jo aiemminkin mainittiin, eli Windowsin rekisteriin tallentuu tietoa mm. asennettujen ohjelmien hakemistopolusta, pelkkä tiedostojen siirto uudelle asemalle tuskin auttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös