Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 885
  • 19 216

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäköhän auttaisi kun yritän imuttaa pacificpokerin softaa koneelle niin ei onnistu millään. Herjaa ainoastaan, että levy olisi writeprotected mitä se ei tietääkseni ole. Muillakin pokerisaiteilla samanlaisia ongelmia mutta muut imutukset onnistuvat kyllä.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Tampio taas vauhdissa

Windows-töhöllä olisi taas ongelma. Ennen muinoin windowsin alapalkissa oli kätevä "Näytä työpöytä" -nappula. Nyt se on hävinnyt johonkin sieltä. Mitenköhän sen saisi takaisin?

tiedosta kiitollinen
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Tuli tuossa keskiviikko aamuna pahoinpideltyä konetta hieman kun ei suostunut levyjä pyörittämään ja nyt käynnistäessä jymähtää alkutekijöihin(HP-logo ruudulla).

Auttaisikohan tässä enää mikään?
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
JsL kirjoitti:
Tuli tuossa keskiviikko aamuna pahoinpideltyä konetta hieman kun ei suostunut levyjä pyörittämään ja nyt käynnistäessä jymähtää alkutekijöihin(HP-logo ruudulla).

Missä kohtaa HP-logo tulee ruudulle? Pääsetkö esim. vikasieto tilaan?
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
MBR rikki, onko datan palautus mahdollista?

Eli master boot record taitaapi olla sökönä. Kone herjasi "unmountable boot device" herjaa koneen bootatessa, ja koitin ensin Fixboottia sekä Checkdiskiä, mutta ne kertoivat että toimempide ei onnistu plaa plaa plaa. No sitten kokeilin nohevasti fixmbr käskyä, mutta eipä näyttänyt mitään auttavan.

Kovolla oli alun perin 15Gt (windows) sekä 285Gt (data ja ohjelmat) partitiot, mutta nyt kun menen windowsin korjausinstallointi kohtaan, näen vain yhden "newpartition1" partition, joka on kooltaan 131Gt?

Oletan että MBR on sökö, mutta onko mahdollista saada data talteen vielä tuolta isommalta osiolta? Jos ei kotikonstein onnistu, niin osaako joku arvioida mitä asiaan erikoistuneet yritykset mahtavat tuollaisesta veloittaa?
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jäsen Pee kirjoitti:
Itse olen käyttänyt onnistuneesti File Scavenger ohjelmaa.
Tosin tuolta saa vain demo version ja sitä on muistaakseni rajoitettu jotenkin.
Googlettamalla löytyy apu myös tuohonkin ;)

Ok, pitää koikeilla. File Scavenger FAQ kertoo, että jos windowsia on yritetty re-installoida tai levyä muuten korjata esim. checkdiskillä, saattaa olla että datan palautus ei onnistu. Mutta yrittänyttä ei laiteta, pitää ehdottomasti kokeilla. Kiitoksia.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Windows XP:n resoluutio

Olen tässä vähitellen muuttoni jälkeen kasaillut televiissoriini liitettävää "viihdekonetta" uudelleen toimintakuntoon, mutta nyt olen törmännyt ongelmaan. TV:ssäni on VGA liitäntä, joka tukee 640*480 resoluutiota. Muuton jälkeen asentamani Win XP ei sitä näytä tukevan, joten en ole konetta vielä televisioon päässyt liittämään. Aikaisemmin käytössäni oli Win2k, johon tuon pienemmän resoluution sai asetettua.

Eli kysymys: saako Win XP:hen käyttöön 640*480 resoluution ja jos saa niin miten?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Myönnän että itse tiedän jonkinverran tietokoneista mutta nyt olisi ongelmaa:

Klikkaan "oma tietokone", siinä näkyy kaikki asemat, dvd asemat ja omat tiedostot varsin normaalisti. Mutta sitten kun haluan mennä C: asemaan klikkaan normaalisti kaksoisnäpäytyksellä tätä, MUTTA kun näin tekee aukeaa uusi ikkuna johonka ilmestyy Etsi systeemi missä on koira alareunassa jne.. Tämä tekee sen kaikissa asemissa paitsi omiin tiedostoihin pääsee normaalisti kaksoisnäpäytyksellä. Sitten kun esimerkiksi painaa toista hiiren näppäintä esim. C: aseman kohdalla avautuu valikko jossa on ekana "Etsi.." komenta ja se on siinä tummana. "Avaa" toiminto on vasta toisena vaihoehtona. Tiedän juu että avaa toiminto pitäisi olla ekana ja tummennettuna. Serkkupoika oli tämmösen mulle tehny. En tiedä kuinka on onnistunut.

Niin että sattuisiko kukaan tietämään kuinka voisin saada sen "avaa" toiminnon takaisin ekaksi valinnaksi, olisi kiva että se asema aukeaisi kaksoisnäpäytyksellä niin kuin normaalisti. Vituttaa näinkin pieni asia ja paljon.

Ja kiitos etukäteen kaikille!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hiili kirjoitti:
...
Eli kysymys: saako Win XP:hen käyttöön 640*480 resoluution ja jos saa niin miten?

Luo ohjelmaan pikakuvake ja tämän pikakuvakkeen ominaisuusikkunan compatibility välilehdeltä valitse "run using 640*480 resolution".

Eli vastaus on, saa.
 

Rystylätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Sympatiat Jyp ja Kalpa
DC++

Tota noin.Jostain toi dc ei löydä mitään tiedostoja.Multa kyllä pystyy lataamaan ja olen active-tilassa.Mut muistelin, että pitääkös noissa TCP Port ja udp port kohdissa jotkin luvut?Koska muistaakseni niissä oli jotain lukuja viimeksi kun rukkasin asetuksia.Eli settings-> connection settins..
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sniper kirjoitti:
reschange.exe
Tämä vaikuttaa toimivalta. Desktopin resoluutio säilyi myös käyttiksen boottaamisen jälkeen, joten ongelma lienee ratkaistu. Tuhannet kiitokset.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Squit kirjoitti:
*Klip*...Niin että sattuisiko kukaan tietämään kuinka voisin saada sen "avaa" toiminnon takaisin ekaksi valinnaksi, olisi kiva että se asema aukeaisi kaksoisnäpäytyksellä niin kuin normaalisti. Vituttaa näinkin pieni asia ja paljon...*Klip*

Olethan jo kokeillut (kun explorer-ikkuna on auki):
Tools-->Folder options-->File types-->Advanced

Tuolta pitäisi näkyä (ellei näkymää/oikeuksia ole rajoitettu), mitä kullekin tiedosto- tai kansiotyypille ensisijaisesti halutaan tehtävän. Oletustoiminto pitäisi olla lihavoituna.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Skanneria

Eli tarvisin suosituksia noin 100€ hintaisesta scannerista. Mielummin alle, kuin yli 100€.
Ainoa kriteeri ja käyttötarkoitus on skannata järjestelmäkameralla kuvattuja, pääsääntöisesti mustavalkokuvia koneelle muokkaamista varten.
Käytön helppous/nopeus ja hyvä resoluutio ovat tietysti vain plussaa.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ajatellut kasailla hiljaisen ja vähävirtaisen pöytäkoneen mobiiliprossun avulla. Olen katsellut komponentteja Intelin prossua silmälläpitäen, mutta nyt löysin laatikoiden kätköstä yhden AMD:n Athlon 64 mobiiliprossun. Olisikohan kenelläkään tietoa miten nämä soveltuvat pöytäkonekäyttöön? Löytyykö emoista tukea ja saako niillä toimivia hiljaisia kokoonpanoja vs. Intel?
 

lihaani

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Eli tarvisin suosituksia noin 100€ hintaisesta scannerista. Mielummin alle, kuin yli 100€.
Ainoa kriteeri ja käyttötarkoitus on skannata järjestelmäkameralla kuvattuja, pääsääntöisesti mustavalkokuvia koneelle muokkaamista varten.
Käytön helppous/nopeus ja hyvä resoluutio ovat tietysti vain plussaa.

Canon CanoScan 4400F on varsin toimiva vaihtoehto. Verkkokaupassa karvan verran alle satasen. Kannattaa tsekata.
 

Lexa

Jäsen
Internet Explorer 7

Miten tuon "tekstinpehmennyksen" saa kytkettyä pois päältä? Tämähän on muistaakseni samanlainen ominaisuus kuin aiemmassa beta-versiossa.

Jonkun mielestä tuo voi näyttää hyvältä, mutta minua tuo ainakin nyppii.


EDIT:

Löysinkin ratkaisun probleemaan, eli:

Tools -> Internet Options -> Advanced ->Multimedia -> ja täppä pois "Always use ClearType for HTML*"
 
Viimeksi muokattu:

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Latasin tossa äskettäin Sidplay-ohjelman joka pystyy toistamaan c64-musiikkia (ne kappaleet ovat siis sid-muodossa) ja kasan kappaleita.Windows sitten sääti ne automaattisesti aukeamaan Winampissa. No, yritän sitten vaihtaa sen sieltä avaa sovelluksessa-valikosta niin että ne tiedostot aukeaisi Sidplayihin, mutta kun se ei vaihda sitä! Se säilyy edelleen sillä tavalla että se aukaisee Winampin kautta ne tiedostot. Eli voisiko joku ystävällinen kertoa miten sen saa vaihdettua.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Thoke kirjoitti:
No, yritän sitten vaihtaa sen sieltä avaa sovelluksessa-valikosta niin että ne tiedostot aukeaisi Sidplayihin, mutta kun se ei vaihda sitä! Se säilyy edelleen sillä tavalla että se aukaisee Winampin kautta ne tiedostot. Eli voisiko joku ystävällinen kertoa miten sen saa vaihdettua.
'Avaa sovelluksessa'-valikko ei muuta tiedostoassosiaatiota vaan avaa sen yhden kerran haluamassasi sovelluksessa, joten mene resurssien hallinnalla jonkun .sid päätteisen tiedoston kohdalle ja valitse hiiren kakkosnapilla ominaisuudet. Ominaisuudet välilehdessä on 'vaihda'-nappi, jonka avulla pystyt vaihtamaan ko. tiedostot avautumaan haluamallasi sovelluksella. Ohjetta voi soveltaa myös muihin tiedostotyyppeihin.

EDIT: Korjataan vastausta siten, että winamp haluaa assosioida sille kuuluvat tiedostotyypit käynnistyessään, eli winampissa preferences->file types ja SID listasta pois ja vasta sitten assosioit tiedostotyypin resurssien hallinnassa kohdalleen. Haluttaessa tuon omimisominaisuuden saa pois päältä ottamalla ruksin pois kohdasta 'restore file associations at winamp start-up'.
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Välityspalvelimen asetukset

Yritän tilata kuvia netin kautta. Viimeksi tilaus epäonnistui. Eirikuva-ohjelma pyytää välityspalvelimen asetuksia ja kehottaa katsomaan niitä selaimesta.

Mistä siis nämä asetukset löytyy? Mä en löydä. Minulla on Firefox 2.0.

Liitteenä kuva tilanteesta.
 

Liitteet

  • ongelma.jpg
    ongelma.jpg
    35,3 KB · kertaa luettu: 376

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Unleazhed#62 kirjoitti:
Ongelma tulostimessa.

Tulostin ei pelitä.Johdot on kytketty oikein portteihin mutta tulostin ei toimi,edes virtavalo ei pala.
Mikä neuvoksi?

Eikö tulostimeen saa virtaa, vaikka on virtajohto seinässä? Onko se lämmin se muuntaja? Joko se on rikki, tai sitten itse tulostin on rikki, jos ei kerran saa virtaa masiinaan.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Langaton..

Hei jätkät! Mulla on langaton modeemi ja pitäs saada se myös toimimaan. Kannettavassa on langaton verkkokortti valmiina, mutta yhteyttä en saa muodostettua, mitä teen? Kuka tulee näyttään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös