Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 867 349
  • 19 233

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti irGGu

Jos pikkusiskollani on messengerissään tuo webbikamera päällä, ja vaihdamme käyttäjää jolloin minä tulen koneelle omasta "lokerostani". Näkeekö tällöin siskoni ystävät minut kamerasta mikäli hänellä on jäänyt nuo keskustelu-ikkunat auki, vai sammuttaako kamera nuo toiminnot?
Ei näe, jos se keskustelu-ikkuna jossa webbikameraa käytettiin on suljettu.

Enkä mä mitään messengeriä käytä...
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Nortoni kuvittelee - toivottavasti?

Joku joka tuntee kyseisen ohjelma sielunelämää, niin tarkoittaako tuo muka oikeasti sitä, että olen onnistunut haalimaan uudelle koneelleeni vajaassa kahdessa kuukaudessa lähemmäs 70 000 virusta?

Vai onko siinä kenties laskettuna mukaan myös palomuurin blokkaamat tunekutumisyritykset?
 

Liitteet

  • norton.gif
    norton.gif
    12,3 KB · kertaa luettu: 439

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti Staind
Ei näe, jos se keskustelu-ikkuna jossa webbikameraa käytettiin on suljettu.

Enkä mä mitään messengeriä käytä...

Luetaan niitä viestejä. IrGGu sanoi, että jos keskustelu-ikkunat jäävät AUKI...

Itse en ole varma, miten homma menee. Periaatteessa on mahdollista, että näkee, jos kerran vaihdatte windows-käyttäjää lennosta. Jos ottaa log off, niin sitten ei näe.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti irGGu
Sekavasti selitetty, toivoisin kuitenkin että joku tajuaa. Harkitsen sitten muutaman kerran tuon lahjan ostamista..

Ostat sellaisen web-kameran missä on linssinsuojus mukana. Eli sen suojuksen saa painettua kameran linssin päälle. Ei varmasti näe mitään.
 
Onkos joku pelaillut Fallout 2 peliä XP:llä, ja pikkaisen uudemmalla koneella?
Pelihän pyörii minulla muuten ihan loistavasti, mutta world mapille mennessä vähän liiankin loistavasti.
Nimittäin kun liikkuminen tuolla world mapilla tapahtuu näillä minun nykyisillä vehkeillä kävellen yhtä nopeasti, kuin vanhalla koneella autolla.
Ja tämähän vasta vituttaa, lähinnä siksi ettei tule oikein mitään kohtaamisia tuolla kartalla..
Eli, olisiko mitään keinoa saada tämä peli pyörimään hitaammin?
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti irGGu
Jos pikkusiskollani on messengerissään tuo webbikamera päällä, ja vaihdamme käyttäjää jolloin minä tulen koneelle omasta "lokerostani". Näkeekö tällöin siskoni ystävät minut kamerasta mikäli hänellä on jäänyt nuo keskustelu-ikkunat auki, vai sammuttaako kamera nuo toiminnot?
Moi irGGu! Äkkiseltään sanoisin, että kyllä näkee. Jos teette windowsissa sen "lennosta" vaihdon, ettekä loggaa itseänne kunnolla pihalle, niin kummankin käyttämät ohjelmat pyörivät taustalla ja näin pikkusiskon kaveri näkee, kun sinä istut koneen ääreen. Tämä on varmasti sovittavissa ihan keskinäisillä pelisäännöillä. Kun vaihdatte käyttäjää niin sammuttakaa kamera messengeristä. Itse keskusteluikkunan voi jättää auki.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Uusi messengerhän muistaa aiemmat keskustelut vaikka ikkunan sulkeekin. Eli siis ikkunat voi kyllä sammuttaa myös eikä pitäisi isoa vahinkoa tapahtua.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti Lakaisija
Onkos joku pelaillut Fallout 2 peliä XP:llä, ja pikkaisen uudemmalla koneella?
Pelihän pyörii minulla muuten ihan loistavasti, mutta world mapille mennessä vähän liiankin loistavasti.
Nimittäin kun liikkuminen tuolla world mapilla tapahtuu näillä minun nykyisillä vehkeillä kävellen yhtä nopeasti, kuin vanhalla koneella autolla.
Ja tämähän vasta vituttaa, lähinnä siksi ettei tule oikein mitään kohtaamisia tuolla kartalla..
Eli, olisiko mitään keinoa saada tämä peli pyörimään hitaammin?

Ihan suorilta käsin en osaa vastausta tuohon sanoa, mutta joissakin vanhemmissa peleissä toimii se, että käynnistää ohjelman vanhemman windowsin asetuksilla(olettaen, että käytössä on winxp, voi toimia myös win200). Tämä tapahtuu niin, että ottaa ohjelman pikakuvakkeesta oikealla hiirenklikkauksella properties ja sieltä compatibility ja sitten valitsee vaikka windows 95 tms.

Mutta kuten sanoin, tuo ei välttämättä auta, mutta kannattaahan sitä yrittää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sain kaverilta tuollaisen "inviten" vai mikä olikaan Gmailiin. Rekisteröidyin ja nyt ihmettelen miten saan itsekin kutsuttua kavereita??
 

Staind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JustinCase
Luetaan niitä viestejä. IrGGu sanoi, että jos keskustelu-ikkunat jäävät AUKI...
No siinä tapauksessa näkee, eikös se nyt selvinnyt tuosta viestistä? Vai eikö? Emmä tiiä...

Mikä vittu firefoxia vaivaa, aina kun konetta sammuttaa se jää siihen junnaamaan että "Ei voi sammuttaa" blaa blaa eikä kone sammu ennen kuin painaa "Lopeta nyt"?
 

Lexa

Jäsen
Viestin lähetti Lakaisija
Onkos joku pelaillut Fallout 2 peliä XP:llä, ja pikkaisen uudemmalla koneella?
Pelihän pyörii minulla muuten ihan loistavasti, mutta world mapille mennessä vähän liiankin loistavasti.
Nimittäin kun liikkuminen tuolla world mapilla tapahtuu näillä minun nykyisillä vehkeillä kävellen yhtä nopeasti, kuin vanhalla koneella autolla.
Ja tämähän vasta vituttaa, lähinnä siksi ettei tule oikein mitään kohtaamisia tuolla kartalla..
Eli, olisiko mitään keinoa saada tämä peli pyörimään hitaammin?


Kokeileppa esim. Cpukiller
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti stiflat
Sain kaverilta tuollaisen "inviten" vai mikä olikaan Gmailiin. Rekisteröidyin ja nyt ihmettelen miten saan itsekin kutsuttua kavereita??

Et mitenkään ennen kuin saat niitä invitejä sinne mailiisi. Se näkyy kyllä siellä sitten kun saat jakaa niitä kutsuja.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mistäs löytyisi nettisivulle näkymätön laskuri? Siis sellainen joka kerää kävijämäärän vaikka erilliseen lokiin tai weppisivulle, ei siis tälläinen kaikille kävijöille näkyvä laskuri joita kyllä löytyy useitakin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Gleb
Mistäs löytyisi nettisivulle näkymätön laskuri? Siis sellainen joka kerää kävijämäärän vaikka erilliseen lokiin tai weppisivulle, ei siis tälläinen kaikille kävijöille näkyvä laskuri joita kyllä löytyy useitakin.
Onko ilmaissivustosta kyse? Koska suurimmasta osasta nettisivustoja kyllä löytyy laskurit isp:n puolelta.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ruutiveijari
Onko ilmaissivustosta kyse? Koska suurimmasta osasta nettisivustoja kyllä löytyy laskurit isp:n puolelta.

Oppilaitoksen tarjoama kotisivutila on kyseessä, sieltä suunnasta ei tarjota mitään laskureita.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Mistä mahtaa johtua, kun dr.watson tekee noin 2Gt tiedoston kovalevylle, ei siinä muuten onkelmaa mutta kun koneessa on vain 8 Gt kovalevy. Käyttiksenä on XP
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Löytyy ja edullisestikin!

Käy katselemassa nettisivuja [Mainos poistettu. Terv. Moderaattorit] On täydellisen palvelun edullinen firma, jolla on mm. erääseen kannettavaan 200 euron hintaetu tämän päivän Hesarin erääsen johtavaan tietokonefirmaan verrattuna. Lisäksi 256 Kingston USB-tikku kaupan päälle. Läppärin hinta oli muistaakseni 799 ecua ja tekniset tiedot selviävät ko. nettisivuilta.

Kannattaa selailla...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kumpaakohan näyttistä asiantuntijat suosittelisivat?

Sapphire R9800se 128mb all-in-wonder 249.00 €

vai

Excalibur Radeon 9800pro 189.00 €


Molemmissa olisi puolensa, joten sikäli päätös on vaikea. Nykyinen näyttis on GeForce 4 ti 4200, joka joutaa vaihtoon, koska siinä tuuletin toimii, kun muistaa.
Käsittääkseni kyseisillä näyttiksillä kuitenkin pärjää ihan hyvin pelien suhteen. En rupea missään nimessä hifistelemään ja pistämään 500 ekua näyttikseen, kun sehän tuplaisi koneen arvon.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti repe_joke
Kumpaakohan näyttistä asiantuntijat suosittelisivat?

Sapphire R9800se 128mb all-in-wonder 249.00 €

vai

Excalibur Radeon 9800pro 189.00 €

Ehdottomasti jos vaihtoehdot ovat nämä kaksi niin jälkimmäinen. Nopeampi ja hintaerokin noin suuri.

Suosittelen kyllä hintaluokkaa 200 euroa olevaa GeForcen 6600 GT -näytönohjainta, vielä molempia nopeampi.

Tsekkaa linkki:
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=42
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti repe_joke
Kumpaakohan näyttistä asiantuntijat suosittelisivat?

Sapphire R9800se 128mb all-in-wonder 249.00 €

vai

Excalibur Radeon 9800pro 189.00 €


Ennen kuin rupeat noilla hinnoilla ostamaan, niin tsekkaan MBnetin Hintaseuranta: Hintaseuranta

9800pro on noista parempi, vaikka onkin halvempi. Mutta kuten Tommy sanoi, niin Geforcen 6600GT on pirun hyvä. Ja senkin saa alle 200e.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Voi penaali kun on luoja suonut taas kunnon pähkinän purtavaksi...

Mikähän nyt on kun ostin uuden canonin kameran ja en saa laitettua kuvia sinne image gateway sivulle. Se valittaa, että tiedostot ei ole oikeen mallisia jpg tai jpeg... Ja varmaan on jpg tai jpeg tiedostoja!

Ei helvetti meen ampumaan jonkun canonin työntekijän jos toi rupee toimimaan tänään. HUOH.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Tommy
Ehdottomasti jos vaihtoehdot ovat nämä kaksi niin jälkimmäinen. Nopeampi ja hintaerokin noin suuri.

Suosittelen kyllä hintaluokkaa 200 euroa olevaa GeForcen 6600 GT -näytönohjainta, vielä molempia nopeampi.

Tsekkaa linkki:
http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=42

Oli arpominen käynnissä, kummanko vastausta lainaan. Ei mitään henkilökohtaista, mutta puhpahpelistä pois osui sinuun.

Tuo GeForce olisi tosiaan siitäkin hyvä, että kestäisi värit töllössä, jatkossakin.

Tuo all-in wonder on sen takia ollut mietintä listalla, kun siinä olisi se video-in. Kyseisen kortin ostaminen tulee kuitenkin eteen jossain vaiheessa, niin samhan se olisi olla näyttiksessä, kun ei se laatu kuitenkaan ole pääasia.
Tosin noiden kahden kortin hintaerohan on sitä luokkaa, että kyseisen erillisis laitteen saa jo ostettua.

Kiitoksia vinkeistä, mutta tarvinnee ehkä tehdä valinta kuitenkin noiden kahden välillä.
Pakko tilata kait näyttis osamaksulla, kun ei palkasta riitä sen vertaa, että kerralla vois maksaa kyseisen ostoksen, eikä kehtaa vähiä säästöjä tuhlata moiseen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Miten thm-tiedostot muutetaan avi-tiedostoiksi? Digikameralla otettua videokuvaa pitäisi saada avi-muotoon, jotta sen voisi tunkea nettiin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti M@rko77
Miten thm-tiedostot muutetaan avi-tiedostoiksi? Digikameralla otettua videokuvaa pitäisi saada avi-muotoon, jotta sen voisi tunkea nettiin.

Käsittääkseni .thm -tiedosto ei sisällä itse videota vaan kameran pitäisi tallentaa sekä .thm että vastaavalla nimellä .avi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös