Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 061
  • 19 219

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veijari kirjoitti:
jaa, no kerro sitten se oikea tapa.
En tiedä oikeaa tapaa, mutta mainitsemallasi tavalla tuo ei ainakaan toimi (suoraan) Firefoxissa eikä Internet Explorerissa, joissa siis video näkyy Windows Media Playerin kautta. Videokuvaa ei käsittääkseni yleensä voi napata noin, sillä video pyörii omassa "kerroksessaan" (overlay) kaiken muun päällä. Toki voi olla, että Windows Media Playerin asetuksista tuon saisi muutettua niin, että tuollakin tavalla tuo onnistuu.

EDIT: WMP 10:ssä tuo overlayn poisto näyttäisi onnistuvan niin, että Työkalut -> Asetukset -> Suorituskyky -> Videokiihdytys -> Lisäasetukset -> ruksi pois kohdasta "Käytä kerrostuksia"

Tämän jälkeen tuo mainitsemasi homma toimii.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Täysin offtopic mutta silti...

Gellner kirjoitti:
Yhdessä pätkässä näkyy tätini isä

Eikös tämä tätisi isä ole myös isäsi tai äitisi isä, joten sinulle isoisä? Noin niinkun jos haluaa sen helpommin ilmaista. :)
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pak kirjoitti:
Täysin offtopic mutta silti...
Eikös tämä tätisi isä ole myös isäsi tai äitisi isä, joten sinulle isoisä? Noin niinkun jos haluaa sen helpommin ilmaista. :)

Ei ole :) Äidilläni ja tädilläni on eri isät.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Gellner kirjoitti:
Ei ole :) Äidilläni ja tädilläni on eri isät.

OK. Kiemuraisia on sukulaisuussuhteet :)

edit. kuvankin sait näköjään jo kaapattua. Joten se siitä aiheesta.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vanha kotikone teki tänä aamuna tiltin, ei sinä mitään, vanhus joutaakin jo lepoon mutta pitäisi vielä pelastaa tukku valokuvia kovalevyltä. Käyttis on Win98 ja tämmöinen virheilmo tulee:

Valmisteltaessa laitetta VKD:
Windows suojausvirhe, käynnistä kone uudelleen.

Run-time error R6009
- not enough space for environment

Mitähän kannattaisi tehdä, onko vika emolevyllä, muistipiireissä vai kovalevyllä?

Ellei konetta saa kohtuullisella vaivalla kuntoon niin mistä löytyy paja joka voi kopioida kovalevyllä olevat tiedostot?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kilgore Trout kirjoitti:
Ellei konetta saa kohtuullisella vaivalla kuntoon niin mistä löytyy paja joka voi kopioida kovalevyllä olevat tiedostot?

Ei muuta kuin vain kovalevy jonkin toisen koneen kovalevyn rinnalle toiseksi levyksi. Sitten voisi irrota kuvat ulos.

Jos ei ole kavereita, niin melkein kai mikä tahansa tuollainen ATK-nyrkkipaja tuon voi tehdä.

Että silleen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kilgore Trout kirjoitti:
Ellei konetta saa kohtuullisella vaivalla kuntoon niin mistä löytyy paja joka voi kopioida kovalevyllä olevat tiedostot?

Internetistähän noita. Esimerkiksi Fixternet kirjoittaa seuraavaa:

Hinta-arvio tietojen pelastusoperaatiosta maksaa 60 euroa (sis. alv.), johon sisältyy tarkistus saadaanko tietoja pelastettua ja operaation tarkka hinta.

Hintamme onnistuneesta pelastuksesta on 60 euroa per alkava työtunti (sis. alv.). Minimiaika tietojen pelastuksessa on 2 tuntia. Tietojen pelastusaika vaihtelee 2-20 tunnin välillä, mutta yksinkertaiset tietojen pelastusoperaatiot vievät 2-3 tuntia (elektroniikan rikkoutuminen tai yksinkertaiset tiedostojärjestelmän pirstoutumiset). Laboratorion puhdastilassa suoritettavat tietojen pelastukset maksavat alkaen 600 euroa.


Olen törmännyt muihinkin, joten hintavertailua kannattaa tehdä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
wilco kirjoitti:
Ei muuta kuin vain kovalevy jonkin toisen koneen kovalevyn rinnalle toiseksi levyksi. Sitten voisi irrota kuvat ulos.

Jos ei ole kavereita, niin melkein kai mikä tahansa tuollainen ATK-nyrkkipaja tuon voi tehdä.

Että silleen...

Tuota olen joskus kokeillutkin, mutta levyjärjestelmien (FAT/NTFS) ja käyttisten yhteensovitus tms. ei silloin onnistunut. No, täytyy kokeilla miten XP-kone nielee ysikasin kovalevyn.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Firefox on jostain syystä ruvennut kaatuilemaan ja kun yritän käynnistää firefoxin uudestaan se kaatuu heti uudestaan. Kun käynnistän koneen uudestaan ja käynnistän firefoxin niin se toimii taas aivan normaalisti. Minulla on firefoxin uusin versio (1.5.0.7, suomenkielinen) ja mitään ns erikoisuuksia en ole tehnyt ohjelmalle. Tällä hetkellä käytän firefoxin portable versiota jos se toimisi fiksummin ku ei jaksa käynnistellä konetta joka kerta uudestaan. Oisko kellän mitään tietoa/neuvoa miten tämän ongelman kanssa voisi menetellä? Operaa olen kokeillut ja ei ollut minun mieleen. Siinä on pari ärsyttävää ominaisuutta joista ei pääse eroon.

- tinke.80
 

Aina Pata

Jäsen
Läppäri ei ole suostunut sammumaan normaalista muutamaan päivään. Jos painan Alt+F4, niin koskaan ei tule tuota valikkoa jossa on sammuta ja restart ja mitäs vielä. Sama juttu jos lähden tuolta alakulmasta ja valkkaan sammuta.
Ainoastaan virran katkaisu sammuttaa koneen.

Pari ominaisuutta jotka tässä kohtaa ovat ilmenneet. Kello pysähtyy kun aloittaa sammuttamisen. Saan task managerin auki ja pystyn lopettamaan prosesseja mutta task manager ikkunaa ei enää saa kiinni. Samoin ikkuna joka kysyy että haluanko todellakin prosessin lopettaa jämähtää ruudulle vaikka siinä kuittaa kyllä tai ei.

Any ideas?
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Hommasin kannettavan tietokoneen. Nyt pitäis siirtää vanhalta pöytäkoneelta kymmenisen gigaa tiedostoja kannettavalle. Mitenköhän tämä onnistuisi helpoiten?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
rectum kirjoitti:
Hommasin kannettavan tietokoneen. Nyt pitäis siirtää vanhalta pöytäkoneelta kymmenisen gigaa tiedostoja kannettavalle. Mitenköhän tämä onnistuisi helpoiten?

1) Polttaa DVD-levylle tiedostot. Jos ei ole DVD-polttavaa ni sitten on vähän hankalampaa.
2) Kummatkin koneet samaan verkkoon ja nettijako pystyyn. Jos kummassakin koneessa on esim XP on kyseessä kohtuu helppo homma
3) Siirtää tiedostot muistitikun avulla. Hidasta ja erittäin vaivalloista mutta erittäin helppo tapa.

-tinke.80
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tinke-80 kirjoitti:
Oisko kellän mitään tietoa/neuvoa miten tämän ongelman kanssa voisi menetellä? Operaa olen kokeillut ja ei ollut minun mieleen. Siinä on pari ärsyttävää ominaisuutta joista ei pääse eroon.
Yksi pätevä vinkki Firefoxin kanssa on disabloida kaikki extensiot (yksi kerrallaan, kuka jaksaa?). Safe-moden siinä myös saa jotenkin päälle ja silloin kaiken turhan pitäisi olla pois käytöstä.
Toinen kätevä vinkki on profiilin uusiminen/profiilin poistaminen ja uuden käyttöönotto.
En yksinkertaisesti käsitä kuinka ihmiset jaksaa tuota rumbaa, joillain tuntuu katoavan kirjanmerkit kerran viikkoon, ohessa luonnollisesti profiili korruptoituu ja toolbarit jähmettyy. Kivaa. Käsittämätöntä ettei noita ongelmia saada kuriin, käyttäjät vaan ohjataan jonnekin ohjesivuille selvittämään kuinka tehdään uusi profiili ja backuppeja vanhasta.

Sen sijaan autan mielelläni selvittämään ongelmat Operan kanssa. Mitä mahtoivat nuo pari ärsyttävää ominaisuutta olla? Veikkaan että niistä eroon kyllä pääsee.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
rectum kirjoitti:
Hommasin kannettavan tietokoneen. Nyt pitäis siirtää vanhalta pöytäkoneelta kymmenisen gigaa tiedostoja kannettavalle. Mitenköhän tämä onnistuisi helpoiten?

Itse suosittelen, että käyt jostain atk-liikkeestä ostamassa ulkoisen kotelon kiintolevyllesi. Niitä saa jopa n.20-30 euron hintaan. Sitten vaan koteloon pöytäkoneen kiintolevy ja se mukana tulevalla usb-liitännällä/kaapelilla kiinni läppäriin. Helppoa. Ja jos et tartte enää pöytäkoneessa ollenkaan kiintolevyä, niin sitten sinulla on siinä ulkoinen kiintolevy ihan jatkoakin ajatellen.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Software Distribution Service 2.0

Osaisiko joku kertoa otsikon mukaisesta ohjelmasta, onko se asiallinen vai joku haittaohjelma? Kahdella kaverillani on ollut viime aikoina koneet todella jumissa, molemmilla XP käyttiksenä. Toisella perusohjelmien, kuten Ad-Aware tai esim. Scandisk, käynnistäminen kesti pahimmillaan n. 5-7 minuuttia. Toisella taas netti on Todella hidas. Testasin järjestelmän palauttamista, ja molemmilla löytyi viimeisenä palautuspisteenä tuo Software Distribution Service 2.0. Toisen kone palautuikin ennalleen kun haettiin aikaisempi palautuspiste, toisella netti jumittaa edelleen.

Tänään löysin tuon saman Software -palautuspisteen myös omalta koneelta. Kone on kuitenkin kaikenaikaa toiminut hyvin, eikä esim. Ad-Aware tai Windows Defender ole pitkiin aikoihin löytänyt mitään merkittävää. Toisaalta käytän itse aina Operaa ilman Javaa nettiselaukseen, kun kaverit käyttävät (valitettavasti) IE:tä... Tarviiko siis olla tuosta huolissaan?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
RaitisAna kirjoitti:
Osaisiko joku kertoa otsikon mukaisesta ohjelmasta, onko se asiallinen vai joku haittaohjelma?

Jos en ihan väärin ole käsittänyt, niin liittyy noihin Windowsin päivityksiin. Eli ihan asiallinen ohjelma tosiaankin on kyseessä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Uusimmaassa Mikrobitissä oli juttua (kirjeet-palstalla) jostain Mikrosoftin haittaohjelmienpoistotyökalusta, joka latautuu kerran kuussa ja ajaa itsensä läpi jos on automaattiset päivitykset päällä.
Oli vähän kiire ja meni vähän ohi, mikä tämä juttu oikein on. Päivitykset päällä, mutta ei mulla ole ikinä tullut mitään "tarkistukset suoritettu" -ikkunaa päivityksien jälkeen...?
Jäi askarruttamaan asia...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
stiflat kirjoitti:
Uusimmaassa Mikrobitissä oli juttua (kirjeet-palstalla) jostain Mikrosoftin haittaohjelmienpoistotyökalusta, joka latautuu kerran kuussa ja ajaa itsensä läpi jos on automaattiset päivitykset päällä.
Oli vähän kiire ja meni vähän ohi, mikä tämä juttu oikein on. Päivitykset päällä, mutta ei mulla ole ikinä tullut mitään "tarkistukset suoritettu" -ikkunaa päivityksien jälkeen...?
Jäi askarruttamaan asia...

tämäkö?

http://www.microsoft.com/downloads/...e0-e72d-4f54-9ab3-75b8eb148356&displaylang=fi

vai tämä?

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tinke-80 kirjoitti:
Firefox on jostain syystä ruvennut kaatuilemaan ja kun yritän käynnistää firefoxin uudestaan se kaatuu heti uudestaan. Kun käynnistän koneen uudestaan ja käynnistän firefoxin niin se toimii taas aivan normaalisti. Minulla on firefoxin uusin versio (1.5.0.7, suomenkielinen) ja mitään ns erikoisuuksia en ole tehnyt ohjelmalle. Tällä hetkellä käytän firefoxin portable versiota jos se toimisi fiksummin ku ei jaksa käynnistellä konetta joka kerta uudestaan. Oisko kellän mitään tietoa/neuvoa miten tämän ongelman kanssa voisi menetellä? Operaa olen kokeillut ja ei ollut minun mieleen. Siinä on pari ärsyttävää ominaisuutta joista ei pääse eroon.

- tinke.80

Itsellä ongelma tuli esille eilen ensimmäistä kertaa. Sivistynyt veikkaus olisi juuri asennettu extension VideoDownloader, jolla esim. jojotuubista voi ladata videot kovalevylle. Jos tuo ongelma jatkuu seuraavina päivinä täytynee kai poistaa moinen kilke.
 

Erik Loka

Jäsen
Mulla on tommonen Zyxel Prestige 600 series-wlaniboksi. En ollut vielä ehtinyt suojaamaan yhteyttä, mutta nyt laite on tehnyt sen itse! Kun koitan yhdistää kannettavalla nettiin niin se väittää että yhteys on suojattu, ja pitäisi jotain tunnuksia syöttää. Mikäs tässä nyt avuksi?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Erik Loka kirjoitti:
Mulla on tommonen Zyxel Prestige 600 series-wlaniboksi. En ollut vielä ehtinyt suojaamaan yhteyttä, mutta nyt laite on tehnyt sen itse! Kun koitan yhdistää kannettavalla nettiin niin se väittää että yhteys on suojattu, ja pitäisi jotain tunnuksia syöttää. Mikäs tässä nyt avuksi?
Purkin takana on reset-näppäin. Paina sitä pitkään niin boksi nollaantuu.

Kumminkaan en usko että boksi itsestään olisi ottanut suojauksen käyttöön...
 

Erik Loka

Jäsen
fastasashark kirjoitti:
Purkin takana on reset-näppäin. Paina sitä pitkään niin boksi nollaantuu.

Kumminkaan en usko että boksi itsestään olisi ottanut suojauksen käyttöön...

Jaahas, sitä pitikin painaa noin pitkään. No usko tai älä, mutta kun täällä ei ole muita kuin minä (ja koira, jonka osuutta tässä epäilen vahvasti) , enkä minä sitä ole suojannut, tai muutenkaan lähiaikoina koskenut sen asetuksiin, niin vaihtoehtoja ei kovin montaa ole:) No jokatapauksessa nyt toimii taas. Kiitti nopeasta vastauksesta!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No tällainen asiahan ihmistä askarruttaa, että kun kirjoittaa läppärillä (HP) käyttäen sen omaa hiirtä, tapahtuu joskus niin, että kirjoittamisen kesken ollessa teksti tietenkin seivaamatta sillä välisevaaminenhan on homojen puuhaa, sitä sitten koskee johonkin mystiseen alanäppäimeen. Veikkaan, että kyseessä on alimmaisen rivin ctrl-fn-windows-alt -sekamelska tai sitten se HP-hiiri. Oli miten oli niin voi muna! Osoitin siirtyy näytön alalaitaan ja arvatkaa löytyykö kesken ollut teksti enää ylhäältä? Ei löydy. Ei löydy myöskään selaimen takaisin -nuolella, jos esimerkiksi kirjoittaa jatkoaikaan. Ei löydy Temp-kansiostakaan. Mistä se löytyy? Vai onko olemassa joku viehättävä deletoi kokonaan veks -toiminto, josta en tiedä?
 

Miguel

Jäsen
Ruutiveijari kirjoitti:
VirusBurst on feikki, adaware itsessään. Antaa virheellisiä ilmoituksia yrittäen saada "käyttäjän" ostamaan kaupallisen version itsestään.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic63896.html

No niin, kun pääsin ongelman kimppuun, noudatin mielestäni ihan oikein tuon linkin takaa löytyneitä ohjeita. VirusBurst lähti kyllä huitsin nevadaan.

Nyt kuitenkin Windowsissa kummittelee jatkuvasti ikkuna "Please wait while Windows configures Copy". Ja työntää perään jatkuvasti Internal erroria eikä lopeta, ei sitten millään. Mitenköhän tämän häiriötekijän saa eliminoitua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös