Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 859 098
  • 19 216

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt kasvoi taas innostus ihan oman käyttöön harjoitella html sivujen tekoa. Joskus aikoinaan käytin Frontpagea ja se oliihan kätevä kun se tarkisti linkien ja kuvien toimivuuden. Nyt olis siis hakusessa näppärä ja ilmainen wysiwyg HTML editori windowsille. HTML koodia olisi myös kiva päästä suoraan muokkamaan, esim jos haluaa lisätä jotain scriptejä. Lisäksi joku kiva CSS-editori olisi kiva apu.
Toki kaiken voin tehdä notepädillä tai linuxkoneella (jossa www-palvelin siis on) vi:llä mutta sitä en nyt jaksaisi opetella uudestaan.

BlueGriffon on ihan pätevä, sisäänrakennettuna löytyy css-editorikin. Itse en noista WYSIWYG-ohjelmista ihan hirveästi innostu, mutta tuota tuli juuri hetken aikaa käytettyä. Siirryin kyllä sitten nopeasti Notepad++:n käyttöön, kun tuntuu jotenkin luontevammalta kirjoittaa koodi käsin.
 

Super Harry 7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, TML
Mulla on tällänen Hp pavilion dv6 läppäri ja on ollut jokusen kuukauden näppäimistö toimimatta. Osaisko joku neuvoa mitä tehdä? Vika siis tuli ihan yhtäkkiä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Mulla on tällänen Hp pavilion dv6 läppäri ja on ollut jokusen kuukauden näppäimistö toimimatta. Osaisko joku neuvoa mitä tehdä? Vika siis tuli ihan yhtäkkiä.

Näköjään ihan yleinen ongelma, josta keskustelua mm. täällä.

Yksi korjausehdotus poimittu sivulta:

- Shut down the notebook.
- Remove the battery and AC power.
- Press and hold the power button for 10-15 seconds three times.
- Replace the battery and AC power.
- Verify whether the problem persists.

Ja kokeile vielä Safe Modea eli vikasietotilaa, käynnistäessa konetta paina F8 -> valitse vikasietotila.

Ja testaa vielä toimiiko USB-näppäimistö.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
BlueGriffon on ihan pätevä, sisäänrakennettuna löytyy css-editorikin. Itse en noista WYSIWYG-ohjelmista ihan hirveästi innostu, mutta tuota tuli juuri hetken aikaa käytettyä. Siirryin kyllä sitten nopeasti Notepad++:n käyttöön, kun tuntuu jotenkin luontevammalta kirjoittaa koodi käsin.

Kokeilaanpa tuota. Syy miksi haluan wysywyg-editorin on se etten ihan täydellisesti ostaa hötömölöä. Siksi myös se mahdollisuus tarkistaa se koodi käsin niin ehkä jotain oppii ja sit voi vaikka Notepad++ tehdä.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Läppärissäni käy välillä niin, että hiirikursori jumittuu johonkin kohtaan, eikä suostu liikkumaan mihinkään vaikka kuinka yrittää liikuttaa. Ainoa keino on käynnistää kone uudelleen. Missä vika? Pitäisikö ostaa siihen erillinen hiiri, koska olen 2 vuotta käyttänyt sitä läppärin omaa systeemiä mikä liikuttaa kursoria? Vasen näppäin näyttää painuneen 1-2 millimetriä alaspäin aktiivisen näpyttelyn takia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toivottavasti tätä nyt ei ole kyselty ihan lähiaikoina kun en laiskana miehenä jaksanut selata ketjua läpi, mutta mutta...

Elikkäs osaisiko joku kertoa että mikä mättää kun kytken läppärin HDMI narulla telkkariin ja katson esim. .avi- muodossa olevaa leffaa vaikkapa nyt bsplayerilla, niin ääni ja kuva välittyy televisioon ihan normaalisti, mutta tekstitykset (.srt) eivät näy? Kun nyppään piuhan pois persiistä, niin subit näkyvät taas ihan normaalisti läppärillä. Entisessä elämässä, entisellä tietokoneella & TV:llä ei tämän kaltaista probleemaa ollut.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Toivottavasti tätä nyt ei ole kyselty ihan lähiaikoina kun en laiskana miehenä jaksanut selata ketjua läpi, mutta mutta...

Elikkäs osaisiko joku kertoa että mikä mättää kun kytken läppärin HDMI narulla telkkariin ja katson esim. .avi- muodossa olevaa leffaa vaikkapa nyt bsplayerilla, niin ääni ja kuva välittyy televisioon ihan normaalisti, mutta tekstitykset (.srt) eivät näy? Kun nyppään piuhan pois persiistä, niin subit näkyvät taas ihan normaalisti läppärillä. Entisessä elämässä, entisellä tietokoneella & TV:llä ei tämän kaltaista probleemaa ollut.

Kokeile vaikka VLC:llä. Jos tekstit näkyvät kyseessä on BSPlayerissä oleva vika.

-Tinke
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Täälläkin on ongelmia (HP:n pöytäkonen) koneen kanssa.

Koneen kun avaa niin se sanoo, että "Disk read error occured". Mikä vikana ja mikä avuksi?
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla on itse pari vuotta sitten koottu PC-pöytäkone, jonka lämpötiloja huvikseni testasin SpeedFanin avulla. Lämpötilatestailuun päädyin, koska joka kerta linkkiä selaimessa klikatessani joku koneen tuulettimista ottaa korvin kuultavasti enemmän kierroksia, ja ajattelin selvittää, olisiko siitä lämpötilojen puolesta haittaa, että käsin säätelisin kierroslukuja.

SpeedFan näytti aluksi liki 90°C lämpötiloja CPU:lle pelkän nettiselailun yhteydessä, joten boottasin BIOSiin. Siellä lämpötila oli (silti korkea?) 60°C.

Tämän jälkeen kokeilin kuormittaa prosessoria 3DMark11:n avulla, jolloin CPU:n lämpötila tipahti jopa alle 50°:seen 3DMarkin ajon aikana, mikä taas tuntuu järjenvastaiselta.

Pikainen googlettelu antoi ymmärtää, että SpeedFan antaa toisinaan vääriä tuloksia, ja näitä olisikin syytä tarkastella esim. HWMonitor-ohjelmalla. Tulokset ovat kuitenkin samat tälläkin ohjelmalla.

Laitteiston luullakseni olennaiset tiedot ovat seuraavat:
Emolevy: ASUS P8H61 Pro
Prosessori: Intel i5-2320@3.00 GHz
Näytönohjain: NVIDIA GeForce GTX 560

Mitenköhän tämä kaikki pitäisi tulkita?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onkohan jollain tietoa, minkä takia isäni Acer-läppäriin eivät Windows-päivitykset asennu? Muutama kuukausi ollut jo 28 odottavaa päivitystä, mutta mikään ei tunnu saavan niitä asennettua, koitti sitten koneen ollessa päällä tai samnutuksen yhteydessä. Tuosta ei nyt mitään suurempia haittoja käytännössä ole ollut, mitä nyt satunnaisesti bluescreeneja tullut.
Alkaa vaan huolettamaan tietoturvan puolesta, etteivät kaappaa pankkitunnuksia ym. Nyt hiljattain (mitä olen lomilla käynyt) on koneen käynnistysaika pidentynyt. Olen koittanut muroBBS:n ohjeiden avulla komentorivin kautta asennella jotenkin manuaalisesti, mutta ei ole auttanut.

Speksejä en muista, mutta semmoinen perus 17" 400€-Acer. Asennuksista 3 taisi olla tärkeitä tietoturvapäivityksiä.
 

Timppa73

Jäsen
Onkohan jollain tietoa, minkä takia isäni Acer-läppäriin eivät Windows-päivitykset asennu? Muutama kuukausi ollut jo 28 odottavaa päivitystä, mutta mikään ei tunnu saavan niitä asennettua, koitti sitten koneen ollessa päällä tai samnutuksen yhteydessä. Tuosta ei nyt mitään suurempia haittoja käytännössä ole ollut, mitä nyt satunnaisesti bluescreeneja tullut.
Alkaa vaan huolettamaan tietoturvan puolesta, etteivät kaappaa pankkitunnuksia ym. Nyt hiljattain (mitä olen lomilla käynyt) on koneen käynnistysaika pidentynyt. Olen koittanut muroBBS:n ohjeiden avulla komentorivin kautta asennella jotenkin manuaalisesti, mutta ei ole auttanut.

Speksejä en muista, mutta semmoinen perus 17" 400€-Acer. Asennuksista 3 taisi olla tärkeitä tietoturvapäivityksiä.
Oletuksena että on Winkkari7

Jos windows update ei toimi: Microsoft Fix it
linkistä löytyy ohjeet. Jos taas lataa, mutta ei asenna:
Corrupt Windows Installer on new Windows 7 laptop - Microsoft Community linkistä löytyy tod näköinen syy ja korjaus.

Molemmat linkit Microsoftin sivulle
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Onkohan jollain tietoa, minkä takia isäni Acer-läppäriin eivät Windows-päivitykset asennu? Muutama kuukausi ollut jo 28 odottavaa päivitystä, mutta mikään ei tunnu saavan niitä asennettua, koitti sitten koneen ollessa päällä tai samnutuksen yhteydessä. Tuosta ei nyt mitään suurempia haittoja käytännössä ole ollut, mitä nyt satunnaisesti bluescreeneja tullut.
Alkaa vaan huolettamaan tietoturvan puolesta, etteivät kaappaa pankkitunnuksia ym. Nyt hiljattain (mitä olen lomilla käynyt) on koneen käynnistysaika pidentynyt. Olen koittanut muroBBS:n ohjeiden avulla komentorivin kautta asennella jotenkin manuaalisesti, mutta ei ole auttanut.

Speksejä en muista, mutta semmoinen perus 17" 400€-Acer. Asennuksista 3 taisi olla tärkeitä tietoturvapäivityksiä.

Joo, mulla samanlainen kone ja sama ongelma. Mulla ollut n. kuukauden ajan 1 kpl tärkeitä päivityksiä ja 1 kpl suosituspäivityksiä odottamassa. Lataa päivitykset aina, mutta kun koittaa asentaa, niin tulee "asennus epäonnistui" tai jotain ja punainen ruksi. Bluescreenejä ei ole tullut, eikä koneen käynnistysaika pidentynyt (paitsi kun se lataa aina uudestaan ne päivitykset), mutta flash player vetää explorerilla koko koneen juntturaan 1-30 minuutin käytön jälkeen. Liittyneekö asiaan?

Tein tuon timppa73:n linkkaaman Microsoft fix it:n, mutta ei tainnut auttaa mitään. Tuo Windows installer juttu tämä ei taida olla.

Pitäsköhän ostaa uus kone, niin pistää vihaksi aina tämmönen turha säätäminen perkele.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Häpeissäni tulen nyt tänne, sillä sain tietokoneen aika hyvin sekaisin. Hiukan lipsahti ja sen seurauksena kaikki pikakuvakkeet yritti aukaista Adobe Readerillä. Noh, sain löydettyä tavan millä tuosta pääsee eroon rekistereitä räpläämällä ja nyt ohjelma aukeaa kuten pitää, mutta silti edelleen kaikkia kuvakkeita koristaa Adoben logo. Tein jonkun file association touhun .exe tiedostoille, mutta silti miljoona adoben kuvaketta koristaa työpöydällä. Mitenkäs nuo .lnk tiedostot saa kohdilleen?

Edit: Win7 käyttis.

Edit 2: Homma kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Osaako joku kertoa miksi Google muistaa kaikki hakemani asiat, vaikka olen juuri pyhkinyt koko selaushistorian. Rupeaa kyrpimään, kun kirjoittaa jotakin, niin aina se on ehdottelemassa niitä mitä on joskus hakenut. Ei nyt mikään iso asia, mutta ruvennut ärsyttämään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Osaako joku kertoa miksi Google muistaa kaikki hakemani asiat, vaikka olen juuri pyhkinyt koko selaushistorian.

Selain kerää ja säilyttää lataus-, sivu-, lomake- ja hakuhistoriatietoja kaikilta sivuilta, joilla olet käynyt. Lisäksi evästeet tulevat vielä päälle.

En nyt tarkkaan tiedä mitä tarkoitit selaushistorialla, mutta yllä on listaa, joka pitää tyhjentää. Ja siltikin jälki jää koneen syövereihin.

Jos haluat koneesi totaalisen puhtaaksi ilman kovalevyn rikottamista, asenna käyttöjärjestelmä uudestaan. Asennuksen jälkeen aja joku puhdistusohjelma, niin sitten on historiatietosi tuhottu aika hyvin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos haluat koneesi totaalisen puhtaaksi ilman kovalevyn rikottamista, asenna käyttöjärjestelmä uudestaan. Asennuksen jälkeen aja joku puhdistusohjelma, niin sitten on historiatietosi tuhottu aika hyvin.

Joo taidan vaan antaa olla noin, kun en viitsi asentaa uudestaan. Kaikki salikset, selaushistorian, evästeet ja ne tosiaan pyyhdin, mutta ei tosiaan kaikki lähtenyt. Ei tainut siis olla mahdollistakaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo taidan vaan antaa olla noin, kun en viitsi asentaa uudestaan. Kaikki salikset, selaushistorian, evästeet ja ne tosiaan pyyhdin, mutta ei tosiaan kaikki lähtenyt. Ei tainut siis olla mahdollistakaan.
Oletko rekisteröitynyt googlen käyttäjä? Siinä tapauksessa voisi onnistua jos menet Google ja valitset sivun alalaidasta "Asetukset" -> "Hakuasetukset". Näistä asetuksista pitäisi pystyä päästä ottamaan hakuhistorian muistaminen pois päältä.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jostain syystyä en pääse uudella Asus (Win8) koneellani rakentaja.fi sivustolle. Mcafee käytössä. Aikani etsittyä Mcafeesta jotain, joka sen estäisi, luovutin. Luultavasti en vain osaa vai mistä pirusta voi olla kyse? Testattu useampaa selainta. Talouden toisella koneella ja puhelimella kyllä sivulle pääsee...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Gmail ei enää toimi selaimessa (ensin IE11 jonka jälkeen reverttasin takaisin IE10:ksi), kirjautumisen jälkeen tulee vain tyhjää ruutua ja mitään ei tapahdu. Itse tili kyllä toimii ja meilejä voi hyvin lukea esim. puhelimella mutta jostain syystä tilin käyttö ei nyt onnistu pöytäkoneelta.

Liekö kyse jostain Googlen ja MS:n nokittelusta kun ongelma ilmeni täysin tyhjästä, vähän samalla lailla google-hakujen rivitys oli tuossa pari viikkoa sitten muutaman päivän verran ihan sekaisin ja sitten maagisesti korjautui itsestään. Jotain isompaa vikaa certeissä yms. tuossa on oltava koska gmailiin ei ylipäätänsä pääsekään mitenkään muuten kuin menemällä manuaalisesti googlemail.com-sivustolle, normaalit google.fi/com:n pikalinkit eivät johda mihinkään.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Applellahan on käytössä televisioon liitettävä apple tv, jolla pystyy toistamaan langattomasti iPhonesta tai iPadista tulevaa kuva/äänivirtaa. Ainoa miinus on Applessa, että sen laitteet ei toista ainakaan kivutta flashiä. Monet streamit, joita katson netistä on kuitenkin toteutettu flashillä.

Onko siis microsoftilla samanlaista langatonta systeemiä olemassa? Kyllähän television aina voi liittää microsoftin tablettiin tai tietokoneeseen hdmi piuhalla, mutta jos haluaa vallaan siirtyä langattomaan ratkaisuun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko siis microsoftilla samanlaista langatonta systeemiä olemassa?
en ole hirveän perillä yksityiskohdista, mutta olisiko Googlen Chromecast ratkaisu sinulle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös