Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 864 050
  • 19 224

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Sid
Yleensä monitorien takuut ovat mallia on-site eli kuriiri hakee näytön kotoasi ja palauttaa korjatun/uuden takuun piikkiin. Ota yhteys liikkeeseen, josta näytön ostit ja kysy miten asiassa menetellään.
Jep, näin ollaan jo tehty ja uusi monitori saapuu maanantaina! Hyvä systeemi tuo kyllä ja tässä tapauksessa voi olla kiitollinen että takuu on voimassa.
 

jerry

Jäsen
Koitas

Viestin lähetti varjo

Uusi näyttis, uusi word, mitään ei näkyny ensimmäisten parin viikon aikana kunnes taas VPU recovery iski.

Word on siis ainoa softa joka aikaansaa kaatumisen, pelit toimivat, 3dmarkki toimii.


Fast write - Disabled
VPU Recover - Disabled
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Re: Koitas

Viestin lähetti jerry
Fast write - Disabled
VPU Recover - Disabled

Fast writesta en tiedä, mutta jos pistäisin VPU Recoveryn pois niin silloinhan kone buuttaisi vakiona ja kaikki mitä olisin wordilla kirjoittanut katoaisi (pl. autotallennuksen tulokset, mutta autotallennus toimii vain parin minsan välein).

Nimimerkillä vituttaa vääntää kaavaeditorilla rivitolkulla kaavaa ja huomata juuri sen jääneen pois tallennussyklistä.

Mitäs tuo fast write tarkoittaa, vaikuttaako peleihin yms.?
 

jerry

Jäsen
Re: Re: Koitas

Viestin lähetti varjo
Fast writesta en tiedä, mutta jos pistäisin VPU Recoveryn pois niin silloinhan kone buuttaisi vakiona ja kaikki mitä olisin wordilla kirjoittanut katoaisi (pl. autotallennuksen tulokset, mutta autotallennus toimii vain parin minsan välein).

Nimimerkillä vituttaa vääntää kaavaeditorilla rivitolkulla kaavaa ja huomata juuri sen jääneen pois tallennussyklistä.

Mitäs tuo fast write tarkoittaa, vaikuttaako peleihin yms.?

Sen fast writen vaikutuksesta en osaa sanoa muuta kuin että se ei ainakaan hidasta konetta vaikka otat pois päältä. Se on ihan yleinen suositus radeoneissa ja esim. omegan ajureissa se on vakiona pois päältä.

Ja testimielessä sen VPU recoveryn pois ottaminenkaan ei ole huono idea. Jos siinä nyt menee kahden minuutin homma hukkaan niin sitten menee.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Äh, FW olikin jo vakiona pois päältä eikä sitä saa edes pistettyä päälle.

Asensin uusimmat catat äskettäin, ei vaikutusta.
En tosin jaksanut asentaa tätä catalyst control centeriä tms. mikä olikaan, mutta control panel on tietenkin asennettuna.
 

jerry

Jäsen
Toi onkin paha. Itse käytän omegan ajureita ja näissä se fast write löytyy sieltä samasta paikasta mistä kaikki muutkin asetukset. Oiskohan niin että pitää kaivaa rekisteristä noissa catalysteissä.

Pitää googlettaa

Jaa se löytykin
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jooh, VPU recovery auttoi lähinnä siinä, että nyt ei tartte katsella softarenderöityä kuvaa kun kone buuttaa.
Tämä ei kuitenkaan olennaisesti auta ongelmaan, ellei erityisesti tykkää kirjoitella tekstiä 2 minuutin pätkissä.

Voisi vaikka kokeilla omegoita, jos olisi siitä kiinni, mutta kun sama vaiva ilmeni myös eri catalysteilla, eri wordilla ja eri kortilla niin...
Virheraporteistakaan ei nyt oikein saa mitään selvää, vaikka screenshotit olen niistä ottanutkin.
 

raindex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikä avuksi kun musiikit koneelta kuulostaa pikkuoravilta?
Olen koittanut kuunnella mp3:ia winampilla, real playerillä ja winmp:llä eikä millään tule oikealla nopeudella.
Olen kokeillut itse ripattuja ja netistä imuroituja. Kaverille olen lähettänyt testiksi samoja mp3:ia ja sillä ne kuuluu vallan mainiosti.
Sama koskee myös nettiradion kuuntelua, mutta jos kuuntelen cd:tä suoraan cd-asemasta niin kuulostaa siltä miltä sen pitääkin kuulostaa.
Äänikortti on joku ac'97 ja käyttis on win2000.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pullamössö
Tämän kun saisi vielä suomeksi niin hyvä tulee :D
Käyttöjärjestelmä, eli yleensä joku windows.
Speksit puolestaan minkä näköstä osaa sieltä koneesta löytyy proussu, näytönohjain jne jne....
Itellä ainakin oli kerran vastaava ongelma kun vaihoin näytönohjaimen enkä ollu vielä asentanu siihen uusia ajureita. Eli näytönohjaimen ajureita kannattas koittaa ehkä päivitellä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä on ennenkin apua löytynyt.

Windows media player classic ja pistän elokuvan pyörimään ja kaapelia pitkin kuva siirtyy televisioon. Tietokoneruudulla kaikki ok, mutta aina välillä kuva televisiossa muuttuu vihreäksi. Vika häviää kyllä, kun esim. käynnistää tietokoneen uudelleen tai joskus jopa sillä, että käynnistää mediatiedoston uudestaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, menin sitten kaatamaan viiniä näppäimistölle. Siihen hajos HP:n lankaton ihme. Homma tapahtui noin 3 tuntia sitten ja kuten huomaatte olen jo ostanut uuden näppärin.

Kysymys, mulla on nyt "ihan melkein" uusimman HP:n langaton näppis tuossa vieressä penkillä. Mitään muuta rangaistusta se ei ole (vielä) sannut kuin huikan viiniä. Voiko se olla niin, ettei tuollaista kannata edes korjata/putsata ?

Näin ainakin sanoi mulle "guru" , joka uuden näppärin myi. Tämä siis näin, olen valmis antamaan rikki menneen näppärin jollekin JA:ssa, joka ymmärtää asian päälle ja saa siitä itselleen kelpo pelin. Mä en jaksa uskoa, että joku viini voisi estää sähkönkulkua . Eli mitä vittua, kyselee epätietoinen, kusetetaanko mua ?

Positiivinen juttu se, että rauhoittuu ja hidastuu minun kirjoitteluni tänne Jatkoaikaan.

Edit. Ja näppärin mukana meni näköjään xp:n asetuksetkin. Vitun väliä, mä osaan kirjoittaa vittu tännekin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti bozik
No niin

Kertaalleen olen ollut ko. operaatiossa mukana. Tapahtui noin 8-9 vuotta sitten kun kaveri narautti coca-colat keytronicilleen. Miehissä (pojissa) näppis varoen auki, kumiliuttu pesuun juoksevalla vedellä kuten painikkeetkin. Loput tauhkat taidettiin ottaa vähän kostealla talouspaperilla. Ennen niputusta nysvättiin kaikki kuivaksi talouspaperilla. Näppäimissä oli aikamoinen asettelu, ja kyseinen näppismalli sisälti "lukitusnipsuja" jotka muovista valmistettuna osasi olla aika ilkeitä. Ei nyt voi muistaa mitä tuo pouhakka otti aikaa, liiallista nysväystä se ainakin oli eli mielestäni tuota operaatiota ei kannata tehdä mikäli a) näppis ei mene kesken viikonlopun ja varanäppistä ei ole on hand, b) on normaaleilla taloudellisilla resursseilla liikenteessä. Tokihan operaation kannattavuuden päättää jokainen päissään, itse en moiseen alkaisi. Niin, langattomassa näppiksessä voi olla tuota sähkökampetta vähän erilailla kuin ikivanhassa lankussa, joten veden kanssa kannattaa olla varovainen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset pasil,

kyllä se siltä vaikuttaa että tuo näppämistöni on ns. entinen. Tuntui vaan niin käsittämättömältä, että noita ei muka voisi/kannattaisi putsata !!

No onneksi taloudelliset resurssini ovat siinä mielessä ok, ettei näppärin menettäminen siinä mielessä vituta ollenkaan. Itse asiassa tämä nyt käyttämäni näppäri maksoi kokonaisen 10 egee eli rahallisesti arvioiden ei mitään väliä. Hullulta vaan tuntuu, että noinko pienestä se on kiinni koko homma. Luulisi tuollaisella näppäimistöllä sentään jotakin arvoa olevan. Vaan näköjään se on kuin mikä tahansa elektroniikka vempele, joka vaihdetaan kun patterit loppuu.

bozik
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli, kiinteistöliittymän kanssa ei ainakaan DC++ toimi kuin passiivimuodossa. Lataukset ei oikein onnistu mutta eiköhän nekin kohta ala toimimaan kun frendi antaa hiukan ohjeita.

Kiinteistöliittymässä on jokin NAT joka estää näiden p2p:iden käytön, onko olemassa jotain p2p-ohjelmaa joka ei tästä NAT:stä kärsi?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti lintu
Eli, kiinteistöliittymän kanssa ei ainakaan DC++ toimi kuin passiivimuodossa. Lataukset ei oikein onnistu mutta eiköhän nekin kohta ala toimimaan kun frendi antaa hiukan ohjeita.

Kiinteistöliittymässä on jokin NAT joka estää näiden p2p:iden käytön, onko olemassa jotain p2p-ohjelmaa joka ei tästä NAT:stä kärsi?

BitTorrent ei kärsi niin paljon NAT'sta vaikka lataus-nopeudet vähän kärsivätkin. Jossain tapauksissa NAT'n voi kiertää

Tuolta lisää tietoa http://ihack.lv/faq.php#prox

- Tinke-80
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
äänet hukassa

Voi vitalis. Tämän viikonlopun säätämisen jälkeen tuntuu siltä, että olen rikkonut kaiken mihin kosken. Näppäimistö josta aikaisemmin mainitsin on nyt historiaa ja tämän uuden käyttöönotto aiheutti jotakin totaalista sontaa. Eli yksinkertaisesti windows xp on käyttikseni ja kun vaihdoin näppiksen jotakin peruuttamatonta kävi. Ulkoasusta voin havaita, että joitakin asetuksia on muuttunut, mutta sehän ei mua periaatteessa häiritse. Se sen sijaan häiritsee, että nyt mulla ei ole "ääntä" tässä masiinassa. Olisin halunnut kuunnella Suomen uutiset ja selvittää pääsivätkö kaverinin valtuustoon, mutta eihän siitä mitään tule. Ihan ok voin katsoa uutisia, mutta ääntä en kuule. Onko mitään vinkkejä miten saisin asetukset palautettua ? Koetin lueskella windows ohjetta, mutta siitä ei tullut muuta kuin 125 kiloa vihaista lihaa. Perkele-.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: äänet hukassa

Viestin lähetti bozik
Se sen sijaan häiritsee, että nyt mulla ei ole "ääntä" tässä masiinassa.
No sieltä windowsin kirjoista ny yleensä ei löydä mitään. Tarkista aluks nyt vaikka että kaikki johot on paikallaan jos olet ottanu jotakin irti. Kun ne on paikalla niin äänikortin ajurit asennat vaan uudelleen. Tuota ennen voisit oikeestaan tarkistaa että ei ole menny volume control hommista äänet mutelle/nollille, tuotakin voi sattua. Koitappa noita ny ens alakuun.
Ei kai se uuen näppiksen vaihto pitäs aiheuttaa mitään muutoksia winukkaan, toimenpidehän on johto irti ja toinen kiinni.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, noi johdot koetin toki ensin, mutta ne vaikuttaa olevan kiinni ja kaikin puolin ok. Vanhassa näppämistössä oli erillinen äänen voimakkuuden säätö. En tiedä mihin asentoon tuo jäi kun homma meni ns, juntturaan.

Asetukset muuttuivat siten, että kirjaisinkoko on eri kuin aikaisemmin. Esim. kaikki nämä jatkoajan kirjoitukset näkyvät ikään kuin lihavoituna. Nämä hommat saan kyllä säädettyä kunhan kankkunen helpottaa, mutta äänen osalta ei hajuakaan kuinka toimisin. Onko vanha näppis voinut jättää jonkun toiminnon päälle eli esim. yrittää soittaa romppua ?

EDIT. Lisätään sen verran, että kyse voisi hyvinkin olla jostakin mute-toiminnosta tms. Vaan mistä pääsen varmistamaan asian ?

nimim. ei tyhmä, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti bozik
EDIT. Lisätään sen verran, että kyse voisi hyvinkin olla jostakin mute-toiminnosta tms. Vaan mistä pääsen varmistamaan asian ?

nimim. ei tyhmä, mutta kuitenkin.

Käynnistä-valikko -> Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Ja jostain kansiosta Äänenvoimakkuus.

Ikkunan alalaidassa näkyy jokaisen palkin kohdalla mikä niistä on pois päältä (Eli siis mutella). Jos jossain on "Vaimenna kaikki" kohdassa merkintä poista se ja homma skulaa :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti stiflat
Tähän väliin voisi heittää harmittomamman, mutta ihmetystä herättävän asian.
Nimittäin Suosikit-kansiossa olevien linkkien edessä on aina joku logo. (esim. nhl.com'ssa on NHL-lätkä)
Kuitenkin jonkun ajan päästä nämä lätkät ovat vain normaaleja explorer-kuvakkeita, eli niitä e-kirjaimia. Miksi näin on?
Vieläkin tämä pieni ja harmiton asia vaivaa päätä...
Miksi näin käy, käykö muillekin?
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti stiflat
Vieläkin tämä pieni ja harmiton asia vaivaa päätä...
Miksi näin käy, käykö muillekin?

Käy jos sinä manuaalisesti tai joku ohjelma automaattisesti poistaa selaimen väliaikaiset internet tiedostot - samalla katoavat pikkukuvakkeet linkeistäkin.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Säätelin pöpöjä pois koneelta ja laitoin torjuntasoftaa ajantasalle niin tuli vissiin samalla säädettyä jotain muutakin.. Eli kun yritän avata linkkiä, joka aukeaisi uuteen ikkunaan, niin homma ei skulaa. Ikkuna aukeaa, mutta jää blankoksi eikä mitään tapahdu. Mikä mättää?
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Dante
Säätelin pöpöjä pois koneelta ja laitoin torjuntasoftaa ajantasalle niin tuli vissiin samalla säädettyä jotain muutakin.. Eli kun yritän avata linkkiä, joka aukeaisi uuteen ikkunaan, niin homma ei skulaa. Ikkuna aukeaa, mutta jää blankoksi eikä mitään tapahdu. Mikä mättää?
Mikä torjuntasofta? Muuten aika paha mennä sanomaan, mutta joku asetus siellä on perseellään eli ei anna sille selaimellesi lupaa avata sitä uutta sivua siihen uuteen ikkunaan vaan blokkaa sen.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ad-aware, spybot ja jotain. Virustorjunta ja palomuuri on ennellaan, päivitetty vaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös