Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 148
  • 19 219

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
jupster kirjoitti:
Civ 4 asennettu läppärille (fujitsu siemens 2,8 ghz, ati mobility radeon). Peli toimii aluksi hyvin, mutta sitten about 30 min pelattua sammuttaa koneesta virran? Pelin kun lataa uudestaa, niin sama homma toistuu. Onko vika näytönohjaimessa vai missä?
Koska kyseessä on läppäri, niin löytyisiköhän ratkaisu virranhallinnan puolelta? Eli katsopa Win XP:n Ohjauspaneelista kohta "Virranhallinta", onko siellä jokin kohta, jossa tietokone määrätään sammutettavaksi 30 minuutin sisällä, jos tietokoneella ei tapahdu mitään.

Pelit saattavat jotenkin hämätä virranhallinnan tarkkailua, jolloin kone saattaa sammua hyvinkin kesken pelin. Tai ainakin tällainen vaihtoehto tuli mieleen. Toki perinteiset kuumenemisongelmat voivat olla myös syynä, mutta katsotaan tämä kortti ensin...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
jupster kirjoitti:
Civ 4 asennettu läppärille (fujitsu siemens 2,8 ghz, ati mobility radeon). Peli toimii aluksi hyvin, mutta sitten about 30 min pelattua sammuttaa koneesta virran? Pelin kun lataa uudestaa, niin sama homma toistuu. Onko vika näytönohjaimessa vai missä?

jussi_j kirjoitti:
Onko päivitykset Civiin asennettu, tuon eka versio mitä myytiin ainakin oli ihan onneton ja tuskin toimi missään ilman päivityksiä.

Varsinkin ATI:n korttien kanssa oli paljon ongelmia. Itselläkin teki aivan samaa puolituntia pelasi ja sitten koko kone juntturaan. Mäkin epäilen, että päivitykset jeesaa, jos niitä ei ole jo.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saako PowerPointilla tulostettua siten että dia peittäisi koko paperin, "Sovita paperikokoon" jättää sekin reunoille valkoista?

edit. tarkemmin ajateltuna tuohan taitaa ollakin kiinni enemmän tulostimesta kuin ohjelmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Outlook-ongelma

Outlook Express kysyy tasaisin väliajoin että suoritetaanko viestien uudelleenjärjestely tjsp. ja menin vahingossa painamaan kyllä. Tämän johdosta kaikki viestit katosivat. Saako niitä viestejä enää millään takaisin.

Voi perk**e.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Romppanen kirjoitti:
Outlook Express kysyy tasaisin väliajoin että suoritetaanko viestien uudelleenjärjestely tjsp. ja menin vahingossa painamaan kyllä. Tämän johdosta kaikki viestit katosivat. Saako niitä viestejä enää millään takaisin.

Voi perk**e.
Katsopas Outlook Expressistä asetus Työkalut - Asetukset - Ylläpito ja sieltä Tallennuskansio. Sieltä pitäisi selvitä kansio, mihin varmuuskopiot tallennetaan, ja sieltä kansiosta pitäisi löytyä .dbx -tiedostoja. Joku niistä on varmuuskopio, esim. saapuneet (2).dbx, backup.dbx tms. Noista pitäisi saada jollakin tyylillä palautettua viestejä, en nyt tähän hätään osaa tarkemmin neuvoa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
jussi_j kirjoitti:
Onko päivitykset Civiin asennettu, tuon eka versio mitä myytiin ainakin oli ihan onneton ja tuskin toimi missään ilman päivityksiä.

Jeps, hain uuden päivityksen ja nyt näytti pelittävän ihan hyvin.

Huerzo kirjoitti:
Koska kyseessä on läppäri, niin löytyisiköhän ratkaisu virranhallinnan puolelta? Eli katsopa Win XP:n Ohjauspaneelista kohta "Virranhallinta", onko siellä jokin kohta, jossa tietokone määrätään sammutettavaksi 30 minuutin sisällä, jos tietokoneella ei tapahdu mitään.

Kävi kanssa mielessä, mutta eipä tehnyt tuota muissa peleissä.


Beagle Boy kirjoitti:
Varsinkin ATI:n korttien kanssa oli paljon ongelmia. Itselläkin teki aivan samaa puolituntia pelasi ja sitten koko kone juntturaan. Mäkin epäilen, että päivitykset jeesaa, jos niitä ei ole jo.

ATI korttien kanssa tosiaan paljon ongelmia, kun aiheella ihan oma keskustelupalstakin perustettu. ;)

Kiitos kaikille neuvojille! Tässä tuli hyvin esiin pc-pelaamisen huono puoli - vitusti säätöä ja päivitystä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
NewDotNet, tuo pirulainen...

Jep, eli AdAwarella ja SpyBot:lla olen ajanut tiedostot läpi ja NewDotNet näyttäisi löytyvän, vaan ei suostu poistumaan tiedostoista. SpyBot:ssa ilmoitti, että kannattaa käynnistää kone uudelleen ja antaa sen samalla skannata, mutta sekään ei auttanut, vaan tuo säilyy silti (eli sama herja tuli, että ei pystynyt poistamaan). Toistaiseksi tuo ei ole mitään ongelmia vielä aiheuttanut, mutta se voi olla vaan ajan kysymys.

Mitään hyviä neuvoja poistamiseen?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Windows XP:n kieli

Kaveri sai tänään koneen ja sillä (eli mulla kanssa) on ongelma. Käyttiksenä on Windows XP (en tiedä versiota sen tarkemmin, mutta joku vanha työkone se on, eli olisko Pro) ja kielenä ruotsi. Onko mitään mahdollisuutta saada kieltä vaihdettua suomeen, tai edes englantiin? Vai onko uuden käyttiksen osto edessä?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Footless kirjoitti:
Kaveri sai tänään koneen ja sillä (eli mulla kanssa) on ongelma. Käyttiksenä on Windows XP (en tiedä versiota sen tarkemmin, mutta joku vanha työkone se on, eli olisko Pro) ja kielenä ruotsi. Onko mitään mahdollisuutta saada kieltä vaihdettua suomeen, tai edes englantiin? Vai onko uuden käyttiksen osto edessä?
Joo, ei auta muutakuin ostaa uusi käyttis jos haluat vaihtaa kieltä.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Jep, eli AdAwarella ja SpyBot:lla olen ajanut tiedostot läpi ja NewDotNet näyttäisi löytyvän, vaan ei suostu poistumaan tiedostoista. SpyBot:ssa ilmoitti, että kannattaa käynnistää kone uudelleen ja antaa sen samalla skannata, mutta sekään ei auttanut, vaan tuo säilyy silti (eli sama herja tuli, että ei pystynyt poistamaan). Toistaiseksi tuo ei ole mitään ongelmia vielä aiheuttanut, mutta se voi olla vaan ajan kysymys.

Mitään hyviä neuvoja poistamiseen?

Eikös tuo lähde ihan ohjauspaneelin kautta ( lisää/poista sovelluksia )
Ainakin joku vanhempi versio tuosta poistui täydellisesti tuota kautta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
spertti kirjoitti:
Eikös tuo lähde ihan ohjauspaneelin kautta ( lisää/poista sovelluksia )
Ainakin joku vanhempi versio tuosta poistui täydellisesti tuota kautta.
Joo, katsoin sieltä, mutta ei näy ollenkaan tuota sovellusta siellä.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Joo, katsoin sieltä, mutta ei näy ollenkaan tuota sovellusta siellä.

Voi olla myös nimellä New.Net, NewDotNet, ainakin puolisen vuotta takaperin tuolla rakkaalla lapsella oli monta nimeä.

Mistäs kansiosta Spybot tuon löytää? Epäilisin, että se on järjestelmänpalautuksessa, kun ei kerran suostu poistumaankaan.
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä toi error safe ohjelma on? Kaiken maailman tietoa löytyy mutta kun kaikki tieto on englanniksi ja se ei oo minun vahvin kieli?
Tätä saattaa jo iolla kysytty mutta en jaksa selata koko ketjua läpi ja haku toiminnolla ei löytänyt mitään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mängimies kirjoitti:
Nyt vituttaa taas rankasti. Väsäsin Excelillä yhtä taulukkoa vitun monta tuntia sen takia, että kone oli kaatumisen takia kadottanut koko helvetin tiedoston....Onko mitään keinoa millä saan palautettua tiedostoja?.

Et kai tee excelillä tai yleensäkään millään ohjelmalla tuntikausien työtä tallentamatta sitä kertaakaan välillä? Itse painan levykkeen kuvaa vähän väliä (kantapään kautta opittu tuokin taito). Ja sitten yleensä vielä kopio siitä johonkin muuhun paikkaan (tikulle/cd:lle yms). Kuulostaa oudolta, jos kaatumisen yhteydessä tallennettu tiedosto olisi hävinnyt.

Tools - Options (Työkalut - Asetukset) kohdassa on jollain välilehdellä "automaattisen palautuksen tiedot" tai joku vastaava. Sieltä ehkä voi löytyä. Tai sitten ei. Itse olen joskus löytänyt sieltä jonkun keskeneräisen työn.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
teemu73 kirjoitti:
Et kai tee excelillä tai yleensäkään millään ohjelmalla tuntikausien työtä tallentamatta sitä kertaakaan välillä? Itse painan levykkeen kuvaa vähän väliä (kantapään kautta opittu tuokin taito).

Excelissähän voit paukuttaa päälle option, jossa automaattisesti tallennetaan aina tietyn ajan jälkeen muutokset.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Windows XP home fin OEM

Aiemmin tässä ketjussa käytiin keskustelua OEM-tuotteista, eikä ilmeisesti päästy selkeään ratkaisuun miten tuo menee.(http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1380711&highlight=oem#post1380711)

Nyt olisin ostamassa XP homen OEM-versiona jo hankittuun läppäriin ja edelleen saan hieman ristiriitaista tietoa siitä, että voiko tuon ostaa ilman komponentteja vai ei? Microsoftin omilla sivuilla kerrotaan seuraavaa(sivun alaosassa kohta "hankkiminen ilman laitetta")
http://www.microsoft.com/finland/license/business/oem.mspx

Toisaalta http://www.verkkokauppa.com/ kertoo sivuillaan toista. Eli valitse "Ohjelmistot" ja siellä sivun alalaidassa on kohta "Voinko ostaa OEM-ohjelmistoja?", jossa taas sanotaan, että "Microsoftin OEM tuotteen voi ostaa kuka tahansa myös llman komponentteja. OEM ohjelmiston tuki ja asennukseen liittyvä takuu ovat aina asentajan itsensä vastuulla. Lue tarkemmat ehdot tuoteselosteesta."

Olen ostamassa tuotetta muualta kuin Verkkokaupasta ja siellä ei tiedetty kyseisestä käytännöstä mitään muuta, kuin että näin menettelee Verkkokauppa. Ihme säätöä.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Suosittelen kysymään asiaa suoraan Microsoftilta. Itse sain sieltä niin paskaa palvelua että alta pois kun tätä asiaa tenttasin. Lopultakaan en saanut selkeää vastausta kysymykseen. Tästä on nyt tuo puolisen vuotta aikaa. Eli sinne vaan sähköpostia ja kysyä miten tässä tilanteessa pitää toimia. Epäilen vahvasti että Jatkoajasta löytyisi tätä asiaa varmaksi tietävää henkilöä.

Olen keskustellut OEM asioista Microsoftin lisäksi monien eri jälleenmyyntifirmojen kanssa. Koko homma on ihan sillisalaatti. Kukaan ei oikein tunnu tietävän miten tämä oikeasti menee. Kaikilla on vain käsityksensä minkä kanssa liikkuu.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
.jarska kirjoitti:
Suosittelen kysymään asiaa suoraan Microsoftilta...

Lähetin meiliä ja mielenkiinnolla jään odottamaan, minkälaista ympäripyöreätä tuubaa saan vastaukseksi ilman selkeää vastausta kysymykseen. Oltuani töissä suuren monikansallisen yrityksen lähituessa, kysyttiin tiimin kanssa Microsoftin edustajalta vastausta tähän samaan kysymykseen, eikä hänkään osannut/halunnut kertoa Microsoftin virallista kantaa asiaan. Uskomaton sekasotku kyseessä ja vielä täysin Microsoftin itsensä luoma. Kaipa Microsoft sitten jotenkin hyötyy kyseisestä tilanteesta?
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Jos tiedosto on toisessa tietokoneessa, varmista, että tietokoneen verkkoyhteys toimii. Jos kirjoitit polun, varmista, että se on oikein. Jos ongelma ei poistu, palvelin ei ehkä ole käytettävissä."

Kokeilin saanko U1 TV Station AG (www.u1tv.ch) nettitv:n pyörimään ja sain yllä olevaan ilmoituksen. Mitään ongelmaa ei ollut kun kokeilin samaa töissä vaan se lähti heti toimimaan. Verkkoyhteys toimii ja samanlailla toimin yhdistämisen suhteen kuin töissäkin. Mikä neuvoksi? Voinko katsoa lähetystä jotain muutakin kuin Media Playerin kautta? SaiPan huominen harkkamatsi Sveitsissä kiinnostaisi aika paljon...
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Rapukäsi kirjoitti:
Windows XP home fin OEM

Aiemmin tässä ketjussa käytiin keskustelua OEM-tuotteista, eikä ilmeisesti päästy selkeään ratkaisuun miten tuo menee.(http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1380711&highlight=oem#post1380711)

Nyt olisin ostamassa XP homen OEM-versiona jo hankittuun läppäriin ja edelleen saan hieman ristiriitaista tietoa siitä, että voiko tuon ostaa ilman komponentteja vai ei? Microsoftin omilla sivuilla kerrotaan seuraavaa(sivun alaosassa kohta "hankkiminen ilman laitetta")
http://www.microsoft.com/finland/license/business/oem.mspx

Toisaalta http://www.verkkokauppa.com/ kertoo sivuillaan toista. Eli valitse "Ohjelmistot" ja siellä sivun alalaidassa on kohta "Voinko ostaa OEM-ohjelmistoja?", jossa taas sanotaan, että "Microsoftin OEM tuotteen voi ostaa kuka tahansa myös llman komponentteja. OEM ohjelmiston tuki ja asennukseen liittyvä takuu ovat aina asentajan itsensä vastuulla. Lue tarkemmat ehdot tuoteselosteesta."

Olen ostamassa tuotetta muualta kuin Verkkokaupasta ja siellä ei tiedetty kyseisestä käytännöstä mitään muuta, kuin että näin menettelee Verkkokauppa. Ihme säätöä.
Olen itse ostanut ko. tuotteen ilman komponentteja ja sanottiin, että ohje tähän on tullut suoraan Microsoftilta (tai sitä edustavalta taholta). Saman olen kuullut myös muista kaupoista, joissa kävin tuota ennen. Eikä kyseessä ollut verkkokauppa.com.

Cougar

PS. Sekavaa käytäntöä tässä on, enkä tiedä mikä on faktaa mikä ei.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cougar kirjoitti:
Olen itse ostanut ko. tuotteen ilman komponentteja ja sanottiin, että ohje tähän on tullut suoraan Microsoftilta (tai sitä edustavalta taholta). Saman olen kuullut myös muista kaupoista, joissa kävin tuota ennen. Eikä kyseessä ollut verkkokauppa.com.

Cougar

PS. Sekavaa käytäntöä tässä on, enkä tiedä mikä on faktaa mikä ei.

Heh. Eivät näytä tietävän liikkeetkään. Sain vastauksen meiliin, jonka lähetin Microsoftille. Vastauksessa sanottiin, että OEM-käyttöjärjestelmää ei tule myydä komponentin kanssa eikä yksinään. Vastauksessa kerrottiin myös, että OEM-käyttöjärjestelmä tulee myydä asennettuna asiakkaan koneeseen. OEM-ohjelmistojen myyntisäännöt olivat kuulemma muuttuneet vuosi sitten.

Koska ostit tuotteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös