Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 252
  • 19 219

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Re: Re: Hiiren rulla ei toimi

Viestin lähetti mafioso
Oletko katsonut laitehallinnasta hiiren asetuksia, sieltä kun löytyy myös asetus tuon hiiren rullanäppäimelle, tyyliin "oletetaan että rullanäppäin löytyy tms". Itselläni on joskus aivan itsestään tippunut asetus pois päältä.

Hmm, laitehallinnan kautta löytyi laitteen tila-kohta, jossa sanotaan että "laite ei toimi oikein, koska Windows ei voi ladata tiedostoa (vmouse.VXD), joka lataa laitteen ohjaimet (Code 8.)

Korjaa ongelma suorittamalla Windowsin asennus uudestaan Windowsin asennuslevyltä."

Mahtaisiko tätä pystyä ratkaisemaan muilla keinoin kuin tuolla Windowsin uudelleenasennuksella?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
NHL 2005 (PC) ongelma

Ei tää nyt ihan mikään tietokone-ongelma ole, mutta sinne päin.

Eli vaihdoin tuossa konetta ja kasasin uuden, tehokkaamman, koneen itselleni. Kone toimii kaikin puolin bueno. Mutta NHL 2005 rupesi hidastumaan aivan törkeesti. Grafiikka-asetuksilla ei merkitystä. Ihan sama onko 800x600, 1024x768 jne. Pelaajat liikkuu _todella_ hitaasti.

Päivitykset olen tehnyt emolevyn piirisarjaan, näytönohjaimeen(Ati Radeon 9100), integroituun äänipiiriin(AC'97). Mutta ei vaan auta.

Muutamat muut pelit toimii moitteettomasti.

Uusi kone on amd64 3000+, 512 Mb, asus a8v-deluxe emo.

Ei kellään ole mahdollisesti ollut samanlaista ongelmaa?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Re: Re: Re: Hiiren rulla ei toimi

Viestin lähetti Romppanen
Hmm, laitehallinnan kautta löytyi laitteen tila-kohta, jossa sanotaan että "laite ei toimi oikein, koska Windows ei voi ladata tiedostoa (vmouse.VXD), joka lataa laitteen ohjaimet (Code 8.)

Korjaa ongelma suorittamalla Windowsin asennus uudestaan Windowsin asennuslevyltä."

Mahtaisiko tätä pystyä ratkaisemaan muilla keinoin kuin tuolla Windowsin uudelleenasennuksella?

Tuossa microsoftin support-sivuilta otettu neuvo:

http://support.microsoft.com/?kbid=316544

Lisää löytyy googlettamalla vmouse.vxd, jos lontoon kieli vaan vähän taipuu.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Re: NHL 2005 (PC) ongelma

Viestin lähetti JustinCase
Ei tää nyt ihan mikään tietokone-ongelma ole, mutta sinne päin.

Eli vaihdoin tuossa konetta ja kasasin uuden, tehokkaamman, koneen itselleni. Kone toimii kaikin puolin bueno. Mutta NHL 2005 rupesi hidastumaan aivan törkeesti. Grafiikka-asetuksilla ei merkitystä. Ihan sama onko 800x600, 1024x768 jne. Pelaajat liikkuu _todella_ hitaasti.

Päivitykset olen tehnyt emolevyn piirisarjaan, näytönohjaimeen(Ati Radeon 9100), integroituun äänipiiriin(AC'97). Mutta ei vaan auta.

Muutamat muut pelit toimii moitteettomasti.

Uusi kone on amd64 3000+, 512 Mb, asus a8v-deluxe emo.

Ei kellään ole mahdollisesti ollut samanlaista ongelmaa?

NHL:ää en ole koneella pelaillut aikoihin, mutta hakatessani Madden 2005:sta läppärilläni niin, että kone ei ole verkkovirrassa, olen havainnut samanlaisen ongelman kuin sinulla. Tämä on tapahtunut siis aina, kun olen ollut akun varassa.

Samassa pelissä on tapahtunut sellaista, että välillä peli nopeutuu aivan saatanasti niin, että sillä hetkellä pelattava yritys menee pipariksi. Osaako joku sanoa tähän syytä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pikapala tähän väliin:
Mitä oleellista eroa on Antivir ja Avast virustorjuntaohjelmilla?
Kannattako vaihtaa Avstiin Antiviristä?
 

Teal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Onko kenelläkään Microsoftin Multimedia Keyboardia?

http://www.nordichardware.se/skrivelser_img/91/mic hela.jpg

Joku kuningasidea korvata F-näppäimet ties millä Reply, Send ja muilla turhuuksilla. Kuitenkin F-näppäimet merkitty näppäimistöön, miten nuo saa käyttöön?

Katsoppa löytyykö näppäimistöstä F-lock näppäintä. Näin arvelisin ja muistelisin olevan, mutta täysin takuuseen en mene.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Avast on "kevyempi", joten ei noita tehoja syö niin paljoa, se on myös monipuolisempi taustasuojauksineen. Molempia käyttäneenä pitäisin avastia toimintavarmempana ja taitaa virustietokantakin olla kattavampi. Itse tykkään myös soittimen tyyliin rakennetusta käyttöpaneelista vaihdettavine skineineen, mutta tämä on jo asiaan liittymätöntä hörhellystä.

Kokeile molempia ja käytä sitä mikä itselle tuntuu paremmalta.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Selainongelmaa:

Kun selaan Jatkoaikaa MSIE:llä, merkitsee se viestiketjun käydyksi kun käyn sen lukemassa ja painan tämän jälkeen selaimen "back"-nappulaa. Elikkäs käytännössä siis refreshaa sivun joka kerta kun käyn viestiketjussa ja palaan takaisin. Mozillan Firefox ei ole tähän vielä kyennyt, vaan linkit näkyvät "lukemattomina" niin kauan, kun itse painan refresh-nappia. Onko olemassa jokin asetus, millä saisin Firefoxinkin tekemään tuon hyödyllisen toiminnon?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy taas tulla asiantuntijoilta kyselemään vinkkejä. Minulla on ollut 6 kuukautta käytössä F-securen antivirus 2005 ja nyt tämä "koeaika" on lopussa. Tästähän on tietenkin seurauksena se, että ohjelma pitäisi nyt ostaa ja kyselisinkin vinkkejä, mistä tai keneltä tuollainen virustorjuntaohjelma kannattaisi ostaa ? Hintaa tuolla F-Securen tuotteella näkyy olevan noin 65 euroa, joten ei se ihan ilmainen ole, mutta jos virustorjunta tuolla toimii niin ilmeisesti se on sijoitettava ?
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti bozik
Täytyy taas tulla asiantuntijoilta kyselemään vinkkejä. Minulla on ollut 6 kuukautta käytössä F-securen antivirus 2005 ja nyt tämä "koeaika" on lopussa. Tästähän on tietenkin seurauksena se, että ohjelma pitäisi nyt ostaa ja kyselisinkin vinkkejä, mistä tai keneltä tuollainen virustorjuntaohjelma kannattaisi ostaa ? Hintaa tuolla F-Securen tuotteella näkyy olevan noin 65 euroa, joten ei se ihan ilmainen ole, mutta jos virustorjunta tuolla toimii niin ilmeisesti se on sijoitettava ?

Itselläni on ollut pitkään käytössä avast niminen ohjelma jonka saa osoitteesta

http://www.avast.com/

Tuo ohjelma on ilmainen ja sen saa suomenkielisenä, eikä noita viruksiakaan ole ohjelman käytön aikana näkynyt.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti jh
Tuo ohjelma on ilmainen ja sen saa suomenkielisenä, eikä noita viruksiakaan ole ohjelman käytön aikana näkynyt.
No perhana kiitoksia suuresti. Tuo näyttää hyvältä ja ei sitä huvikseen viitsi edes tuota n.65 egeä maksaa. Eiköhän tässä niin käy, että F-securen hyytyessä hyppään tuohon toiseen leiriin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
avast! antivirus on ilmainen (rekisteröidä täytyy) kotikäyttöön. Pesee F-Securen ainakin suorituskyvyssä mennen tullen, eikä ominaisuudetkaan kalpene. Itsellä olisi ihan lailliset käyttöoikeudet sekä Symantecin, että F-Securen kyhäelmiin, mutta käytän tyytyväisenä tätä Avastia. Varsinaista palomuuria tässä ei ole, mutta niitäkin löytyy ilmaisia esim. Keriolta ja Sygatelta.

Muista poistaa vanha virustorjunta ja/tai palomuuri kunnolla ennen uuden asennusta!

edit: hidasmä
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kysellääs taas tyhmiä. Koneella on kaikenlaisia pätkelmiä mm. DivX ja XviD -muodoissa ja niitä voisi poltella DVD:lle, niin että ne näkyvät normaalissakin soittimessa.

Aseman mukana tuli Nero Express (jolla tuota ei ainakaan voi tehdä) ja Power Producer 2 Gold, jonka ominaisuuksista en ole vielä tolkkua saanut. Ilmeisesti jaossa on myös joitain ilmaisohjelmia, joilla tuo kääntäminen onnistuu?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti AnaMasa
Muista poistaa vanha virustorjunta ja/tai palomuuri kunnolla ennen uuden asennusta!
Näin totaalitampiona täytyy todeta minun "kunnolla" poistamisen rajoittuvan joko unistall-toiminnon tai lisää/poista systeemin käyttöön. Tulisiko nämä vanhat todella poistaa jo ennen uusien asentamista ? Muistelen jostakin lukeneeni juuri päinvastaisen ohjeen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Viestin lähetti Everton
Kysellääs taas tyhmiä. Koneella on kaikenlaisia pätkelmiä mm. DivX ja XviD -muodoissa ja niitä voisi poltella DVD:lle, niin että ne näkyvät normaalissakin soittimessa.

Aseman mukana tuli Nero Express (jolla tuota ei ainakaan voi tehdä) ja Power Producer 2 Gold, jonka ominaisuuksista en ole vielä tolkkua saanut. Ilmeisesti jaossa on myös joitain ilmaisohjelmia, joilla tuo kääntäminen onnistuu?

Täältä saatat löytää apua ongelmaasi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Everton
Kysellääs taas tyhmiä. Koneella on kaikenlaisia pätkelmiä mm. DivX ja XviD -muodoissa ja niitä voisi poltella DVD:lle, niin että ne näkyvät normaalissakin soittimessa.?

Olisiko tästä apua?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti bozik
Näin totaalitampiona täytyy todeta minun "kunnolla" poistamisen rajoittuvan joko unistall-toiminnon tai lisää/poista systeemin käyttöön.
Tulisiko nämä vanhat todella poistaa jo ennen uusien asentamista ? Muistelen jostakin lukeneeni juuri päinvastaisen ohjeen.
Tuota mitä tämä "kunnolla poistaminen" tarkoittaa en tiedä sen enmpää kuin sinäkään, mutta vanhat ohjelmat kannattaa todellakin poistaa ennen uusien asennusta.
Jos vanha virustorjunta on unohtunut koneelle ja uusi tulee myös päälle, kummatkin ohjelmat sekoittavat toisensa ja koko kone jumittaa yleensä esim. pelkkään työpöytään.
 

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Näin totaalitampiona täytyy todeta minun "kunnolla" poistamisen rajoittuvan joko unistall-toiminnon tai lisää/poista systeemin käyttöön. Tulisiko nämä vanhat todella poistaa jo ennen uusien asentamista ? Muistelen jostakin lukeneeni juuri päinvastaisen ohjeen.

Suosittelen todellakin vanhan poistamista ennen uuden asennusta. Itse olen kahdesti jumittanut koneeni totaalisesti ja toisella kerralla olin asiasta tietoinen mutta pienen muistikatkoksen seurauksena asensin koneelle F-Securen 2005:n vaikka koneella olikin jo Norton Antivirus. Ainakaan tällä yhdistelmällä XP ei suostu käynnistymään vaan jumii totaalisesti. Omassa tapauksessani ongelma vaati Recovery CD:n käyttöä jolloin kone palasi oletustilaan ja kaikki asennetut ohjelmat poistuivat käyttöjärjestelmää lukuunottamatta.

EDIT: Olin näköjään tooooooodellla hidas:D
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mozilla on saanut alkunsa Mozilla.org sivustolta, jossa Netcape alkoi kehittää Mozilla selainta julkisesti. Firefox, Mozilla, Thunderbid ja Netcape selaiamet toimivat kaikki Mozilla alustalla.

Itseäkin kiinnostaisi tuo, kun koneelta löytyy opiskeluajoilta jäänyt Netscape koulun lisenssillä. Joskus kyselipäivitystä versioon 7.2, mutta en alkanut antamaan sähköpostia. Vieläkö Netscape toimii ja miten? Saako 7.1:n lisenssillä päivittää tuotsa vaan 7.2 versioksi? Onko selaimelle mitään päivityksiä nykyään? AOL:han osti Netscapen.

Edit: Tuolla näyttää sanottavan, että koskee Mozilla alustaa:
http://www.frsirt.com/english/advisories/2005/0493 ja joukossa myös Mozilla Suite 1.7.7
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onko Skypestä win98 -versiota, tai onko se mahdollista saada toimimaan susikasissa.

Vanhemmille pitäisi softa asentaa, mutta ei huvittaisi käyttistä vaihtaa yhden ohjelman takia...vai ottaako joku toinen VoIP-softa käyttöön?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös