Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 941
  • 19 216

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kuinkas saisi VBA332.DLL tiedoston toimimaan XPssä? Access 97 tarvitsisi tuollaista. Onkos kukaan edes kokeillut?

Että silleen...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
stiflat kirjoitti:
Win2000 ei sammu kunnolla
Jeps, löytyi vihdoinkin ratkaisu. Ruutiveijarin linkki suomenkielisenä, joten ymmärsi noita hienojakin sanoja enempi.
Eli ratkaisu oli: Käynnistä-Asetukset-Ohjauspaneeli-Virranhallinta-APM-välilehti
ja sieltä ruksi kohtaan "Ota APM-virranhallinta käyttöön".

Katsotaan mitä seuraavaksi eteen tulee...
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Nyt on alkanu vähän tämän Norton AntiVirus tympimään...
Olisiko jollain kokemuksia ilmaisista palomuureista ja virustentorjuntaohjelmista? Kai niitä jotain hyviä semmoisiakin on? Vai onko?

Sitten vielä semmosta, että mikä on kun ei (taidot riitä) Win XP sammu kunnolla siis kestää todella kauan, että kone sammuu... Nortonin mukaan ei ole viruksia, eikä mitään matoja ym. roskaa pitäisi olla. Ajattelin kyllä formatoida tässä kohta, mutta jos sais ongelman jotenkin muutenkin hoidettua.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
zoz kirjoitti:
Nyt on alkanu vähän tämän Norton AntiVirus tympimään...
Olisiko jollain kokemuksia ilmaisista palomuureista ja virustentorjuntaohjelmista? Kai niitä jotain hyviä semmoisiakin on? Vai onko?

Itselläni on käytössä Sygaten palomuuri, joka on toiminut pirun hyvin. Ja on erittäin selkeän näköinen ja helppo käyttää.

Virusturvana on itselläni toiminut jo pitkän aikaa Antivir. Se päivittyy oikeastaan joka päivä, tosin se päivitys täytyy käynnistää käsin, mutta niin taitaa olla kaikissa ilmaisissa virussoftissa.

Olen ollut noihin kahteen tyytyväinen ja koneeni on pysynyt puhtaana viruksista ja spyware-ohjelmista.

Onhan noita lukuisia muitakin vaihtoehtoja, mutta en viitsi muita linkkejä laittaa, koska nuo kaksi toimivat minulla.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JustinCase kirjoitti:
Virusturvana on itselläni toiminut jo pitkän aikaa Antivir. Se päivittyy oikeastaan joka päivä, tosin se päivitys täytyy käynnistää käsin, mutta niin taitaa olla kaikissa ilmaisissa virussoftissa.
Ainakin AVG Antiviruksen ilmainen versio päivittää itsensä täysin automaattisesti. Tai ainakin vuosi sitten vielä päivitti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Myös Avast! päivittää itsensä automaattisesti ja olen ollut ihan tyytyväinen käyttäjä Antivirin jälkeen (joka myös toimi ihan ok).
Tuolta vielä Sygaten pienet muokkaukset kuntoon ja palomuurikin on valmis.

Oikeastaan ihmettelen tuota Antivirin itsepäivittämättömyyttä, ei kai se niin vaikea osa olisi lisätä...?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Jep jep, eli antivir onkin sitten niitä harvoja, joka ei päivity itse. Olin vaan tuudittautunut siihen oloon, että on ilmaissoftien heikkous. Noh, en aio vaihtaa, kun mulla on toiminut niin hienosti.
 

laimbeer

Jäsen
stiflat kirjoitti:
Oikeastaan ihmettelen tuota Antivirin itsepäivittämättömyyttä, ei kai se niin vaikea osa olisi lisätä...?


Saa sinne ajastettua automaattiset päivitykset erillisen updater-härpäkkeen kanssa. Jotku käyttäjät ei vain tykkää automaattisesti päivittyvistä softista, mikä on joskus ihan viisasta tietyissä olosuhteissa.

Itse käytän AVG:n ilmaista virustorjuntaa ja Kerion palomuuria kotikoneessa. Ei ole ollut ihmeempiä ongelmia tämän yhdistelmän kanssa. Kerio on nyt myyty Sunbeltille, mutta palomuuria pitäisi vielä saada ilmaisena ja ilman mitään haittaohjelmia. Saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarvitsisin ADSL-modeemin/reitittimen WLAN + tulostinpalvelin ominaisuudella ja USB-portilla. Olisiko kenelläkään suosituksia tai ylipäänsä kokemuksia jostain tietystä vekottimesta alta 150 euron? Nykyisen wlan-purkin tulostinpalvelin on ainakin todella syvältä, joten nimenomaan sen tulostinpuolen toimivuus kiinnostaa eritoten. Ei pinna kestä sitä, että pitää bootata purkki lähes joka kerta, ennen kuin se tunnistaa tulostimen ja saa tulostettua.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pluto kirjoitti:
Ei pinna kestä sitä, että pitää bootata purkki lähes joka kerta, ennen kuin se tunnistaa tulostimen ja saa tulostettua.
Mikä tulostin sinulla on? Voi johtua siitä että tulostin on vaihtanut IP-osoitetta. Ainakin minulla oli HP deskjet 2710 muuttannut uuteen osoitteeseen lähettämättä minulle "olen muuttanut"-postikorttia! Senkin piru...

Tulostimen config:in saat joko tulostettua paperille tai tulostimen pikkunäytölle (jos tulostimessa on näyttö). Vertaa IP-osoitetta mitä tulostin käyttää, tietokoneessa oleviin tulostinasetuksiin:
Tulostin -> ominaisuudet -> portit -> valitse kyseessä oleva tulostin -> portin asetukset.
Jos IP:t poikkeavat toisista muuta tietokoneeseen sama IP. Tee vastaava muutos kaikkiin koneisiin verkossa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
zoz kirjoitti:
Nyt on alkanu vähän tämän Norton AntiVirus tympimään...
Olisiko jollain kokemuksia ilmaisista palomuureista ja virustentorjuntaohjelmista? Kai niitä jotain hyviä semmoisiakin on? Vai onko?

Sitten vielä semmosta, että mikä on kun ei (taidot riitä) Win XP sammu kunnolla siis kestää todella kauan, että kone sammuu... Nortonin mukaan ei ole viruksia, eikä mitään matoja ym. roskaa pitäisi olla. Ajattelin kyllä formatoida tässä kohta, mutta jos sais ongelman jotenkin muutenkin hoidettua.

Samoja ongelmia oli eli XP ei tahtonut oikein sammua ja esim. restart jumitti sen kokonaan. Myös sähköposti lakkasi toimimasta ja samantien myös Firefox.

Ongelmat katosivat kun poistin koneesta syylliseksi epäilemäni Nortonin. Tilalle asensin laajakaistaoperaattorin ilman lisähintaa tarjoaman Normanav-paketin (virustorjunta + palomuuri). Katsotaan nyt miten kauan tämä kokoonpano pelittää.
 

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
zoz kirjoitti:
Nyt on alkanu vähän tämän Norton AntiVirus tympimään...
Olisiko jollain kokemuksia ilmaisista palomuureista ja virustentorjuntaohjelmista? Kai niitä jotain hyviä semmoisiakin on? Vai onko?

Itselläni on ollut jo pitkään käytössä palomuurina Kerion personal firewall ja virustutkana Antivir, molemmat siis ilmaisia ohjelmia. Toimii loistavasti ja ovat suht "kevyitä" softia ja helppokäyttöisiä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
ifota kirjoitti:
Auttakaa!
Monitori menee virransäästötilaan windowsin käyttäjätiliä vaihdettaessa. Virransäästötilasta ei ole palaamista, ctrl-alt-del ei toimi eikä oikein mikään muukaan. Täytyy sammuttaa, käynnistää kone uudelleen vikasietotilassa ja palauttaa järjestelmä esim. eiliseen, jolloin kaikki toimii kunnes yrittää vaihtaa käyttäjää. Osaako kukaan auttaa?
Oletko kokeillut poistaa kyseistä käyttäjää mikä ei käynnisty, ja sen jälkeen perustaa uusi käyttäjä tilalle?
 

ipaz

Jäsen
Mistä johtuu kun että aina välillä Firefox, Real Player, iTunes tai mikä tahansa ohjelma menee jumiin niin sitä ei pysty sammuttamaan sitten niin millään? Tänäänkin selain tilttasi ja kone herjasi että "ohjelma ei vastaa". No minä nokkelana painelemaan ctrl-alt-del että saisi pakkolopetettua ohjelman mutta kun sillä ei ole mitään vaikutusta. Prosessori huutaa 100% käyttöä, tuulettimet pyörii mutta kone on aivan jumissa. Olen välillä antanut olla jopa tunnin josko kone itse selvittäisi tilanteen mutta kun mitään ei tapahdu, niin on ollut pakko katkaista tylysti virrat.

Koneesta on juuri poistettu kaikki virukset ammattilaisen toimesta ja muistitilaakin piisaa. Miksi mun kone ei anna pakkolopettaa ohjelmia?
 
Viimeksi muokattu:

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
ifota kirjoitti:
Auttakaa!
Monitori menee virransäästötilaan windowsin käyttäjätiliä vaihdettaessa. Virransäästötilasta ei ole palaamista, ctrl-alt-del ei toimi eikä oikein mikään muukaan. Täytyy sammuttaa, käynnistää kone uudelleen vikasietotilassa ja palauttaa järjestelmä esim. eiliseen, jolloin kaikki toimii kunnes yrittää vaihtaa käyttäjää. Osaako kukaan auttaa?
Eihän sinulla ole näytönohjaimessa TV-OUTia tai kahta ulostuloa monitorille? Mikäli näin on ja Windowsin kanssa on sopivasti säädetty, saattaa siirtää kuvan johonkin muuhun ulostuloon.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kuinka puretaan rar-tiedostot, kun niitä on 91 kappaletta. Siis muodossa *.r00, *.r01, *.r02 jne.?
 

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mendieta kirjoitti:
Kuinka puretaan rar-tiedostot, kun niitä on 91 kappaletta. Siis muodossa *.r00, *.r01, *.r02 jne.?

Avaat esim. WinRar:rilla sen ensimmäisen tiedoston(eli rar päätteisen). Winrar osaa itse automattisesti purkaa ne loput 90 jotka kuuluvat samaan kokonaisuuteen.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Hmm. Nyt marisee, että ei löydä seuraavaa eli *.r00, vaikka se on samassa kansiossa.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
WLAN-kyssäri

Ite en oo hirveesti näiden langattomien yhteyksien kanssa pelannut muuten kuin käyttäjänä ja joskus joutunut asiakkaalle asentamaan yhteydet(VPN) futaamaan tämän kautta, niinpä kyselen täältä.

Kaveri tossa soitteli ja pärräsi, että Welho oli katkaissut hänen nettiyhteydensä(ei langaton), kun ei ollut muistanut maksaa laskujaan. Nyt hän sitten kotona huomasi, että perkele wlan yhteydet toimivat vallan mainiosti. Kaveri siis surffaili hetken aikaa ilmeisesti naapurinsa wlan yhteyttä käyttäen ennenkuin tuli ajatelleeksi koko asiaa. Kysynkin, että miten naapuri olisi voinut huomata, että joku käyttää hänen kaistaansa ja olisiko löytynyt helppo keino selvittää luvaton kaistarosvo? Ja millä konstilla yleensäkin yksityiskäytössä olevalla WLAN purkilla määritellään sallitut yhteydet? Onko purkeissa jokin softa, jolla annetaan erikseen lupa sallituille käyttäjille? Naapurilta tainnut jäädä jotain oleellista tekemättä:)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Rapukäsi kirjoitti:
Ja millä konstilla yleensäkin yksityiskäytössä olevalla WLAN purkilla määritellään sallitut yhteydet? Onko purkeissa jokin softa, jolla annetaan erikseen lupa sallituille käyttäjille? Naapurilta tainnut jäädä jotain oleellista tekemättä:)
Käyttämällä salasanakyselyä, ennenkuin uuden koneen saa yhdistää verkkoon. Asetetaan wlan-purkista. Naapuri huomaisi ilmaiskyydillä olevan koneen katsomalla mitkä IP-osoitteet ovat käytössä.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
fastasashark kirjoitti:
Käyttämällä salasanakyselyä, ennenkuin uuden koneen saa yhdistää verkkoon. Asetetaan wlan-purkista. Naapuri huomaisi ilmaiskyydillä olevan koneen katsomalla mitkä IP-osoitteet ovat käytössä.
Tänks. Eli kaveri voisi halutessaan käyttää naapurin yhteyttä niin kauan ennenkuin naapuri havaitsisi kaistarosvon. Vapaa matkustajan henkilöllisyyden ja fyysisen sijainnin selvittäminen vaatisikin jo hieman enemmän.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Rapukäsi kirjoitti:
Tänks. Eli kaveri voisi halutessaan käyttää naapurin yhteyttä niin kauan ennenkuin naapuri havaitsisi kaistarosvon. Vapaa matkustajan henkilöllisyyden ja fyysisen sijainnin selvittäminen vaatisikin jo hieman enemmän.
Riippu vähän mikä nimi kaverisi tietokoneella on, jos hänen koneensa nimi on esim. "Matti Möttösen tietokone" saattaa jäädä helpostikin kiikkiin :)
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
fastasashark kirjoitti:
Riippu vähän mikä nimi kaverisi tietokoneella on, jos hänen koneensa nimi on esim. "Matti Möttösen tietokone" saattaa jäädä helpostikin kiikkiin :)
Heh, tai sitten oikea Möttösen Masa voisi joutua jokseenkin yllättävään tilanteeseen.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fastasashark kirjoitti:
Mikä tulostin sinulla on? Voi johtua siitä että tulostin on vaihtanut IP-osoitetta. Ainakin minulla oli HP deskjet 2710 muuttannut uuteen osoitteeseen lähettämättä minulle "olen muuttanut"-postikorttia! Senkin piru...

Samsungin rotisko se on, olisiko ML-1450. Ei ihan uusinta mallia oleva laser, mutta käytönnössä ilmaiseksi sain, niin en vastaan laittanut. Harmi vaan, että siinä on tuo verkkokortti ainoastaan lisävarusteena. Se on siis kytketty USB:lla purkkiin/tulostinpalvelimeen. Ongelma ei varmaan ole sama kuin sinulla, koska se ilmenee siten, että purkki ei tunnusta tunnistavansa koko tulostinta. Buutti ja taas tulostin on ready. Tyttöystävä sillä yleensä tulostelee ja minä saan kitinät, kun tulostin ei toimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös